PDA

View Full Version : Gibson LP Standard 2008 editie



Mitch
21 juli 2008, 23:04
Nieuw, verbeterd, nu nog beter, blabla het zal wel, maar toch een aantal interessante dingen: locking tuners (nou nog een goeie topkam...), long tenon, Tonepros hardware....

http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/its-here-gibson-usas-2008/

Luke-wannabe
21 juli 2008, 23:20
UTFS!!! You damn noobs!!

grayfink
21 juli 2008, 23:22
UTFS!!! You damn noobs!!
Zit je iets dwars Leon?

Luke-wannabe
21 juli 2008, 23:23
Soms kan jij me flink dwars liggen, maar nu is er niks aan de hand hoor, nee.

grayfink
21 juli 2008, 23:30
Anyway, de nieuwe Gibsons zien er goed uit. Binnenkort komt ook de traditional, ook geplekt. Classic 57 pu's. Ik vind de goldtop erg mooi. Misschien aan het eind van het jaar toch maar eens mijn studio'tje en variax met een beetje kerstbonus inruilen voor zoiets: http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_traditional_gt.htm

Jeroen76
21 juli 2008, 23:31
Soms kan jij me flink dwars liggen, maar nu is er niks aan de hand hoor, nee.

wil je er over praten?



Jeroen

Luke-wannabe
21 juli 2008, 23:37
wil je er over praten?



Jeroen
Wil jij je er buiten houden?


Disclaimer: M'n opmerking was niet serieus dus. Ik vond het grappig dat TS hiermee aan kwam zetten aangezien hij zel altijd erg up to date is en vrijwel nooit iets dubbel post.

zeiler
21 juli 2008, 23:39
ik meende het al gelezen te hebben :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111402

:satisfie:

grayfink
21 juli 2008, 23:39
Misschien kan een mod post 2,3,4,6,7 en 9 even weghalen?

Luke-wannabe
21 juli 2008, 23:41
Pfffff ik haak af.

Jeroen76
21 juli 2008, 23:41
Wil jij je er buiten houden?


Disclaimer: M'n opmerking was niet serieus dus. Ik vond het grappig dat TS hiermee aan kwam zetten aangezien hij zel altijd erg up to date is en vrijwel nooit iets dubbel post.


ik heb veel meegemaakt op fora maar dit nog nooit. Een disclaimer in het wit !!! Wat een originaliteit, ongekend! en dat bedoel ik niet sarcastisch, ik was gewoon verbaasd toen ik je zou replyen.
Concrats, zovaak wordt ik niet verrast.
Jeroen

grayfink
21 juli 2008, 23:42
ik meende het al gelezen te hebben :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111402

:satisfie:
Ah, I see. Nou ja, kan ook niet altijd alles bijhouden. Ik moet ook nog onzin in offtopic posten.

Jeroen76
21 juli 2008, 23:43
Misschien kan een mod post 2,3,4,6,7 en 9 even weghalen?

why ? ? ?

It's bouwvak


Jeroen
:cheerup: :cheerup: :cheerup:

zeiler
21 juli 2008, 23:44
Misschien kan een mod post 2,3,4,6,7 en 9 even weghalen?

maar dan wordt post nummer 8 nummer 2... moet die dan ook weggehaald worden? :dance:

bouwvak? voor mij werken zodat ik voor een nieuwe gitaar kan gaan! :)

eigenlijk kan dat al, maar beetje backup cash is niet verkeerd ;)

Ibanez666
21 juli 2008, 23:45
Nieuw, verbeterd, nu nog beter, blabla het zal wel, maar toch een aantal interessante dingen: locking tuners (nou nog een goeie topkam...), long tenon, Tonepros hardware....

http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/its-here-gibson-usas-2008/


Mooi en dan zeker eerst de pups vervangen voor betere zoals ik zo vaak lees bij de aanschaf van een nieuwe Gibson Les Paul? ;)

Jeroen76
21 juli 2008, 23:45
maar dan wordt post nummer 8 nummer 2... moet die dan ook weggehaald worden? :dance:
Neuh, lekker laten staan hè?

