PDA

View Full Version : Planet Waves en Radio London



jeroen van de pol
22 juli 2008, 19:54
Guys,

Na mijn reteslechte ervaring met Fulltone gold cable's nu overgestapt op Planet waves. Vond ze voor mijn set en muziekstijl gemiddeld goed klinken.
Heb 15 Ft en 22 Ft gekocht, echter vreemd gegeven: Heb ik de 22 Ft tussen de gitaar naar de pedals en tussen de amp en de pedals de 15Ft ontvang ik tot mijn grote irritatie de BBC of de Fransoos wanneer ik mijn T-Rex Mudhoney aan heb staan.
Wissel ik de 22 Ft cable om voor de 15 Ft en zet dus de 22Ft tussen de amp en de pedals en de 15Ft tussen de gitaar dan is er niets aan de hand.
De cable heeft een shielded-end welke ik in de gitaar stop en een shielded- end welke ik aan de effecten gooi naar de amp toe.

Gooi ik de oude fulltones of zelfs Stagg snoertjes eraan is er niets aan de hand. Dat het een 22Ft kabel is moet volgens mij niet zoveel uitmaken. Heeft anybody hier nog een technisch te pruimen verklaring voor?


Groeten Jeroen

Nielsje
22 juli 2008, 20:03
Geen verklaring, maar wees blij met de BBC! Ik heb een amp gehad die alleen radio polen liet horen..

jeroen van de pol
22 juli 2008, 20:42
wahaa! had begrepen dat de shielded end vanaf de pedals in de gitaar moest maar dat was dus precies andersom! Twin op 4, mudhoney aan en ik op de knieen ervoor (best enge ervaring!) = geen radio DDR/BBC of onbekend.
Draai kabel om (dus shielded op effecten) en gelijk een Duitse dame..

problemo opgelost.