PDA

View Full Version : Pedalboard



Guitarplayer11
23 juli 2008, 23:27
Hee medegitaristen ;)

Ik ben deze vakantie aan het werken voor een pedalboard.
Ik heb op dit moment een Boss DD-6 Delay pedaal en een Morley Mark tremonti Wah in mijn bezit.
Nu zou ik nog graag 2 pedalen erbij willen hebben:
Oa. een tuner, zat al te kijken naar een Boss TU-2,
Heeft iemand ervaring met dit pedaal en is ie aan te bevelen?
En ik zou er graag nog een distortionpedaal bij willen hebben,
Heb rond zitten kijken en kwam uit bij een Radial Tonebone plexitube,
In mijn oren klonk ie HEERLIJK :listen:
Ik wou voor mijn pedalboardje ook een powersupply gaan halen in de richting van de T-rex Fuel Tank.
Het probleem is dat de tonebone 15 V eist en de T-rex dit als het goed is niet kan geven.
Is er toevallig nog een andere oplossing zonder met adapters te gaan kloten?
Of weet iemand een pedalpowersupply die dit wel kan geven inc. de 'normale' 9V uitgangen?


Alvast hartelijk bedankt!

'Collin.

robert-gitarist
23 juli 2008, 23:45
Het probleem is dat de tonebone 15 V eist en de T-rex dit als het goed is niet kan geven.
Is er toevallig nog een andere oplossing zonder met adapters te gaan kloten?
Of weet iemand een pedalpowersupply die dit wel kan geven inc. de 'normale' 9V uitgangen?

Nou naar mijn weten is er geen powersupply die dat kan leveren als ik me niet vergis. Meeste komt 9,12 en 18v voor. Maar goed, ik kan het mis hebben en gelukkig zijn er hier genoeg mensen die er meer kijk op hebben ;)

Over je tuner, ik ga binnekort ook kijken na een pedaltuner en zit te kijken naar de TU-2 van Boss, een tuner van Planet Waves en de Korg DT10. Vooral over de laatste hoor/lees ik goede dingen. Misschien alle 3 eens goed bekijken. Ze zitten allemaal rond de zelfde prijs (80/90 euro).

Kim Wilson
24 juli 2008, 09:05
Ik heb al jaren de TU-2, en die werkt prima. De Korg DT10 schijnt nog iets beter te zijn.

Voor je stroomvoorziening kun je net zo goed een 1-Spot met een Daisychain kabeltje kopen. Voor zo weinig pedalen is zo'n dure Fuel Tank echt onzin.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:07
Maar hij wil zijn Tonebone ook voeden met de voeding, ( maar draait dat ding echt op 15 volt?

Kim Wilson
24 juli 2008, 09:10
Zit er niet standaard een adapter bij dan? En ja, hij draait idd op 15 volt.


EDIT>
Er zit inderdaad standaard een adapter bij, als je hem nieuw koopt.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:12
Hij geeft aan dat hij niet te veel wil kleaute met adapters, ( zit er denk ik gewoon standard bij )

En een pedalpower 2? die moet hem wel kunnne voeden ( wel een dure oplossing ) maar dan hoef je waarscheinlijk niet snel weer zoiets!

Kim Wilson
24 juli 2008, 09:14
Nounou, twee adapters, wat een gekloot... Ik vind het nogal wat, om een Fueltank te kopen van 180 euro, terwijl je ook een stekkerdoosje op je board kunt zetten en daar twee adapters insteekt. En die Fueltank levert ook geen 15volt.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:16
Nounou, twee adapters, wat een gekloot... Ik vind het nogal wat, om een Fueltank te kopen van 180 euro, terwijl je ook een stekkerdoosje op je board kunt zetten en daar twee adapters insteekt. En die Fueltank levert ook geen 15volt.
Pedalpower bedoel je?

Tjah ik had voor die paar pedalen ook gewoon 2 adapters gebruikt, maar ik gebruik zelf net iets meer pedalen.

