PDA

View Full Version : Mesa Dual Rectifier of Single?



6-string
22 juli 2008, 17:59
Ik ben van plan om een Mesa Boogie Rectifier te kopen. Na wat opzoek werk, heb ik gevonden dat de Single 50 watt en 2 kanalen heeft, en de Dual 100watt en 3 kanalen (de triple niet, 150watt is te hard).
Zijn er nog meer verschillen? En welke zouden jullie mij aanraden?
Ik ga binnenkort de single eens uitchecken bij een vriend van me.

Mvg

AART
22 juli 2008, 18:38
Single: Diode rectifier
Dual: Diode of Tube rectifier

Daarnaast heeft de dual recto iets meer laag en iets meer opties. De single levert echter nog steeds de typische recto scheur maar dan met minder opties.

caliban
22 juli 2008, 18:52
Ik ga binnenkort de single eens uitchecken bij een vriend van me.

Mvg
Je wilt hem kopen, maar hebt er wel nog niet over gespeeld. Toen ik voor de eerste keer over een rectifier speelde, was dit denk ik de grootste tegenvaller in mijn gitaarversterker-geschiedenis.

JeanPaul du Vinnie
22 juli 2008, 19:40
Bij mij was het net omgekeerd. Ik heb de WOOOOW van de eerste keer dat ik over een Recto speelde (een triple, in Piens) nooit meer kunnen evenaren :(

-Heineken-
22 juli 2008, 22:39
Voor wat het waard is, (ik heb nooit over de single gespeeld) de "dual" is een icoon in zowel metal als pop, enorm veel muzikanten zweren er nog steeds bij van Foo Fighters tot Korn to Duran Duran etc. De single wordt naar mijn weten door niemand beroemd gebruikt. Ik heb wel zowel over de veel hoger aangeschreven oude 2 kanaals en de nieuwe 3 kanaals "duals" gespeeld. De oude klinken inderdaad wel veel voller en romiger maar de opties op de nieuwere zijn FANTASTISCH. 3 kanalen, voetschakelbare "true-bypass" FX loop... Niemand gaat het verschil horen door een PA. Ik ging voor een nieuwere 3 kanaals dual Recto. Alleeen niet nieuw kopen, zijn veel te absurd duur hier, koop je ook een Engl of Diezel voor, die daarentegen in de USA weer niet te betalen zijn.

Gibsonman
24 juli 2008, 09:54
Ik kan je de Dual van harte aanbevelen voor het zware werk. De single heeft naar mijn smaak iets te weinig headroom (heb je 'm weer!). Ik zou zeker ook de Stilleto testen!

AART
24 juli 2008, 11:19
IMO ligt de single qua sound iets aan tegen de oudere 2 kanaals. Hij heeft minder laag en is iets minder verzadigd qua qain. Persoonlijk vind ik de single een prima amp, doet qua sound niet onder voor een dual.

kirk19
24 juli 2008, 12:13
ik heb, toen ik mijn mesa recto ging kopen, de single, dual en triple met elkaar vergeleken. De triple was duidelijk de best klinkende alhoewel de dual dicht kwam maar de clean op de triple brak met actieve pickups niet zo snel open ( logisch ook ). De single heeft te weinig opties en kon me niet overtuigen, pas op de single klonk ook zeer goed maar ik vond de triple persoonlijk beter

6-string
24 juli 2008, 13:01
Bedankt voor de reacties. Dit helpt mij al een stuk verder.
Ik heb na wat testwerk besloten om toch wat verder te kijken naar andere versterkers en ga nu wat Orange versterkers uitproberen.
Vragen daarover stel ik wel in een nieuw topic, kwestie van ontopic te blijven.

Mvg