PDA

View Full Version : G-force - ideeen voor sounds...



Nocki
21 juli 2008, 19:21
Hoi,

Sinds een maandje heb ik weer een G-force. Ik ben er wel blij mee en hij werkt lekker met mn egnater. Een paar dingen die ik nu heb gebouwd zijn een ducking delay (als je een solo doet hoor je de delay nauwelijks maar als je stopt met spelen is het volume opeens hoger en klinkt ie even door wat net wat netter klinkt.)
Een delay met tap tempo,en geluiden zoals phaser die ik er bij mix met mn 2e expressie pedaal. Ook met een Whammy ben ik al bezig geweest en het is erg leuk dit soort dingen te maken...

Er is een hele hoop verder mogelijk wat de g-force leuk maakt... maar het knelpunt is mijn eigeninspiratie...
Heeft er iemand nog ideeen? Je hoeft niet uit te leggen hoe je het doet maar gewoon ideen welke fx je kan koppelen aan LFO's enzo of fx die je aan fx koppelt... ik ben erg benieuwd!

Bram78
21 juli 2008, 20:14
Hoi Nocki,

Hoorde pas geleden de chrystal echoes uit de axe-fx, een flink aangepakte reverb met blijkbaar getransponeerde lagen in de reverb zelf... Lastig uitleggen maar volgens mij ken je dat geluid wel. Is in ieder geval gebaseerd op de Eventide H-3000 geloof ik.
Is zoiets ook uit een G-Force te halen? Erg mooi, soort strijkers/synth-achtig geluid.

Greetings Bram

Nocki
21 juli 2008, 20:18
zoals the Edge van U2 gebruikt? dat zou wel leuk zijn!

de reverb of delay uit sturen naar de pitchshifter... leuk idee.

bedankt!

Bram78
21 juli 2008, 20:29
Inderdaad, geweldig geluid!
Zou zoiets ook wel willen maar vraag me af of dat te doen is met de G-Major of de Xpression. Maar goed, ander verhaal dan jouw topic. Hoop dat het lukt, echt een te gek geluid en volgens mij ook zeer bruikbaar voor jouw doeleinden!

Succes!

Oh ja, volgens mij heeft Boss nog niet zo lang geleden een Slicer-pedaal op de markt gebracht. Check voor de gein de site even want daar staan hele gave audiosamples op.

Raffel
22 juli 2008, 10:26
zoals the Edge van U2 gebruikt? dat zou wel leuk zijn!

de reverb of delay uit sturen naar de pitchshifter... leuk idee.

bedankt!

Met de pitch shifter en autowah kun je best wel een leuke oosterse sound maken. A la bouzouki of sitar.

BeeJee
22 juli 2008, 13:41
Reverb en (multitap)delay tails (beiden laaaaaaaaaaaaaaaang) door een harmonizer sturen geeft ook wel een leuk effect (richting die chrystal echoes als je het goed doet).

Liquid_Metal
22 juli 2008, 21:46
distortion
harmonist
delay

fxchain: guitar->delay->distortion->harmonist->amp

De delay op een triplet kwartnoot (of eigenlijk: tel)
De harmonist op 3e en 5e stem (kwint en terts)

Door de delay lijkt het net alsof je alle noten twee keer speelt, en twee keer zo snel en door de harmonist lijkt het of je met 3 gitaren tegelijk speelt. Klinkt, mits goed uitgewerkt, heel tof. Wel in dezelfde key blijven want harmonists zijn sneaky fuckers ;). Deze vergt redelijk wat finetuning want het kan nogal een zootje worden :P.

Raffel
23 juli 2008, 17:02
in de G-force kun je de mode instellen voor de harmonizer.

Nocki
26 juli 2008, 21:26
vandaag in een suepr flauwe bui...

Ben netjes begonnen met het maken van een ducking delay.

De envelope follower verbonden aan de Delay mix en Delayfeedback.
Op zo'n manier ingesteld dat als ik niet speel er een mooie duidelijke vrij lange delay te horen is maar als ik speel dat ie wat zachter is met maar 1 x feedback. erg leuk...

Daarna begon het gerommel :)

pitchshifter gekoppeld aan de CTL knop samen met de pitch hoogte en een extra lange glide time. Zodra ik de CTL knop indruk gaat langzaam de pitch omhoog. lijkt net de sirene die je op de eertse maandag van de maand hoort :)
Ook is op die manier whammy solotjes leuk :)

ik weet het niet serieus maar wel leuk...

ook nog gespeeld met andere fx gekoppeld aan de ctl. wanneer ik m ingetrapt houdt een leuke phaser erbij... erg grappig... of het allemaal bruikbaar is.... :)