PDA

View Full Version : Wat voor tele is dit?



Mafia66
23 juli 2008, 14:48
Weet iemand wat hij in zijn handen heeft? En hoe duur zo een kreng is? Dat is 1 van de enige telecasters die ik mooi vind samen met die van iemand hier die er onlangs 1tje had laten maken :D

http://i34.tinypic.com/72de9w.jpghttp://i33.tinypic.com/fk8s5f.jpg


En dit?
http://www.40haramiler.com/images/uyeler/00110011001112378.JPGNog een plaatje (http://www.ortakantin.com/photos/groups/1/195_20084_2_1_10_59_443367.jpg)

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 14:50
Weet iemand wat hij in zijn handen heeft? En hoe duur zo een kreng is? Dat is 1 van de enige telecasters die ik mooi vind samen met die van iemand hier die er onlangs 1tje had laten maken :D

http://i34.tinypic.com/72de9w.jpghttp://i33.tinypic.com/fk8s5f.jpg
ik denk gewoon een butterscotch met een witte slagplaat die aan het verslijten is? zoiets? niet echt iets speciaals in mijn ogen.

almarvk
23 juli 2008, 14:52
Lijkt mij ook behoorlijk standaard Tele. Idd niets bijzonders aan.

Mafia66
23 juli 2008, 14:56
Ik typte butterscotch guitar in op google en dit kwam http://www.musicianshop.com/Squier_Guitars/Fender_squier_tele_affinity_butter_moreinfo.jpg
Is dat het zelfde gitaar?

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 14:59
Nee degene op het plaatje heeft een fender en die je hebt opgezocht is een Squier.

DIe tweede gitaar is een linkshandige fender stratocaster.

almarvk
23 juli 2008, 15:01
En van die Stratocaster is het lastig om te zien welke versie het is. Voor mij zijn ze allemaal hetzelfde...

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 15:03
En welk type fender ( serie ) het is zou ik je ook niet kunnne vertellen.

Luke-wannabe
23 juli 2008, 15:04
De strat is een American Standard.

Mafia66
23 juli 2008, 15:05
Hun zijn zo vet :D En die telecaster vind ik echt mooi, maar die met die stratocaster is mijn favoriete artiest.

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 15:08
OWke en wat wou je er meer over weten?

Mafia66
23 juli 2008, 15:09
Hoe duur ze zijn en of ze bijzonder zijn, en gewoon wat informatie over de gitaren. En wat jullie van de gitaren vinden.

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 15:12
Qua prijs weet ik er niet veel van af, maar ik vind dat je voor de (nieuwprijs ) van een Amerikaanse Fender beter iets leuks kan zoeken tweedehands.

Vind ze niet heel speciaal, ( tenmiste de modelen waar ik heb op gespeelt )

Mafia66
23 juli 2008, 15:15
Nee niet dat ik ze wil halen, ik vind ze gewoon vet.

drap
23 juli 2008, 15:17
Die telecaster is geen standaard tele volgens mij, maar een model uit de jaren '70 als ik naar de vorm van de body kijk. Hoe duur ie is weet ik niet, maar als je 'm tweedehands kan vinden betaal je er nog een behoorlijk bedrag voor.

Mitch
23 juli 2008, 15:18
Misschien is het een Relic Custom Shop of een echte oude, in dat geval is het wel degelijk een bijzondere, of in ieder geval bijzonder goede gitaar.

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 15:18
Hoe zie je dat drap? dat het een jaren 70 model is dan :dontgeti:

drap
23 juli 2008, 15:22
Hoe zie je dat drap? dat het een jaren 70 model is dan :dontgeti:

Aan de routing van de body (ik hoop dat ik het goed zeg?) De bovenkant van de body aan de hals loopt net even wat hoger door, wat typisch iets is voor de jaren '70. En gezien je geen relics van die jaren '70 modellen hebt voor zover ik weet en de body toch goed bespeeld lijkt, is het denk ik een model uit de jaren '70 en dus niet bepaald goedkoop. Totdat Vulvasonic er ooit over begon wist ik het ook niet moet ik eerlijk zeggen.

Mafia66
23 juli 2008, 15:26
En dat witte aan de bovenkant hoort dat erop of is het verouderd :O zo ja, cooll!!!!! Dat ziet er egt gaaf uit.

drap
23 juli 2008, 15:28
Ik denk verouderd, maar zeker weten doe ik het ook niet met dat gerelic van tegenwoordig.

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 15:30
Aan de routing van de body (ik hoop dat ik het goed zeg?) De bovenkant van de body aan de hals loopt net even wat hoger door, wat typisch iets is voor de jaren '70. En gezien je geen relics van die jaren '70 modellen hebt voor zover ik weet en de body toch goed bespeeld lijkt, is het denk ik een model uit de jaren '70 en dus niet bepaald goedkoop. Totdat Vulvasonic er ooit over begon wist ik het ook niet moet ik eerlijk zeggen.
Ja dat verhaal heb ik ook eens gelezen hiero over die routing ( hopelijk goeie woord )

Wat voor model type word jou tele?

drap
23 juli 2008, 15:31
Esquire, maar ook weer niet helemaal.

vulvasonic
23 juli 2008, 15:31
Aan de routing van de body (ik hoop dat ik het goed zeg?) De bovenkant van de body aan de hals loopt net even wat hoger door, wat typisch iets is voor de jaren '70. En gezien je geen relics van die jaren '70 modellen hebt voor zover ik weet en de body toch goed bespeeld lijkt, is het denk ik een model uit de jaren '70 en dus niet bepaald goedkoop. Totdat Vulvasonic er ooit over begon wist ik het ook niet moet ik eerlijk zeggen.

