PDA

View Full Version : POWERPUMP alternatieven?



peter_heijnen
22 juli 2008, 11:55
De godlyke powerpump zet 9v om naar 18v:
http://www.godlyke.com/shopping/pgm-more_information.php?id=135&thiscat=50&frompage=Online_Store&page_num=1&=SID

Zijn er hiervoor ook alternatieven/andere merken die werken met de 1-spot?

timkermans
22 juli 2008, 13:31
http://www.cioks.com/products/booster.htm

grtz

Nielsje
22 juli 2008, 13:35
Ik had er laatst nog eentje gezien, maar ik helaas vergeten welke het was.. :(
Met welk pedaal wil je het gaan gebruiken?

Kim Wilson
22 juli 2008, 13:55
Ik had er laatst nog eentje gezien, maar ik helaas vergeten welke het was.. :(
Met welk pedaal wil je het gaan gebruiken?
Volgens mij had Mitch zoiets gevonden en gepost in het OCD-topic. Even opzoeken...

Mitch
22 juli 2008, 14:08
Even zoeken op 'diago' in het OCD topic. Ik vond 'm via ebay en was goedkoper. Wel is het een redelijk lang, slecht buigzaam verloopje dus het moet wel passen op je board, want dat lange verloopje moet natuurlijk wel weer op de normale 9V plugje. Bij de OCD en mijn redelijk ruim ogpezette plank kwam het gelukkig net goed uit.

peter_heijnen
22 juli 2008, 16:31
Bedankt voor de tips allen!

Ik kan die diago helaas niet vinden, de ebay advertentie is niet meer en op de diago site is ie ook niet te vinden. Dan wordt het waarschijnlijk die cioks waar ik achteraan ga. Ik wil mijn MI-audio boost&buff op 18v laten draaien.

Kim Wilson
22 juli 2008, 16:32
Wat kost zo'n Cioks nog tegenwoordig?

guitargeek3
22 juli 2008, 16:51
Hou er wel rekening mee dat de plug van die cioks niet op die van de 1spot past.
Op het pedaal past ie wel maar op de 1spot niet.

Trouwens, wat is er mis met de Godlyke?

Mitch
22 juli 2008, 18:08
Bedankt voor de tips allen!

Ik kan die diago helaas niet vinden, de ebay advertentie is niet meer en op de diago site is ie ook niet te vinden. Dan wordt het waarschijnlijk die cioks waar ik achteraan ga. Ik wil mijn MI-audio boost&buff op 18v laten draaien.
Verdomd zeg, ik kan inderdaad niks meer vinden. Jammer, want het is een prima ding en goedkoper dan de CIOKS of Godlyke (die ook beweert alleen geschikt te zijn voor de Godlyke adapter, maar dat zal wel een commercieel praatje zijn).

Dude
22 juli 2008, 19:38
http://www.50plushealth.co.uk/media/images/S499_Penis_vacuum_pump_L.jpg

een love pump ?


sorry.. te makkelijk, moest overgens eerst aan karin bloemen denken

Nielsje
22 juli 2008, 19:43
Haha, ik moest precies hetzelfde denken!

Leuk :D

Mitch
22 juli 2008, 20:26
Doe ik alle moeite om de mythe uit de weg te ruimen dat je klein zou zijn, help je nu weer zelf de mythe de wereld in dat je klein geschapen bent.
Ik geef 't op. :dontgeti:

Dude
22 juli 2008, 21:15
niks mythe.... pure ongezouten waarheid zeg ik je !



eeummh....:confused:

Nielsje
22 juli 2008, 21:26
Maakt niet uit Dude, iedereen vindt je lief. Kom je ook nog even naar de gearmeeting maandag, met je JVM?

