PDA

View Full Version : Motip trendy colorline...



jan jansen
22 juli 2008, 11:12
Eergisteren begonnen met het afwerken van een telebody (gekocht op de meeting).Normaal gebruik ik een verfspuit maar nu maar eens een paar bussen trendy colorline gekocht in de bouwmarkt.
Begonnen met de grondverf viel me al op dat het erg dun spuit,vele malen dunner dan ``normale`` grondverf op waterbasis.
Heb hem dan ook niet geheel strak en glad gekregen hiermee.Na een schuurbeurt met korrel 1500 toch lekker glad en ben nu begonnen met de gewone verf te spuiten (white 15054),maar ook hier weer dat het erg dun spuit.Bovendien heb ik steeds dunne druppels/spattende verf af en toe,ondanks veelvuldig schudden tussendoor.Hebben jullie daar nu ook last van met spuitbussen...?

(nooit weer met spuitbussen hierna....gewoon met de verfspuit,geeft veel gladder resultaat)

JJ

barno
22 juli 2008, 11:29
spatjes vermijden door eerst even met de bus ondersteboven enkele spuitstootjes te geven

rinaldo
22 juli 2008, 11:31
ja dat spetteren heb ik ook gehad met een bus blanke lak van motip, kon er niks mee beginnen.

heb later een andere bus gepakt, en die was wel goed.

het blijft behelpen met die spuitbussen, maar ja bij gebrek aan beter moet je wat he :p

jan jansen
22 juli 2008, 13:04
ja dat spetteren heb ik ook gehad met een bus blanke lak van motip, kon er niks mee beginnen.

heb later een andere bus gepakt, en die was wel goed.

het blijft behelpen met die spuitbussen, maar ja bij gebrek aan beter moet je wat he :p


Nou dit is voor mij eenmalig...heb gelukkig een goeie verfspuit...toch maar eens experimenteren met het op kleur brengen van blanke celluloselak...,

JJ

rinaldo
22 juli 2008, 14:40
ja mischien moet ik dat ook maar eens doen, investeren in een goeie verfspuit, want het is elke keer weer een drama met die klote spuitbusjes.

maar ja als je een goeie wilt hebben moet je ook meteen weer een compressor kopen, of zijn die elektrische dingen ook geschikt voor gitaarlak werk, zag laatst bij de aldi ook zo,n soort ding staan, maar ben eigenlijk altijd een beetje bang dat dat het dan net niet is.

maar ja je weet het nooit met dat topcraft spul van de aldi, soms zit er wel eens iets leuks tussen, zo heb ik een paar maanden geleden nog een setje met handzagen gekocht, waar ook een trek zaagje inzat. en die gebruik ik nu voor het zagen van fretslots, werkt perfect, wel 10 keer beter dan die klote fretzaag van vox humana, dus you never know.

Kim Wilson
22 juli 2008, 14:54
Die elektrische verfspuiten moet je niet aan beginnen. Klotedingen zijn dat. Niet doen dus!

BamBuFan1
22 juli 2008, 15:15
Ik heb zelf aardig wat motorfietsen met spuitbussen gespoten, en dat gaat op zich prima en zonder spetteren, als je de spuitbus vooraf minstens 5 minuten schudt, en tijdens het spuiten (tussen de banen door) blijft schudden. Het kogeltje moet eigenlijk continu in beweging zijn.

grizzly
22 juli 2008, 19:50
De meer professionele spuitapperatuur is ook niet alles.
Je besteedt bijna meer tijd aan schoonmaken van je spuitinstallatie dan aan je werkstuk.
Voor een kleine (gitaar is klein) hout klus is een spuitbus een mooi alternatief.
Je hoeft geen verf of lak aan te maken of verf te mengen
En na het spuiten, even omkeren, een spuitje tot er lucht uitkomt en schoon is je spuitmond.

jan jansen
22 juli 2008, 22:19
Die elektrische verfspuiten moet je niet aan beginnen. Klotedingen zijn dat. Niet doen dus!


Ik heb zelf,op advies van fred dons,een elctrische wagner verfspuit gekocht.Deze is speciaal voor het spuiten van lakken,en is ideaal voor celluloselak.En het schoonmaken...och wat thinner in de voorraadbeker,effe spuiten en schoon is alles,bovendien heb je geen last van spuitnevel of een sinaasappelhuis met zo`n ding.

