PDA

View Full Version : wholenote pedalen, ervaring? iemand?



Hellsbellsnl
23 juli 2008, 22:14
Is er iemand bekend met deze pedalen.
Ik kan er via via een party kopen echter heb geen idee van kwaliteit o.i.d.
Het gaat om diverse pedalen: distortion,flanger,chorus,delay e.d.
Hier een foto van de distortion:
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/wholenote.jpg
Ik heb ze op ebay zien staan van een italiaan en daar kosten ze rond de 40 euro. Verder kon ik niet lezen (mijn italiaans is niet zo best)
Nog een paar pics:
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/wholenotedigitaldelay.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/wholenoteflanger-1.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/wholenotephaser.jpg

Ibanez666
23 juli 2008, 22:18
Is Chinees spul volgens mij:
http://www.wholenote.com.cn/pages/Product-detail.asp?ProductID=81

Nielsje
23 juli 2008, 22:48
Doet aan de Rocktron behuizingen denken....

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 22:58
Doet mij een beetje goedkoop aan, maar de sound kan natuurlijk meesterlijk zoijn....

robert-gitarist
23 juli 2008, 23:20
Doet aan de Rocktron behuizingen denken....

Dat wou ik nou net zeggen!Geen ervaring mee. Nooit gehoord van het merk ook. Als ik het eens tegen kom test ik het wel eens uit. Kan nooit kwaad uittesten. Wie weet is het wel bang for the buck!

Hellsbellsnl
24 juli 2008, 09:40
Ze moeten per stuk 12 USD kosten (distortion pedaal)
Ze zitten met de 24 in een doos.
En ze komen uit China idd.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:41
Ze moeten per stuk 12 USD kosten (distortion pedaal)
Ze zitten met de 24 in een doos.
En ze komen uit China idd.
damm goedkoop 12 dollar dat is 7 euro cent:)


Just kidding, maar wat kosten de delay, en chorus en zo dan?

budje
24 juli 2008, 09:41
da's wel heel goedkoop!

Hellsbellsnl
24 juli 2008, 09:56
Zal nog wel douane kosten aan vast hangen denk ik.
Maar dan nog 12/0,65=€7.80 per stuk.
Ga nog eens verder informeren bij die chinees.

Ibanez666
24 juli 2008, 10:36
Ze moeten per stuk 12 USD kosten (distortion pedaal)
Ze zitten met de 24 in een doos.
En ze komen uit China idd.


waar haal je die info vandaan?

Mitch
24 juli 2008, 11:06
Goedkope teringzooi raak je altijd wel weer kwijt tegenwoordig, want het is mode. Kopen dus die partij...

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 11:08
Hoe goedkoper hoe beter?

of meer kleinere rage's ''kijk ik heb een chorus voor 8 eu!'' Naast me boetiek pedaal!

Dirk_Hendrik
24 juli 2008, 11:21
Nee, erger,

Kijk ik heb een chorus voor 8 euro!! En veel beter dan me boetiekpedaal!! Zelfde verhaal als met Wietses gitaarinkoopaktie, alle objectiviteit is weg.

(en fijn dat dankzij die chorus ook een paar openliggende kinderarbeid kinderhandjes iets eten krijgen)

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 11:23
Grappig hea! maar mischien zijn het goeie pedalen! je weet het niet!

Dirk_Hendrik
24 juli 2008, 11:25
Nog een puntje van aandacht.

Het kan zijn dat je gehele partij bij de douane blijft vaststaan omdat ze niet RoHS compliant zijn (en dan volgens de Europese normen, niet volgens de Chinese uitleg). Mag jij de vernietigingskosten betalen.

Sorry voor m'n kritisch negatieve kijk op het geheel.

Dirk_Hendrik
24 juli 2008, 11:26
Grappig hea! maar mischien zijn het goeie pedalen! je weet het niet!

Misschien ook niet? Denk even aan de oude "if it's too good to be true... its not". Hoeveel kwaliteit kun je voor zo'n bedrag verwachten??? Heel weinig.

