PDA

View Full Version : Oude en heel oude Les Pauls



Han S
22 juli 2008, 22:15
Een vriendin van mij heeft een Les Paul van 1952 en die wil ze voor geen geld kwijt. Gisteren was er een gitarist bij me en die mag de Les Paul gebruiken van wijlen Dirk van der Horst, de gitarist van BZN. Dat is een mooie Les Paul met drie elementen en onlangs heeft hij een optreden gedaan op een gig waar ook Uriah Heep speelde en die gitarist wilde hem kopen voor 15.000 euro heb ik gehoord.

Ik heb wel eens gelezen dat er Japanners 150.000 dollar betaalden voor een 1957 Les Paul, of dat waar is weet ik niet.

Nou heb ik al jaren een SG van 1961, het eerste bouwjaar dus met een serienummer van in de 27000, hij moet dus van 1961 zijn want toen gingen de serienummers tot ongeveer 40.000 heb ik me laten vertellen, staat ook ergens op een website. Die SG moet van iemand geweest zijn die erg veel heeft opgetreden want hij had veel sporen van zeer intensief gebruik. En ik vraag me af wie dat geweest is, want iemand die heel veel optreedt kan nooit onbekend zijn. Mijn vriendje Vincent heeft die gitaar helamaal in orde gemaakt met respect voor zijn ouderdom, want zo'n oude gitaar moet je niet proberen in nieuwstaat te brengen, die moet je gewoon oud laten. Er zitten nieuwe frets op en aan en kant een nieuwe binding, want die was er gewoon af.

Hij speelt geweldig en klinkt ook super. Ik vraag me af wat zo'n gitaar bij verkoop zou moeten opbrengen en als dat veel is dan denk ik er serieus aan om heb te koop te zetten.

Wie heeft daar veel verstand van?

Chris Winsemius
22 juli 2008, 22:19
'59 LP Std.'s kunnen voor ruim $ 250k zonder v/e bekende gitarist te zijn geweest.

Gewoon ebay afstruinen, vintage-guitarsshops, boek met prijzen voor vintage-gitaren.

Geef bij jouw SG (vroege SG-vorm Gibson heette trouwens enige tijd nog LPs) ook even aan of de lak origineel is, wat voor elementen d'r op zitten, etc.

Mr.Fingers
22 juli 2008, 22:21
Veel, maar refret & herstelling(vernieuwing) van de binding doet de waarde al dalen, veel meer nog dan de lakslijtage.

Staat er op het plaatje tussen de neck & het halselement nog "Les Paul Model"?

(zoja, dan heb je vrijwel zeker een '60 '61 vast)

Je ziet dat deze iets van een 10.000$ moet opbrengen (http://cgi.ebay.com/GIBSON-LES-PAUL-STANDARD-CHERRY-SG-STYLE-VINTAGE-1961_W0QQitemZ120198473131QQihZ002QQcategoryZ2384Q QrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp163 8Q2em118Q2el1247)

Dat van die Japanners is helaas ook waar, maar dat is dan voor bvb een 1952 Les Paul, met maar 2h op gespeeld, met de originele hangtags er nog aan, en met de originele snaren, het "vetpapier" (boterhampapier) waar de gitaar mee ingepakt werd voor ze de koffer in ging,...

Maar Han, waarom zou je zoiets te koop zetten? Dit kan later nog een mooie kers op je pensioentaartje worden, en 9/10 heb je toch later spijt dat je ze verkocht hebt.

Han S
22 juli 2008, 22:39
Ja, hij zit nog in de eerste lak in die crackled geweldig. Welke elementen er in zitten moet ik nog eens bekijken, het zijn zebra's in ieder geval. Vincent is een ongelooflijke mierenneuker als het om gitaren bouwen en herstellen gaat en dat refretten is absoluut onzichtbaar gedaan. Ook die binding is net zo mooi en goed als origineel, is niet te zien.

