PDA

View Full Version : Blues/Jimi Hendrix/RHCP Welke Amp



Gitaarjaap
24 juli 2008, 00:04
Ik wil een leuk dingetje voor thuis en zat te denken tussen de roland micro cube en de vox da5.
Ik vraag me nou af welke het beste is voor de stijlen als blues/jimi hendrix/rhcp

tweng
24 juli 2008, 16:24
de beste voor deze stijlen is een marshall plexi full stack ;-)

beruk
24 juli 2008, 16:31
Ik wil een leuk dingetje voor thuis en zat te denken tussen de roland micro cube en de vox da5.
Ik vraag me nou af welke het beste is voor de stijlen als blues/jimi hendrix/rhcp
Beide geen echte blues dingetjes hoor. Deze wellicht wel:Peavy nano valve of epiphone valve junior (laatste is een lekkertje, eerste ken ik niet). Wil je een beetje bluesy klinken moet er echt wel een buizen versterker komen, is mijn mening.

Kim Wilson
24 juli 2008, 16:35
Niet mee eens. Als je een klein ampje koopt met een lekkere crunch erin (de Vox AD-series bijvoorbeeld), kun je prima bluesy klinken. Een buizenamp moet gelijk knalhard om een beetje lekker te klinken.

cruncher
24 juli 2008, 16:38
Buizenversterker Harley Benton GA-5 misschien? Kan thuis ook lekker worden opengedraaid en is 5watt

Gitaarjaap
24 juli 2008, 18:39
Hoe zit dat met deze Epiphone Valve Junior http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Epiphone-Valve-Junior-Cabinet-1x12-70-Watt/art-GIT0010837-000#
Hoe werkt het enso? vraag ik me af ....gewoon je gitaar in de bovenste inpluggen en dan komt het geluid uit de onderste box???

strate
24 juli 2008, 20:51
Hoe zit dat met deze Epiphone Valve Junior http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Epiphone-Valve-Junior-Cabinet-1x12-70-Watt/art-GIT0010837-000#
Hoe werkt het enso? vraag ik me af ....gewoon je gitaar in de bovenste inpluggen en dan komt het geluid uit de onderste box???

ja, de bovenste is de versterker en de onderste is het cabinet. in het cabinet zitten de speakers.

Kim Wilson
25 juli 2008, 09:13
Ik heb ook de Epiphone Valve Jr. gehad, en uit die Epi (en Harley Benton, zijn dezelfde ampjes) ga je van ze langzalzeleven geen SRV/Hendrix sound halen. Het zijn vrij donker gevoicede versterkertjes, met maar één geluid. Natuurlijk kun je dat met pedalen wel wat aankleden, maar zo'n ampje koop je alleen maar als je zeker weet dat het jouw geluid is (of omdat je geen geld hebt en toch geilt op de term "buizenversterker", ongeacht hoe die klinkt). Aan een beginner zou ik hem zeker niet adviseren, ook al omdat je die warme buizen-overdrive niet op huiskamerniveau krijgt.

Voor een beginner die graag een bluesy geluid wil, maar verder nog niet echt een eigen smaak heeft ontwikkeld, zou ik liever een modeling ampje adviseren in de vorm van een Vox AD30VT, of een Tech21 als het wat meer mag kosten. Daar zit zeker een bluesy geluidje in, en kun je ook nog wat spelen met verschillende versterkermodellen en effecten, en zo beter erachter komen welke sound bij jou past. En het mooie is dat die dingen op elk volume gewoon heel aanvaardbaar klinken.

The Lo Lands
25 juli 2008, 12:07
Ik wil een leuk dingetje voor thuis en zat te denken tussen de roland micro cube en de vox da5.
Ik vraag me nou af welke het beste is voor de stijlen als blues/jimi hendrix/rhcp
Zelf heb ik de VOX da5 als oefenversterker voor thuis. Zelf ben ik hier heel erg tevreden mee en er zitten genoeg amp simulaties op voor o.a. bluesy sounds als Hendrix of clean ala RHCP. Uiteraard is deze versterker voor oefenen met band of livegebruik niet echt geschikt maar dat wist je al.

De Roland micro cube ken ik ook van vrienden maar vind ik persoonlijk iets te plastisch klinken. De VOX is organischer en dus beter imo.

Probeer ze beiden even uit als je hier de mogelijkheid toe hebt!

Mufftin
25 juli 2008, 12:12
Ik heb ook de Epiphone Valve Jr. gehad, en uit die Epi (en Harley Benton, zijn dezelfde ampjes) ga je van ze langzalzeleven geen SRV/Hendrix sound halen. Het zijn vrij donker gevoicede versterkertjes, met maar één geluid. Natuurlijk kun je dat met pedalen wel wat aankleden, maar zo'n ampje koop je alleen maar als je zeker weet dat het jouw geluid is (of omdat je geen geld hebt en toch geilt op de term "buizenversterker", ongeacht hoe die klinkt). Aan een beginner zou ik hem zeker niet adviseren, ook al omdat je die warme buizen-overdrive niet op huiskamerniveau krijgt.

Voor een beginner die graag een bluesy geluid wil, maar verder nog niet echt een eigen smaak heeft ontwikkeld, zou ik liever een modeling ampje adviseren in de vorm van een Vox AD30VT, of een Tech21 als het wat meer mag kosten. Daar zit zeker een bluesy geluidje in, en kun je ook nog wat spelen met verschillende versterkermodellen en effecten, en zo beter erachter komen welke sound bij jou past. En het mooie is dat die dingen op elk volume gewoon heel aanvaardbaar klinken.


vergeet niet dat je met de HB nog best wel veel aan de tone kunt doen, met de eq. Ik vind zelf de donkerheid waar iedereen het over heeft nog wel meevallen. Het ligt ook echt aan de gitaar die je erop aansluit.

Gitaarjaap
25 juli 2008, 17:39
Oke bedankt voor de info ga ze binnekort maar is allemaal ff testen
want nu weet ik wel in welke richting ik moet kijken.