PDA

View Full Version : Highway / Autopista



Rakker
22 juli 2008, 20:40
Ik zit in een dilemma..

Welke moet ik nemen?

Deze?
http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/p39474h-67c35282ab0bba7235d3c5a4b00d47ef.jpg

Of Deze?
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0137000306_xl.jpg

Ik denk dat vrij weinig het verschil zullen zien, maar de eerste is een Fender Highway One strat en de tweede betreft een Mexicaanse 70's reissue.

Het zit namelijk zo, ik had bij een klein winkeltje hier in IJsselstein de desbetreffende Highway besteld, en omdat het leveren zo immens lang duurde en hij m'n vakantie niet wou bederven mocht ik een gelijkwaardige Mexicaanse strat mee naar huis nemen tot m'n Highway binnen zou zijn (Top service toch!). En hij zei bovendien: "Mocht de Mexicaanse beter bevallen dan de Highway, mag je 'm voor hetzelfde geld hebben". Dit heeft me wel aan het denken gezet want na een dagje spelen vind ik 'm toch wel verdomd lekker spelen.

Nu is aan jullie de vraag, wat vinden jullie? Welke is naar jullie mening beter? (en waarom).

Bij voorbaat dank!

Floris

PS. Autopista is Highway in het mexicaans ;)

fenderke
22 juli 2008, 20:42
kheb zelf de highway one in het rood.
Deze gitaar bevalt me super.

Ik zou zeggen als de highway binnen is testeeuh ... :p

Fenderke

Mr.Fingers
22 juli 2008, 20:45
70's ReIssue, als je een beetje fan bent van een dikke polyurethaanlak

Die Highway one is zeker goed, maar de mexicaan is meer bang for the buck!

episua
22 juli 2008, 20:49
Je moet ze toch beide testen. De 70's classic heeft volgens mij een dikke 'U' shape hals terwijl een highway een modern profiel C hals heeft met satijn afwerking ipv glans.

faasie
22 juli 2008, 21:00
Allebei ff testen zou ik zeggen. De dag dat ik mijn highway kocht verschillende tele's en strat's getest en uiteindelijk leek de highway het lekkerst voor mij.

bass blom
22 juli 2008, 21:13
de mex voor dezelfde prijs? :eek: is die duurder dan?
ik koos voor de highway one vanwege zijn jumbo frets en vanwege de 22 frets.

Rakker
22 juli 2008, 21:37
Ja nu je het zegt. de Mexicaanse was bij hem 800 maar nu zie ik 'm op de Feedback site voor 659,- staan :confused:

beruk
22 juli 2008, 21:43
Voor zover ik weet is de mex met keramische elementen en de highway one met alnico's . Dat is het grootste verschil in prijs. Ik zou voor de higway one gaan, maar als die mex je beter bevalt, dan zeker niet de highway one prijs betalen, dan wordt je gen***d :o .

Rakker
24 juli 2008, 02:57
Super bedankt voor de reacties! mocht er nog iemand een andere mening hebben, laat het me horen.

barno
24 juli 2008, 08:51
gek, alles komt terug: vroeger dacht ik: die 70er jaren strats zullen ze never van ze leven reissuen, maar hopla hier zijn ze :)

en zoals gezegd: ff teste, zou wel es groot verschil van halsprofiel kunnen zijn.

Mr.Fingers
24 juli 2008, 11:20
gek, alles komt terug: vroeger dacht ik: die 70er jaren strats zullen ze never van ze leven reissuen, maar hopla hier zijn ze :)

en zoals gezegd: ff teste, zou wel es groot verschil van halsprofiel kunnen zijn.


Het is een vroege '70-er ReIssue he, met 4-puntsbevestiging. Zo slecht waren die toch niet hoor

jimihattricks
24 juli 2008, 11:42
Voor zover ik weet is de mex met keramische elementen en de highway one met alnico's. Dat is het grootste verschil in prijs.

wie heeft je dat wijsgemaakt?

hier van het 70's spec-sheet van fender.com:

"3 Vintage Style Single-Coil Strat® Pickups with Alnico Magnets"

barno
24 juli 2008, 11:54
Het is een vroege '70-er ReIssue he, met 4-puntsbevestiging. Zo slecht waren die toch niet hoor

ofcourse, alleen dat in mijn iets jeugdigere jaren de perceptie was dat fender-CBS gelijk stond met brol, ohne Nuance natürlich :)

Rakker
26 juli 2008, 16:14
Het is een vroege '70-er ReIssue he, met 4-puntsbevestiging. Zo slecht waren die toch niet hoor

Deze heeft trouwens een 3 punts bevestiging.

Mr.Fingers
26 juli 2008, 16:18
Ik merkte het ook op in de muziekwinkel! My fault! excuses.

Alleen is bij deze gitaren de neckpocket wel mooi afgewerkt (wat bij de originele '70ers niet het geval was)

Rakker
26 juli 2008, 16:29
Wat houd dat precies in? Neckpocket.

Dweezman
26 juli 2008, 16:41
uitgefreeste gedeelte van de body waar de neck op geschroefd is.

Een mooie neckpocket sluit precies en strak aan op de neck, een slordige laat vaak kieren zien, of is niet haaks.

Ik heb een high-end Tokai (70's-copy) met een kier in de pocket. Toch mijn beste Stratje ;-)

eggen_h
4 september 2008, 12:41
ik heb toevallig gisteren mijn mexican '72 re-issue strat ingeruild en een highway one gekocht. vergeleken met de highway one vond ik mijn mex strat echt rubbish. moeilijke hals, log, de toets is ook wat te bol, zwaar spelend. ook qua gewicht een log beest.

en de alnico pick ups van een highway zijn zo dynamisch en agressief, daar kunnen die mexican pick ups echt niet tegen op.

de highway one speelt echt als een trein, licht, hij is zelf ook licht. en een sound waar ik echt verliefd op ben geworden.

met andere woorden: absoluut gaan voor de highway one