Het enige is dat de eigenaar niet een zuinig en zorgvuldig tiepje was, want origineel moet en een wrapover brug op hebben gezeten. Maar hij heeft er kennelijk zelf een modificatie aan uitgevoerd waarbij hij een modernere versie van die brug er op heeft gezet, maar niet op de juiste plaats.

Die gitaar is een beest, maar hangt bij mij voornamelijk werkloos aan de wand en een gitaar moet ronken, scheuren, blazen en gillen.

http://img01.picoodle.com/img/img01/6/12/20/f_Sany0182i_a417m_8e7bb0d3.jpg

Het is de rechtse, een SG van vorig jaar staat er naast.

http://img01.picoodle.com/img/img01/6/12/20/f_SANY0184i_a417m_7b102264.jpg

Mitch
22 juli 2008, 22:46
Het wordt nu wel heel aantrekkelijk om lomp "SPAM!" te gaan roepen Han :D

Qua hoodprijs zit je toch eerder aan Les Paul, strat en tele te kijken. SG's zijn wat dat wat betreft nog wat ondergewardeerd. Vervangen brug maakt het ondanks het eerste bouwjaar alweer meer een 'player' dan een verzamelobject. En juist dat laatste maakt de waarde een stuk hoger.

Mr.Fingers
22 juli 2008, 22:51
slagplaat is trouwens ook niet origineel, deze heeft een batwing, terwijl ze in '61 nog de kleine slagplaat hadden. De batwing is pas in '65 (denk ik, iig rond die periode) geïntroduceerd, daarvoor hadden ze een mini-plaatje, zoals nu te vinden is op bvb de Epiphone G400

Ook interessant is de "blanco" kop, met alleen "gibson" erop, geen "vaas" zoals op de linkse gitaar. Er zal naar alle waarschijnlijkheid vroeger "Les Paul Model" hebben opgestaan, zoals dit was tussen '60 & '61.

De brug: De enige SG's die een "wraparound" hadden (aangezien deze brug "inferieur" was tov de standaard TOM met stoptail) waren de "budget" modellen, als de "Special", "Junior", en de "100". Deze hadden gewone dot-inlays trouwens. Normaal gezien zou er als je de slagplaat verwijderd, je 2 gaten moeten zien, die enigzinds "schuin" staan (lage e snaar kant staat iets verder naar achter als die aan de hoge e-snaarkant). Indien diet niet zo is, kan het zijn dat er een Lyre/Maestro vibrola heeft opgezeten, maar dat de vorige eigenaar die eraf gesloopt heeft (begrijpelijk, want die dingen ontstemmen als de pest).


Geschatte waarde: lak is goed, jammer van de stoptailpositie (is een afknapper voor velen) & niet originele slagplaat... Ergens iets tussen de 4.000 & 6.000€ (geschat)

EDIT!!!!

Ik merk net dat je dot-inlays hebt! Dit wil dus zeggen dat het gaat om een "budget" SG, die opgewaardeerd is naar een Standard... Kijk eens of de routing voor de pickups is aangepast? Dit verklaard ook de "blanco" kop, omdat deze SG's daar niets op hadden staan

Ik denk dat de uwe ooit als zoiets is begonnen:

http://www.everythingsg.com/images/identify/photos/1961_SG_Special_1.jpg

En dan (spijtiggenoeg) opgemaakt is naar een standard, dit doet de prijs naar beneden knallen. 3000€ is dan al veel realistischer

bass blom
22 juli 2008, 22:52
in nederland ga je er een 3 a 4000 voor vangen gok ik.
internationaal, ebay lijkt me geschikter om te proberen.

Dweezman
22 juli 2008, 22:56
Wie heeft daar veel verstand van?

Ik.

Voor een Wietse-prijsje kom ik 'm ophalen. Serieus.

Ibanez666
22 juli 2008, 22:56
Ongeacht wat hij op gaat brengen: tis een mooi plankie! En succes met de verkoop.

grayfink
22 juli 2008, 23:05
Die zebra pickups zijn toch ook van veel later?

