PDA

View Full Version : Dimavery of een ander merk met soort gelijk model?



heiditjj
23 juli 2008, 22:17
Hallo gitaarnetters!!

Ik wil over niet al te lange tijd mijn allereerste elektrische gitaar aan gaan schaffen. Nu ben ik flink aan het rondneuzen geweest en ik kom steeds bij dezelfde gitaar uit. Dimavery FR-321, Black (http://www.mainmusic.nl/nl/product/19217/167/gitaar/elektrische_gitaren/special_design_modellen/dimavery/fr-321_e-guitar,_black.html)

Ik vind deze gitaar helemaal te gek. Ik heb hem nog niet geprobeerd en ik ga hem ook niet via internet bestellen, in ieder geval niet voordat ik hem in m'n handen gehad heb. Wat denken jullie hiervan? Hij is wel vrij goedkoop lijkt mij. Is dit brandhout? Is het een redelijke gitaar voor een beginner of juist niet? Zijn er nog alternatieven voor deze gitaar als het niks is?

Ik wil gaan spelen met een roland cube 30X of een Line 6 Spider III 30, mocht dat nog wat willen zeggen ivm. de gitaar.

Groetjes,
Heidi

Ibanez666
23 juli 2008, 22:22
Ik heb geen idee of deze goed is, maar voor een eerste gitaar adviseer ik altijd een tweede hands. Ten eerste heb je dan een gitaar die nieuw meer kostte, ten tweede kun je na een bepaalde tijd ook zien hoe de gitaar zich gehouden heeft, qua techniek, afwerking en of hij makkelijk ontstemt. Ten derde, als je het slim aanpakt, kun je er vaak hetzelfde geld voor terug krijgen als je hem weer verkoopt..

Spitfire
23 juli 2008, 22:26
Wat Ibanez666 zegt.

Verder, goedkope gitaren met een Floyd Rose-achtige tremolo (Google er maar op als je niet weet wat het is ;) ) ontstemmen vaak als een gek, omdat zo'n tremolo nou eenmaal een ingewikkeld stukje techniek is waar je eigenlijk niet op moet besparen.

Ibanez666
23 juli 2008, 22:34
wat me opvalt is dat bijna iedere starter over een nieuwe gitaar denkt. Op zich natuurlijk niks mis mee, maar tweede hands zou het eerste zijn waar ik aan zou denken, zeker als ik niet te veel te besteden zou hebben.

Ik zou wel ff iemand met enige kennis van zaken meenemen als je voor een gitaar gaat kijken, nieuw of tweedehands, want het uiterlijk kun je wel beoordelen, maar dan houdt het meestal wel op..

Ibanez666
23 juli 2008, 22:35
Wat Ibanez666 zegt.

Verder, goedkope gitaren met een Floyd Rose-achtige tremolo (Google er maar op als je niet weet wat het is ;) ) ontstemmen vaak als een gek, omdat zo'n tremolo nou eenmaal een ingewikkeld stukje techniek is waar je eigenlijk niet op moet besparen.

Volgens mij kost een goede FR tremolo los al wat deze hele gitaar kost

heiditjj
23 juli 2008, 22:41
Oké bedankt iig alvast voor de reactie's! 't is me allemaal ineens een stuk helderder geworden. Ik was ook zeker niet van plan om hals over kop naar de winkel te stuiteren om die gitaar te confisceren ;)

Ik had al verhalen gehoord over dat een FR en een beginnende gitarist niet echt een goede combi vormen. Zijn er dan nog alternatieven die beter zouden passen?

Ibanez666
23 juli 2008, 23:01
Oké bedankt iig alvast voor de reactie's! 't is me allemaal ineens een stuk helderder geworden. Ik was ook zeker niet van plan om hals over kop naar de winkel te stuiteren om die gitaar te confisceren ;)

Ik had al verhalen gehoord over dat een FR en een beginnende gitarist niet echt een goede combi vormen. Zijn er dan nog alternatieven die beter zouden passen?


Een FR en een beginner gaan prima samen, mits het een goede is die niet snel ontstemt. Ik ben zonder tremolo begonnen en had geen moeite om er later mee te starten. Je focus ligt toch op het spelen en de theorie, zon tremolo is leuk voor erbij en als je gevorderd bent, kunt je er hele leuke dingen meedoen.

kenx
23 juli 2008, 23:06
Ik sluit me aan by de voorgangers...

Ga voor een 2dehands, bij de meeste gevallen meer waar voor je geld.
Maw: beter prijs/kwaliteits verhouding.

Je moet maar eens kijken op Marktplaats of enige andere sites ;)

grtz