Kun je niet zo je board maken , dat je alles mooi weg werkt? heb je ook geen last van die 2 adapters

dml
24 juli 2008, 09:35
Ik wou voor mijn pedalboardje ook een powersupply gaan halen in de richting van de T-rex Fuel Tank.
Het probleem is dat de tonebone 15 V eist en de T-rex dit als het goed is niet kan geven.
Is er toevallig nog een andere oplossing zonder met adapters te gaan kloten?
Of weet iemand een pedalpowersupply die dit wel kan geven inc. de 'normale' 9V uitgangen?


Burkey Flatliner Six.
Kost net zo duur als een Fuel Tank maar heeft als voordeel dat alle zes uitgangen geisoleerd zijn en dat alle uitgangen afzonderlijk instelbaar zijn op 9, 12, 15 of 18 Volt. In het geval van de Plexitube moet je vier uitgangen parallel van de Six gebruiken, daar de Plexi 400 mA nodig heeft. Met de overgebleven twee uitgangen kun je nog altijd een aantal 9V pedalen zoals je DD6 en Tremonti (en een TU2) voeden.
De Flatliner Six is HIER (http://gtrgear.com/Flatliner/SIX-NL.htm) te krijgen.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:37
:cheerup: Netjes Dennis!

Kim Wilson
24 juli 2008, 09:59
Slechts 100mA per uitgang. Wel even opletten hoeveel je pedalen trekken dus. :)

Ibanez666
24 juli 2008, 10:42
Ik heb al jaren de TU-2, en die werkt prima. De Korg DT10 schijnt nog iets beter te zijn.

Voor je stroomvoorziening kun je net zo goed een 1-Spot met een Daisychain kabeltje kopen. Voor zo weinig pedalen is zo'n dure Fuel Tank echt onzin.


De DT-10 is echt een super tuner voor dat geld en schijnt iets nauwkeuriger en sneller te zijn dan de Boss en ook duidelijker afleesbaar.

Ik zou zelf ook niet moeilijk doen over twee adapters. Zeker als het zoveel geld scheelt

Kim Wilson
24 juli 2008, 10:45
Afleesbaarheid zou kunnen, maar daar heb ik ook geen klagen over. Snelheid is een goed punt, net als een betere nauwkeurigheid. Het pedaal is wel iets groter dan de TU-2, misschien iets om rekening mee te houden bij een beperkte ruimte.

Ibanez666
24 juli 2008, 10:49
Afleesbaarheid zou kunnen, maar daar heb ik ook geen klagen over. Snelheid is een goed punt, net als een betere nauwkeurigheid. Het pedaal is wel iets groter dan de TU-2, misschien iets om rekening mee te houden bij een beperkte ruimte.


hij is groter, maar ook mooier (hoewel dat persoonlijk is natuurlijk)

het display met de noot die je speelt is wel een slag groter geloof ik, dus als je slechtziend bent..

Nielsje
24 juli 2008, 10:49
Bekijk ook even de nieuwe Korg pitchblack tuners, die schijnen ook goed te zijn.

http://www.alloutguitar.com/files/u446/pitchblack_top.jpg

http://www.korg.co.uk/images/tuners/PitchBlack-Plus.jpg

Kim Wilson
24 juli 2008, 10:51
...wordt het tijd voor een bezoekje aan Specsavers. Damn, als je de noot op de TU-2 niet meer kunt lezen...

Ibanez666
24 juli 2008, 10:52
...wordt het tijd voor een bezoekje aan Specsavers. Damn, als je de noot op de TU-2 niet meer kunt lezen...

zekers, misschien dan slechtziend, dronken en vol weet ik veel :-)

Dude
24 juli 2008, 11:11
...wordt het tijd voor een bezoekje aan Specsavers. Damn, als je de noot op de TU-2 niet meer kunt lezen...


wel eens buiten gespeeld met een TU-2 ?? god wat heb ik een berg gevloekt op dat ding als ik weer eens vals stond omdat het zonnetje het ding totaal onbruikbaar maakt tenzij je er met je neus bovenop staat.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 11:12
wel eens buiten gespeeld met een TU-2 ?? god wat heb ik een berg gevloekt op dat ding als ik weer eens vals stond omdat het zonnetje het ding totaal onbruikbaar maakt tenzij je er met je neus bovenop staat.
Klopt en dan half met je voet er voor om toch nog 1 ledje te zien, heeft de korg hier minder last van?

