PDA

View Full Version : Fiction Plane 7 december @ paradiso



Danielovich
22 juli 2008, 20:27
Hallo,

Fiction Plane speelt op 7 December in Paradiso. Kaartjes zijn sinds vorige week in de verkoop. Ik ga, wie nog meer? :D

the sure thing
22 juli 2008, 22:02
Ik heb ze in het voorpgrogramma van the Police gezien. Ik vind ze NET niet leuk genoeg. Wel kicke, al die "divided bij 13" amps. Jummie! En paradiso is altijd een feestje... Bedankt voor het melden in ieder geval!

Danielovich
22 juli 2008, 23:00
Ik heb ze in het voorpgrogramma van the Police gezien. Ik vind ze NET niet leuk genoeg. Wel kicke, al die "divided bij 13" amps. Jummie! En paradiso is altijd een feestje... Bedankt voor het melden in ieder geval!

you're welcome!

het lijkt mij i.i.g. super vet. En dan bedoel ik vooral die atmosfpheer daar in paradiso. Live is alles toch net een stuk beter dan op de radio. de hele beleving is anders.

Luke-wannabe
22 juli 2008, 23:03
Volgens mij speelt die kerel op een AC30 hoor..

Thomash
23 juli 2008, 10:45
Ik heb ze een paar maandje geleden in het Paard van Troje (den haag) gezien, ze waren echt heel tof. Ik zou zeker gaan als ik al niet eerder was geweest!

jonesd
23 juli 2008, 11:39
Volgens mij speelt die kerel op een AC30 hoor..

Ik heb ze vorig jaar in Antwerpen gezien. Toen inderdaad 2 ac30's en een fender tele customshop Andy Summers tribute... :o

Heb nog even met de gitarist gesproken achteraf. Hij zei dat hij heel veel tele's geprobeerd had en dat die Andy Summers het beste klonk.

B_2_the_a
23 juli 2008, 13:08
hij wisselt veel van gear btw
pinkpop gebruikte hij naast een vox ac30 ook een fender twin volgens mij
en dan zie je hem oppeens met een fender top met een 4x12 cab (ja :S)

ik wil zeker er naartoe, alleen financien :P

Luke-wannabe
23 juli 2008, 14:06
Volgens mij alleen AC30, maar misschien zat ik er naast..

B_2_the_a
23 juli 2008, 14:12
hij wisselt nog al volgens mij
ligt er ook een beetje aan wat het festival waar ze spelen kan leveren

maar over het algemeen een zeer aangename sound :D

Riky
2 september 2008, 17:31
hij heeft juist een best wel vaste gear... pedaal board altijd zelfde en ik heb hem niet anders gezien als op een vox... maar ik kan me vergissen!!

Ik heb het kaartje binnen. Ze hebben mij op pinkpop echt versteld doen staan en vind hun muziek echt wel top... funk en rock toch net iets meer dan the police... vind ook niet echt (zoals velen wel doen) dat ze met elkaar kun vergelijken.. Je kunt wel horen dat ze door de police zijn beinvloed, maar ze zijn toch echt wel anders:)

Heb er best zin in!

Tim..
24 oktober 2008, 19:56
ja ik ga ook heen.

ik heb ze op pinkpop ook gezien, had toen wel al wat muziek van ze beluisterd, maar het bleef toch vooral hangen bij Two Sisters en Drink, de rest herkende ik niet echt toen. (zondag vroeg he:satisfie:)
maar ze waren echt geweldig, ongelofelijk hoe goed ze op mij overkwamen, het klonkt allemaal top!

dus maar meteen kaartjes gekocht toen ik zag dat ze weer naar nederland kwamen:dance:

Riky
1 december 2008, 14:50
nog een weekje mensen! Ik heb er zin in! Hoor net dat we vervoer hebben en kan dus zonder zorgen er naar uit kijken!

Gaan er nog mensen naar de meet & greet?

Tim..
4 december 2008, 21:07
Jazeker, dat zijn wij wel van plan!

wel geinig dat ze gewoon naar een cafétje komen:hippie:

Riky
7 december 2008, 15:37
man ik zit nu de live set van pinkpop weer te luisteren en krijg ineens mega zin:D Hele weekend er bijna niet aan gedacht door de drukte van school, maar nu heb ik zin!

En nu ga ik vertrekken!

