PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, nieuw lid



(>',')>
23 juli 2008, 19:32
Na een flinke jaar lezen toch maar besloten om me even aan te melden. Ik speel momenteel een jaar gitaar 6 maanden daarvan heb ik me gericht op electrisch en daarna verder gegaan met acoustisch.

Nu toch maar weer een electrische erbij. Ik moet hem alleen nog ontvangen, heb hem op ebay gewonnen (ik heb het model eerst getest in de winkel).

Het is een ibanez rg350dx geworden. Hier zijn wat foto's van de auction zelf. Ik moet bij ontvangst alleen even die lelijke steve vai decals eraf halen. :seriousf: En die edge III tremolo zal me ook nog wat plezier bezorgen. :chicken:

nou nog een goed versterkertje erbij maar dat komt eind volgende maand wel. Ik heb nog een roland mini cube staan daar moet hij het maar even mee doen.

Zodra ik hem in ontvangst heb maak ik wel betere foto's! Enig idee hoelang dat duurt vanuit engeland? Er zat ook nog een ibanez m100c koffer bij. :D

http://img135.imageshack.us/img135/2195/bf241te1.jpg

Mr.Fingers
23 juli 2008, 19:33
Engeland, met de gewone post, een dagje of 4-5 (zolang duurde het eer mijn Fender Musicmaster Bass er was)


Enneh, welkom!

LP_CL
23 juli 2008, 19:34
welkom en proficiat!
Ik hoop van harte voor je dat je plezier beleeft aan je EdgeIII :confused:

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 19:36
Welkom man op het forum! en als de gitaar binnen is foto's posten!

(>',')>
23 juli 2008, 19:38
welkom en proficiat!
Ik hoop van harte voor je dat je plezier beleeft aan je EdgeIII :confused:

Een vriend van mij heeft een floyd rose brug en hij zou me wat truukjes laten zien om hem te stemmen. In de winkel was hij goed gestemd en ik heb er flink aan gejengeld en hij werd niet vals. Hopelijk heb ik het snel door. :)

Thundermane
23 juli 2008, 19:39
Welkom!
Let maar niet op LP_CL Edge III is prima voor z`n prijsklasse.
En mooie gitaar! had destijds z`n donkere tegenligger maar heb deze verkocht.
En inderdaad als je ehm binne hebt:
FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!! FOTO'S!!!

Trocar
23 juli 2008, 19:42
Jouw naam is een beestje! :o Veel plezier met je gitaar en op het forum!

LP_CL
23 juli 2008, 19:44
Foto's inderdaad!

en ja, eigenlijk is de edge wel leuk voor zen prijs, mijn excuses.
Die edge in de winkel zal natuurlijk wel stand gehouden hebben. Edges zijn enkel gekend om hun twijfelachtige durabiliteit. Maar laat dat vooral je pret niet bederven. Als hij het later wat laat afweten, vervang je hem gewoon.

(>',')>
23 juli 2008, 19:44
Als Mr.Fingers gelijk heeft dan verwacht ik hem a.s vrijdag of zaterdag. Dan zal ik wel eventjes mooie plaatjes schieten. Ik vond de nek iig heerlijk, ik was in eerste instantie niet eens opzoek naar een 24 fret gitaar. Mijn eerste electrische gitaar was een fender telecaster (mexicaan). Dus dit is wel even wat anders.

@Trocar ja ik wist geen nickname en een vriend van mij op msn gebruikt altijd van die rare 'smilies' dus ik had er maar een gejat van hem en als nick gebruikt. :seriousf:

Thundermane
23 juli 2008, 19:49
Als Mr.Fingers gelijk heeft dan verwacht ik hem a.s vrijdag of zaterdag. Dan zal ik wel eventjes mooie plaatjes schieten. Ik vond de nek iig heerlijk, ik was in eerste instantie niet eens opzoek naar een 24 fret gitaar. Mijn eerste electrische gitaar was een fender telecaster (mexicaan). Dus dit is wel even wat anders.