Kim Wilson
24 juli 2008, 11:16
Inderdaad, heb je dat probleem dan niet met die Korg? Ledjes in volle zon lijken me altijd slecht zichtbaar.

Ibanez666
24 juli 2008, 11:17
Inderdaad, heb je dat probleem dan niet met die Korg? Ledjes in volle zon lijkt me altijd slecht zichtbaar.


Ik weet het niet, heb er tot nu toe twee keer mee gespeeld in een donkere kroeg.

the sure thing
24 juli 2008, 11:36
??????????

Ik speel buiten altijd onder een parasol!!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/parasol.jpg

Ibanez666
24 juli 2008, 11:39
??????????

Ik speel buiten altijd onder een parasol!!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/parasol.jpg


das wel een goed idee eigenlijk

Mitch
24 juli 2008, 12:16
In een echt felle zon zijn beide tuners moeilijk afleesbaar. Geloof me, bij ons hebben ze op het strand naast elkaar gelegen ;)
Dat gezegd hebbende is de DT10 gewoon accurater (lees de specs er maar op na) maar belangrijker: je merkt het in de praktijk ook, het stelt prettiger af. Dat er meer ledjes in de display zitten om aan te geven hoe ver je van de noot af zit helpt daar ook bij.
Plus de buffer is goed en hij heeft de jacks aan de bovenkant en hij ziet re beter uit.

Zo, dat is er weer uit :D

Kim Wilson
24 juli 2008, 12:21
Nou, ik vind mijn TU-2 lekker veel mooierder! Lekker puh! http://smileyjungle.com/smilies/disdain1.gif



http://smileyjungle.com/smilies/sad0.gif

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 12:23
ike ook! ;) ik vind het formaat net even handiger voor mijn pedalboard.

Wel wil ze nog eens naast elkaar proberen.

Ibanez666
24 juli 2008, 12:47
De positie van de in en uitgangen kunnen ook van belang zijn. Bij de Korg zitten ze aan de voorkant en bij de BOSS aan de zijkant. Kan net wat uitmaken bij de indeling en ruimte van je board

Nielsje
24 juli 2008, 12:48
Was er nou al iemand die de Pitchblack tuner al vergeleken met de DT-10, in de praktijk?

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 12:48
De positie van de in en uitgangen kunnen ook van belang zijn. Bij de Korg zitten ze aan de voorkant en bij de BOSS aan de zijkant. Kan net wat uitmaken bij de indeling en ruimte van je board

Das zo over het algemeen vind in het makkelijker dat ze aan de voorkant zitten (werkt mooier weg )

Herman
24 juli 2008, 12:50
Nog even op dat zon verhaal:
Ik heb de DT-10, en ik heb wel eens (lees 2 of 3x ofzo) in de zon staan spelen met dat ding, en dat was een van de weinige pedalen waar ik júist alles nog goed op kon zien.

Ibanez666
24 juli 2008, 12:50
Das zo over het algemeen vind in het makkelijker dat ze aan de voorkant zitten (werkt mooier weg )

dat hangt helemaal van je indeling en je andere pedalen af. De meeste zitten toch aan de zijkant en dan is het handiger doorlussen, als ze allemaal aan de zijkant zitten.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 12:50
dat hangt helemaal van je indeling en je andere pedalen af. De meeste zitten toch aan de zijkant en dan is het handiger doorlussen, als ze allemaal aan de zijkant zitten.
Maar als je het op de Paul lenders manier wil weg werken vind ik het mooier als het voorop zit.

Ibanez666
24 juli 2008, 12:51
Nog even op dat zon verhaal:
Ik heb de DT-10, en ik heb wel eens (lees 2 of 3x ofzo) in de zon staan spelen met dat ding, en dat was een van de weinige pedalen waar ik júist alles nog goed op kon zien.


handig om te weten, dan is Kim Wilson's vraag ook beantwoord.

