PDA

View Full Version : Neuwe LTD: FX-260



RvB
22 juli 2008, 23:48
Het werd weer tijd voor een nieuwe en mijn Gibson SG moet het veld ruimen voor een LTD FX-260. Na een tijdje wachten was hij binnen gekomen bij de winkel en kon hem vandaag ophalen. Het blijft natuurlijk een "gok" om een gitaar onbespeeld te bestellen maar de kwaliteit van LTD kennende vond ik het zeker de moeite waard om die gok te nemen.
En terecht!

Hier snel wat foto's en ik hoop de komende tijd betere te maken.

http://img147.imageshack.us/img147/2844/ltdfx260006yr5.jpg

http://img65.imageshack.us/img65/2371/ltdfx260015mu2.jpg

http://img99.imageshack.us/img99/7306/ltdfx260021pm2.jpg

Ibanez666
22 juli 2008, 23:53
ik ben niet echt into die puntige dingen, maar deze is best mooi en naturel :-)

zeiler
22 juli 2008, 23:56
ik ben niet echt into die puntige dingen, maar deze is best mooi en naturel :-)

ik ben niet echt into die puntige dingen, maar deze is erg mooi en naturel :-)

dat blanke hout vindt ik echt supergaaf, en hoewel ik bij deze gitaren altijd stiekem al zwarte lak verwacht en een doodskopje op de strap (weet dat 't niet zo is :D) vindt ik deze echt supergaaf zeg!

gefeliciteerd, al is het om de look!

Jaap / Zeiler

almarvk
23 juli 2008, 07:20
Spalted Maple is gaaf!!

Super vet gitaartje!

macwilliams
23 juli 2008, 07:38
Mooi instrument, die hals ziet er aan de achterkant uit alsof hij van satijn is. Dat speelt vast super. :)

GibsUn
23 juli 2008, 08:33
Hmm..

Ik vind het een héél mooie gitaar, vooral omdat de headstock minder lelijk is dan bij de EX serie. En ook de finish is imo beter dan dar glanzende zwart of wit.

Maar had je nu geen véél betere gitaar gehad als je even had doorgespaard voor een FX-400?

iig gefeliciteerd!!

RvB
23 juli 2008, 09:26
Maar had je nu geen véél betere gitaar gehad als je even had doorgespaard voor een FX-400?



De enige verschillen zijn de elementen, topkam en stemmechanieken. Voor de rest is hij identiek. Stel dat ze alle 3 niet goed genoeg zijn ben ik ongeveer even veel kwijt om die vervangen (als ik dan niet kies om nieuwe EMG's te kopen uiteraard).

GibsUn
23 juli 2008, 09:47
Ja, het gaat mij vooral om het feit dat er geen EMG's inzitten
Zo'n LH-300's ofzo zeker? zijn die eigenlijk ook actief? Ze zien er iig actief uit..
in dat geval hb je er zo EMG's ingezet natuurlijk..

bass blom
23 juli 2008, 10:46
het model is ook niet mijn ding, maar dit ziet er kwa hout erg mooi uit :cheerup:

Thundermane
23 juli 2008, 10:51
Model is eigenlijk wel mijn ding, met name de headstock vind ik het vetst, die vind je ook terug op de ltd F series.
Ik vind juist het kleurtje minder, doe gewoon lekker zwart :D

RvB
23 juli 2008, 11:27
Model is eigenlijk wel mijn ding, met name de headstock vind ik het vetst, die vind je ook terug op de ltd F series.
Ik vind juist het kleurtje minder, doe gewoon lekker zwart :D

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/fxblacksatin.jpg

RammerStein
23 juli 2008, 11:33
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/fxblacksatin.jpg

dat is een esp ;)

maar mooie gitaar die ltd :D
maar stiekem zie ik hem ook liever in het zwart

RvB
23 juli 2008, 11:52
Ik heb de EX-400 dus in het zwart ;). Heel erg fijn gitaartje!

