PDA

View Full Version : verschil koch twintone II en multitone II ?



bagheera
23 juli 2008, 22:37
Hey iedereen ,

ik ben, zoals sommige al weten , opzoek naar een nieuwe versterker en in principe mag het al iets kosten 1500 is toch al iets.
Misschien zelfs al teveel ( man het leven is duur )

Nu had ik de twintone II al getest maar vond ik net de multitone voor 1225 dan bedoel ik cab + amp .

Met welke amp ben ik het best, met de twintone of met de multiton.

Een belangrijk weetje :
Ik speel jazz , blues , latin rock , funk .

Ik ga wel eens testen wanneer ik de kans zie maar tot dan zal jullie mening moeten volstaan om mij bezig te houden

pimmetje
23 juli 2008, 22:53
Ligt er een klein beetje aan welke multi je 't over hebt: 100w, 50w/EL34, 50w/EL84.

Maar bij vergelijking tussen EL34 50w multitone en twintone is 't geluid eigenlijk hetzelfde. De multi heeft alleen een paar extra switches om te tweaken (bright/speaker-demping...). Vind ik persoonlijk onnodig, maar dat zal je zelf uit moeten proberen om te bepalen of je dat juist wel prettig vindt.

Ander voordeeltje van de multitone is dat eigenlijk alle knoppen voorop zitten. Bij de twintone zitten de knoppen voor reverb en rythm/solo-volume achterop. Geen groot probleem, maar 't is natuurlijk net ff dat beetje lastiger bijstellen tijdens het spelen... al weet ik die knopjes zo onderhand wel blind te vinden, dus ook dat nadeeltje is niet onoverkomelijk.

dml
23 juli 2008, 23:49
Ligt er een klein beetje aan welke multi je 't over hebt: 100w, 50w/EL34, 50w/EL84.

Maar bij vergelijking tussen EL34 50w multitone en twintone is 't geluid eigenlijk hetzelfde. De multi heeft alleen een paar extra switches om te tweaken (bright/speaker-demping...). Vind ik persoonlijk onnodig, maar dat zal je zelf uit moeten proberen om te bepalen of je dat juist wel prettig vindt.

Ander voordeeltje van de multitone is dat eigenlijk alle knoppen voorop zitten. Bij de twintone zitten de knoppen voor reverb en rythm/solo-volume achterop. Geen groot probleem, maar 't is natuurlijk net ff dat beetje lastiger bijstellen tijdens het spelen... al weet ik die knopjes zo onderhand wel blind te vinden, dus ook dat nadeeltje is niet onoverkomelijk.

1. De Multitone bestaat niet in een EL84-uitvoering.
2. Het 2e kanaal van de MT is totaal anders van zowel klank als opbouw dan het 2e kanaal van de TT.

pimmetje
24 juli 2008, 00:00
1. De Multitone bestaat niet in een EL84-uitvoering.Je hebt helemaal gelijk... er is een 6v6-uitvoering...

bagheera
24 juli 2008, 10:47
Het gaat hier nu wel over de 100 WATT multitone en de 50 WATT twintone

Toaster
24 juli 2008, 10:52
Nu had ik de twintone II al getest maar vond ik net de multitone voor 1225 dan bedoel ik cab + amp .

Met welke amp ben ik het best, met de twintone of met de multiton.

Een belangrijk weetje :
Ik speel jazz , blues , latin rock , funk .



Toch echt testen in een AB situatie. Ik weet niet meer hoe het precies zat bij de modellen van Koch (heb zelf een powertone gehad 3 jaar lang).

Maar kijk even met welke kanalen je een gedeelde eq hebt. (verschilt per model)

Misschien belangrijk voor je om mee te nemen in je beslissing.

Persoonlijk denk ik dat je op de multitone uitkomt.