PDA

View Full Version : Nashville Tuners komen los



Algernon
21 juli 2008, 16:44
Hey allemaal,

ik ben een amateur-speler en speel nog niet zo heel lang. Voor op kot heb ik mij een goedkope Nashville gitaar gekocht, en over het algemeen ben ik er (voor die prijs) tevreden over. Vorige week heb ik er nieuwe snaren opgestoken (D'Addario brons) in de hoop de klank wat te verbeteren, aangezien de snaren die erop zaten niet zoveel voorstelden. Dat is zeker gelukt, alles klinkt voller nu.

Maar dadelijk had ik last van ruis rond de derde en vijfde fret. Na wat opzoekingswerk op internet vond ik dat dat "fret buzz" was. Ik heb dan de steel rod wat losgedraaid en daar ben ik nu van verlost.

Nu zie ik echter dat de tuners (eigenlijk de stalen rondjes waarin de snaren bovenaan vastzitten) beginnen los te komen. Net alsof deze door de snaren weg getrokken worden. Ik weet niet zeker dat dit vroeger nog niet was, het is pas nu dat het me opvalt.

Kan dit komen door mijn prutsen aan die stalen stang, en is daar eventueel een oplossing voor?

Alvast bedankt!

(indien niet duidelijk is wat ik bedoel kan ik foto's posten ook)

--=HANS=--
21 juli 2008, 17:00
Ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.
De asjes waar de snaren omheen gedraaid worden zitten wel vaker een beetje los als er geen spanning op staat. Post anders idd even een foto om het beter te kunnen zien.

Algernon
21 juli 2008, 20:03
Hier enkele foto's. Het is vooral merkbaar bij de bovenste (E) snaar. Er is een klein spleetje waar bijvoorbeeld een plectrum onder kan.

http://img329.imageshack.us/img329/2199/foto1zy7.jpg
http://img501.imageshack.us/img501/5968/foto2hu0.jpg

Alvast bedankt!

--=HANS=--
21 juli 2008, 20:18