Thundermane
23 juli 2008, 13:24
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/fxblacksatin.jpg
Hhaha niet verwacht dat je ehm ook nog zou opzoeken, maar nice, zo had ik ehm inderdaad voor ogen.
Weet je hoe die perfect zou zijn?
Precies zo als deze afbeelding maar dan met gouden hardware.
Btw Goud+ Zwart eunt

RvB
23 juli 2008, 13:32
Daar kan je zelf voor zorgen toch? ;)
Deze is btw niet eens echt zo duur (geloof €1399,- ofzo). En hij is best uniek want ik zie hem nergens anders te koop staan. Staat zelfs niet op de ESP site.
Zou kunnen betekenen dat het een ouder model is, mjah net of dat boeiend is :D.

panicchain
23 juli 2008, 13:38
EMG d'r in en blazen met die handel!!! :blast:

Kim Wilson
23 juli 2008, 13:42
Hhaha niet verwacht dat je ehm ook nog zou opzoeken, maar nice, zo had ik ehm inderdaad voor ogen.
Weet je hoe die perfect zou zijn?
Precies zo als deze afbeelding maar dan met gouden hardware.
Btw Goud+ Zwart eunt
Jij bent echt wel een hele truie metalhead man! :blast:


@ RvB:
Wat een mooie gitaar man! Echt mooi om dit model eens niet in het eeuwige zwart te zien, maar met een naturel spalted maple top. Schitterend!

RvB
23 juli 2008, 13:56
Is een keer wat anders toch? :)

Aan de zijkanten zie je nog een beetje flame. Vind ik zelf ook nog een aangename verassing.

@ panicchain: Zou kunnen. Deze elementen klinken wel wat donkerder en hebben wat minder output. Aan de ene kant wel fijn omdat mijn andere explorer met EMG's meteen gaan rondzingen als je de snaren niet dempt. Aan de andere kant zijn de EMG's wel wat agressiever.

Het leuke van dit setje is dat er een push-pull potmeter op zit om te schakelen tussen humbucker en single coil.

GibsUn
23 juli 2008, 14:54
Het leuke van dit setje is dat er een push-pull potmeter op zit om te schakelen tussen humbucker en single coil.

Dan zet je er een EMG89 in..

Kim Wilson
23 juli 2008, 15:04
Gewone passieve elementen kunnen toch ook vet klinken? En volgens mij ben je daar, zeker met de coilsplitter, veelzijdiger mee dan met EMG's. Of is dat een hardnekkig vooroordeel t.o.v. EMG's?

RvB
23 juli 2008, 15:08
Gewone passieve elementen kunnen toch ook vet klinken? En volgens mij ben je daar, zeker met de coilsplitter, veelzijdiger mee dan met EMG's. Of is dat een hardnekkig vooroordeel t.o.v. EMG's?

Klopt wel. EMG's zijn heel transparant en scherp in mijn oordeel. Iets wat ik juist positief zie voor hetgene wat ik er op speel.
De elementen die er nu inzitten zijn passief en een rip off van de EMG's. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of actieve EMG's splitbaar zijn. Als dat zo is zou dat wel ideaal zijn :D

GibsUn
23 juli 2008, 15:14
De EMG 89 is splitbaar.

edit: http://www.emgpickups.com/displayproducts.asp?section=Guitar&categoryid=6&catalogid=6

Thundermane
23 juli 2008, 15:18
Gewone passieve elementen kunnen toch ook vet klinken? En volgens mij ben je daar, zeker met de coilsplitter, veelzijdiger mee dan met EMG's. Of is dat een hardnekkig vooroordeel t.o.v. EMG's?
Ja, niemand mag kwaad spreken over EMG :angry:
En in feite zijn elke EMGs te splitten, maar de EMG 89 is er op gemaakt.
Andere EMG humbuckers kun je ook splitten, maar dat klinkt niet goed, en is waar ze voor gemaakt zijn helemaal verdwenen.
Als je de casual EMG humbuckers split krijg je een heel dun geluid, en dat wil je juist niet wanneer je EMGs hebt :p

Bram+
23 juli 2008, 15:56
Gaaf ding! Mooier dan die zwarte exemplaren in ieder geval, die vind ik maar saai. Ik vind alleen de 'spalt' een beetje tegenvallen vergeleken met de internetplaatjes, maar dat kun je verwachten.

RvB
23 juli 2008, 16:05
Dat risico heb je inderdaad. Ik vind hem wel mooier dan de FX-260 die op de ESP site staat. Ik had eerder musicstore een mail gestuurd of ze een foto wilde maken van de FX-260 die ze op voorraad hadden, maar dat deden ze niet.
Wil je echt een mooie top hebben dan moet je goed zoeken of 1 custom maken.

Het leuke van spalted maple vind ik dat elke gitaar anders is. Als ze zwart zijn zijn ze allemaal even zwart :D