Han S
22 juli 2008, 23:06
Toen ik hem kreeg (ja gratis) zat er geen slagplaat op, maar je kon aan de verkleuring van de lak en de gaatjes waar de schroeven hadden gezeten zien dat er een grote slagplaat op heeft gezeten en Vincent heeft die slagplaat naagemaakt. De originele is gewoon nieuw te krijgen en die heb ik ook besteld bij Joey, met de originele volumeknoppen. Maar dat is binnenkort al twee jaar onderweg en als ik Joey zie zegt hij: ze zijn besteld hoor!

Voor een paar duizend van die euro's doe ik hem niet weg, dan geef ik hem gewoon weg aan mijn zoon die ook gitaar speelt. Of zal ik hem verloten op de Glacius manier? :D

bass blom
22 juli 2008, 23:08
jaaa verloten :cheerup:

Mr.Fingers
22 juli 2008, 23:11
Wil je me adopteren Han? Ik zal heel lief zijn :D

Pepe
22 juli 2008, 23:47
http://img01.picoodle.com/img/img01/6/12/20/f_Sany0182i_a417m_8e7bb0d3.jpg

De SG that never was. Een raar beestje. Zoals Fingers als zei, de dots geven weg dat het waarschijnlijk een special was waar in gehakt is en dat maakt hem van minstens '67. De brugmod kan van een Vibrola komen maar daar zou je sporen van moeten zien. Geen originele pickups, geen orginele pickguard en brug en waarschijnlijk eind 60 of seventies.
Sja. Het zou me verbazen als dat meer dan 2000 max gaat opbrengen, eerder 1200 of daaromtrent.

Ik ben geen SG expert he. Maar ik moet nog een vintage Sg tegenkomen met hummies en dots.

Ibanez666
22 juli 2008, 23:48
Toen ik hem kreeg (ja gratis) zat er geen slagplaat op, maar je kon aan de verkleuring van de lak en de gaatjes waar de schroeven hadden gezeten zien dat er een grote slagplaat op heeft gezeten en Vincent heeft die slagplaat naagemaakt. De originele is gewoon nieuw te krijgen en die heb ik ook besteld bij Joey, met de originele volumeknoppen. Maar dat is binnenkort al twee jaar onderweg en als ik Joey zie zegt hij: ze zijn besteld hoor!

Voor een paar duizend van die euro's doe ik hem niet weg, dan geef ik hem gewoon weg aan mijn zoon die ook gitaar speelt. Of zal ik hem verloten op de Glacius manier? :D

als ik hem krijg, stem ik voortaan links ok? ;-)

prs
23 juli 2008, 00:42
Een vriendin van mij heeft een Les Paul van 1952 en die wil ze voor geen geld kwijt. Gisteren was er een gitarist bij me en die mag de Les Paul gebruiken van wijlen Dirk van der Horst, de gitarist van BZN. Dat is een mooie Les Paul met drie elementen en onlangs heeft hij een optreden gedaan op een gig waar ook Uriah Heep speelde en die gitarist wilde hem kopen voor 15.000 euro heb ik gehoord.

Ik heb de PRS van Dirk van der Horst...ik denk ik meld het even. ;)

Han S
23 juli 2008, 10:29
Het serienummer is 27263 dus volgens de lijsten van serienummers die op meerdere sites te vinden zijn is hij van 1961. Kijk bijvoorbeeld hier. (http://www.gibson.com/Files/downloads/bluebook/GibsonSERIALNUMBERS.pdf)

drap
23 juli 2008, 10:31
Dat kan ook heel prima. Zo raar is een vintage SG met dots en humbuckers niet, helemaal niet zelfs. Denk alleen wel dat er flink wat aan jouw exemplaar veranderd is. De brug staat sowieso niet goed en een zebra element lijkt me ook niet origineel, maar dat kan ik mis hebben. Die slagplaat kan ook niet kloppen volgens mij. Dit (www.everythingsg.com) is trouwens een hele leerzame site wat dat betreft en geeft al een hoop prijs.

