PDA

View Full Version : Graag jullie mening: Jackson-Fender-Gibson



dracobaco
23 juli 2008, 15:58
Ik vraag me dit al een tijdje af:

Eind '80 begin '90er jaren waren de zogenaamde superstrats aan een ongekende opmars bezig. Met name Jackson USA deed goede zaken en
was initiator van het geheel. Jackson deed het zo goed zelfs dat de gevestigde orde van alles probeerde om de boot niet te missen. Fender
kwam met de HM Strat en begon het submerk Heartfield. Gibson had als
antwoord de U2 en de MIII. Beide merken sloegen de plank mis, Jackson
was hét merk. Alleen de echte diehards kochten nog Fender of Gibson.

De rollen zijn nu weer omgedraaid, sterker nog Jackson is van Fender !........,was dit een modegrill of was Jackson over het paard getild ? Er wordt nu haast geen enkele USA Jackson meer verkocht, Fender en Gibson
doen weer goede zaken...............

Mr.Fingers
23 juli 2008, 16:08
De tijden van de Hairmetal zijn ook geteld, en met hen ook de Superstrats. Mensen willen terug naar de "oer-instrumenten" (getuige het grote aantal "classic", "classic player", "american vintage reissue" (fender), VOS, NOS (gibson)

Bram+
23 juli 2008, 16:18
De tijden van de Hairmetal zijn ook geteld, en met hen ook de Superstrats. Mensen willen terug naar de "oer-instrumenten" (getuige het grote aantal "classic", "classic player", "american vintage reissue" (fender), VOS, NOS (gibson)
Inderdaad. De superstrats waaromheen merken als Jackson en Ibanez hun 'imperium' hebben opgebouwd waren gekoppeld aan de jaren 80 hairmetal/shred-muziek. En kort door de bocht: aan de populariteit van die muziekgenres lijkt begin jaren 90 plotseling een einde te komen, en doordat 'nieuwe' bands als Nirvana en Guns N' Roses begin jaren 90 respectievelijk oude Fenders en oude Gibsons weer voor het voetlicht brachten, leek het weer gedaan met de Hairmetalgitaren. Die werden ineens gezien als 'uncool'.


Desalniettemin zijn er nog steeds liefhebbers voor superstrats en hebben merken als Jackson en Ibanez zich ook gericht op andere spelers, bijvoorbeeld die van meer extremere muziekgenres met 7- en 8-snarige gitaren etc.

Kim Wilson
23 juli 2008, 16:20
Jackson en Ibanez (de superstrat-modellen) worden nu idd gezien als metalgitaren, en de afzetmarkt voor metal is natuurlijk maar een klein gedeelte van de totale verkoop.

Luke-wannabe
23 juli 2008, 16:25
Nou ik denk eigenlijk dat juist nu weer de metal enorm aan het opkomen is.
Hoe vaak als je een muziekwinkel binnen loopt zit er wel geen klein mannetje te 'shredden'? Ik denk dat de verhouding vintage gestylde gitaren en metal gitaren ongeveer 50/50 ligt.

robert-gitarist
23 juli 2008, 16:26
Eind jaren 80/begin 90'er jaren? Die rage was al veel eerder in op mars. Al in de midden jaren 80 (Jackson kwam eind jaren 70 met hun eerste superstrat). Tsja blijkbaar is het gewoon over en uit een beetje met die stijl. Hoewel er zijn nog zat mensen die graag een superstrat willen hebben en dus kopen. Vergeet niet dat het ook een grootdeel komt door dat er tegenwoordig super veel keuze is. Van goedkoop tot dure planken. Kijk bijv. eens naar een merk zoals Ibanez, met hun RG series. Die heb je al voor echt weining cash.
En het klopt allemaal wel ja wat ik hierboven heb gelezen. Richie Sambora speelde járen lang op super vette Kramer superstrats (zoals de Jersey star) maar dat is ook over en uit. Toen speelde hij een hele poos op div. Fender en Gibsons en nu heeft ie z'n eigen signature lijn. Wat mij opvalt vooral is dat er nu echt een redelijke opmars is van apparte gitaren en van die tsja hoe noem je het, semi-vintage (?) spul. Veel merken gaan weer hun oude logo's etc gebruiken (MXR, welliswaar geen gitaar maar toch, Ibanez...)