@Trocar ja ik wist geen nickname en een vriend van mij op msn gebruikt altijd van die rare 'smilies' dus ik had er maar een gejat van hem en als nick gebruikt. :seriousf:
Tsja dan heet je van af nu maar gewoon beesje zoals Trocar al noemde.
Maar 24 frets is voor mij een must :D
En moet trouwens zeggen LP_CL daar had ik dus inderdaad last van met mijn gitaar.
Die Edge III van mij ging roesten :(
Maarja alles roest in mijn kamer, das heel vreemd, misschien komt het door mijn buitenaardse straling?

(>',')>
23 juli 2008, 19:53
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Vochtvreter%20-%20Ultra450%20gramnavulbaarBison.jpg

Mischien houdt dit die buitenaardse straling tegen? :p

Thundermane
23 juli 2008, 19:54
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Vochtvreter%20-%20Ultra450%20gramnavulbaarBison.jpg

Mischien houdt dit die buitenaardse straling tegen? :p
NU JE HET ZEGT!!!!!!!!!!
Ik zou inderdaad al jaren geleden vochtvreters in mijn kamer zetten...
Hmmm... dit verklaard een boel :D

Bram+
23 juli 2008, 20:07
Foto's inderdaad!

en ja, eigenlijk is de edge wel leuk voor zen prijs, mijn excuses.
Die edge in de winkel zal natuurlijk wel stand gehouden hebben. Edges zijn enkel gekend om hun twijfelachtige durabiliteit. Maar laat dat vooral je pret niet bederven. Als hij het later wat laat afweten, vervang je hem gewoon.
Je moet de Edge III niet verwarren met de Edge, dat zijn wel twee heel erg verschillende trems.

Die Edge III is de goedkoopste 'double locking' tremolo van Ibanez op dit moment. Je kunt ermee vooruit, maar als je kans ziet 'm te vervangen, zou ik dat zeker doen. Het simpelste is als je een Edge Pro van eBay aftrekt, dat is de enige die zonder modificaties erin past. Voor een OFR, Edge of Lo-Pro Edge zul je moeten routen/tremoloposts moeten aanpassen. Een Edge Pro II kan ook, maar biedt niet zoveel meerwaarde t.o.v. een Edge III.

Gitaarjaap
23 juli 2008, 20:08
@ (>',')>

Nog van plan je micro cube weg te doen als je een andere versterker gaat halen????
Dan wil ik hem wel voor een leuk prijsje overnemen

toon-
23 juli 2008, 20:12
Die micro cube (dit bedoel je toch met mini cube hé?) is een heel leuk ding!
En mooi gitaartje, maar inderdaad die sticker er afhalen ;).

(>',')>
23 juli 2008, 20:14
@Bram+ is die edge pro een stuk beter dan de edge III? Anders wil ik het wel overwegen om er een in te gooien maar dit gebeurd dan wel over enkele maanden. Ik zal straks wel even naar reviews zoeken.

@gitaarjaap
Ik doe hem helaas niet weg sorry. Ik gebruik hem als er vrienden langskomen zodat ze hun eigen versterker niet hoeven mee te zeulen. :D

Thundermane
23 juli 2008, 20:21
@Bram+ is die edge pro een stuk beter dan de edge III? Anders wil ik het wel overwegen om er een in te gooien maar dit gebeurd dan wel over enkele maanden. Ik zal straks wel even naar reviews zoeken.

@gitaarjaap
Ik doe hem helaas niet weg sorry. Ik gebruik hem als er vrienden langskomen zodat ze hun eigen versterker niet hoeven mee te zeulen. :D
Hmmm ik denk dat ik er pas een edge pro er op zou tiften als je die Edge III zat begint te worden, eerder niet.

Bram+
23 juli 2008, 20:24
@Bram+ is die edge pro een stuk beter dan de edge III? Anders wil ik het wel overwegen om er een in te gooien maar dit gebeurd dan wel over enkele maanden. Ik zal straks wel even naar reviews zoeken.
Ik heb een hekel aan name dropping, maar de Edge Pro wordt o.a. gebruikt door Steve Vai en Joe Satriani. Het is de trem die in de duurdere Ibanez-gitaren gestopt wordt, hoewel hij vanaf dit jaar waarschijnlijk langzaam vervangen gaat worden door de Edge Zero trem. Ik weet niet hoeveel je voor je gitaar betaald hebt, maar het kan zijn dat hij ongeveer net zo duur is, maar dat maakt het niet een minder goede upgrade.

(>',')>
23 juli 2008, 20:25
Ja dat was ik dus ook van plan. :p Ik ga niet meteen de hele gitaar aanpassen. Heb ik het geld trouwens momenteel ook niet voor, over 2 weken eerst op vakantie. Als die vakantie er niet was stond er nu een vox ac15. Maar ach de vriendin wilt ook wat he (vrouwen..)

STW
23 juli 2008, 23:16
moeten we nu niet boos worden omdat beestje een gitaar test in een winkel en bestelt via internet?
ik lig er niet wakker van hoor : ) maar ik had wel dergelijke reacties verwacht

ontopic: gefeliciteerd!

Thundermane
23 juli 2008, 23:22
moeten we nu niet boos worden omdat beestje een gitaar test in een winkel en bestelt via internet?
ik lig er niet wakker van hoor : ) maar ik had wel dergelijke reacties verwacht

ontopic: gefeliciteerd!
Tsja heb je wel gelijk in, maar ach zolang het maar goed gaat vind ik het best :D
Maarja, beesje ik wil wel FOTOSSSSSSSSSSSS

Han S
23 juli 2008, 23:47
@ de topic starter: hoe moet ik je nick uitspreken?

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 23:51
Hans zou je me willen Pm-en wat betreft die top!?

Thanks!

Thundermane
23 juli 2008, 23:59
@ de topic starter: hoe moet ik je nick uitspreken?
Trocar kwam met Beestje, of op mijn manier zonder de t, Beesje.
Maar dat blijft het...

macwilliams
24 juli 2008, 00:02
@ de topic starter: hoe moet ik je nick uitspreken?


Volgens mij gewoon als (>',')> oftewel

haakjeopengroterdanapostrofkommaapostrofhaakjeslui tengroterdan.

Thundermane
24 juli 2008, 00:04
Volgens mij gewoon als (>',')> oftewel

haakjeopengroterdanapostrofkommaapostrofhaakjeslui tengroterdan.
Het lijkt meer op een Beesje :angry:

Bram+
24 juli 2008, 00:10
Het lijkt op Kirby
http://www.smashbros.com/en_uk/characters/images/kirby/kirby.jpg

Thundermane
24 juli 2008, 00:20
Het lijkt op Kirby
http://www.smashbros.com/en_uk/characters/images/kirby/kirby.jpg
Ja maar we gaan ehm toch geen kirby noemen, kom nou!
Het blijft Beesje... I DEMAND IT!!!

bert k
24 juli 2008, 00:25
Het spijt me enorm, maar ik vind het een nick voor de debielenschool. Doe me een lol en registreer je nog eens met een naam die ietsje volwassener klinkt.

Thundermane
24 juli 2008, 00:28
Het spijt me enorm, maar ik vind het een nick voor de debielenschool. Doe me een lol en registreer je nog eens met een naam die ietsje volwassener klinkt.
:o nouja je kan moeilijk tegen de mod god ingaan... maar toch niet mee eens.
Eindelijk iemand uniek genoeg om Beesje te noemen.
Het is niet alsof mijn naam zo volwassen is :D :dontgeti:

Nielsje
24 juli 2008, 00:32
Ik vind de nick onuitspreekbaar, daarentegen vind ik het wel leuk dat iemand iets origineels verzind. Kirby of Beest vind ook nog wel te doen...

Verder nog: gefelicteerd met je aankoop, veel plezier ermee! Welkom op het forum, en laat je niet op de kast jagen!

Kijk overigens altijd even naar het aantal posts wat iemand heeft, dat verteld wat over je macht. Ik zit op 5000 +, dat betekend dat ik word gerespecteerd.

iemand met meer dan 10.000 post is, óf mod, óf volledig kansloos.

De laatste twee alinea's van deze post mogen als onzinnig worden beschouwd.. :D

Thundermane
24 juli 2008, 00:34
óf volledig kansloos.
Ik ga voor deze :D kan niet wachten op mijn 10.000 :D

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 01:03
Ik vind de naam juist gaaf! mooi zo houden gast! :strat:

barno
24 juli 2008, 01:39
Ik vind de nick onuitspreekbaar, daarentegen vind ik het wel leuk dat iemand iets origineels verzind. Kirby of Beest vind ook nog wel te doen...

Verder nog: gefelicteerd met je aankoop, veel plezier ermee! Welkom op het forum, en laat je niet op de kast jagen!

Kijk overigens altijd even naar het aantal posts wat iemand heeft, dat verteld wat over je macht. Ik zit op 5000 +, dat betekend dat ik word gerespecteerd.

iemand met meer dan 10.000 post is, óf mod, óf volledig kansloos.

De laatste twee alinea's van deze post mogen als onzinnig worden beschouwd.. :D

Per duizend posts mag je trouwens 1 schrijffaut maken :)

GibsUn
24 juli 2008, 08:13
Niks te zeggen..















... maar nu ben ik dichter bij mijn 1000ste post.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 08:43
Heet hem dan op tenmiste welkom ;)

macwilliams
24 juli 2008, 08:53
WELKOM!!!! ^(<$%&>)> moest van bovenstaande




Het lijkt meer op een Beesje :angry:

Een drol lijkt ook op chocola, eet smakelijk. Er werd gevraagd hoe je zijn nick moest uitspreken. Dus ik heb absomothaf*ckinglutely gelijk. (hier stond een smilie maar die moest weg anders kon ik mijn post niet afmaken) : )

Dondernaam... :seriousf:
Wat betekend jouw naam eigenlijk.




Het spijt me enorm, maar ik vind het een nick voor de debielenschool. Doe me een lol en registreer je nog eens met een naam die ietsje volwassener klinkt.

Het resultaat van vooroverklappen op je toetsenbord tijdens een epeliptische aanval. :stop:



Per duizend posts mag je trouwens 1 schrijffaut maken :)
Dan heb jij de jouwe gehad. Het is sgreifvaut.




Niks te zeggen..
... maar nu ben ik dichter bij mijn 1000ste post.
Keep up the good work!!



Maar effun on toppic en dat alles!

Beste: (>',')>
Het zou best kunnen dat die F-R minder durabiliteit heeft Maar als het dezelfde uitvoering is als die ik op mijn RGT heb dan zie ik het punt niet in om hem te vervangen. Het is een prima trem die wat je ook doet tussen maximaal trekken of duwen de snaren niet laat ontstemmen. Ik zou hem pas vervangen als hij "op"is en dan ook nog door een zelfde wanr deze zien er gewoon erg mooi uit. Netjes en afgewerkt geheel in stijl met de gitaar die je hebt gekocht.

En nu wachten we op feauteahx

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:00
WELKOM!!!! ^(<$%&>)> moest van bovenstaande



Awh wat lief :)

a darker shade of grey
24 juli 2008, 09:17
Haha het wordt wel een beetje kansloos zo met dat gezeur over zijn nickname.

Klopt, je kunt hem niet uitspreken, maar ik vind het wel leuk eigenlijk. Ik bedoel....(>',')>, het is maar 1 teken meer dan bert_k. En daarbij zijn er wel meer mensen op het forum met onserieuze namen, neem mijzelf en dondermaan!

Het maakt mij vrij weinig uit. Daarbij wil ik je van harte welkom heten op het forum! Dat je maar veel posts mag maken :P

En daarbij ook nog eens gefeliciflapstaart met je gitaar, en erg leuke beginnersgitaar, maar inderdaad, sloop die decal eraf!

Thundermane
24 juli 2008, 11:26
Dondernaam... :seriousf:
Wat betekend jouw naam eigenlijk.

Zucht, met een BEETJE creativiteit kom je er al:
Je hebt het woord pyromane, oftewel een pyromaan.
Ik heb daarop als variant thundermane, oftewel dondermaan....
Kuch...
WAT BETEKENT MACWILLIAMS AIGENLIJK? HEA???

Kim Wilson
24 juli 2008, 11:33
Het spijt me enorm, maar ik vind het een nick voor de debielenschool. Doe me een lol en registreer je nog eens met een naam die ietsje volwassener klinkt.
Een mod die een dubbelaccount adviseert!? :o

GibsUn
24 juli 2008, 11:46
Niks te zeggen..