Dude
22 juli 2008, 21:40
mietings worden altijd geprikt op dagen dat ik niet kan :D

Nielsje
22 juli 2008, 21:46
Het is 's avonds, en in de buurt...

peter_heijnen
23 juli 2008, 09:29
niks mythe.... pure ongezouten waarheid zeg ik je !
Ongezouten, maak dat je vrouw wijs!
btw karin is op vakantie

peter_heijnen
23 juli 2008, 09:52
...of Godlyke (die ook beweert alleen geschikt te zijn voor de Godlyke adapter, maar dat zal wel een commercieel praatje zijn).
Tja, dat denk ik eigenlijk ook wel, wat kan er nou zo heel verschillend zijn tussen die power-all en de 1-spot. Ik heb ze allebei en het zijn beide geschakelde voedingen. De power-all zit al enkele jaren geheel probleemloos op mijn plank, maar ik heb ook al een 1-spot als reserve die het later mag gaan overnemen. Ik heb godlyke gemailed, benieuwd wat ze me gaan vertellen.

Mitch, weet jij toevallig of sander de gier als enige in nederland power-all verkoopt?

Nielsje
23 juli 2008, 10:13
Mitch, weet jij toevallig of sander de gier als enige in nederland power-all verkoopt?

Ik heet dat geen Mitch, maar Musicallin verkoopt ook Power-all.

klikkerdeklik (http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/adaptorsonderdelen_buizen/powerall_pa9_adaptorset_34653)

peter_heijnen
23 juli 2008, 10:24
Ok dan, de power-all is daar 16.50 euro goedkoper, da's niet niks. Hoe is die winkel verder?

Nielsje
23 juli 2008, 10:28
Ok dan, de power-all is daar 16.50 euro goedkoper, da's niet niks. Hoe is die winkel verder?

Ik heb geen idee, ik heb de mijne destijds online besteld (geen verzendkosten!!) en binnen 2 dagen thuis, echt goed!

Onlangs is er een vestiging in Delft gekomen, een paar keer geweest, maar dat wordt geen toppertje. De 'winkelmanager' is mijn eigen en naar mijn bescheiden mening een zak hooi die denkt dat ie alles weet, en afgaande op m'n uiterlijk denkt ie dat ik beter af ben met een London city strat dan met die 2e hands us strat.. :sneaky:

Overigens: Ik heb ooit een de one-spot en Godlyke vergeleken (had ze allebei hier) en er staat wel een review ergens...

Uiteindelijk heeft de Godlyke echt alle mogelijke plugjes d'r standaard al bij, en heeft de One-Spot 1.2 meter meer snoer, maar op een pedalboard maakt dat natuurlijk geen fuck uit -> Godlyke = winnaar.

peter_heijnen
23 juli 2008, 10:38
Godlyke = winnaar.
Ja voor die prijs zeker, maar de 1-spot heeft dan weer haakse daisychainplugjes -dat is voor mij weer heel belangrijk ivm met ruimte op het board- en de godlyke rechte als ik me niet vergis. Dus in dat geval mag je nog eens 10 euro voor een visualsound daisy chain budgeteren.

Kim Wilson
23 juli 2008, 10:40
Een verlengkabeltje met een haaks plugje (alleen voor dat pedaal die 18V moet hebben) is dan toch genoeg? Daar hoef je toch niet een hele daisychain voor te halen?

Nielsje
23 juli 2008, 10:45
Ja voor die prijs zeker, maar de 1-spot heeft dan weer haakse daisychainplugjes -dat is voor mij weer heel belangrijk ivm met ruimte op het board- en de godlyke rechte als ik me niet vergis. Dus in dat geval mag je nog eens 10 euro voor een visualsound daisy chain budgeteren.

Heb je gelijk in, de plugjes van de godlyke zijn inderdaad ook best fors vergeleken met die van de one-spot.

Maar goed, ik heb een gemiddeld vol pedalboard, en heb alles zo opgezet, dat ik 1 pedaal tegelijk aantrap. Thuis kan je alles prima op elkaar stapelen, maar als je op een donker podium staat, en je drinkt wat, en en en en en, dan wil het zomaar eens gebeuren dat je in het heetst van de strijd zomaar het verkeerde pedaal kickt, danwel twee tegelijk. Dus ik heb net iets ruimer, en dan kom je ook wel uit met die plugjes..

peter_heijnen
23 juli 2008, 10:47
Een verlengkabeltje met een haaks plugje (alleen voor dat pedaal die 18V moet hebben) is dan toch genoeg? Daar hoef je toch niet een hele daisychain voor te halen?
Ja dat klopt, ware het niet dat we het niet over die powerpump hadden, maar de power-all en 1-spot met elkaar vergeleken.