Danielovich
8 december 2008, 19:17
De show was geweldig! goed voorprogramma, goede sfeer en goede muziek natuurlijk. Ook naar de meet en greet geweest, daar de jongens ontmoet, met ze op de foto geweest en een babbeltje gemaakt (behavle met joe want die mocht niet praten, maar hij had wel een blaadje waar": danku, alsjeblieft, en proost opstonden. het zijn echt relaxte kerels en totaal niet arrogant.

kortom geslaagde avond

Riky
8 december 2008, 20:00
voorprogramma was zeker goed, humoristisch maar het paste niet bij fiction plane. Wel leuke opwarmer en als je geen eigen muziek kan maken moet je het zeker zo aanpakken als de memphis manics!

Fiction plane zette echt een heel sterk optreden neer! Vond ze op pinkpop al erg goed, maar hier waren ze echt heel sterk! Zeer goede overgangen die wel hetzelfde waren als op pinkpop, maar nu toch ff wat beter uit de voeten kwamen. Perfecte sound! Zoals gewent van paradiso. Ja het was zeer vet!

Tim..
8 december 2008, 21:21
Eerst naar de Meet & Greet geweest, aardige gozers. Joe mocht inderdaad niet praten, maar we zijn natuurlijk wel met alle drie op de foto geweest, en handtekeningen achterop me kaartje laten zetten. Ook nog aan de meiden die achter ons stonden gevraagd of ze een foto wilden maken, die vervolgens ook nog met hun eigen camera gingen fotograferen, omdat die betere kwaliteit was, en zij zou ze dan opsturen. ..... Jammer dat ze ons totaal NIET kennen en geen email of zoiets hebben :seriousf: (ja.. een beetje traag van begrip.)

het voorprogramma was echt hilarisch, en muzikaal was het ook zeer vet. Ik denk zelf dat het wel goed is om gewoon een coverband neer te zetten met deze bedoeling. Als je de aankondiging heb gehoord: "we zijn uitgekozen om jullie op te warmen voor Fiction Plane", en dat is ze gelukt ook. Heerlijk hoe ze nummers als Sweet Dreams en Enter Sandman vermengen. Voor de rest nog gedeeltes van oa seven nation army, smells like teen spirit, paradise city, thunderstruck en nog meer bekende dingen die ik vergeten ben. Alleen had die "presentator" (die gozer met die hocus-pocus-toverhoed) na de aankondiging van het podium af gemoeten, aan zulke dansjes hebben we niks.
Maar, ze hebben zeker het publiek weten op te warmen:satisfie:

Fiction Plane was geweldig. Op pinkpop heb ik ze ook gezien, maar nu kon ik tenminste wat meer dan 2 nummers. Dus met alles meegeschreeuwd. Joe was overactief zoals het hoort op het podium, zodra hij klaar was met zingen sprong hij alle kanten op, en zoals op pinkpop klom hij natuurlijk weer een paar keer de verhoging van het drumstel op om er weer af te springen.
De nummers werden gewoon goed gespeeld, en sommige nummer werden flink uitgerekt. ik heb alleen 2 minpuntjes:
- Ze hebben Cold Water Symmetry niet gespeeld, wat ik toch 1 van de beste nummers vind.
- Het voorprogramma werd veel te vroeg op het podium geroepen. Ik bedoel, ze waren nog midden in Two Sisters. Best dat ze weer het podium op mogen, maar ik had liever gezien dat ze pas later kwamen.
Voor de rest: Ge-Wel-Dig!:rockon:

Tim..
8 december 2008, 21:26
...Ook naar de meet en greet geweest,...

Hoelaat was je daar ongeveer?

paulusdeBKB
8 december 2008, 21:34
Wat voor gear gebruikte de gitarist? Ik kon er niet bij zijn, jammerjammer...

Tim..
8 december 2008, 21:39
(ik heb er geen verstand van, maar toch..)

wat ik gezien heb:
-Fender Telecaster, met een humbucker (foto! http://fictionplane.hyves.nl/album/13080619/Fiction_Plane/AP1T1VXh/fotos/427275040/0/F9Qm/)
-een of ander multi-effect
-2 Vox versterkers, ik zou gokken op AC-30 (zelf heb ik AC-15, dus okee dat weet ik vrij zeker)

Swampash
8 december 2008, 22:14
Ik vond het voorprogramma behoorlijk ruk. Totaal geen rust en alles in het zelfde tempo. Was idd leuk in elkaar gezet maar na 10min had ik het echt wel gehad met ze. Kreeg het gevoel dat ik op een studentenfeestje was beland ipv een concert van fiction plane. met name meneer met zijn hoge hoed had van mij weg mogen blijven. Fiction plane maakte een hoop goed, was erg strak. Gitarist had idd 2 x een vox ac30.