Ibanez666
24 juli 2008, 12:51
Maar als je het op de Paul lenders manier wil weg werken vind ik het mooier als het voorop zit.

Ik ken die manier niet, maar ik kan me voorstellen dat er voor beide opties wat te zeggen valt..

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 12:53
Ik ken die manier niet, maar ik kan me voorstellen dat er voor beide opties wat te zeggen valt..
http://www.newjoy.be/images/upload/PB-2.jpg

Dit bedoel ik zoals het volume pedaal. ( kon even geen betere foto vinden )

Ibanez666
24 juli 2008, 12:56
http://www.newjoy.be/images/upload/PB-2.jpg

Dit bedoel ik zoals het volume pedaal. ( kon even geen betere foto vinden )


Ik snap wat je bedoelt, maar het blijft zowat onmogelijk om je board samen te stellen met puur en alleen van die voorladers..

Kim Wilson
24 juli 2008, 13:03
Bij mij past die TU-2 weer beter:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1777.jpg

Met doorlussen zijn bovenladers trouwens wel makkelijker, dan liggen je patchkabels niet in zo'n onmogelijke bocht.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 13:04
Bij mij past die TU-2 weer beter:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1777.jpg
Op jou board ga je er bij de Ge-7 in en de tuner uit? of heb je er nog een patchbox in verstopt?

Kim Wilson
24 juli 2008, 13:05
Op jou board ga je er bij de Ge-7 in en de tuner uit? of heb je er nog een patchbox in verstopt?
Tuner in en GE-7 uit. Het heeft weinig zin om het nog een keer door te lussen naar een andere plek.

Ibanez666
24 juli 2008, 13:05
Op jou board ga je er bij de Ge-7 in en de tuner uit? of heb je er nog een patchbox in verstopt?


denk eerder andersom

Ibanez666
24 juli 2008, 13:06
Bij mij past die TU-2 weer beter:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1777.jpg

Met doorlussen zijn bovenladers trouwens wel makkelijker, dan liggen je patchkabels niet in zo'n onmogelijke bocht.


Klopt van die TU-2, maar had je dit boardje niet gemaakt nadat je al die pedalen had? Want op deze manier zou een DT-10 inderdaad niet handig zijn

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 13:07
denk eerder andersom
Ja ik kijk altijfd vanaf de versterker. maar goed snap hem!

@ Kim, ja is ook zo!

Ibanez666
24 juli 2008, 13:07
Ja ik kijk altijfd vanaf de versterker. maar goed snap hem!

@ Kim, ja is ook zo!


ah, dus je speelt versterker en je geluid komt uit je gitaar :satisfie:

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 13:09
Klopt,


Ik hoop trouwens dat de Ts-er genoeg opties heeft om zijn pedalen makkelijk te voeden!

Ibanez666
24 juli 2008, 13:11
Klopt,


Ik hoop trouwens dat de Ts-er genoeg opties heeft om zijn pedalen makkelijk te voeden!


ja en aan hem de keuze, geld of gemak

Kim Wilson
24 juli 2008, 13:14
Klopt van die TU-2, maar had je dit boardje niet gemaakt nadat je al die pedalen had? Want op deze manier zou een DT-10 inderdaad niet handig zijn
Ik zit vast aan de afmetingen van mijn plankje, zo past ie in mijn Gamma-koffertje. Nu is de DT-10 een centimeter minder diep dan de TU-2, en ik zou nog een stukje naar de andere pedalen kunnen. Dus waarschijnlijk zou het wel gepast hebben als ik het verlaagde deel wat breder had gemaakt.

En achteraf had ik dat gewoon moeten doen, want ik zit stiekem wel een beetje te gassen op zo'n Korg... :sssh:

Ibanez666
24 juli 2008, 13:20
Ik zit vast aan de afmetingen van mijn plankje, zo past ie in mijn Gamma-koffertje. Nu is de DT-10 een centimeter minder diep dan de TU-2, en ik zou nog een stukje naar de andere pedalen kunnen. Dus waarschijnlijk zou het wel gepast hebben als ik het verlaagde deel wat breder had gemaakt.