peter_heijnen
23 juli 2008, 10:50
Dus ik heb net iets ruimer, en dan kom je ook wel uit met die plugjes..
Ik heb het graag zo dicht mogelijk op elkaar, ook om het board zo klein mogelijk te kunnen houden. Maar ik oefen dan ook weer graag op de kleine ruimte met de pedalen van mijn formule 1 simulator. :)

Dude
23 juli 2008, 11:06
Ongezouten, maak dat je vrouw wijs!
btw karin is op vakantie

dat weet ze al lang hoor ;)

op vakantie ? niet toevallig naar vlaardingen ?

peter_heijnen
23 juli 2008, 11:42
Sorry dude, mocht het vooral jou niet vertellen. :)

Dude
23 juli 2008, 12:19
shit... had de tomtom al in de auto hangen !

peter_heijnen
24 juli 2008, 09:30
shit... had de tomtom al in de auto hangen !
Haha, richting de bergen? :)

Ontopic: ik heb een mailtje teruggehad van godlyke op mijn vraag of hun powerpump pp9 echt alleen werkt met hun eigen power-all pa9, of mss ev niet toch met bijv de 1-spot.

"Alleen icm de pa9 kan godlyke garanderen dat de pp9 naar behoren zal functioneren. Icm iedere andere willekeurige voeding bestaat het gevaar dat de pp9 beschadigt, en dan juist, vooral, en expliciet icm de visual sound 1-spot. De garantie zal in een dergelijk geval komen te vervallen"

Hoe frappant dat juist de 1-spot het meeste gevaar oplevert, terwijl ie volgens mij nagenoeg het zelfde werkt als de power-all. De 1-spot is daarentegen natuurlijk wel de allergrootste concurrent van de pa9... :)

Weet iemand of er een belangrijk technisch verschil is tussen 1-spot en power-all?

Kim Wilson
24 juli 2008, 09:57
Klinkt als kleine lettertjes om onder de garantie uit te komen. Hoe kan zo'n ding nou zo verschillen? Beide 9 volt, stekkertje is hetzelfde. Lijkt me dat het niet mis kan gaan. Maar goed, misschien zie ik wel wat over het hoofd...

peter_heijnen
24 juli 2008, 10:14
Digitech hanteert de tekst in de manuals -mbt de voeding- van hun nieuwe hardwire effectlijn dusdanig dat je die zou kunnen interpreteren alsdat deze alleen maar werkt op de steeds door hun genoemde "harman psr nog iets". Gisteren was ik voor zo'n delay in de winkel en vroeg expliciet of ik de delay mocht testen met een 1-spot.

De verkoper fronste wat en zei dat 9v 9v is, maar voegde er ook aan toe dat ie diezelfde ochtend nog -toevallig- een moogerfooger delay -die gewoon op 9v werkt- niet aan de praat kreeg met een andere 9v voeding met gewoon de juiste polariteit.

En dan hebben we natuurlijk ook het fenomeen line6 dat allemaal bijgeluiden kan krijgen als je pech hebt en dus net de verkeerde voeding....

Nielsje
22 maart 2012, 13:48
Lekker een oud topic bumpen!
Ik wil nog een spanningsverdubbelaar, en zag Diago 'nieuwe' modelletjes in de markt heeft.
http://www.diago.co.uk/pedal-power/power-adaptors.html

De huidige Godlyke heeft een schakelaar die je voorziet van 12, 18 of 24 Volt.
Deze verdubbelt gewoon van 9 naar 18 Volt. Stukje goedkoper, iets minder mogelijkheden.
Adaptortje zit wel wat dicht op het haakse plugje..

Nielsje
23 maart 2012, 14:50
....en gekocht voor 15 euri bij de snarenshop.
Vond het geen gekke prijs, alhoewel zelfbouw goedkoper is (maar me meer tijd kost).
Ben benieuwd.

edit: en die vermeende reputatie van de snarenshop wordt positief ontkracht; m'n bestelling is inmiddels verzonden. Nice!