Nielsje
23 juli 2008, 10:37
Ik ben bang dat, gezien de veranderingen aan de gitaar, je het geld er niet voor gaat krijgen wat je zou willen.

Je kan overwegen om allemaal orginele onderdelen terug te kopen, maar dat gaat een hoop tijd kosten, een hoop geld, en of hij het dan waard is?

Als je vindt dat hij nu goed klinkt (en dat doet ie, want dat heb je wel vaker gezegd) zou ik hem fijn in je studio laten hangen, en gitaristen lekker blij maken als ze d'r een track op mogen spelen.

Of aan je zoon geven, als ik ook ooit muzikalen kids krijg, mogen ze mijn plankjes ook hebben hoor, op een gegeven moment heb je er zelf toch niets meer aan..

almarvk
23 juli 2008, 10:57
Volgens Wikipedia:

Oorspronkelijke modellen

* Standard (twee humbuckers, krooninleg op de toets, twee toonknoppen, twee volumeknoppen, nikkel materialen)
* Custom (drie humbuckers, blokinleg op de ebben toets, twee toonknoppen, twee volumeknoppen, goudkleurige materialen)
* Special (twee P90 elementen, stipinleg op de toets, twee toonknoppen, twee volumeknoppen)
* Junior (één P90 element, stipinleg op de toets, één toonknop, één volumeknop)

Het zal dus een Special geweest zijn (ervan uitgaande dat de gitaar uit '61 is) en had origineel P90 elementen en een kleine slagplaat. Dit was de enige versie uit de begin periode die niet de aanduiding 'Les Paul' op de headstock/trussrod cover had staan.

Mitch
23 juli 2008, 11:09
Maar dan moeten er flinke gaten onder de slagplaat te vinden zijn van P90's! Han?

Nielsje
23 juli 2008, 11:11
Maar dan moeten er flinke gaten onder de slagplaat te vinden zijn van P90's! Han?

Waarom? Als je het gat wat bewerkt met een frees, dan past er zo een bucker in. Wellicht kan je het zien aan bodem van het gat?

bass blom
23 juli 2008, 11:13
Waarom? Als je het gat wat bewerkt met een frees, dan past er zo een bucker in. Wellicht kan je het zien aan bodem van het gat?

een humbucker is breder en korter dus dat moet te zien zijn.

taylor
23 juli 2008, 11:18
een serie nummer alleen zeg niet zo veel er bestaan boeken waar je wel t een en ander kan leren over hoe je er achter komt wat je hebt en wat die ong waard is maar dat is nogal een verhaal.

bij gibson kun je idd geval de potmeters bekijken(daat staat een code op) of t jaartal klopt met t serie nummer, van uit gaan dat die nog origineel zijn anders word t moeilijk als je pickup,hardware niet origineel zijn enz dan moet je gewoon echt veel weten van een bepaald model.

een niet originele gitaar levert meestal maar een fractie op van de waarde van een mint 100% originele op.ook is er bij gibson modelen wel fake tussen in de begin jaren 70 maakten verschillende duitse en japanse bedrijven kopie gitaren die na aanpassing als een "gibson" werden door verkocht.

Mitch
23 juli 2008, 11:24
Waarom? Als je het gat wat bewerkt met een frees, dan past er zo een bucker in. Wellicht kan je het zien aan bodem van het gat?
Een bucker is vierkanter, een P90 beduidend breder. Daarom hebben ze ook humbucker sized P90's en andersom uitgevonden ;)

bass blom
23 juli 2008, 11:31
SG Special
Available: 1961 to present
Collectibility Rating: 1961-1965: D, 1965-1971: D-.