Bram+
23 juli 2008, 16:28
Jackson en Ibanez (de superstrat-modellen) worden nu idd gezien als metalgitaren, en de afzetmarkt voor metal is natuurlijk maar een klein gedeelte van de totale verkoop.
En marketingtechnisch is daar wel wat voor te zeggen natuurlijk. Een 'merk' als V&D (om het maar even over iets heel anders te hebben) is bijna ten onder gegaan door het gebrek aan een duidelijke 'doelgroep'. Fender doet het wat dat betreft wel goed door niet 'zelf' een metalgitaar uit te brengen, maar d.m.v. een submerk (alhoewel ze dat in dit geval gekocht hebben i.p.v. verzonnen). Daarmee wordt de oorspronkelijke Fender-identiteit ook niet 'aangetast'.

Ibanez probeert ook andere markten aan te boren en dat lukt zo af en toe (de Artcore serie gaat toch al weer even mee voor Ibanezmaatstaven), maar het blijft een metalimago hebben inderdaad. Daarom falen andere initiatieven toch weer vaak (zoals min of meer de Jet Kings, Talmans, etc.)

Kim Wilson
23 juli 2008, 16:31
Ja, de Artcore's en Les Pauls van Ibanez zijn prima gitaren, maar ze blijven ondergewaardeerd.

Thundermane
23 juli 2008, 16:39
Ik hou het bij ltd/ESP :D

Maar inderdaad die Ibanez ART (Les paul) eunen eigenlijk best wel, super smoothe hiel bij de hals!
Zelfs ESP kan daar van leren.

Dark_Tranquillity
23 juli 2008, 16:42
http://i244.photobucket.com/albums/gg35/Larsje18/Foto-0179_001.jpg

I rest my case.

JC1978
23 juli 2008, 17:12
Heb zelf bijna 10 jaar een Jackson gehad en was er echt immens tevreden van. Zeer straf geluid op een standard Marshall distortion (ik noemde het zelf altijd de Slayer sound) en erg goed in de hand liggend. Nu verkocht omdat zo'n V modellen niet handig spelen al zittend :d en omdat ik ook nauwelijks nog metal speel.

barno
23 juli 2008, 17:21
ach superstrats ... die puntige looks : pointless ...

no 1 hops
23 juli 2008, 17:28
ik denk dat de opkomst van EvH de superstrats een enorme boost heeft gegeven want toen was die superstrat er van rock to metal en is nu blijkbaar afgebakend tot metal.
ik blijf het zeggen, speel op de gitaar die bij je past de muziek die je mooi vind.
en als dit dan niet bij een bepaald genre hoort, dan vraag ik mij af of dat genre met zijn attitude niet eigenlijk watjes zijn en niet anders durven zijn.
(niet tegen de spelers bedoelt, maar tegen dat 'wereldje' gedoe)

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 17:34
ik ben dan meer voor de fender achtige superstrats, maar goed....

Thundermane
23 juli 2008, 17:40
Weet je wat het ook is, als metalheads de rockers met superstrats zien gaan ze BUTSEN!
Want wij metalheads houden er niet van als er geen metal gespeeld word op superstrats :angry:

barno
23 juli 2008, 17:44
ik denk dat de opkomst van EvH de superstrats een enorme boost heeft gegeven want toen was die superstrat er van rock to metal en is nu blijkbaar afgebakend tot metal.
ik blijf het zeggen, speel op de gitaar die bij je past de muziek die je mooi vind.
en als dit dan niet bij een bepaald genre hoort, dan vraag ik mij af of dat genre met zijn attitude niet eigenlijk watjes zijn en niet anders durven zijn.
(niet tegen de spelers bedoelt, maar tegen dat 'wereldje' gedoe)

mss heb je gelijk maar het is toch ook leuk dat metaljongens kotsen op tele's en rockers superstrats haten, enz. enz.. en dan een volstrekt zinloze discussie gaan voeren over wat nu mooi of goed is ... i love it. uiteraard is dat het ultieme bewijs voor het feit dat boys will be boys, vooral when it comes down to their toys ...

Speulert
23 juli 2008, 17:52
ik denk dat de opkomst van EvH de superstrats een enorme boost heeft gegeven want toen was die superstrat er van rock to metal en is nu blijkbaar afgebakend tot metal.
ik blijf het zeggen, speel op de gitaar die bij je past de muziek die je mooi vind.
en als dit dan niet bij een bepaald genre hoort, dan vraag ik mij af of dat genre met zijn attitude niet eigenlijk watjes zijn en niet anders durven zijn.
(niet tegen de spelers bedoelt, maar tegen dat 'wereldje' gedoe)

+1

Dat hele in het hokjes geplaats vind ik ook zo achterlijk.