JJ

sebastiaan88
14 juni 2010, 16:26
Hoe komen jullie aal cellulose kleurlak voor spuitguns dan? Ik zoek me t apenlazerus naar die krengen. Motip trendy is tot nu toe überhaupt de enige kleurcellulose die ik kan vinden en deze is in spuitbus maar wil t liefst in het spuitpistool

DaanW
14 juni 2010, 16:32
Hoe komen jullie aal cellulose kleurlak voor spuitguns dan? Ik zoek me t apenlazerus naar die krengen. Motip trendy is tot nu toe überhaupt de enige kleurcellulose die ik kan vinden en deze is in spuitbus maar wil t liefst in het spuitpistool

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=368_369&products_id=1972

waarschijnlijk is die zelf wel te kleuren (geen ervaring mee)

no 1 hops
14 juni 2010, 19:12
ik weet niet of het daadwerkelijk verschil maakt maar ik zet een spuitbus ruim een dag voor gebruik op zijn kop neer.
de dag zelf zet ik hem weer rechtop en later goed schudden.

superfly
14 juni 2010, 20:08
Ik heb zelf,op advies van fred dons,een elctrische wagner verfspuit gekocht.Deze is speciaal voor het spuiten van lakken,en is ideaal voor celluloselak.

JJ

Jan, welke Wagner heb je? Ik heb er al eens naar zitten kijken, maar ik kon geens chocolade maken van de verschillende type's.

Wim

rinaldo
14 juni 2010, 22:03
hee dit topicje is al twee jaar oud, waar komt die ineens vandaan? btw ik spuit nog steeds met spuitbussen, en het blijft behelpen. ik heb voor mijn laatste gitaar eens een blanke lak van karwei gebruikt, en dat doe ik dus ook nooit weer.
het zag er in eerste instantie mooi glad uit, maar bij nadere inspectie zaten er ahw allemaal kleine gaatjes in. nat alsof de lak op die plaatsen ingezakt was ofzo. ik heb het naar zo gelaten, ik bouw mijn gitaren toch in eerste instantie voor mijzelf, en zo op het eerste gezicht zie je het niet.

misschien moet ik toch maar eens investeren in een compressortje en een spuit pistool. :)

jan jansen
15 juni 2010, 11:43
Jan, welke Wagner heb je? Ik heb er al eens naar zitten kijken, maar ik kon geens chocolade maken van de verschillende type's.

Wim

Ik heb de wagner W650,maar er is een veel geodkopere versie speciaal voor lakken en die zit rond 65 euro dacht ik zo,

JJ

jan jansen
15 juni 2010, 11:44
hee dit topicje is al twee jaar oud, waar komt die ineens vandaan? btw ik spuit nog steeds met spuitbussen, en het blijft behelpen. ik heb voor mijn laatste gitaar eens een blanke lak van karwei gebruikt, en dat doe ik dus ook nooit weer.
het zag er in eerste instantie mooi glad uit, maar bij nadere inspectie zaten er ahw allemaal kleine gaatjes in. nat alsof de lak op die plaatsen ingezakt was ofzo. ik heb het naar zo gelaten, ik bouw mijn gitaren toch in eerste instantie voor mijzelf, en zo op het eerste gezicht zie je het niet.

misschien moet ik toch maar eens investeren in een compressortje en een spuit pistool. :)


Ik heb je een PM gestuurd...:crazyhappy::crazyhappy:.,

sebastiaan88
15 juni 2010, 18:19
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
iemand?

Potje nitrocellulose kleurlak voor in mn spuitpistool in verschillende kleuren. In de omgeving rotterdam.. Heb al zoveel mensen afgebelt

G.G.
17 juni 2010, 15:05
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
iemand?

Potje nitrocellulose kleurlak voor in mn spuitpistool in verschillende kleuren. In de omgeving rotterdam.. Heb al zoveel mensen afgebelt

Guitarsupplies.nl kan alle ral kleuren leveren in spuitbus als ik het goed begrepen heb.

oigun
17 juni 2010, 16:51
Wat vaak helpt als je met een spuitbus werkt is even onder de warme kraan houden en schudden totdat de bus warm aanvoelt. Ongeveer lichaams temperatuur.De verf komt makkelijker en gelijkmatiger uit de bus en vloeit ook wat lekkerder. Maar maak hem niet te heet anders wordt het een zooitje:seriousf:

knarf
18 juni 2010, 00:40
Wat oigun al zegt: even de spuitbus opwarmen. Hierdoor krijg je meer druk en een beter resultaat. Ik zet de bus altijd op de verwarming of in de zon, ook tussen de lagen door. Hierbij probeer ik de bus flink warmer dan kamertemperatuur te houden. Werkt super.

Bijkomend helpt het om met een restantje dunne E snaar even in de spuitmond te koteren, of nog beter, met de compressor het ventiel eens flink door blazen. Ook een goed idee is enkele (proper gemaakte) spuitdoppen bij de hand te houden. Als de ene begint te spetteren neem je gewoon een andere. De "verstopte" dop maak je daarna dan schoon en hou je weer bij enz.

Zoals eerder gezegd, het blijft behelpen, maar een spuitpistool schoon maken kost ook tijd...