PDA

View Full Version : Pearl effecten?



Nielsje
26 februari 2003, 00:20
Ik zie de laatste tijd wat pearl effecten aangeboden, en bij de lokale gitaarboer kan ik er ook zo een krijgen, dit is een chorus wel te verstaan, weet iemand of dit of deze pedalen een beetje goed zijn? en hebben ze truebypass??

ik hoor het graag...

Robbert
26 februari 2003, 01:29
Kijk eens via Dejanews.com:
http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=pearl+ebneter


Pearl pedalen schijnen erg goed te zijn. Alhoewel ze er best wel cheap uitzien. Als ie niet te duur is, zou ik hem zeker kopen!

Nog een site:
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Vine/6655/pearl.htm

Nielsje
26 februari 2003, 01:34
Top, dan ga ik meteen morgen ff die chorus proberen...

Dirk_Hendrik
26 februari 2003, 08:34
Die chorus heb ik gehad. Ik zou em zo weer kopen als hij voor een nette prijs voorbij kwam. Dat cheapo uitzien valt naar mijn mening ook wel mee. Pearl effecten doen qua kwaliteit naar mijn mening niet onder voor een Boss of een Ibanez pedaal. Ze zijn niet true bypass. Dat is een ontwikkeling van de laatste paar jaar. Pearl pedalen zijn ouder dan dat.

Nielsje
26 februari 2003, 09:35
Hm.. nou dan gooi ik er wel een bypass box omheen :razz:
Dirk, wat zou jij dan een nette prijs voor het ding vinden?

Ibanez44
26 februari 2003, 10:31
Heb zelf jaren lang met veel plezier met PEARL pedalen gespeeld. Ik heb ze nu te koop aangeboden op de gitaarmarkt omdat ik een GT6 heb gekocht. Ze blijken verder wel gewild te zijn want ik heb ze aangeboden voor 150 euro en men biedt nu al 175 Euro. Kijk voor een foto op de gitaarmarkt bij Pedalenkoffer.

Nielsje
26 februari 2003, 10:42
Hm hM, keb het gezien, mooi setje, alles van het zelfde merk enzo. maar goed.
hoe zou jij die chorus beschrijven? en wat denk je dat ie los zou moeten kosten?

Ibanez44
26 februari 2003, 13:07
Ik heb die Chorus altijd te gek gevonden. Heb heel lang op m'n GT6 moeten zoeken naar de geluiden die ik uit dat Pearl apparaatje kreeg, ik moet zeggen het is me nog niet gelukt.
Ik denk op zich dat ze niet zoveel kosten (???). Tegenwoordig gaat men meer voor de processor. Maar in de praktijk is het werken met een pedaaltje handiger.

Nielsje
26 februari 2003, 13:48
Geweldig, ik ga um zeker proberen!

bedankt iedereen

Dirk_Hendrik
26 februari 2003, 15:01
Check ebay duitsland. Staan er meestal wel een paar op. Voor die chorus leg ik rustig 35 Euro neer. Voor mij geen multieffect.