niemand last van



jeroen.

grayfink
21 juli 2008, 23:53
Mooi en dan zeker eerst de pups vervangen voor betere zoals ik zo vaak lees bij de aanschaf van een nieuwe Gibson Les Paul? ;)

Mag ik hier uit opmaken dat jij denkt dat de originele elementen niet goed zijn?
Dat zijn ze namelijk wel, burstbucker, classic 57 , 490r/490t, allemaal goed en allemaal net even anders. Maar iemand die een paar duizend € kan ophoesten voor een gitaar, kan doorgaans ook nog wel 200€ extra betalen voor elementen die voor wat hem betreft op maat gesneden zijn.

Ibanez666
21 juli 2008, 23:54
Mag ik hier uit opmaken dat jij denkt dat de originele elementen niet goed zijn?
Dat zijn ze namelijk wel, burstbucker, classic 57 , 490r/490t, allemaal goed en allemaal net even anders. Maar iemand die een paar duizend € kan ophoesten voor een gitaar, kan doorgaans ook nog wel 200€ extra betalen voor elementen die voor wat hem betreft op maat gesneden zijn.

Zelf geen ervaring mee, maar ik lees op dit forum vaak genoeg dat ze een nieuwe LP kopen en daarna de pups gaan vervangen...waarom betaal je 1500+ Euro voor een gitaar waarvan de elementen niet naar je zin zijn?

grayfink
21 juli 2008, 23:57
Ik heb een Gibson Studio die ik perfect vind klinken met de originele elementen.
Een oude Ibanez met superseventies is ook niets mis mee trouwens. En volgens mij heb ik je vraag in mijn vorige reply beantwoord, in de derde zin.

Ibanez666
22 juli 2008, 00:01
. En volgens mij heb ik je vraag in mijn vorige reply beantwoord, in de derde zin.


Ja klopt, maar ik vroeg me in dat opzicht meer af waarom er op zon dure gitaar van een gerenomeerd merk al niet de beste elementen zitten. ik bedoel ik zou mijn standaard super 70ies door geen andere elementen vervangen, omdat ze al super zijn. Die van Gibson kunnen blijkbaar wel beter en dat voor dat geld..

grayfink
22 juli 2008, 00:02
Niet beter, anders. Pfff.......

Ibanez666
22 juli 2008, 00:10
Niet beter, anders. Pfff.......


Voor jou misschien, maar ik heb het over de vele verhalen van anderen. Dan zijn ze niet TEVREDEN over de standaard pups. En dan willen ze andere omdat ze de standaard niet goed genoeg vinden...pfff ;)

pasqual
22 juli 2008, 00:41
horen die standaard pups niet bij het gibson geluid? ik roep maar eens wat.....

groeten Pasqual.

Speulert
22 juli 2008, 01:30
Ja klopt, maar ik vroeg me in dat opzicht meer af waarom er op zon dure gitaar van een gerenomeerd merk al niet de beste elementen zitten. ik bedoel ik zou mijn standaard super 70ies door geen andere elementen vervangen, omdat ze al super zijn. Die van Gibson kunnen blijkbaar wel beter en dat voor dat geld..

Je Snapt er echt geen hol van he?Grayfink heeft et al uitgelegd
Maar goed De beste elementen bestaan niet.Iemand die de elementen wisselt doet dat vanwege een smaak kwestie.Heeft er niks mee te maken dat die elementen niet goed zijn.
Als er andere elementen standaard in die gibson zouden zitten zouden er nog gewoon elementen vervangen worden na aanschaf.
Of verwacht jij dat elke gitarist dezelfde smaak heeft?
Niet omdat ze slecht zijn maar gewoon omdat smaken verschillen.
Zo zijn er ook genoeg mensen die jouw standaard super 70ies gelijk er uit zouden pleuren

Misery Signals
22 juli 2008, 03:06
Ik heb een hoop gitaren, van ESP tot LP Custom. Eén constante: JB in de brug. Persoonlijke smaak.