En achteraf had ik dat gewoon moeten doen, want ik zit stiekem wel een beetje te gassen op zo'n Korg... :sssh:


het is nooit te laat natuurlijk, maar het is wel weer zo'n gedoe

the sure thing
24 juli 2008, 15:29
HAHA! Kim zit eerst te beweren dat ie de TU mooier vindt dan de Korg :). Ik heb ook de TU meuker van Boss, maar ik vind de KORG echt wel mooier!!! Die Pitchblack vin ik niet zo mooi, maar n handig formaat, maar die andere Korg is wel een strak ding.

Kim Wilson
24 juli 2008, 15:31
HAHA! Kim zit eerst te beweren dat ie de TU mooier vindt dan de Korg :). ...
Dat zou ook zomaar een grapje geweest kunnen zijn, gezien de smileys in die post... :satisfie:

the sure thing
24 juli 2008, 15:57
Ja je hebt gelijk, ze waren mij niet opgevallen....

Daarbij komt het feit dat het gewoon STOER is, geen Boss pedaaltjes op je plank te hebben. Ik zie jouw Blues driver ook nog wel verdwijnen :)

Kim Wilson
24 juli 2008, 16:16
Nee, die Bluesdriver die blijft voorlopig wel. Dat is IMO toch wel één van de betere Boss pedalen. Hij doet iig wat ik wil, en daar gaat het om.

De GE-7 zal er dan nog eerder afgaan om plaats te maken voor een BYOC eq. Maar die zijn ook weer groter, en daar heb ik eigenlijk de ruimte dus niet voor...

the sure thing
24 juli 2008, 16:24
... of je koopt een groter Gamma koffertje :)

Mitch
24 juli 2008, 16:33
Zei daar iemand DAP Showmaster :seriousf:
Nee gekheid, ik vind het een prima uitgangspunt, een pragmatisch iets als de hoeveelheid ruimte in je koffer. Je zit heel makkelijk in zo'n cirkel dat je kan blijven kopen.... o, ander pedaal, sja, heb ik andere voeding nodig, ander plankje, andere koffer.... jezelf vastleggen aan zo'n koffertje bijvoorbeeld is een ideale remedie tegen GAS.

Kim Wilson
24 juli 2008, 16:41
Ik heb niet veel nodig. Tremolo en reverb heb ik in mijn amp, delay en wah heb ik niks mee en flangers en phasers gebruik ik al helemaal nooit. En voor enkel wat drive- en boostpedalen is 4 pedalen wel genoeg (tuner niet meegerekend uiteraard).

Ik kan trouwens nog wel twee pedalen bovenop hebben als het moet. En een bredere eq zal ook nog wel passen, ik heb nog een paar cm over aan de linkerkant. Maar ik vind die Gamma-koffertjes erg handig, en zolang het erin past, hoef ik niet op zoek naar pedalen om mijn plank te vullen. :)

Nielsje
24 juli 2008, 16:52
Ik heb niet veel nodig. Tremolo en reverb heb ik in mijn amp

Volgens mij wordt het tijd dat ik een oude uitspraak van je weer in m'n onderschrift moet gaan zetten :seriousf:

the sure thing
24 juli 2008, 17:32
.... jezelf vastleggen aan zo'n koffertje bijvoorbeeld is een ideale remedie tegen GAS.Tenzij je GAS krijgt op een ander pedalenkoffertje/pedalboard.... Ik heb de afgelopen 3 jaar el wel elk jaar een nieuwe gemaakt...

Kim Wilson
25 juli 2008, 09:26
Volgens mij wordt het tijd dat ik een oude uitspraak van je weer in m'n onderschrift moet gaan zetten :seriousf:
"Ik heb een tremolo op mijn top, dat vind ik al gek genoeg".

Deze bedoel je? :D

Ibanez666
25 juli 2008, 10:10
"Ik heb een tremolo op mijn top, dat vind ik al gek genoeg".

