PDA

View Full Version : TC electronic Nova system getest



Les Paul R8
22 juli 2008, 12:03
Zaterdag bij frietbak in Utrecht de Nova System eens goed aan de tand kunnen voelen. Getest met een LP Studio (klonk behoorlijk ok) en een Koch amp (en ik weet weer waarom ik niet van Koch hou).

De NS is zeker een goed apparaat. Wel wat tonesuck (te veel voor mij) maar erg bruikbaar.
Als eerste de drives geprobeerd. een goede transparante overdrive met behoorlijk wat dynamiek. De distortion is hetzelfde als de overdrive met wat meer gain.
De mod effecten klinken goed, maar wel behoorlijk digitaal. Galm en delay zijn zoals te verwachten van TC. Opvallend vond ik dat de galm goed klonk terwijl ik niet de effectloop van de Koch gebruikte. Meestal vind ik galm voor de amp niet klinken.
De pitch shift vond ik tegenvallen. Maar het zou kunnen dat met wat meer tijd en aandacht er een goed geluid uit te halen is.
Het door mij geteste exemplaar had wel de gain/beep bug, welke in de hardware zit en dus niet door een firmware upgrade op te lossen is.

Al met al was ik behoorlijk onder de indruk. Zelf ben ik er nog niet uit of het voor mij ook bruikbaar is. De tonesuck zit mij wel dwars en de overdrive was mij net niet warm genoeg en had net iets te weinig ballen.

Ibanez666
22 juli 2008, 12:06
Al met al was ik behoorlijk onder de indruk. Zelf ben ik er nog niet uit of het voor mij ook bruikbaar is. De tonesuck zit mij wel dwars en de overdrive was mij net niet warm genoeg en had net iets te weinig ballen.


Klinkt erg tegenstrijdig, je begint positief, maar besluit toch negatief.

Les Paul R8
22 juli 2008, 14:20
Het is niet zwart wit, maar grijs:). Het is een erg goeie multieffect die ook erg bruikbaar zal zijn voor veel mensen. De geluidskwaliteit is gewoon erg goed in vergelijking met Boss en Line6. Maar ik speel zelf met erg weinig effecten en heb daardoor een lekkere rauwe sound, waar ik ook erg van hou. Die sound vond ik niet op de Nova System, al kwam ik er best dichtbij.

Nielsje
22 juli 2008, 14:41
Nee man Robbert,

jij moet gewoon het podium op met een Les Paul, 20 watter en eventueel een extra drive, meer heb jij niet nodig :D.