Bram+
23 juli 2008, 18:27
Weet je wat het ook is, als metalheads de rockers met superstrats zien gaan ze BUTSEN!
Want wij metalheads houden er niet van als er geen metal gespeeld word op superstrats :angry:
Waar heb jij het over:o

Jeroen76
23 juli 2008, 18:33
Weet je wat het ook is, als metalheads de rockers met superstrats zien gaan ze BUTSEN!
Want wij metalheads houden er niet van als er geen metal gespeeld word op superstrats :angry:
dat zijn wel heeeeele kleine hokjes Thundermane, blij dat er ook metal-freaks zijn die wat ruimer denken.

Jeroen

Dark_Tranquillity
23 juli 2008, 18:44
Wat een onzin. Bleusen met een RR gaat prima, even als metal. Met mijn superstrat kan ik echt elke stijl aan, en dat doe ik dan ook regelmatig. Neemt niet weg dat ik als metal-freak (jaja...) niet zou houden van een Tele, of een ES achtige, sterker nog: Prachtige dingen!

Speulert
23 juli 2008, 18:59
Wat een onzin. Bleusen met een RR gaat prima, even als metal. Met mijn superstrat kan ik echt elke stijl aan, en dat doe ik dan ook regelmatig. Neemt niet weg dat ik als metal-freak (jaja...) niet zou houden van een Tele, of een ES achtige, sterker nog: Prachtige dingen!

Inderdaad het mooie van de superstrats vind ik juist de veelzijdigheid

Soundscape
23 juli 2008, 19:00
Het zou me niet verbazen als op een gegeven moment de superstrat rage gewoon weer terugkeert. Ten slotte is het ook in de gitaarwereld tot op zekere hoogte een kwestie van wat hot is en 'in de mode is'. En als er iets is dat cyclisch is, is het wel mode. Natuurlijk zullen de gouwe ouwen (Strat, Tele, LP, SG) altijd goed verkocht worden, maar er hoeft maar een vernieuwer van het kaliber EVH op te staan en de trends op gitaargebied zullen verschuiven. Fabrikanten kunnen dit beïnvloeden door de juiste artiesten endorsements aan te bieden.

Thundermane
23 juli 2008, 19:13
dat zijn wel heeeeele kleine hokjes Thundermane, blij dat er ook metal-freaks zijn die wat ruimer denken.

Jeroen
Ik had potdikkeme een SMILEY gebruikt... ehm nouja een angry smiley maar toch...
Het was sarcasme...
zucht...
Je moest eens weten hoe ruime denker ik ben

LP_CL
23 juli 2008, 19:13
Helemaal mee eens. Ik zou er zelfs niet verbaasd over zijn als dat zo nu ongeveer al zou zijn. Zowel jackson als ibanez doen het tegenwoordig weer erg goed in de verkoop. RG's verkopen beter dan ooit (zeker sinds het marketingconcept 'prestige'), en sinds Jackson de DKMG en de DK2 gelanceerd heeft, zijn er weer veel superstrats in omloop.

EDIT
en dan hebben we het nog niet eens gehad over de LTD MH 400/1000 en de ESP Horizon en de schecter C1.
Ik denk dat heel veel mensen nu als eerste of tweede gitaar een goedkope fender mex of epiphone LP kopen (en dus terugvallen naar de 'classic' ontwerpen), maar dat mensen die op zoek zijn naar een echte keeper die qua bespeelbaarheid ook goed zit, soms gaan grijpen naar de superstrat dan naar een Gibson LP die een stuk duurder is, maar daarom niet beter, en minder goed bespeelbaar is op de hogere frets.
Mensen die de specifieke klank dan weer hoog in het vaandel voeren, zweren dan misschien weer bij de klassiekers.

Daarom is het best om van alle dingen zoveel mogelijk te hebben. LEVE GAS!!!!


KOOP!


NU!


GAAAAAAAAAAAAAAAAAS!