MS

macwilliams
22 juli 2008, 10:14
Nieuw, verbeterd, nu nog beter, blabla het zal wel, maar toch een aantal interessante dingen: locking tuners (nou nog een goeie topkam...), long tenon, Tonepros hardware....

http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/its-here-gibson-usas-2008/


Zit dat long tennon niet standaard op alle gibsons? Of is dat een novelty van de laatste jaren?

JeroenSchaaf
22 juli 2008, 10:52
Ik vind het wel lache , koop je een duurdere gitaar Hup elementen eruit! want die zijn kut!


( kan natuurlijk ook gewoon niet je smaak zijn... Maar dan heb ik weer zoiets van waarom kies je dan de gitaar, als die niet zo klinkt als jij wil.)?

Kim Wilson
22 juli 2008, 10:57
Omdat elementen relatief makkelijk zijn te vervangen, en je net dat beetje eigen smaak kunt toevoegen. Als je je gitaren op hun unplugged kwaliteit uitzoekt, kun je nooit misgaan. Je eigen voorkeur aan elementen erin en je hebt je eigen geluid. Easy as that. :)

Speulert
22 juli 2008, 13:55
Ik vind het wel lache , koop je een duurdere gitaar Hup elementen eruit! want die zijn kut!


( kan natuurlijk ook gewoon niet je smaak zijn... Maar dan heb ik weer zoiets van waarom kies je dan de gitaar, als die niet zo klinkt als jij wil.)?

wat is daar raar aan dan? zoals kim al zegt je koopt een gitaar toch op zn bouwkwaliteit/natuurlijke klank. Zeker met de onderlinge verschillen tussen de les pauls kan het nog wel eens een tijdje duren voordat je eindelijk een geschikt model vind.Nou als die helemaal perfect is alleen versterkt klinkt ie niet helemaal naar je smaak.Element wissel,klaar.

Als iemand een gitaar koopt en daar liggen 009 snaren op maar hij speelt liever op 011 vanwege de tone zeg je toch ook niet nou dan zou ik maar eens op zoek gaan naar een gitaar waar standaard al 011's op liggen

Mitch
22 juli 2008, 14:10
Zit dat long tennon niet standaard op alle gibsons? Of is dat een novelty van de laatste jaren?
Zat al wel in de Custom Shops. Trouwens, er staat 'longer', maar of het net zo goed is als op de CS.... geen idee.

Mijn excuses dat er tóch al een topic over was. Dat eerdere topic had de titel "Nieuwe Les Paul (niet van mij)" en op basis daarvan had ik het überhaupt niet geopend, want al die foto-topics ken ik zo onderhant wel :D
Andere topics erover had ik niet kunnen vinden. Foutje!

Dat Lukes overdreven reactie een duidelijke knipoog was weet ik wel, maar anderen niet en dat kan dus snel tot ergernissen leiden, maar goed, die discussie loopt al in Off Topic. Peace :harmony:

Ibanez666
22 juli 2008, 14:16
Je Snapt er echt geen hol van he?Grayfink heeft et al uitgelegd
Maar goed De beste elementen bestaan niet.Iemand die de elementen wisselt doet dat vanwege een smaak kwestie.Heeft er niks mee te maken dat die elementen niet goed zijn.
Als er andere elementen standaard in die gibson zouden zitten zouden er nog gewoon elementen vervangen worden na aanschaf.
Of verwacht jij dat elke gitarist dezelfde smaak heeft?
Niet omdat ze slecht zijn maar gewoon omdat smaken verschillen.
Zo zijn er ook genoeg mensen die jouw standaard super 70ies gelijk er uit zouden pleuren

Ik denk dat jij het niet snapt. Ik heb het over mensen die niet tevreden zijn met de standaard pups van een gibson en dat zijn er genoeg. Ik zeg niet dat ze slecht zijn. Ik zie gewoon het nut niet om veel geld uit te geven aan een gitaar waar je niet in zn geheel tevreden mee bent. En ik heb het juist alleen over Gibson, omdat het me opvalt dat bijna niemand bijvoorbeeld zn PRS of Gretsch van andere elementen voorziet. Ik snap gerust wel dat als je ergens niet tevreden mee bent, je er iets aan doet, maar als ik lees: "zo mijn nieuwe Les Paul is binnen, nu eerst even de elementen vervangen" heb ik wel zoiets van wtf?

