PDA

View Full Version : Dag lieve mensen...



borange
22 juli 2008, 00:13
mijn naam is rob suurenbroek. basgitaar. in 1980 ben ik ermee gestopt. te weinig zelfvertrouwen en concentratieproblemen waren daarvan de oorzaak. vanaf 1983 een periode van 15 jaar zelfs niet geluisterd naar muziek. tot ik candyman hoorde van steve lukather. dat was een prettige eye-opener (mind-opener?). ik begon weer iets te voelen van de energie, die er altijd was met (helaas wijlen) fred van vloten, met wie ik vijf jaar in range heb gespeeld. toch was er niets in mij dat me aanspoorde om weer zelf actief te worden. bang voor muziek. ik werd er te emotioneel van en dat is als musicus lastig. je wordt tenslotte verondersteld een Ander te laten janken door muziek.

in 2002 werden twee muzikanten van montoya 50 jaar en ze organiseerden een reunie met zoveel mogelijk mensen, die er ooit in hadden gespeeld. ko mastenbroek en harrie hendrikx waren dat. ko wist me over te halen om mee te doen. en dat was leuk, hoewel ik het alleen durfde onder invloed van slaappillen en een berg whisky. en dus is een flink deel van de avond aan me voorbij gegaan. toch heb ik daarna nog een half jaar met ko en harrie en ad wammes op toetsen de wat heavier toto-stukjes gespeeld. door omstandigheden buiten de muziek moest ik ermee stoppen. jammer wel.

enfin. ik heb een paar weken geleden een danelectro longhorn gekocht en ben nu op zoek naar muzikanten die zin hebben om hard te werken aan lekkere deunen en die een beetje aardig kunnen spelen.

ik heb in het verleden met allerlei muzikanten gespeeld w.o. joop van nimwegen, toon ekkers, bernard reinke, willem erne, rinse posthuma, fred van vloten, sander van herk, henk westbroek, temming, en nog wel meer, maar het is lang geleden en mijn excuses aan iedereen die ik niet kan noemen, omdat ik er nu even niet op kan komen.

en als iemand mij kan uitleggen hoe ik een advertentie voor "basgitarist aangeboden" kan plaatsen, zal ik die minstens een paar minuten eeuwig dankbaar zijn.

lieve groeten van rob

Ace 1.15.19
22 juli 2008, 00:38
Best een aangrijpend verhaal Rob, heel eerlijk. Welcome to the club!

Via het subforum Aangeboden (http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=17=) kun je jezelf, je raad het al, aanbieden als basgitarist.

:rockon:

borange
22 juli 2008, 00:40
very many thank u's, ace!!

DeiDRagonas
22 juli 2008, 00:49
Je lijkt me een zeer sympathieke gast Rob. Welkom hier!

Alleen wees gewaarschuwd heh.. In het subforum Off Topic kan het er soms enigszins bot aan toe gaan. Tis maar dat je t weet...

Vr groeten, en truste.. Roy.

Ace 1.15.19
22 juli 2008, 00:53
Wat gaf je na die reunie met Montoya toch de doorslag om de bas opnieuw op te pakken?

bass blom
22 juli 2008, 01:02
hee goed man!

borange
22 juli 2008, 01:04
ace, je stelt een vraag die ik misschien het best kan beantwoorden met een verzameling losse woorden en begrippen: heimwee, veronachtzaamd talent (zonde toch? tenminste, dat hoor ik al bijna dertig jaar), weer willen kicken(?), tsja kweennie, lekkere wijven misschien ;) en nog 142 andere overwegingen.

borange
22 juli 2008, 01:06
dit zijn mijn eerste contacten weer met musici. vreemd warm gevoel krijg ik :blast:

DeiDRagonas
22 juli 2008, 01:07
dit zijn mijn eerste contacten weer met musici. vreemd warm gevoel krijg ik :blast:

Zolang je de slurf maar in de broek houdt... ;)

Nee, tof om te horen.

R

Ace 1.15.19
22 juli 2008, 01:08
Zoals Elwood Blues een keer zei in The Blues Brothers 2000:

Geen enkele drug of farmaceutisch product kan het gevoel evenaren als de band de tent uit rockt en het publiek uit z'n dak gaat.

(Met ongeveer die woorden.)

Ace 1.15.19
22 juli 2008, 01:15
Ik heb het even opgezocht:


No pharmaceutical product can ever equal the rush you get when the band hits that groove; the people are dancin', and shoutin', and swayin'; and the house is rockin'!