Thundermane
23 juli 2008, 19:19
Je kan in feite zeggen dat ik een soort super-les paul heb :p
Als Rg een superstrat is vind ik een ltd/esp Eclipse een super-les paul
eigenlijks: :lp: + :blast:

Jeroen76
23 juli 2008, 19:19
Ik had potdikkeme een SMILEY gebruikt... ehm nouja een angry smiley maar toch...
Het was sarcasme...
zucht...
Je moest eens weten hoe ruime denker ik ben


nou, dan mijn welgemeende excuses hierbij aangeboden. Ik heb het sarcasme niet bemerkt in je gebruikte smiley. Blij weer een ruimdenkende metal-freak te ontmoeten. ;)

Jeroen

Thundermane
23 juli 2008, 19:21
nou, dan mijn welgemeende excuses hierbij aangeboden. Ik heb het sarcasme niet bemerkt in je gebruikte smiley. Blij weer een ruimdenkende metal-freak te ontmoeten. ;)

Jeroen
Excuses aanvaard, het blijft natuurlijk dat ik een taal op zich schrijf.
Heb soms achterliggende gedachten die je maar net ff door moet hebben.
Ik kan wel stellen niemand dan mijzelf snapt mijn achterliggende gedachten :p
Anyway, helemaal mee eens, ik hou ook niet van ruimdenkende mensen, of het nou metalheads zijn of emo's :p

joskedentweede
23 juli 2008, 19:31
Wel, ik heb zo'n Heartfield, en ik moet toegeven, ik gebruik hem voor alles behalve metal, omdat ik zelf niet zo'n metalspeler ben...
Ik vind ze juist goed geschikt voor blues, en dat halselement gaat soms naar het Strat achtige toe.
Echt een goed gitaartje.

frekie
23 juli 2008, 20:37
Superstrats waren zeker niet alleen voor de metal boys. Wat te denken van gitaristen als Steve Lukather met custom superstrats van merken als Valley Arts, Schecter, Tom Anderson. Gitaarbouwers als DD.
En dan natuurlijk zo'n 19 inch koelkast met veel LEDjes achter je :blast:

Kim Wilson
24 juli 2008, 08:42
ik denk dat de opkomst van EvH de superstrats een enorme boost heeft gegeven want toen was die superstrat er van rock to metal en is nu blijkbaar afgebakend tot metal.
ik blijf het zeggen, speel op de gitaar die bij je past de muziek die je mooi vind.
en als dit dan niet bij een bepaald genre hoort, dan vraag ik mij af of dat genre met zijn attitude niet eigenlijk watjes zijn en niet anders durven zijn.
(niet tegen de spelers bedoelt, maar tegen dat 'wereldje' gedoe)
Misschien kiest men nu juist wel meer de gitaar die ze mooi vinden. In de jaren 90 móest je voor rock een superstrat hebben, tegenwoordig kiest men de gitaar die ze mooi vinden. Ik denk dat die hokjescultuur nu juist minder is. Je ziet in alle genres de Les Pauls en de Teles en Strats tevoorschijn komen. En misschien vindt men de superstrats toch niet zo mooi, maar werden ze vroeger veel verkocht "omdat je voor rock en metal zo'n gitaar moest hebben".

budje
24 juli 2008, 09:10
eerst werd vintage jaren 50 spul zo duur dat iedereen reissues gaat maken
toen werd vintage jaren 60 spul zo duur dat...
en toen vintage jaren 70...

dus of we willen of niet

die ellendige superstrats komen vast nog wel eens terug!

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:12
hahaha! :cheerup: je hebt wel een punt!

macwilliams
24 juli 2008, 09:29
Je kon in de begin jaren tachtig (omg dat ik dat meegemaakt heb) geen thrash/death/speed metal spelen op een fender stratocaster en dan verwachten dat je serieus genomen werd. Bij muziek als iron maiden dat dus niet tot de bovenstaande genres hoort kon dat weer wel.
Je had minstens een charvel/jackson. Maar hoe harder de metal hoe extremer de vorm. (BC RICH)

En tussendoor kreeg je van die virtuozen die hun gitaar als een soort van stradivarius konden bespelen. Voor hen was dan die superstrat weggelegd zoals ibanez en jackson ze nog steeds maakt.

Later kwam dan de boerenmetal die hebben toen de strats en LP weer van de hooizolder gehaald en zijn op het podium gaan rocken met metal invloeden.



