PDA

View Full Version : powerchords op western



stoppel
22 juli 2008, 00:06
misschien een hele stomme noob vraag, ik heb al gezocht maar kon op dit forum niet echt een bevredigend antwoord vinden.

Ik ben een beginner, laat dat alvast duidelijk zijn.

ik ben nu door mijn basisakkoorden, ik bedoel deze hebben nog wel heel veel training nodig maar op een gegeven moment wil je weer nieuwe dingen leren naast je standaard "oefenstof"

ik volg een beetje de lessen op justinguitar.com en daar ben ik nu beland bij de powerchords.
De eerste keer dat ik het zag en hoorde dacht ik WOW! Maar als ik op internet een beetje lees zijn powerchords eigenlijk alleen maar weggelegd voor electrische gitaren.

Mijn vraag aan jullie goeroes ;) (vleien helpt altijd) is dan eigenlijk ook een simpele. Gebruiken jullie op je steelstring of evt. klassieke gitaar powerchords? of is dit eigenlijk een "no go" area voor de niet versterkte gitarist???

DeiDRagonas
22 juli 2008, 01:01
Gewoon doen.. Als je muziek maakt is er maar 1 regel: ALLES mag!! Als jij t vind klinken, waarom niet doen dan?

(Dit is niet sarcastisch bedoeld.. Ik zou geen reden weten waarom je dat niet zou kunnen of mogen doen...)

Rock on, Roy!

Ace 1.15.19
22 juli 2008, 01:05
Powerchords klinken meestal goed en krachtig, dus inderdaad, waarom niet.

:noob:

Algernon
22 juli 2008, 01:40
Ze worden idd veel gebruikt op elektrische gitaren vanwege de krachtige (power) klank, maar natuurlijk mag je ze ook op een folkgitaar gebruiken. Ik ben zelf ook nog een beginnend speler, maar dat vind ik net leuk aan een folk, het zit zowat tussen een elektrische en een klassieke in. Haal er dus maar alles uit! :rockon:

LaurentB
22 juli 2008, 07:47
Mijn vraag aan jullie goeroes ;) (vleien helpt altijd) is dan eigenlijk ook een simpele. Gebruiken jullie op je steelstring of evt. klassieke gitaar powerchords? of is dit eigenlijk een "no go" area voor de niet versterkte gitarist???