Ibanez666
22 juli 2008, 14:17
Als iemand een gitaar koopt en daar liggen 009 snaren op maar hij speelt liever op 011 vanwege de tone zeg je toch ook niet nou dan zou ik maar eens op zoek gaan naar een gitaar waar standaard al 011's op liggen


wat een vergelijking zeg.

Speulert
22 juli 2008, 14:20
wat een vergelijking zeg.

Ja ik dacht mischien als ik het simpeler uitleg dat je het dan misschien snapt maar blijkbaar niet.want jij zegt ik zie het nut niet om zoveel geld uit te geven aan een gitaar waar je niet in zn geheel te vreden mee bent.Het is juist anders om juist omdat je eindelijk een gitaar hebt gevonden waar je wel tevreden mee bent.En bij zo'n gitaar is een element wissel kwa kosten net als een setje snaren verwaarloosbaar.

Edit: en alleen bij de les pauls element wissels? dat is de grootste bullshit

Kim Wilson
22 juli 2008, 14:28
Ik denk dat jij het niet snapt. Ik heb het over mensen die niet tevreden zijn met de standaard pups van een gibson en dat zijn er genoeg. Ik zeg niet dat ze slecht zijn. Ik zie gewoon het nut niet om veel geld uit te geven aan een gitaar waar je niet in zn geheel tevreden mee bent. En ik heb het juist alleen over Gibson, omdat het me opvalt dat bijna niemand bijvoorbeeld zn PRS of Gretsch van andere elementen voorziet. Ik snap gerust wel dat als je ergens niet tevreden mee bent, je er iets aan doet, maar als ik lees: "zo mijn nieuwe Les Paul is binnen, nu eerst even de elementen vervangen" heb ik wel zoiets van wtf?
Lees nou nog eens terug. Ik weet niet hoe jij gitaren test, maar ik heb wel geleerd om een gitaar te beoordelen op zijn onversterkte kwaliteiten. Als de gitaar op zich gewoon goed is, is het goed. Elektronica is te vervangen, een dooie hals niet. Dus als je eindelijk je gitaar hebt gevonden die onversterkt lekker speelt en goed klinkt, de gitaar heeft het juiste karakter, koop je dat ding. En de één is tevreden met de originele pickups, en de ander heeft een meer uitgesproken smaak en gaat op zoek naar een setje elementen die perfect aansluit op zijn hoge eisen. Misschien zijn Gibson-kopers wel kritischer op hun geluid, weet jij veel.

Trouwens, hoeveel topics lopen er nu al van mensen die een nieuwe Fender zoeken, en er op voorhand al vanuit gaan dat ze de elementen er gelijk uit rukken?

Ibanez666
22 juli 2008, 14:29
Ja ik dacht mischien als ik het simpeler uitleg dat je het dan misschien snapt maar blijkbaar niet.want jij zegt ik zie het nut niet om zoveel geld uit te geven aan een gitaar waar je niet in zn geheel te vreden mee bent.Het is juist anders om juist omdat je eindelijk een gitaar hebt gevonden waar je wel tevreden mee bent.En bij zo'n gitaar is een element wissel kwa kosten net als een setje snaren verwaarloosbaar.

Oh, wat zijn we weer gevat. Jij bent degene die een onbenullige uitleg geeft omdat je niks zinnigs kan verzinnen. Maar goed als jij tevreden kan zijn met een dure gitaar, waar de elementen je niet van bevallen, dan moet je daar vooral erg blij mee zijn.

