PDA

View Full Version : Vinger hard



Mafia66
23 juli 2008, 15:25
Hoi ik speel nu al ruim een week elektrische gitaar en mijn linker wijsvinger is hard en eerst deed het ook pijn nu niet meer, kan dit erg zijn of is het juist goed of moet ik wat doen of moet ik het zo laten?

En misschien tips over hoe ik mijn handen moet houden ofso, want ben nog nooit naar les geweest en ben het ook niet van plan, misschien later.

Het kan komen doordat ik mijn hand verkeerd houd? Maar dat weet ik dus niet.

rock 'n roll
23 juli 2008, 15:28
Gewoon zorgen dat je ontspannen speelt. Speel je zittend of staand?

Kim Wilson
23 juli 2008, 15:32
Gaat het om het topje of is het de hele vinger?

zeiler
23 juli 2008, 15:34
Gaat het om het topje of is het de hele vinger?

eelt rules :strat:

Mafia66
23 juli 2008, 15:36
Gewoon zorgen dat je ontspannen speelt. Speel je zittend of staand?
Vooral zittend, want dat gaat makkelijker maar staand is leuker ;P

EuroCinema
23 juli 2008, 15:36
Je vingertoppen moeten inderdaad hard worden. Is alleen maar goed.

Mafia66
23 juli 2008, 15:37
Gaat het om het topje of is het de hele vinger?
Alleen om mijn topje.

Kim Wilson
23 juli 2008, 15:37
Dan is er niks aan de hand. Dat hoort zo. :)

Mafia66
23 juli 2008, 15:38
Je vingertoppen moeten inderdaad hard worden. Is alleen maar goed.
Dus ik moet zo juist veel spelen? Niet dat wat ik doe muziek is :P gewoon kloten xD

frankiiee
23 juli 2008, 15:43
Eelt krijgen is gewoon de bedoeling want anders begint het na 5 minuten gitaar spelen irritant pijn te doen

Mafia66
23 juli 2008, 15:55
Eelt krijgen is gewoon de bedoeling want anders begint het na 5 minuten gitaar spelen irritant pijn te doen
aah oké thnx voor jullie reacties ik voel me stukken geruster. Ik was al bang dat ik niet kon spelen :P

HertogJanNL
23 juli 2008, 16:13
Ik was juist erg trots toen mijn vingers dikke plekken eelt kregen :) Tja als ze bloeden en er blaren opzitten is het even doorbijten, maar had daarna veel minder last van de snaren en daar doe ik het voor :D

Bluze
23 juli 2008, 20:42
Zolang je piemel maar niet hard wordt! :seriousf:

Thundermane
24 juli 2008, 00:13
Ik ken een halve gare, die speelt onwijs goed gitaar, maar die knipt z´n eelt gewoon weg!
Vind ie niet mooi ofzo, maarja hij speelt zo sick en veel dat het toch weer binnen een paar daagjes terugkomt.
Toch blijft ie wegknippen, elke keer dat ik het ehm zie doen zit ik zovan, NOOO!!!!

Tubescreamer
24 juli 2008, 00:40
Zo moet het eruit komen te zien, minstens:
http://www.two--four.net/Guitars/Blisters.jpg
;)
Misschien leuk, "Het Grote Post-foto's-van-je-eelt-topic"? :D Of bestond dat al?

hansli
24 juli 2008, 02:15
he thundermane

was jij niet degene met dat verhaal?

dat begrijp ik na die foto een stuk beter, hehehehhehhe, maar je hebt helemaal gelijk hoor, en die collega die dat eelt verwijderd is inderdaad GEK!

mijn ervaring is trouwens dat als je technisch beter word en je vingers economischer gaat gebruiken de eeltopbouw minder heftig is, maar ook bij mij valt er spontaan nog wel eens een stukje eelt af, na wat peuteren..........

beruk
24 juli 2008, 09:15
Is mijn idee, merk wel dat mijn ringvinger veel eeltiger is (bend ik het meest mee). Ik heb er last van op mijn werk als ik veel eelt heb, kan bloedvaten niet meer voelen als ik bij iemand infuus moet prikken.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 09:17
Is mijn idee, merk wel dat mijn ringvinger veel eeltiger is (bend ik het meest mee). Ik heb er last van op mijn werk als ik veel eelt heb, kan bloedvaten niet meer voelen als ik bij iemand infuus moet prikken.
Prik je gewoon nog een keer.

Ik laat het eelt meestal zitten, maar krab het ook wel eens weg.

Thundermane
24 juli 2008, 11:49
he thundermane

was jij niet degene met dat verhaal?

dat begrijp ik na die foto een stuk beter, hehehehhehhe, maar je hebt helemaal gelijk hoor, en die collega die dat eelt verwijderd is inderdaad GEK!

mijn ervaring is trouwens dat als je technisch beter word en je vingers economischer gaat gebruiken de eeltopbouw minder heftig is, maar ook bij mij valt er spontaan nog wel eens een stukje eelt af, na wat peuteren..........
Ja dat is het vreemde ik bouw verder ook niet bepaald veel eelt meer op.
Ik heb gewoon een dun laagje en daar komt gewoon niks meer bij.
Toen ik begon met gitaarspelen had ik inderdaad nog wel wat blaren enz, maar tegenwoordig helemaal niks meer.

Mafia66
3 augustus 2008, 18:01
Ik heb het nog steeds :P Alleen ik heb geen eelt het is alleen hard :P en als ik oefen en daarna fftjes stop en daarna weer doorga voelt het egt kut aan mar als ik oefen en steeds doorga zonder te stoppen heb ik er niet zo heel veel last van.

Thundermane
3 augustus 2008, 18:04
Ik heb het nog steeds :P Alleen ik heb geen eelt het is alleen hard :P en als ik oefen en daarna fftjes stop en daarna weer doorga voelt het egt kut aan mar als ik oefen en steeds doorga zonder te stoppen heb ik er niet zo heel veel last van.
Vind ik eigenlijk maar een apart verhaal hoor :p.
Het lijkt me sterk dat die pauzes ertussen kwaadkunnen.
En geen eelt maar wel hard, lijkt mij dus lekker gewoon eelt.
Eelt hoeft niet alleen wit te zijn of hoe je het ook ervaart, bij mij is mijn laagje eelt transparant genoeg.
Maarja, ik heb sowieso geen last van pijntjes meer, uiteindelijk let je er gewoon niet meer op.

Mafia66
4 augustus 2008, 18:01
Bij mij is er juist vel van mijn vinger af maar voor de rest zie ik er niks op alleen er kom wel weer vel aan en dat lijkt wel een beetje op eelt maar kan ook weer geen eelt zijn en tsja is wel normaal denk ik :D