VanBiLL.com
8 december 2008, 23:56
Seton Duant speelt of op een Fender '52 (vintage blonde) Tele of modified Tele '62 (black, white bindings en neck P-90 pup).

Standaard altijd op 2 Vox AC-30's (die jongen speelt namelijk stereo vanaf de delay). Uit beeld heeft hij ook nog een Digitech Jamman.

Geen multi effecten, hier een foto van zijn padelboard (maart 2008 - Paard van Troje, zelf geschoten)

http://members.home.nl/vanbill/Seton%20Duant%2023-3-2008%20(1).jpg

(foto is op zijn kop, sorrie)

Op grote gigs (á la A'dam Arena), speelt tie soms op 65AMPS (ook 2 maal). http://65amps.com/main.html

Riky
9 december 2008, 00:56
waarom was die 2e versterker dan niet voeerzien van mics? Heb er nog naar gekeken, maar ik zag volgens mij geen microfoons voor zijn de 2 versterker.

Maar de stereo delay lijkt me idd ook zeer waarschijnlijk. Hij heeft echt een lekkere sound!

Die telecaster is trouwens Andy Summers telecaster.

jonesd
9 december 2008, 08:54
Toen ik ze vorig jaar in Antwerpen zag, was ook maar één amp gemic'd. Hij vertelde me nadien dat hij enkel twee mics gebruikte op heel grote gigs.

Riky
9 december 2008, 10:03
Toen ik ze vorig jaar in Antwerpen zag, was ook maar één amp gemic'd. Hij vertelde me nadien dat hij enkel twee mics gebruikte op heel grote gigs.

aha ok! Wel tof dat hij het brian may truckje toepast! Lijkt mij ook echt ideaal. Volgens mij krijg je dan echt een lekkere pure delay.

Heb behoorlijke last van AC30 GAS

Danielovich
9 december 2008, 10:44
Hoelaat was je daar ongeveer?

ik was er van 15.30 tot 16.30. Eerst effe een paar biertjes met mijn pa gedronken, en toen de band kwam naar boven gegaan.

Tim..
9 december 2008, 15:42
ik was er van 15.30 tot 16.30. Eerst effe een paar biertjes met mijn pa gedronken, en toen de band kwam naar boven gegaan.

mij nog gezien?

ben 17 jaar, bijna 2 meter lang:seriousf:

Danielovich
9 december 2008, 17:35
mij nog gezien?

ben 17 jaar, bijna 2 meter lang:seriousf:

lang haar? 2 vrienden bij? zo ja dan heb ik je denk ik wel geizen, want zoveel jongens waren er niet:P

Tim..
9 december 2008, 20:21
lang haar? 2 vrienden bij? zo ja dan heb ik je denk ik wel geizen, want zoveel jongens waren er niet:P

mwaah, lang.. halflang zegmaar :satisfie: en ja 2 vrienden bij me, ook "lang" haar zegmaar :P en je hebt gelijk, volgens mij waren we op het moment dat we boven waren bijna de enige jongens daar:seriousf:

Tim..
10 december 2008, 10:06
Geen multi effecten, hier een foto van zijn padelboard (maart 2008 - Paard van Troje, zelf geschoten)


tja, ik heb het afgelopen zaterdag ook niet gezien, maar op een of andere manier dacht ik ooit gezien te hebben dat ie een multi-effect had staan:)
maar okee, blijkbaar niet

Riky
10 december 2008, 10:20
heb gezien dat ze zijn pedalboard er neer zetten bij paradiso, maar dat was zeker geen multieffect. De pedalen die VanBiLL foto staan kwamen volgens mij wel aardig over een. Zowieso de digitech pitch shifter, de crybay en die grijze kast links op board. Alleen zat die bij paradiso volgens mij aan de rechterkant.

Wat is dat eigenlijk voor een (home made) kastje? Soort schakelbox zodat hij meerdere effecten tegelijk aan kan zetten ofzo?