Wat heb ik de eind jaren 70 en 80/90 toch vreemd beleeft :gitarist: :zz: :jam:

the_arod
24 juli 2008, 10:18
nou, dan mijn welgemeende excuses hierbij aangeboden. Ik heb het sarcasme niet bemerkt in je gebruikte smiley. Blij weer een ruimdenkende metal-freak te ontmoeten. ;)

Jeroen
beter lang haar dan kortzichtig!! 8-)

Thundermane
24 juli 2008, 11:17
beter lang haar dan kortzichtig!! 8-)
Ik ben bang dat deze in mijn sig gaat komen :D

RammerStein
24 juli 2008, 12:37
Weet je wat het ook is, als metalheads de rockers met superstrats zien gaan ze BUTSEN!
Want wij metalheads houden er niet van als er geen metal gespeeld word op superstrats :angry:

volgens mij ben je een beetje butje :satisfie:

ontopic:
Volgens mij ligt het er gewoon aan van welke stijl je houdt en je favoriete band mee ziet optreden. In mijn geval, superstrats :satisfie:

Jeroen76
24 juli 2008, 12:53
Toch blijf ik het een vreemd vooroordeel vinden dat superstrats zich het meest lenen voor metal. Okee, het zijn de meer technische gitaren. Maar juist door de gemiddelde hogere veelzijdigheid zou hij toch breder inzetbaar moeten zijn? Ik speel veel opwekking/hillsong-spul en daar blijkt een superstrat juist uit te blinken in z'n hoeveelheid sounds. Van zware hum tot lichte twinkels, het lijkt allemaal mogelijk met die plank. En uitstraling? Volgens mij wordt dat ook mede door de gitarist bepaald. En over het algemeen zijn die maf! (including me)

Jeroen

Thundermane
24 juli 2008, 12:56
Toch blijf ik het een vreemd vooroordeel vinden dat superstrats zich het meest lenen voor metal. Okee, het zijn de meer technische gitaren. Maar juist door de gemiddelde hogere veelzijdigheid zou hij toch breder inzetbaar moeten zijn? Ik speel veel opwekking/hillsong-spul en daar blijkt een superstrat juist uit te blinken in z'n hoeveelheid sounds. Van zware hum tot lichte twinkels, het lijkt allemaal mogelijk met die plank. En uitstraling? Volgens mij wordt dat ook mede door de gitarist bepaald. En over het algemeen zijn die maf! (including me)

Jeroen
Cker, superstrats zijn vaak veelzijdig, met name met wat goeie gesplitte humbuckers.
Je kan er van op aan dat je vrijwel elke stijl kan spelen op mij Ibanez RG

the_arod
24 juli 2008, 13:02
Ik ben bang dat deze in mijn sig gaat komen :D
ik besef me alleen nu pas dat er een andere smiley bij had gemoeten: :blast:

Thundermane
24 juli 2008, 13:05
ik besef me alleen nu pas dat er een andere smiley bij had gemoeten: :blast:
Aangepast :D en je hebt helemaal gelijk!!!

Jeroen76
24 juli 2008, 13:05
Cker, superstrats zijn vaak veelzijdig, met name met wat goeie gesplitte humbuckers.
Je kan er van op aan dat je vrijwel elke stijl kan spelen op mij Ibanez RG

Shit !!! denk ik een keer origineel te zijn door eens een andere stijl op een superstrat te spelen..... moet ik weer op zoek naar een apparte plank voor m'n broodnodige originaliteit. :angry:



deze post is sarcastisch bedoelt.
Jeroen

Thundermane
24 juli 2008, 13:07
Shit !!! denk ik een keer origineel te zijn door eens een andere stijl op een superstrat te spelen..... moet ik weer op zoek naar een apparte plank voor m'n broodnodige originaliteit. :angry:



deze post is sarcastisch bedoelt.
Jeroen
:p je moet ook wel begrijpen dat ik verder maar zelden iets anders speel dan metal :D
Al het andere wat ik speel naast metal is of beginnerszooi of slechte improvisaties waar ik zelfs van moet huilen als ik het aanhoor.

Dark_Tranquillity
24 juli 2008, 13:48
:p je moet ook wel begrijpen dat ik verder maar zelden iets anders speel dan metal :D
Al het andere wat ik speel naast metal is of beginnerszooi of slechte improvisaties waar ik zelfs van moet huilen als ik het aanhoor.

Dankjewel voor het aanhalen van de stereotype Metal + Superstrat gitarist.

Thundermane
24 juli 2008, 13:49
Dankjewel voor het aanhalen van de stereotype Metal + Superstrat gitarist.
Your welcome!
Herkenbaar? :satisfie:

Luke-wannabe
24 juli 2008, 13:52
Ik vind over het algemeen de gemiddelde Ibanez RG helemaal niet veelzijdig, omdat het eigenlijk gewoon nergens naar klinkt.

Een 335 of tele heeft een heel eigen geluid, maar is juist heeel erg breed inzetbaar. IMO breder dan een Strat of Tele.



Edit: Tele nummer 2 moet dus een Les Paul zijn.

Dark_Tranquillity
24 juli 2008, 13:53
Niet voor mezelf, ik speel vanalles, improvisatie ga ik niet van huilen, etc. Maarja, verder, 99% van de mensen die ik ken die "metal" zijn passen precies bij je beschrijving. En daar moet ik nou wel van huilen.

Marc Oblivian
24 juli 2008, 13:54
Vind de meeste tele's ook breder inzetbaar dan tele's

Kim Wilson
24 juli 2008, 14:01
Ik vind over het algemeen de gemiddelde Ibanez RG helemaal niet veelzijdig, omdat het eigenlijk gewoon nergens naar klinkt.

Een 335 of tele heeft een heel eigen geluid, maar is juist heeel erg breed inzetbaar. IMO breder dan een Strat of Tele.
Bedankt voor de sig. :D

Wat is trouwens het verschil tussen een tele en een Tele?

Quadrifoglio
24 juli 2008, 14:22
Veelzijdig geluid krijg je bij PRS maar goed, dan heb je weer geen struiter-jengel-stengel dus voor een veelzijdig scheurijzer grijp ik dan toch weer naar een RG

jimihattricks
24 juli 2008, 14:40
Bedankt voor de sig. :D

Wat is trouwens het verschil tussen een tele en een Tele?

lol wat een topic weer...

ot: jackson is met haar kortzichtigheid idd een beetje naief geweest..

hoewel die emo's tegenwoordig goed hun best doen met hun make-up, hebben de meesten van ons deze periode toch echt achter ons gelaten:
http://my247.com.au/247venue_images/14040-2008418-glamrock.png

(uitzonderingen daargelaten)

ibanez is imo in dat opzicht een stuk realistischer.. stonden ze eerst uitsluitend in het teken van pointy fluorescerende gitaren, zijn ze nu toch zo slim om hun ontwerpen uit grootmoeders tijd weer eens een kans te geven.. en het lijkt te werken, hoeveel gasten lopen hier wel niet met een artcore rond

Thundermane
24 juli 2008, 14:58
Niet voor mezelf, ik speel vanalles, improvisatie ga ik niet van huilen, etc. Maarja, verder, 99% van de mensen die ik ken die "metal" zijn passen precies bij je beschrijving. En daar moet ik nou wel van huilen.
Jammer dat je daar van moet huilen, want ik vind er niks mis aan :D

Luke-wannabe
24 juli 2008, 15:13
Ik bedoel natuurlijk een Les Paul!!

LP_CL
24 juli 2008, 16:13
Cker, superstrats zijn vaak veelzijdig, met name met wat goeie gesplitte humbuckers.
Je kan er van op aan dat je vrijwel elke stijl kan spelen op mij Ibanez RG
Grappig dat je zegt dat superstrats veelzijdig zijn met GOEDE gesplitte pickups, en dat je dan verwijst naar een RG, die uitgerust is met crappy witteproductendimarzio's. (no offence, want met het eerste deel ben ik volledig akkoord)

Speulert
24 juli 2008, 16:37
Grappig dat je zegt dat superstrats veelzijdig zijn met GOEDE gesplitte pickups, en dat je dan verwijst naar een RG, die uitgerust is met crappy witteproductendimarzio's. (no offence, want met het eerste deel ben ik volledig akkoord)

Wat is er dan zo crappy aan zijn elementen???En wat zijn dan de niet witteproductendimarizo's?

Thundermane
24 juli 2008, 16:49
Grappig dat je zegt dat superstrats veelzijdig zijn met GOEDE gesplitte pickups, en dat je dan verwijst naar een RG, die uitgerust is met crappy witteproductendimarzio's. (no offence, want met het eerste deel ben ik volledig akkoord)
Ik zeg JUIST daarom met goede pickups, omdat inderdaad standaard in Ibanez niet bepaald de beste pickups zitten... meestal althans.
Daarom heb ik ook nieuwe pickups gezet in mijn Ibanez.
Anders zei ik niet "goede", want ik heb inderdaad wel vaak schurft aan de stock pickups van Ibanez :D

no 1 hops
24 juli 2008, 17:03
is de nighthawk dan een super lespaul?