PDA

View Full Version : Jonny Greenwood???



stopthenoise
25 februari 2003, 22:16
Ik lees over bijna alle gitaristen van alle grootte bands wel iets,maar over Jonny Greenwood van Radiohead erug weinig.Wordt hij ondergewaardeerd of is ie niet zo'n goeie gitarist?wat ik overigens wel vind.Hij stond in elk geval op nr.35 bij de beste gitaristen allertijden,maar das ook een kwestie van smaak en verschillende selectiecreteria.Let me know..M.

Harry
26 februari 2003, 09:34
ik hoor er niet zoveel in. Radiohead heeft wel een aardige plaat gemaakt, maar daarna werd het van die navelstaardersmuziek (naar mijn mening). Dus het gitaarwerk viel me al helemaal niet op.

Jesus_etc.
26 februari 2003, 15:32
Bij Radiohead staan de intrumenten altijd in dienst van de muziek en niet van de ego van de muzikant. Ik denk dat Ed O'Brien en Johnny Greenwood allebei wel een aardig deuntje kunnen spelen, maar het is niet direct in de nummers van Radiohead te horen. Ik hoor het nooit zo iig...

skanky
26 februari 2003, 16:38
Het zijn qua techniek geen topgitaristen, ze zijn gewoon heel creatief qua effecten en melodietjes :smile:

koen_V
26 februari 2003, 16:57
Jonny Greenwood is mij God :grin:
Ik vind het een geweldige gitarist.
Ik kan die zijn gitaarspel veel meer appreciëren als dat van Bv Jimmy Hendrikx, van die gitaristen proberen zoveel mogelijk noten in een seconden aan te slaan, afgrijselijk vind ik zo een gitaarspel (sorry voor de fans, ieder zijn mening en smaak).
Maar wat radiohead zo goed maak is het samenspel tussen de 5 muziekanten.
En molodieus staat Jonny Greenwood toch wel erg sterk moet ik zelf zo zeggen.
Wat ik ook wel tof vind is dat Jonny nog altijd met een ge-upgrade standaart telecaster speelt, nog altijd dezelfde gitaar als toen ze nog niet bekent waren en niet zo de show-off zit uit te hangen en zijn gitaar in de fick te steken.
Radiohaed is Groots,en ik ga die in de zomer zien, whhiieeee, sorry ben een redelijke grote Radiohead fan!

Negative K3 fan
26 februari 2003, 17:24
als jij hendrix in het rijtje gtaristen plaatst die zoveel mogelijk noten per seconde aanslaan.... dan uhhh... ben ik het helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet met je eens. Wel eens steve vai/marcel coenen/micheal angelo/rusty cooley/petrucci gehoord? Dat zijn zoveel mogelijk noten poer seconde gitaristen en dat is jimi hendrix écht niet.

hoofd
26 februari 2003, 17:35
Ik vind Radiohead maar eigenlijk ongelofelijk irritant, zooitje amateurs...maar goed, ieder zijn smaak toch? :smile:

koen_V
26 februari 2003, 17:49
Goed ik moet wel toegeven dat ik niet veel van die muziekkanten ken die je juist opnoemde (stevie vai enzo....) al ooit van gehoord maar kan niet zeggen wat voor muziek het is.
Maar iedereen zijn smaak, vind het absolut nier erg als ze zeggen dat Radiohead knoeiers zijn...
Zolang ik ze super vind is het voor mij goed :grin:

Negative K3 fan
26 februari 2003, 18:21
Op 2003-02-26 17:49, schreef koen_V:
Goed ik moet wel toegeven dat ik niet veel van die muziekkanten ken die je juist opnoemde (stevie vai enzo....) al ooit van gehoord maar kan niet zeggen wat voor muziek het is.


het zijn shred(metal)gitaristen.

the joshua tree
27 februari 2003, 20:22
Op 2003-02-26 17:35, schreef mtlhead:
Ik vind Radiohead maar eigenlijk ongelofelijk irritant, zooitje amateurs...maar goed, ieder zijn smaak toch? :smile:


Dat je ze irritant vindt, oke maar hoe kan je ze amateurs noemen? Redelijk onbegrijpelijk, je kan niet ontkennen dat die jongens wel muziek kunnen maken.

koen_V
28 februari 2003, 07:40
Op 2003-02-27 20:22, schreef the joshua tree:


Op 2003-02-26 17:35, schreef mtlhead:
Ik vind Radiohead maar eigenlijk ongelofelijk irritant, zooitje amateurs...maar goed, ieder zijn smaak toch? :smile:


Dat je ze irritant vindt, oke maar hoe kan je ze amateurs noemen? Redelijk onbegrijpelijk, je kan niet ontkennen dat die jongens wel muziek kunnen maken.


Wou eigelijk het zelfde zeggen, Radiohead hun muziek kan je niet bepaald simpel noemen.
Je moet toch al veel van muziek kennen eer je zoiets als Radiohead an doen.

stopthenoise
28 februari 2003, 22:09
Nou Koen,dan tref jij het,ze komen in elk geval op Rock Werchter.Ik hoop er bij te zijn,maar ik moet uit het noorden des lands komen.Nog even over Radiohead en in het bijzonder Jonny;ik denk dat hij een bijzonder creatieve gitarist is die meer uit het instrument haalt dan menigeen denk,ook op het gebied van effecten.Maar Ed is ook ok.See you on Rock Werchter!!!!!!!!!!

Kitaarhiero
5 maart 2003, 16:49
Johnny Greenwood is cool. echt een fabelachtige gitarist (prachtige tremolo picking)... al vind hij zichzelf geen gitarist... misschien hebben we het daarom niet zoveel over hem? :wink: