PDA

View Full Version : Master Of Puppets Cover



Danieldg
21 juli 2008, 21:11
Hey,
Ik heb Master Of Puppets van Metallica opgenomen
Gear: Gibson SG Standard, Line 6 Toneport met zelfgemaakte patch en Audacity als opname medium.

http://soundclick.com/share?songid=6738531
--> op 'Play HiFi' klikken. Soundclick laat slechts 10 mb als max toe, daarom stopt het lied al op 07:06 :/

http://www.myspace.com/danieldegregoriis
--> op 'Master Of Puppets' klikken.

Commentaar is altijd welkom! Dit was ook de eerste keer dat ik met 3 sporen werkte ( links, rechts en centrum).

Jyuuga
21 juli 2008, 21:26
Ik vind een goede cover, alleen heb ik een beetje het gevoel dat het ik weet niet hoe je dat noemt, maar 'boxerig' klinkt, hol ofzo. Maar ik denk dat je de solo zo goed doet je die iets te snel doet x3, maar dat is niet echt een heel erg minpunt denk ik.

kevn
21 juli 2008, 21:46
Gebruiken ze in dit lied niet alleen downstroke picking?
Ipv alternate picking zoals jij het doet?

Danieldg
21 juli 2008, 22:01
Gebruiken ze in dit lied niet alleen downstroke picking?
Ipv alternate picking zoals jij het doet?
Het zijn allemaal downstrokes :)

Arvoitus
21 juli 2008, 22:41
Leuke cover :) het geheel is best wel prettig om naar te luisteren.

Mss kun je eventueel nog een backing track erop gooien (www.guitarbt.com), of zelf inzingen ;)

Speulert
21 juli 2008, 23:37
Lekkere sound,alleen inderdaad jammer dat het zonderbackingtrack is

X-Rated
22 juli 2008, 10:26
Klinkt erg goed! Een backing zou het vooral af maken, als ik bijvoorbeeld je Battery cover luister dan mis ik het niet echt. Zal misschien ook wel komen omdat het origineel mij bekend is en ik de backing erbij kan denken ;)

Bl44t44p
22 juli 2008, 14:46
Best vet om eens te horen zonder backingtrack! Lekker gespeeld ook.

Zijn dat trouwens echt ALLEMAAL downstrokes? Ook die verse riffjes?

Bl44t44p
22 juli 2008, 14:49
Ik vind alleen de tone in de solo niet zo prettig om naar te luisteren, wel héél erg iel.

Danieldg
22 juli 2008, 15:06
Thx voor de comments allemaal :)
Het zijn allemaal downstrokes hoor. Misschien dat jullie een vertekend geluid krijgen door de compressie ofzo, ik zal anders binnenkort een filmpje maken zodat jullie kunnen zien dat het allemaal downstrokes zijn :) Ik zou het trouwens ook niet met alternate kunnen spelen, dan gaat de vibe verloren vind ik.

glennshred
22 juli 2008, 17:21
Ik ben niet zo'n grote metallica fan maar ik vind het goed gespeeld..
ik heb gisterenavond wezen luisteren via de hoofdtelefoon
de akkoordgeluiden hebben de juiste mate van vervorming en de overshakelingen in het nummer zijn tof, ook complimenten voor de opname in het geheel..
Ik zou ook aanraden om ééns met een backingtrack te beginnen want dat zou killer klinken in combinatie met de gitaar ;)

M Kactus
22 juli 2008, 17:26
Klinkt erg goed! Ik hou mijn hart altijd vast als er een MOP-cover verschijnt, maar deze houdt bijzonder goed stand. Echt, een pluim. Maar ik heb toch een opmerking, om je niet met lege handen naar huis te moeten sturen :) De sound vind ik niet bijzonder geslaagd. Het is té gescooped naar mijn smaak, en hoewel het bij de Metallicasound past, past het hier niet om de een of andere reden... Miss ook een toetsje te veel reverb ? Maar speeltechnisch gezien een mooie cover! Zou er ook wel een backing onder kunnen pruimen...

B_2_the_a
22 juli 2008, 17:36
ik zou hem niet kunnen spelen! chapeau


alleen:
je speelt met 3 gitaren tegelijk, dat moet dan perfect strak op elkaar en de stemming moet perfect zijn (je hoort een lichte chorus en dat hoort stiekem niet)

maarre, respect!

(de sound is niet echt mijn ding, iets te boxy inderdaad)

Bl44t44p
22 juli 2008, 19:53
Het zijn allemaal downstrokes hoor. Misschien dat jullie een vertekend geluid krijgen door de compressie ofzo, ik zal anders binnenkort een filmpje maken zodat jullie kunnen zien dat het allemaal downstrokes zijn :)

Haha, ik geloof je ook best wel hoor, het is alleen dat ik 't typisch alternate picking vind klinken in de verses :) Maar chapeau in dat geval!

Danieldg
23 juli 2008, 21:13
Bedankt allemaal voor de reacties :) Dat 'chorus' effect heb ik wel meer last van, kan ook aan mijn pc liggen hoor (lekker oldskool ding).
Het is leuk om te horen dat de cover goed ontvangen wordt :)

Edit:
Ik heb altijd problemen als ik er een backing track aan wil toevoegen :/ Ik speel dan vanaf een bepaald moment te snel, alhoewel ik dezelfde backingtrack heb gebruikt om op te nemen (Guitarpro, daarna zet ik de drums om in Nuendo met behulp van Ezdrummer). Kan dit liggen aan de verschillende Bit-formaten? (dus dat de snelheid verandert als je van 32 naar 16 ofzo gaat?)

Speulert
23 juli 2008, 21:31
Bedankt allemaal voor de reacties :) Dat 'chorus' effect heb ik wel meer last van, kan ook aan mijn pc liggen hoor (lekker oldskool ding).
Het is leuk om te horen dat de cover goed ontvangen wordt :)

Edit:
Ik heb altijd problemen als ik er een backing track aan wil toevoegen :/ Ik speel dan vanaf een bepaald moment te snel, alhoewel ik dezelfde backingtrack heb gebruikt om op te nemen (Guitarpro, daarna zet ik de drums om in Nuendo met behulp van Ezdrummer). Kan dit liggen aan de verschillende Bit-formaten? (dus dat de snelheid verandert als je van 32 naar 16 ofzo gaat?)

Waarom niet gewoon over een mp3 backing je gitaarsporen opnemen?

Megadeth_
25 juli 2008, 19:51
Knap ingespeeld, enkel nog de grote solo wat inoefenen. Ken/kan alle riffs van MoP, maar het blijft een moeilijk nummer om ze allemaal strak achter mekaar te spelen, daarvoor respect;).