... maar nu ben ik dichter bij mijn 1000ste post.


nog altyd niks te zeggen.. maar nu zit ik op mijn 200ste post..

en welkom op het forum natuurlijk.!

M Kactus
24 juli 2008, 11:48
Zucht, met een BEETJE creativiteit kom je er al:
Je hebt het woord pyromane, oftewel een pyromaan.
Ik heb daarop als variant thundermane, oftewel dondermaan....
Kuch...
WAT BETEKENT MACWILLIAMS AIGENLIJK? HEA???

No need to yell... Maar pyromane bestaat niet :)
Thundermane vind ik wel een coole naam... Doet me denken aan een wit paard (mane=manen/haren)

@topicstarter: Laat weten wanneer je gitaar er is. Die EdgeIII zal je nog niet te vlug tegenvallen, maar je weet nooit natuurlijk. Volgens mij beleef je er wel nog een tijdje plezier aan! (En die decal moet eraf :)).
Coole nick ook!

@GibsUn: Ik word het echt beu om topics omhoog te zien komen omdat jij er loze zinnen in post om je postcount omhoog te krijgen... Gerapporteerd.

almarvk
24 juli 2008, 11:52
Kan het nu weer ontopic? Ik word een beetje moe van reacties die alleen maar bedoeld zijn postcounts omhoog te krijgen.

Thundermane
24 juli 2008, 11:57
No need to yell... Maar pyromane bestaat niet :)
Thundermane vind ik wel een coole naam... Doet me denken aan een wit paard (mane=manen/haren)

In die zin is het wel toepasselijk want ik heb wel degelijk manen :p
Zwarte manen maar toch opvallend manen ^^

Maarja nog @ topicstarter wat betreft EDGE III: bij mij ging het dus uiteindelijk roesten, ik weet niet of dat komt door de extreme situaties waar ik ehm in heb gebracht of dat het toch gewoon kwaliteit is van de brug.
Maarja, afgezien daarvan, het heeft geen effect gehad op de speelbaarheid, ik vind Edge III erg lekker spelen en relatief makkelijk af te stellen als je het vergelijkt met andere floyd-dingies.
Je kan er dan ook flink mee tekeer gaan :D

(>',')>
24 juli 2008, 12:03
Wat een gedoe om mijn naam.. :seriousf: Ik kan niet wachten tot dat ding binnen is. M'n geduld raakt nu wel een beetje op. :p

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 12:05
Raakt je gedult nu al op? :p Kom op!!

Thundermane
24 juli 2008, 12:06
Raakt je gedult nu al op? :p Kom op!!
Het is onze schuld :(
Sorry @ topicstarter!!!

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 12:07
Wat is onze schuld?

Dekkz0r
24 juli 2008, 12:12
http://www.overdieren.nl/gtr/bla.jpg



Just connecting the dots.... ;)

Jeroen76
24 juli 2008, 13:13
http://www.overdieren.nl/gtr/bla.jpg



Just connecting the dots.... ;)

Ben ik nou gewoon oud? I don't get it. :???:

Dekkz0r
24 juli 2008, 13:20
Ben ik nou gewoon oud? I don't get it. :???:


Heb er een ijshorentje van gemaakt 8)

macwilliams
24 juli 2008, 16:41
Heb er een ijshorentje van gemaakt 8)


:seriousf: :seriousf: lulhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/schater.gif

Jeroen76
24 juli 2008, 17:14
Toch vond ik beesje wel aardig, stuk warmer ook dan een ijshoortje

:seriousf: :seriousf:

Jeroen

Frisods
24 juli 2008, 22:24
omg, wat zijn we weer lekker bezig haha

@ONTOPIC : Mooie gitaar man! ben benieuwd naar de foto's!

PS: Word scheitziek van die k&@%t kermis 10 straten verderop!!

Thundermane
24 juli 2008, 22:58
omg, wat zijn we weer lekker bezig haha

@ONTOPIC : Mooie gitaar man! ben benieuwd naar de foto's!

PS: Word scheitziek van die k&@%t kermis 10 straten verderop!!
Same...
Hier in wijk bij duurstede is het ook schijt... wel mooi vuurwerk :o