1961 SG Special introduction specs:
From 1961 to 1963, this model takes over the slab double cutaway version and is replaced by this model. Double pointed cutaways, scaloped mahogany body, 2 P-90 "soap bar" pickups, 3 layer black small beveled pickguard, dot fingerboard inlays, bound fingerboard, pearl "Gibson" peghead logo, no "Les Paul" silkscreened on peghead, wrap around "stairstep" tailpiece, nickel parts, cherry red, white or limed mahogany finish.

http://www.provide.net/~cfh/gibson5.html

Nielsje
23 juli 2008, 11:35
Een bucker is vierkanter, een P90 beduidend breder. Daarom hebben ze ook humbucker sized P90's en andersom uitgevonden ;)

Ik ga ff koffie drinken, ben blijkbaar nog niet helemaal wakker...

beruk
23 juli 2008, 11:51
Wat je zou kunen doen is een verzekeraar bellen. Een collega daad dit met zijn telecaster (bj 65) die hebben em getaxeerd, hij heeft de gitaar moeten verzekeren voor een waarde van 5000 euro..........
(hij is trouwens voor dat bedrag te koop ;) ) dus?

Ibanez666
23 juli 2008, 11:58
Deze heeft ook dot inlay en niks op de headstock:
http://www.thewho.org/sg.htm maar verschilt verder wel

Mr.Fingers
23 juli 2008, 12:00
is post '65, dus die kwamen standaard al met een batwing slagplaat ;)

Ibanez666
23 juli 2008, 12:03
is post '65, dus die kwamen standaard al met een batwing slagplaat ;)


En die van Han is perse van voor 65? Ik heb er ook geen verstand van, zat gewoon ff te googlen

Mr.Fingers
23 juli 2008, 12:06
gezien de blanco kop, de ietsjes andere kop, en het silkscreen "gibson" logo & serienummer... ja, voor 99% zeker wel

Ibanez666
23 juli 2008, 12:07
gezien de blanco kop, de ietsjes andere kop, en het silkscreen "gibson" logo & serienummer... ja, voor 99% zeker wel

ah ok, nou ja ik heb mn best gedaan :-)

Mitch
23 juli 2008, 12:08
Is Fingers voor SG's wat Orph voor LP's is?

Mr.Fingers
23 juli 2008, 12:10
Nee, Fingers is meer telecaster/jazzmaster minded ;). Maar een oude gibson gaat er ook altijd wel in

Mitch
23 juli 2008, 12:14
Dat dacht ik ook eigenlijk :D
Maar goed, ben wel benieuwd wat er onder die slagplaat zit bij Hans gitaar.

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 12:20
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar! Kom op han s schroevedraaiertje er bij en open die hap!

bass blom
23 juli 2008, 12:32
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar! Kom op han s schroevedraaiertje er bij en open die hap!

en dan zeg ik, die witte van het linkje van mr fingers, dat is/was hem.

Han S
23 juli 2008, 12:48
Ik zal hem wel eens openmaken binnenkort want dat moet toch als ik de originele 3 laags slagplaat binnenkrijg, mocht dat ooit gebeuren......Joey!!!!!

En dan zal ik een zooi foto's maken want ik wil wel weten wat er wel en niet aan de hand is met die gitaar.

Ibanez666
23 juli 2008, 12:49
Ik zal hem wel eens openmaken binnenkort want dat moet toch als ik de originele 3 laags slagplaat binnenkrijg, mocht dat ooit gebeuren......Joey!!!!!

En dan zal ik een zooi foto's maken want ik wil wel weten wat er wel en niet aan de hand is met die gitaar.


wacht er niet te lang mee, want we zitten met smart te wachten :-)

panicchain
23 juli 2008, 13:40
Mn maatje heeft een zwarte les paul studio uit 1978,

loei en lomp zwaar blok mahony met gouden hardware, klinkt diep en zwaarrrr

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 13:53
en dan zeg ik, die witte van het linkje van mr fingers, dat is/was hem.
Ik volg het even niet? wat :)

Mr.Fingers
23 juli 2008, 14:01
http://www.everythingsg.com/identify/sg_special_p90.htm
;)

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 14:05
http://www.everythingsg.com/identify/sg_special_p90.htm
;)
Danku wel!