Riky
10 december 2008, 16:39
YEAH!


http://www.fabchannel.com/nl/fiction_plane_2008_concert/2008-12-07

Tim..
10 december 2008, 16:50
YEAH!


http://www.fabchannel.com/nl/fiction_plane_2008_concert/2008-12-07

YEAAAAAAAAAAH!!
heheh eindelijk:seriousf:

VanBiLL.com
10 december 2008, 19:09
heb gezien dat ze zijn pedalboard er neer zetten bij paradiso, maar dat was zeker geen multieffect. De pedalen die VanBiLL foto staan kwamen volgens mij wel aardig over een. Zowieso de digitech pitch shifter, de crybay en die grijze kast links op board. Alleen zat die bij paradiso volgens mij aan de rechterkant.

Wat is dat eigenlijk voor een (home made) kastje? Soort schakelbox zodat hij meerdere effecten tegelijk aan kan zetten ofzo?

Dat is dit, een custom looper/booster/mute switch by Pete Cornish (jeweetwel, die tech van oa Brian May)

http://www.petecornish.co.uk/LoopBoostMuteSplit-1.jpg

Ik ben er na het optreden destijds op 22 maart 2008 bij geweest en na de aanleiding van de foto's die ik toch geschoten heb dit draadje gestart: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106826

Daar jr nog wat meer vinden over de effecten die hij gebruikt.

Riky
11 december 2008, 08:54
aha! Dan weet ik wat ik moet kopen:D



Heb me trouwens kapot zitten ergen aan zo'n kerel voor mij. Stond daar beetje met een sagarijnig houding steeds te roepen dat zijn vader het toch beter doet... Dat je zijn stem niet goed vindt prima, maar ga niet naar fiction plane om een sting clone te horen.

Goed dat is er ook uit:D

Tim..
11 december 2008, 20:50
Ja achter ons stonden ook zulke types, het enige wat ze het hele concert deden was over zichzelf praten en de mensen om hun heen irriteren.
zelfs tijdens Drink konden ze niet ff het respect opbrengen hun mond te houden. (of mee te zingen natuurlijk, maar dat deden ze ook niet)

Tim..
11 december 2008, 20:53
De Memphins Maniacs komen trouwens ook op Fabchannel.com te staan, lijkt me ook nog wel eens lachen om dat terug te zien:dance:

en fiction plane was trouwens het 1000ste concert op deze site!:satisfie:

VanBiLL.com
12 december 2008, 18:12
waarom was die 2e versterker dan niet voeerzien van mics? Heb er nog naar gekeken, maar ik zag volgens mij geen microfoons voor zijn de 2 versterker.

Maar de stereo delay lijkt me idd ook zeer waarschijnlijk. Hij heeft echt een lekkere sound!

Die telecaster is trouwens Andy Summers telecaster.

Nou, die uitspraak heb ik dan twijfels over (alle optredens waar ik bij was):

Melkweg in A'dam sep 2007 2 mic's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F7RRK8HH.jpg

Tivoli in Utrecht 19 dec 2007, 2 mic's, ff goed kijken maar ze zijn er voor iedere amp:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A7T8BA8E.jpg
en (zelf geschoten foto): ik zie er voor iedere amp 1 mic...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HWZYBQ8G.jpg

Dan Paard van Troje 22 maart 2008, weer twee mic's (kijk goed naast zijn rechter hand en die voor de rechtse amp is goed te zien):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8FMDUX7R.jpg

Wat die Andy Summers Tele betreft, ik heb 'm er nog niet mee zien spelen maar dat zou kunnen dat hij daar intussen mee speelt. Wel kan je op de foto's zien dat hij of met een '52 Tele VB of '62 Tele custom BL staat.


Ik heb ze nou vaak gezien en ik weet niet beter of beide amps worden uitversterkt.

(om eens lekker over een detail door te mieren - niet dat het belangrijk is - maar toch :angry:

Riky
12 december 2008, 21:09
hmm ik kan het zoals gezegt idd verkeerd hebben over die mics. Ik heb al een een intervieuw gelezen (die ik nu ff niet terug kon vinden) dat Seton had zei dat zijn favo gitaar een Andy Summers Telecaster is.... Nou hoeft hij natuurlijk niet te hebben idd, maar hij kan ook een zwate variant hebben. Maar ik geloof jou daar in:)

Ik vind trouwens wel dit:

http://www.firstact.com/Artists/Seton_Daunt.aspx

http://www.angelfire.com/band2/fictionplane/page26.html (grunge and nirvana?? Hoor je niet meer terug)