Ibanez666
24 juli 2008, 11:30
Misschien ook niet? Denk even aan de oude "if it's too good to be true... its not". Hoeveel kwaliteit kun je voor zo'n bedrag verwachten??? Heel weinig.


hoeveel kost een pedaal van 300 euro nou eigenlijk aan materiaal? of een goedkoper pedaal? Ik heb er niet echt verstand van, maar als ik een pedaaltje open maak en zie wat er in zit...

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 11:35
Misschien ook niet? Denk even aan de oude "if it's too good to be true... its not". Hoeveel kwaliteit kun je voor zo'n bedrag verwachten??? Heel weinig.

You Never Know You Know ;)

Dirk_Hendrik
24 juli 2008, 11:46
hoeveel kost een pedaal van 300 euro nou eigenlijk aan materiaal? of een goedkoper pedaal? Ik heb er niet echt verstand van, maar als ik een pedaaltje open maak en zie wat er in zit...

Hoeveel kost een website voor volwassenen nou? Als ik kijk naar dat uurtje HTML hacken en die paar meg aan hostingruimte... ;) Get the drift?


Een apparaat is meer dan de prijs van de onderdelen. Denk ook aan arbeidsloon, huisvesting, milieulasten etc. Iets wat produktie hier in de EU duurder maar ook duurzamer maakt.

Mitch
24 juli 2008, 11:49
't Is me ook een beejte te makkelijk om het in het absurde om te draaien. Een pedaal dat inkoop 8E kan kosten 'vergelijk' je nu met een pedaal dat 300E winkelprijs moet opleveren. Ik zie het verband niet. Het is natuurlijk wel makkelijk om af te geven op dure producten en goedkope producten op voorhand te waarderen.

Ibanez666
24 juli 2008, 11:51
Hoeveel kost een website voor volwassenen nou? Als ik kijk naar dat uurtje HTML hacken en die paar meg aan hostingruimte... ;) Get the drift?


Een apparaat is meer dan de prijs van de onderdelen. Denk ook aan arbeidsloon, huisvesting, milieulasten etc. Iets wat produktie hier in de EU duurder maar ook duurzamer maakt.

Die arbeidsloon, huisvesting, milieulasten zijn daar dus nihil, maakt dat een pedaal minder goed? Veel pedalen van Boss halen hun onderdelen ook uit zulke landen volgens mij en zijn die niet duurzaam?

En zo'n site voor volwassenen kost in ons geval zon 25.000 dollar per maand en dat was ook zo in de tijd toen de dollar nog meer waard was.

Dirk_Hendrik
24 juli 2008, 11:52
You Never Know You Know ;)

Kijk,

Dit jongetje leeft van de opbrengst van het Gassen op goedkope elektronica:
http://sitemaker.umich.edu/section002group3/files/kid_with_e-waste.jpg

Deze meneer ook!:

http://www.foreignpolicy.com/images/e-waste-landscape_06.jpg


En het niet dat ik iemand wil vertellen wattie wel en niet moet doen. Een beetje meer bewustzijn van de keerzijde van dat gegas mag echter ook wel.

Kim Wilson
24 juli 2008, 11:54
Zo heb ik me laatst ook afgevraagd waarom zo'n OCD zo duur is. Conclusie: ontwikkeling (kost tijd, dus geld, en het uurloon van de bedenker ligt veel hoger dan de mensen in China), fabricage, distributie en de hoge kwaliteit van het pedaal maken hem zo duur. Het zijn niet alleen de componentjes waar je voor betaalt.

Dirk_Hendrik
24 juli 2008, 11:55
Die arbeidsloon, huisvesting, milieulasten zijn daar dus nihil, maakt dat een pedaal minder goed? Veel pedalen van Boss halen hun onderdelen ook uit zulke landen volgens mij en zijn die niet duurzaam?

En zo'n site voor volwassenen kost in ons geval zon 25.000 dollar per maand en dat was ook zo in de tijd toen de dollar nog meer waard was.

Sorry Michel maar ben je nou echt zo stijfkoppig!??? Heb je echt geen enkel stukje gutfeeling dat er ergens iets niet klopt in het grotere plaatje??

Waarom zijn die Bosspedalen nog steeds een stuk duurder? Is dat pure winstmarge?
Wat kost die site voor volwassenen als we hem in China door Chinezen laten beheren?

