PDA

View Full Version : bandleden voor huiskamerband Groningen/Drenthe



Nobler
23 juli 2008, 13:05
Ik heb al vaker gemerkt (als ik thuis met CD's meespeel) dat je met bepaalde kleine transistorversterkertjes in de huiskamer een heel acceptabel geluid kunt krijgen, alleen natuurlijk niet hard genoeg voor een optreden in een café, maar wel voor binnen of op een tuinfeest als het allemaal niet te hard mag gaan. Ik wil dus eens proberen of ik een huiskamerband kan beginnen.

Het voordeel met zulke simpele apparatuur is ook nog eens dat je heel mobiel bent, zeker als je met batterijvoeding werkt.

Het beoorde repertoir is stevige blues met een beetje rock, soul en soms wat funk of leuke disco uit de jaren '60-'80. Ik ben zelf (solo-) gitarist en ik kan zingen.

Wat ik dus zoek is een tweede gitarist, en bassist en liefst ook een toetsenspeler die op versterkte instrumenten op oefenversterkertjes van 5-10 (transistor, met buizen gaat het gauw weer te hard) willen spelen, met de nadruk op lekker samen spelen met een paar keer per jaar een optreden.

Ik denk dat het geluid van een electrische gitaar, vervormd op een klein tranisitortje niet te combineren is met een accoustische instrumenten, dus svp geen contrabas of echte piano.

Ik hou van meerstemmige samenzang, dus als je ook nog eens zingen kunt is dat een pré. De zang moet wat mij betreft onversterkt kunnen.

Het probleem zal de drummer zijn, die ik natuurlijk ook zoek. Een normaal drumstel is zondermeer te hard, zelfs als je met brushes speelt, en ook te immobiel. Je zult dus óf op een electronisch drumkitje moeten spelen óf op kartonnen dozen of zo moeten drummen.

Ik denk in ieder geval wel dat het mogelijk moet zijn. Ik werk in Assen en woon in Stadskanaal, dus die plaatsen hebben de voorkeur, maar anders het gebied dat begrenst wordt door Assen, Groningen, Winschoten en Emmen.

r.huiting
20 augustus 2008, 21:47
hmmm, klinkt leuk.

misschien een nieuwe muzikale uitdaging voor mij?