PDA

View Full Version : Marshall JVM gebruikers... ff vraagje ?



Dude
21 juli 2008, 19:23
Hallooooo

Een vraagje aan de jvm eigenaren hier (omdat ik me maar niet kan registreren op het jvm forum)

Ik gebruik sinds kort mn effectloop, de footswitch heel simpel geprogrameerd

1 clean rood
2 clean rood + fx
3 crunch rood
4 crunch rood + fx
5 OD 1 rood + fx
6 Crunch rood + fx + master 2 (solo kanaal dus)


Nou valt me op dat er een onwijze volume dip zit wanneer ik kanaal 1 tov 2 gebruik, of 3 tov 4. Met fx loop aan valt het geluid dus wat in.

Nou zit achterop een knopje naast de wet/dry potmeter (die 100% wet staat) waarmee je je fx loop een -4db of +10db boost kan geven en hij staat op de +10db boost. Toch is het zachter.
Geen lange kabels tussen fx loop en korte tussen amp en gitaar, zelfde lengte alles dus dat kan het niet zijn volgens mij.

Hebben jullie hier ook last van ? En zo ja... hoe lossen jullie het op ? :???:



many many many many thanks !

boss
21 juli 2008, 19:50
Wat zit er IN de fx loop?
En kan je daar nog iets aan instellen qua volumes misschien?

Dude
21 juli 2008, 19:55
boss flanger - ehx pulsar - mxr carbon copy - ehx nano booster (geeft ook gain als ik wat boost dus kan ik niet gebruiken om volumes gelijk te trekken nee)

svdijk
21 juli 2008, 19:57
Hey Dude,

Set 'm op -4dB (switch ingeschakelt), de mix op 100% (maar dat had je al), en zet het outputlevel van je effect zo dat er geen volumedip is.
Zo heb ik dat ook met m'n GP100 processor gedaan.
Er is nu bij mij geen verschil meer in sound/dynamiek/volume met de processor ertussen, of ertussenuit.

Dude
21 juli 2008, 20:01
sorry het was + 4db of - 10 db.

Hij stond op de +4 stand en toch een kleine (maar zeker goed hoorbare) volumedip.

En die effecten hebben geen output levels snappie ? misschien een EQ erachteraan om het geheel gelijk te trekken dan maar...

svdijk
21 juli 2008, 20:02
Sorry, ik bedoel ook -10dB!!

Dude
21 juli 2008, 20:10
dus effectje in de loop (zoals eq) om het geheel recht te trekken... en ik heb al geen ruimte meer op mn bord verdomme :nervous:

ColourofFire
21 juli 2008, 20:16
Die pulsar is best een volumesucker op sommige instellingen, misschien is dat je boosdoener?

svdijk
21 juli 2008, 20:20
Heeft geen van de effecten een level-regeling?
Die zou je dan eventueel op het eind van de keten kunnen zetten.
Anders idd b.v. een EQ gebruiken.

Dude
21 juli 2008, 20:24
heb net alles er tussenuit gehaald en die dip blijft er gewoon in ? erg vaag...

morgen effe proberen direct door te patchen met een enkele kabel, kijken wat dat doet.

boss
21 juli 2008, 20:36
heb net alles er tussenuit gehaald en die dip blijft er gewoon in ? erg vaag...

morgen effe proberen direct door te patchen met een enkele kabel, kijken wat dat doet.Ik wou het net zeggen... trail and error.
Alles ertussenuit en testen. Indien dan je volume wel goed is dan 1 voor 1 die pedaaltjes erin hangen, kijken waar het probleem zit.

Dude
22 juli 2008, 11:32
heujjj

vaag... zelfs als ik gewoon een patchkabel in de loop steek op de +4db stand blijf ik een kleine dip houden als ik de loop inschakel.

Lijkt wat van het hoog en totaalvolume af te halen tov de loop uit.

Zou iemand met een jvm (svdijk?) zo vriendelijk willen zijn hetzelfde uit te proberen ?

mijn onvoorwaardelijke dank zou heel groot zijn ! :noob:

Kim Wilson
22 juli 2008, 11:37
En als je die patchkabel in de -10dB hangt? Misschien hebben ze wel net een ander idee gehad bij die aantal dB's, bijvoorbeeld als je effecten wat meer output geven, dat je hem dan in de +4 moet doen. Net als bij de inputs. De high-input is ook een aantal dB's lager.

