PDA

View Full Version : vraag ivm box van electrische gitaar



darkfenix
22 juli 2008, 22:19
ja ik weet et, jullie haten de vragen die noobs stellen

sorry hiervoor,

maar voor iemand die zich zo ff geroepen voelt, ik heb dus een gitaar gekocht , spijtig genoeg geen Gibson les paul,
en ik heb daarbij een simpele box ( ik weet niet wat de echte naam hiervoor is ) gekocht , merk "orange"

maar bij het spelen krijg je die klank niet dat ik wil, moet je bij elk verschillend liedje , die distorsion verandern ofniet?

de tone kan men verandern, en distorsion kan men zelf instellen.

thnx =)

caliban
22 juli 2008, 23:08
Ik begrijp je vraag eigenlijk niet, de box waarover je spreekt noemt men versterker.

Harry
23 juli 2008, 09:44
de klank die uit je versterker komt is een samenspel van alles, gitaar, kabel, versterker + instellingen, maar ook je manier van spelen en je vingers.
Dus als jij met die spullen muziek maakt krijg je een bepaald geluid en daarmee speel je die liedjes. Als je clean wilt spelen stel je je versterker clean in, en als je overstuurd wilt spelen bepaal je zelf de mate van oversturing.

GibsUn
23 juli 2008, 09:59
Het is duidelijk dat je nog niet heel veel weet van (electrisch) gitaar spelen.
Of toch niet wat de technische kant betreft.
Als je iets speciefiekere vraag kunt proberen stellen kunnen we je zeker helpen, maar het is niet 100% duidelijk wat je bedoeld...

welk model is je versterker? dus je speelt over een orange, maar wat kan je er nog over zeggen. De volledige naam..

en je gitaar is geen gibson LP.. wat is het dan wél?

Nielsje
23 juli 2008, 10:23
ja ik weet et, jullie haten de vragen die noobs stellen

sorry hiervoor,

maar voor iemand die zich zo ff geroepen voelt, ik heb dus een gitaar gekocht , spijtig genoeg geen Gibson les paul,
en ik heb daarbij een simpele box ( ik weet niet wat de echte naam hiervoor is ) gekocht , merk "orange"

maar bij het spelen krijg je die klank niet dat ik wil, moet je bij elk verschillend liedje , die distorsion verandern ofniet?

de tone kan men verandern, en distorsion kan men zelf instellen.

thnx =)

Hallo Darkfenix,

zoals Harry al beschreef, is je geluid heel erg afhankelijk van je speelstijl, en je spullen. We kunnen je wel helpen, maar jij moet ons dan ook even helpen:

*Wat voor versterker heb je, alleen het merk is niet genoeg.
*Wat voor gitaar heb je, graag een volledige type beschrijving, de kleur is niet echt relevant..
*Gebruik je effecten?
*En belangrijk: Welk geluid zoek je? Wat zijn je idolen?

Een hele simpele: Draai de mids van je versterker ver open, wat minder distortion, en dan klinkt het vaak al heel wat 'vetter'.
Als je een kleine oefenamp hebt (wat ik vermoed), zal het helaas lastig blijven om daar een dergelijke 'volle' sound uit te halen, dit ligt aan de versterker zelf, en de gebruikte speaker. Helaas is zeker in het onderste segment van het gitaargebeuren alle waar naar het geld...

darkfenix
23 juli 2008, 12:21
Hallo Darkfenix,

zoals Harry al beschreef, is je geluid heel erg afhankelijk van je speelstijl, en je spullen. We kunnen je wel helpen, maar jij moet ons dan ook even helpen:

*Wat voor versterker heb je, alleen het merk is niet genoeg.
*Wat voor gitaar heb je, graag een volledige type beschrijving, de kleur is niet echt relevant..
*Gebruik je effecten?
*En belangrijk: Welk geluid zoek je? Wat zijn je idolen?

Een hele simpele: Draai de mids van je versterker ver open, wat minder distortion, en dan klinkt het vaak al heel wat 'vetter'.
Als je een kleine oefenamp hebt (wat ik vermoed), zal het helaas lastig blijven om daar een dergelijke 'volle' sound uit te halen, dit ligt aan de versterker zelf, en de gebruikte speaker. Helaas is zeker in het onderste segment van het gitaargebeuren alle waar naar het geld...
versterker = orange Crush 10
gitaar = silverstone lespaul
effecten? wat zijn effecten, of waarvoor heb je die nodig
en de klank = meer hardrock, iron maiden, motorhead....

Mitch
23 juli 2008, 13:00
De Crush10 is een héél beperkte versterker qua sound. Het is een klein speakertje en de versterker zelf kan eigenlijk alleen flink scheuren, maar is niet erg genuanceerd. Als je wat meer wil wisselen qua klank of mate van vervorming (scheur) kun je ook een sproberen meer met de volume en toonknoppen van je gitaar te spelen, al ben ik bang dat dat al gauw dof gaat klinken. Maar proberen kan altijd.

Harry
23 juli 2008, 13:18
en dan komt de term 'effecten' om de hoek; daarmee kun je het geluid van je versterker aanpassen. Kijk maar in het forumonderdeel 'Effecten' en dan weet je al meer.