Pepe
23 juli 2008, 19:40
D Zo raar is een vintage SG met dots en humbuckers niet, helemaal niet zelfs.

Wel, ik heb er nog nooit eentje gezien. Waar heb je die info vandaan?

drap
23 juli 2008, 20:01
Ik kan er inderdaad niet zo veel vinden dan dat ik op voorhand dacht, maar dit is er bijvoorbeeld eentje uit '63:

http://www.everythingsg.com/catalogs/1963%20EB-6.jpg

De Special van Pete Townsend is ook een mooi voorbeeld. Dat was eigenlijk ook de eerste die bij me te binnen schoot.

Mr.Fingers
23 juli 2008, 20:05
EB6 = Electrical Bass 6

Het antwoord van Gibson op de Fender VI (bass-gitaar gitaar-bass,...). Als je de ad leest, zie je op het einde de specs. Een scalelength van 30.5", dat is toch wel erg lang voor een gewone gitaar :D

;)

En Pete Townshend staat bekend dat hij gitaren niet echt origineel houd, maar de special van 'm heeft toch gewone P90's hoor.

drap
23 juli 2008, 20:12
Yup, klopt. Ik ben fout. Ik zag 6 snaren en keek verder niet goed. De van Townsend heeft inderdaad ook P90's na enig zoekwerk. Mijn fout, sorry!

bass blom
23 juli 2008, 21:35
Ik volg het even niet? wat :)

my bad.. linkje van iba666 was het.

deze..

http://www.thewho.org/sg/christie2.jpg

voldoet volledig aan die van han, ook de plaats van han's stoptail past op deze gaatjes volgens mij..

Ibanez666
23 juli 2008, 21:38
my bad.. linkje van iba666 was het.

deze..

http://www.thewho.org/sg/christie2.jpg

voldoet volledig aan die van han, ook de plaats van han's stoptail past op deze gaatjes volgens mij..


Toch wel? wat is het nou heb ik nou wel iets gevonden wat er op lijkt of niet

bass blom
23 juli 2008, 21:44
Toch wel? wat is het nou heb ik nou wel iets gevonden wat er op lijkt of niet


http://img01.picoodle.com/img/img01/6/12/20/f_Sany0182i_a417m_8e7bb0d3.jpg http://www.thewho.org/sg/christie2.jpg

bekijk ze naast elkaar..

Mr.Fingers
23 juli 2008, 21:45
Han's TOM blijkt toch wat schuin te zitten

Ibanez666
23 juli 2008, 21:45
Ja ik had hem gepost omdat ik zel wel wat vond lijken, maar MR.Fingers verzekerde me dat het hem niet was

bass blom
23 juli 2008, 21:49
wachten maar tot han hem opengemaakt heeft..

Ibanez666
23 juli 2008, 21:51
ja die ouwe schiet anders niet op :-)

Han S
23 juli 2008, 21:59
http://img01.picoodle.com/img/img01/6/12/20/f_Sany0182i_a417m_8e7bb0d3.jpg http://www.thewho.org/sg/christie2.jpg

bekijk ze naast elkaar..

Als je goed kijkt zie je dat bij mij die stoptail op een lijn zit met de potmeters en bij die witte is dat niet zo.

drap
23 juli 2008, 22:00
Maar zit die stoptail wel goed Han? Is ie er niet gewoon verkeerd opgezet? Ik weet het niet, maar ik heb nog nooit een stoptail op zo'n rare plek zien zitten.

Pepe
23 juli 2008, 22:06
Dit lijkt er meer op

http://img356.imageshack.us/img356/1628/pouetlj6.jpg

PeterX
23 juli 2008, 22:07
Maar zit die stoptail wel goed Han? Is ie er niet gewoon verkeerd opgezet? Ik weet het niet, maar ik heb nog nooit een stoptail op zo'n rare plek zien zitten.