En nu ga ik lunchen

Ibanez666
24 juli 2008, 11:55
't Is me ook een beejte te makkelijk om het in het absurde om te draaien. Een pedaal dat inkoop 8E kan kosten 'vergelijk' je nu met een pedaal dat 300E winkelprijs moet opleveren. Ik zie het verband niet. Het is natuurlijk wel makkelijk om af te geven op dure producten en goedkope producten op voorhand te waarderen.


Ik had het ook over goedkopere pedalen. Maar ik geef niet af op duurdere pedalen. Als ze goed zijn, zijn ze goed, maar dat neemt niet weg dat er vaak voor veel minder aan spul in zit dan het daadwerkelijk kost. Je kunt kiezen voor veel winst per pedaal en er een bepaald aantal verkopen. Of zoals deze Chinezen voor minder winst per pedaal kiezen maar door een groter volume toch nog aardig wat te verdienen. Nogmaals, als de pedalen slecht zijn of klinken is 8 euro nog te veel. Dus testen lijkt me wel een vereiste eigenlijk om de discussie voort te zetten

Ibanez666
24 juli 2008, 11:56
Kijk,

Dit jongetje leeft van de opbrengst van het Gassen op goedkope elektronica:
http://sitemaker.umich.edu/section002group3/files/kid_with_e-waste.jpg

Deze meneer ook!:

http://www.foreignpolicy.com/images/e-waste-landscape_06.jpg


En het niet dat ik iemand wil vertellen wattie wel en niet moet doen. Een beetje meer bewustzijn van de keerzijde van dat gegas mag echter ook wel.


en waar moeten deze mensen anders van leven dan?

Kim Wilson
24 juli 2008, 11:58
..., maar dat neemt niet weg dat er vaak voor veel minder aan spul in zit dan het daadwerkelijk kost. ...
Ja, da's makkelijk, of niet? Ik ben tekenaar. Wij leveren dwg-bestanden. Dat is best duur voor iets wat ogenschijnlijk niks kost.

Get the point?

Nielsje
24 juli 2008, 11:58
Mjah, zonder meteen de 'politieke' kant op te willen gaan of het wel of niet verantwoord zou zijn om zo'n ding te kopen:

Mocht het niets zijn, dan heb je naar mijn bescheiden mening wel een gave behuizing voor je zelfbouw projectje.

@ D_H: Ik begrijp je frustratie en je punt wel. Maar hoeveel haalt het nou uit om je hierover druk te maken. De rekenmachine waar ik mee reken, komt daar ook vandaan.. Moet ik dan maar een in nederland gemaakte rekenkast kopen?

Maar volgens mij ging het meer om het pedaal ansich, niet of iets wel of niet verantwoord is om te kopen. Waarschijnlijk klinken ze voor het geld prima, maar in vergelijk met andere pedalen crap.

De bedoeling van de topicstarter is toch helemaal niet om kleine chineesjes te kwetsen?

Hm.. ik kom niet helemaal lekker uit m'n woorden, maar ik neem aan dat je wel snapt waar ik heen wil.

Ibanez666
24 juli 2008, 11:59
Zo heb ik me laatst ook afgevraagd waarom zo'n OCD zo duur is. Conclusie: ontwikkeling (kost tijd, dus geld, en het uurloon van de bedenker ligt veel hoger dan de mensen in China), fabricage, distributie en de hoge kwaliteit van het pedaal maken hem zo duur. Het zijn niet alleen de componentjes waar je voor betaalt.


Ja maar veel fabrikanten halen hun onderdelen overal vandaan, dus het kan ook zo zijn dat er aziatische onderdelen in je USA made pedaal zitten. Meneer Teese geeft ook aan dat hij de onderdelen uit de hele wereld haalt en het in de USA in elkaar laat zetten. Het is ook een beetje raar om er alleen bij pedalen een probleem van te maken. Kijk maar eens rond in je woonkamer wat er allemaal uit het verre Oosten komt..

Mitch
24 juli 2008, 12:12
Ik zou willen vragen om on topic verder te gaan, maar er is waarschijnlijk geen hond die ervaring heeft met deze pedalen? Dan weet ik een mooie andere oplossing. Slotje. Als iemand wel ervaring heeft mdeze pedalen mag -ie me PB'en, dan gaat -ie weer van slot af.