Probeer het eens, het kan vast geen kwaad. :)

Dude
22 juli 2008, 11:42
uiteraard al geprobeerd en dat geeft een nog grotere volume dip

svdijk
22 juli 2008, 12:35
Hey Dude,

Heb het net ff met een patchkabel geprobeert, en had hetzelfde als jij, dus op +4dB kleine volume-dip, maar haalt wat hoog weg, -10dB grotere volume-dip, maar houdt de toon intact.
In jou geval zou ik mastervolume2 meeprogrameren met de FX, en met de tweede mastervolume dus het volumeverschil opheffen wanneer de FX-loop gebruikt.
Ik heb de FX-loop continu aanstaan, en kan dus het volume-verschil met m'n effectprocossor opheffen.

De effectloop is een buizeneffectloop, en er zullen dus altijd volumeverschillen zijn, maar is nog altijd beter als dat ze er solidstates tussengezet hadden!

Succes

kokeleko
22 juli 2008, 15:07
Maakt niet uit wat je doet, zolang je de fx-loop button aandrukt wordt ie al zachter. Ik heb al mijn patches zo gemaakt dat de fx-loop altijd aan is(dus zonder fx), en heb dan ook geen volume drops, en ik werk parallel met de fx.

Succes.

Dude
22 juli 2008, 16:50
Hey Dude,

Heb het net ff met een patchkabel geprobeert, en had hetzelfde als jij, dus op +4dB kleine volume-dip, maar haalt wat hoog weg, -10dB grotere volume-dip, maar houdt de toon intact.
In jou geval zou ik mastervolume2 meeprogrameren met de FX, en met de tweede mastervolume dus het volumeverschil opheffen wanneer de FX-loop gebruikt.
Ik heb de FX-loop continu aanstaan, en kan dus het volume-verschil met m'n effectprocossor opheffen.

De effectloop is een buizeneffectloop, en er zullen dus altijd volumeverschillen zijn, maar is nog altijd beter als dat ze er solidstates tussengezet hadden!

Succes


onwijs bedankt voor het proberen gozer !

probleem is dat ik de 2e master volume als solo volume gebruik dus echt meeprogrammeren kan ik dat niet snappie ?

Toch maar een eq scoren voor in de loop dan..... zonde



Maakt niet uit wat je doet, zolang je de fx-loop button aandrukt wordt ie al zachter. Ik heb al mijn patches zo gemaakt dat de fx-loop altijd aan is(dus zonder fx), en heb dan ook geen volume drops, en ik werk parallel met de fx.

Succes.


het voordeel nu is juist dat ik kan kiezen tussen crunch zonder effecten en crunch met delay en flanger aan snappie ? Dat is wat ik wilde bereiken er mee.

kokeleko
22 juli 2008, 17:48
Ja Dude, gewoon een patch zonder effecten dus, snappie?
Zo doe ik het in iedergeval, snappie?

Dude
22 juli 2008, 19:28
Ik snap het gozer, maar eeummh.. hoe leg ik dat uit,

wacht met een fotootje

http://img141.imageshack.us/img141/958/dsc04406ey0.jpg

dit is dus mn bordje met de bovenste 4 pedalen in de loop. Als ik dus wil schakelen tussen bijvoorbeeld clean zonder fx en clean met tremelo aan kan ik simpelweg de tremelo inschakelen, maar wil ik schakelen tussen die clean zonder tremelo naar dikke vette solo scheur met delay en flanger daaroverheen dan zal ik toch van te voren een 'patch' moeten hebben met crunch + fx + master2 snap je ? En dan kan ik geen 'cleane' patch maken met fx loop aan zonder dat ik mn effecten uit moet zetten... (en vervolgens in die crunch master2 fx stand alle 2 weer aan... dat is me teveel tapdansen.

snappie ? ;)


edit: maar mijn probleem is opgelost. Ik heb de EQ op de plek van de lpb1 boost gezet en de boost dus waar de EQ stond. Kan nu met die eq het hoog/volume probleem volledig wegwerken en die lpb1 boost voor de preamp komt aardig in de buurt qua instellingen van de EQ zoals ik die had staan.
Gewoon even een 2e GE-7 scoren nu nog.

en nu ga ik een biertje pakken !

svdijk
22 juli 2008, 20:13
en nu ga ik een biertje pakken !

Proost!! Heb je mooi opgelost!!
Daarom werk ik trouwens altijd met een FX processor(Roland GP100), kan je in één patch, met één druk op de knop alles in of uitschakelen wat je wilt.

Dude
22 juli 2008, 20:17
ja joh ik kom altijd overal wat later achter... bandjes, muziek, vrouwen, you name it... :(