KLopt. Vroeg jaren 70. Ik schat 1972. Eén stringtree, oud logo, witte slagplaat, jaren 70 body en vergeelde blonde finish. Aan de andere kant, tegenwoordig kun je met slechts een foto nergens meer zeker van zijn, dus..... ;)

Mr.Fingers
23 juli 2008, 15:36
Verdorie, die lijkt op dat afgefikte ding van ieme hier op het forum

Je kan zien dat het een post '71 is, omdat de "notch" (overgang tussen hals & body, aan de bovenste hoorn) groter is. Gitaar heeft 2 stringtrees (eentje zit verborgen in de schaduw van een stemsleutel), TV-friendly logo,...

Kleur is waarschijnlijk Olympic White, met een zeer grote vleug nicotine :D

Die strat is een american standard uit de jaren '90 (nog met "transition" logo, zoals nu gevonden op de mexican standard, ipv de huidige spaghetti-logo)

drap
23 juli 2008, 15:42
Ik denk geen olympic white, maar gewoon een transparante lak, wat je best veel zag in de jaren '70, o.a. ook op strats.

Die strat lijkt me eerder iets uit de jaren '80, gezien de verkleuring en het zeker geen ouder model kan zijn als ik naar de kop en stringtree kijk. Maar ook dat weet je tegenwoordig niet zeker meer met die relic hype en ik weet het überhaupt niet zeker aan de hand van dat plaatje. Voor hetzelfde geld is het helemaal niet eens een Amerikaan, maar eentje uit Mexico of Japan.

Mr.Fingers
23 juli 2008, 15:46
Die strat is zeker een USA, alleen zij gebruiken die zadeltjes van geborsteld staal, icm met een dunne sleuf, Fender mexico gebruikt "vintage" stamped zadels, en Fender japan ook. Ook de "stop" (voor de trussrod) in de kop doet me denken aan een USA; Een kurken model, met in het midden een klein gaatje

barno
23 juli 2008, 15:48
een oude tele, maar volgens mij heeft die jongens de tand des tijds toch wat geholpen, die schade op upperhorn ziet er nog al "ik zal de lak maar wat helpen lossen-achtig" uit. blanke hout wordt bovendien snel vuil, dit ziet er nog proper uit. bovendien niks lakschade op de toets, okee bij refret kan je de hals laten schuren, maar dat doet iemand die vintage minded is, niet.

drap
23 juli 2008, 15:55
een oude tele, maar volgens mij heeft die jongens de tand des tijds toch wat geholpen, die schade op upperhorn ziet er nog al "ik zal de lak maar wat helpen lossen-achtig" uit. blanke hout wordt bovendien snel vuil, dit ziet er nog proper uit. bovendien niks lakschade op de toets, okee bij refret kan je de hals laten schuren, maar dat doet iemand die vintage minded is, niet.

Die lak ziet er absoluut gewoon bespeeld uit. Ik heb ze vaker zo gezien met deze lak, deze is denk ik toch echt door de tand des tijds versleten. Of er lakschade op de hals zit vind ik moeilijk te zien aan de hand van die foto's. Niet elke ouwe hals heeft ook gitzwarte slijtvlekken, daar heb ik genoeg voorbeelden van gezien. Het zou ook inderdaad maar zo kunnen dat ie opnieuw behandeld is, gezien de toets er lichter uitziet dan de kop. En de jaren '70 modellen werden heel lang niet zo van historische waarde gezien, da's echt van de laatste jaren, dus zo vreemd zou een niet-vintage veroorloofde aanpak niet zijn opzich. En jaren '70 modellen zijn niet bepaald jong meer, maar ook weer niet zo oud he.

barno
23 juli 2008, 15:59
denk ook wel dat hij van 70er jaren is hoor. Er was toch ook iets met verschil kleur natural headstock en maple toets bij 70jaren fenders, meen ik. iets met lak. de kenners weten er waarschijnlijk meer over

Mr.Fingers
23 juli 2008, 16:02
Klopt, vanaf 1968 is Fender overschakeld op PolyUrethaanlak voor hals & body, omdat dit sneller & makkelijker droogde, makkelijk aan te brengen was, en veel "gezonder" was voor de spuiter. Enige uitzondering is de voorkant van de headstock, die werden nog met nitro gelakt, omdat de logo's toen in die tijd niet bestand waren tegen PU-lak (ze losten gewoon op). Vandaar dat de kop verkleurd, en de rest niet (of amper), aangezien nitro wel verkleurd bij UV, en PU niet