Deze bedoel je? :D


Kimmie more Wil son pedaal erbij

Nielsje
25 juli 2008, 10:37
"Ik heb een tremolo op mijn top, dat vind ik al gek genoeg".

Deze bedoel je? :D

Ja die ja, prachtige uitspraak :D

Kim Wilson
25 juli 2008, 10:39
Oh yes, I'm the king of oneliners! :cooler:

Ibanez666
25 juli 2008, 10:51
Oh yes, I'm the king of oneliners! :cooler:


Ik krijg steeds te horen dat ik dat ben...

Kim Wilson
25 juli 2008, 10:53
Ja, maar die van mij zijn ook nog grappig. :satisfie:

Ibanez666
25 juli 2008, 10:54
Ja, maar die van mij zijn ook nog grappig. :satisfie:


Dat zal het verschil zijn :-)

Kim Wilson
25 juli 2008, 10:56
Trouwens, door alle gezeik over die tuners heb ik besloten om de TU-2 maar te koop te zetten en een Korg te halen. Allen bedankt voor de adviezen en bijbehorend opwekken van GAS. :sneaky:

Ibanez666
25 juli 2008, 10:58
Trouwens, door alle gezeik over die tuners heb ik besloten om de TU-2 maar te koop te zetten en een Korg te halen. Allen bedankt voor de adviezen en bijbehorend opwekken van GAS. :sneaky:


hehehe, ben benieuwd hoe je het gaat oplossen qua ruimte

Kim Wilson
25 juli 2008, 11:01
hehehe, ben benieuwd hoe je het gaat oplossen qua ruimte
Verhoging wat inkorten aan de rechterkant en bijspuiten. Moet kunnen. :)

Ibanez666
25 juli 2008, 11:03
Verhoging wat inkorten aan de rechterkant en bijspuiten. Moet kunnen. :)


hmm, dat gaat je wel lukken denk ik. Zit je wel met kabeltjes aan de voorkant van de tuner

Kim Wilson
25 juli 2008, 11:09
hmm, dat gaat je wel lukken denk ik. Zit je wel met kabeltjes aan de voorkant van de tuner
Ja, maar dat past ook wel. Het pedaal kan nog iets naar voren, en hij is een centimeter korter dan de Boss. En daar zit nu ook al een plugje voor de stroom in. Gaat wel passen. :)

Ibanez666
25 juli 2008, 11:23
Nou succes ermee en we zien de foto's wel

JeroenSchaaf
25 juli 2008, 11:25
Trouwens, door alle gezeik over die tuners heb ik besloten om de TU-2 maar te koop te zetten en een Korg te halen. Allen bedankt voor de adviezen en bijbehorend opwekken van GAS. :sneaky:
Yeahhh!!!! Gelukt ! lol ben benieuwd wat je bevindingen er over zijn!

Nielsje
25 juli 2008, 11:26
Ik ken overigens wel wat bedrijven die in anodiseren doen, het leek mij wel vet om het blanke alu eens in het oranje of rood te laten anodiseren.. maar dan ben je wel alle lettertjes kwijt die er op staan...

Ibanez666
25 juli 2008, 11:30
Ik ken overigens wel wat bedrijven die in anodiseren doen, het leek mij wel vet om het blanke alu eens in het oranje of rood te laten anodiseren.. maar dan ben je wel alle lettertjes kwijt die er op staan...


Ik laat alles wat ik heb qua gear lekker zoals het is, geen andere kleuren, elementen, mods, wat dan ook. Ik ben zo ouderwets joh

Kim Wilson
25 juli 2008, 11:31
Ja, dat zilver hoefde van mij ook niet, maar de zwarte maken ze helaas niet meer. En in een gekke kleur spuiten of anodiseren is wel geinig, maar je bent idd je letters kwijt, en de eventuele inruilwaarde.

Ibanez666
25 juli 2008, 11:34
Ja, dat zilver hoefde van mij ook niet, maar de zwarte maken ze helaas niet meer. En in een gekke kleur spuiten of anodiseren is wel geinig, maar je bent idd je letters kwijt, en de eventuele inruilwaarde.


Op ebay usa staan er nog genoeg int zwart