Ibanez666
22 juli 2008, 14:31
Lees nou nog eens terug. Ik weet niet hoe jij gitaren test, maar ik heb wel geleerd om een gitaar te beoordelen op zijn onversterkte kwaliteiten. Als de gitaar op zich gewoon goed is, is het goed. Elektronica is te vervangen, een dooie hals niet. Dus als je eindelijk je gitaar hebt gevonden die onversterkt lekker speelt en goed klinkt, de gitaar heeft het juiste karakter, koop je dat ding. En de één is tevreden met de originele pickups, en de ander heeft een meer uitgesproken smaak en gaat op zoek naar een setje elementen die perfect aansluit op zijn hoge eisen. Misschien zijn Gibson-kopers wel kritischer op hun geluid, weet jij veel.

Trouwens, hoeveel topics lopen er nu al van mensen die een nieuwe Fender zoeken, en er op voorhand al vanuit gaan dat ze de elementen er gelijk uit rukken?


Ik test een gitaar op alles, dus ook elementen. Gitaren die aan al mn eisen voldoen zijn er genoeg. Het is ook moeilijk in te schatten hoe een gitaar gaat klinken met andere pups.

Speulert
22 juli 2008, 14:39
Oh, wat zijn we weer gevat. Jij bent degene die een onbenullige uitleg geeft omdat je niks zinnigs kan verzinnen.
Dude wtf is jou probleem ineens? nevermind ben blij voor je dat jij wel gitaren kunt vinden die fabrieks af precies zo klinken zoals jij wilt

Ibanez666
22 juli 2008, 14:40
Dude wtf is jou probleem ineens? nevermind ben blij voor je dat jij wel gitaren kunt vinden die fabrieks af precies zo klinken zoals jij wilt


ach als je sarcastich antwoord, kun je hem ook terug verwachten he?

Kim Wilson
22 juli 2008, 14:41
Ik test een gitaar op alles, dus ook elementen. Gitaren die aan al mn eisen voldoen zijn er genoeg. Het is ook moeilijk in te schatten hoe een gitaar gaat klinken met andere pups.
Ja, ik test de elementen ook wel. Maar als alles klopt behalve de elementen, zou ik hem toch kopen. Voorbeeldje: mijn Baja Tele vind ik helemaal te gek. Speelt als een tierelier en klinkt onversterkt ook als een dijk. Kortom, kan niet mis. Maar stel je nou voor dat de elementen net niet aan mijn smaak voldoen (niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik een andere smaak heb). Wat moet ik dan? Er zijn geen andere Tele's met een dikke V-shaped maple hals en ash body, dus een alternatief is er niet echt. Wat is dan het probleem om de elementen te vervangen? Leg me dat nou eens uit.

En als je andere elementen wil, geef je aan wat je er nu in hebt zitten, en wat je daarin mist. Dan zijn er altijd wel een paar pickup-guru's die je de juiste weg in kunnen sturen. En natuurlijk blijft het dan nog zoeken, maar dat is het leuke van gitaarspelen. Dat is met je effecten toch net zo? Ik kan me niet voorstellen dat jouw board vol ligt met je eerste pedalen.

Ibanez666
22 juli 2008, 14:41
Edit: en alleen bij de les pauls element wissels? dat is de grootste bullshit


heb ik ook nooit beweerd

Ibanez666
22 juli 2008, 14:43
En als je andere elementen wil, geef je aan wat je er nu in hebt zitten, en wat je daarin mist. .

snap ik, maar mijn punt was alleen dat het me opviel dat het bij Gibsons Les Paul vaker ter sprake kwam, that's all..

Mitch
22 juli 2008, 15:06
Meisjes, lief doen

http://www.bunnytrade.com/sites/www.bunnytrade.com/files/images/cute%20bunny%20003.preview.jpg

Ibanez666
22 juli 2008, 15:10
Goed dat je er bent, ik stond op het punt om het forum vaarwel te zeggen ;)

macwilliams
22 juli 2008, 15:27
Meisjes, lief doen

http://www.bunnytrade.com/sites/www.bunnytrade.com/files/images/cute%20bunny%20003.preview.jpg
wat lieieieieieieieieieieieieffff :D