Zou er niet oorspronkelijk zo'n trapezium staartstuk oid op hebben gezeten??

bass blom
23 juli 2008, 22:20
Zou er niet oorspronkelijk zo'n trapezium staartstuk oid op hebben gezeten??

zeer waarschijnlijk ja

kenx
23 juli 2008, 22:23
kom op han s waar blijf je? :D

grtz

Han S
23 juli 2008, 23:11
Ik was ff weg, ik waardeer het zeer dat jullie allemaal zo geweldig je best doet om de puzzle op te lossen. Ik zal morgen Joey bellen of dat spul al gauw zal arriveren en dan maak ik foto's van de binnenkant.

Ik vind dit buitengewoon interessant. (really)

bass blom
24 juli 2008, 00:52
die joey waar je al twee jaar op wacht?

dat schiet lekker op dan ja :D

Chris Winsemius
24 juli 2008, 17:15
Han, na het zien v/d foto's denk ik ook dat het iig. origineel om 'n LP/SG Special ging. Slagplaat, elementen en staartstuk lijken iig. niet origineel.

Misschien is het verstandig om je eerst wat meer te verdiepen dmv. boeken en internet omtrent oude SGs of latere LPs (- '63) en voor het onderhoud/etc. aan zo'n gitaar lijkt mij het zeer verstandig om naar 'n gitaarbouwer/reperateur te gaan die zulke spullen met verstand van zaken kan behandelen en rekening houdt met originaliteit/etc. ...

bass blom
29 juli 2008, 21:01
yo, han, heb je dat ding nou nog niet open gemaakt? 8-)

Han S
29 juli 2008, 21:18
Ik lig nog even een tijdje onder een Jaguar te sleutelen, maar het komt in orde en de foto's komen er aan.

Mr.Fingers
29 juli 2008, 21:21
Ik lig nog even een tijdje onder een Jaguar te sleutelen, maar het komt in orde en de foto's komen er aan.

http://www.blackguitars.com/Fender%20Jaguar%20CAR%201965/fenderjaguarCAR1965front2.jpg

Je kan die dingen gewoon op een tafel leggen hoor ;)

Pepe
29 juli 2008, 22:01
.. .en dan te bedenken dattie daar laatst een deur in gemonteerd heeft...

rickert
4 april 2009, 19:27
Ik moest hier laatst aan denken... Dus BUMP!!! Al foto's Han?

duckman
4 april 2009, 21:56
bij de laatste beurs in Veenendaal zag ik een 1953 goltop staan voor 22k, incl. org.koffer.Dat was een goede prijs.

SG's van 61 gaan weg tussen de 7k en de 12k, afhankelijk van de staat en of alles orgineel is.

Momenteel is de markt weer wat minder, omdat veel vintage spul werd opgekocht door aziaten.

Maar de meest poulaire modellen blijven stijgen ( 58-60 LP, oude ES 335,345,355, pre CBS strats en teles )

Wat me opviel was dat de oude Fender bassen relatief goedkoop (onder de 7k) zijn en dat oude Martins ook wel meevielen in prijs.

Mukkez
5 april 2009, 18:43
Interessant topic dit. Ben benieuwd hoe het af zal lopen. Enne Han, ga jij nu weer aan die SG sleutelen (ik zag dat je op onderdelen wachtte van ene Joey), dat lijkt me niet verstandig. Ik zou zeggen, laat 'm eerst zo tot dat je meer weet.

Dat van die bigsby zou ook wel eens kunnen, dat die er is afgehaald en daar later de stoptail op gezet is. Maar zitten er nog meer gaten of dergelijke in de gitaar waar dan eventueel de bigsby heeft gezeten?

(ps bump :sssh:)

Han S
5 april 2009, 19:36
Ik wacht nog steeds op Joey, maar ik denk dat ik maar niet meer blijf wachten. Wat ik zoek is een originele slagplaat en de originele knoppen voor de vier potmeters. Als iemand die voor me heeft mag Joey de boel in den krans schuiven.