PDA

View Full Version : Nieuwe Belg



Somnium
21 juli 2008, 16:40
Hallo iedereen,

Na een tijdje meegelezen te hebben op dit forum heb ik eindelijk de moed gevonden om mezelf te registreren :dance: .

Ik ben Niels, 16 jaar jong en woonachtig te Ieper (Belgie :cheerup: ).
Ik speel al ongeveer 6 jaar intensief gitaar (4j. elektrisch) en maak deel uit
van de Ieperse metalband somnium (www.myspace.com/somniummetal).

Qua gear speel ik het vaakst op m'n Ibanez sz520qm en Randall rg100g3,
binnenkort komt hier waarschijnlijk een Marshall 1960av cabinet bij. (+ later nog een ENGL Fireball :) )
Ook speel ik klassieke gitaar (Almansa Studium 402).

Favoriete bands op dit moment: Lamb of God, Divinity, Soilwork, Godsmack, heel wat Belgische/regionale bands, ...

Ik hoop hier wat kennis op te doen omtrent gitaren, versterkers, effects, etc.

Grtz,
Niels

Bram+
21 juli 2008, 16:42
Welkom! Die SZ520QM, is dat met zo'n brandende kwal als inlay? Leuke dingen zijn het in ieder geval. Veel plezier op het forum.

Somnium
21 juli 2008, 16:51
Welkom! Die SZ520QM, is dat met zo'n brandende kwal als inlay? Leuke dingen zijn het in ieder geval. Veel plezier op het forum.
Inderdaad ! Zie ik ook wel als brandend sleutelgat fzo 8) ;) Thanx btw.

Dark_Tranquillity
21 juli 2008, 21:26
Ahh, tof stukje muziek! Welkom

Somnium
22 juli 2008, 11:40
Ahh, tof stukje muziek! Welkom
Thanx ;), veel verbeteringen op komst na de demo-opnames, ik laat hier wel weten wanneer er een nieuw nummer te horen zal zijn

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 14:10
Jeuj weer een Belg! Welkom op het forum!!! habe fun hiero!

gitaardocphil
24 juli 2008, 20:14
Ik ben Lieven, ook een BELG en een gitaar freak. Mijn beroep is geneesheer, of beter gezegd WAS. Ik ben geboren in 1955, en ben steeds met veel succes actief geweest als huisarts tot het lot er anders over besliste. Op 02/09/2000 ben ik tegen een boom gereden aan een snelheid van 90km/h frontaal, OORZAAK= AQUAPLANING. Het was weken prachtig weer geweest en in de nacht van 1 op 2 september had het flink geregend, na 3 weken zeer warm weer. De dag zelf was het terug prachtig weer en op weg naar de laatste patiënt, op een zaterdag moest ik plots remmen voor een ekster die vlak voor mijn wagen uit de graskant vloog. Gewoon een reflex, maar 90 km/uur is wel zeer hard aangekomen Resultaat: 30 breuken in linkervoet en enkel + "ontplofte wervel" in de lage rug en drukkend in en tegen het ruggenmerg. Ik heb 2 hartstilstanden overleefd Gezien de leeftijd en mijn passie voor mijn beroep ben ik op 02/07/2001 tegen advies terug gestart als huisarts. Uiteindelijk had ik terug zoveel werk dat ik maand na maand meer en meer last had, en aan de "Hoover Dam" in Arizona/Nevada begon ik me na een een nochtans fantastische reis afschuwelijk slecht te voelen. De gedachte aan de "pijn, de patiënten, de moeilijkheid om trappen te doen ben ik terug opgenomen in het hospitaal, het verdict kennende, dat ik mezelf volledig aan het vernietigen was. Dat ENE moment aan de HOOVER DAM zal ik NOOIT vergeten. HET EINDE van een leven en de start van een nieuw leven als "ernstig mindervalide". Eén pluspuntje: ik was zwaar verzekerd. Maar what the f** ben je met geld als je zoals ik nu niets meer kan doen. Zelfs gitaar spelen valt me zwaar. Ik ben gevlucht in kopen van gitaren, en ik zat hier doelloos thuis. Tot de dag dat ik plots en onverwacht administrator werd op chordie, en echt dat heeft me terug een doel en "lust for life" gegeven. Ik hoop dat ik hier evenveel vriendschappen kan sluiten als op de andere sites. Ik wens dit NIEMAND toe, maar ik LEEF van dag tot dag en voel me zelfs in deze omstandigheden goed.
Ik hoop mijn steentje te kunnen bijdragen hier, ik ben open, eerlijk en houd niet van hypocrieten en leugenaars. Al wat ik verlang is wat vriendschap, wat chatten en begrepen te worden. Ik hoop niet of dit teveel gevraagd is. De rolstoel heb ik al, maar mijn dagen gaan vlot vooruit.
BLESS YOU ALL.
Lieven aka gitaardocphil, doc, rockdoc, whatever.

budje
24 juli 2008, 20:30
wow, en ik maar denken dat mijn gebroken kleine teen zeer deed een paar weken terug!

Welkom allebei!

Thundermane
24 juli 2008, 23:11
Hallo iedereen,

Na een tijdje meegelezen te hebben op dit forum heb ik eindelijk de moed gevonden om mezelf te registreren :dance: .

Ik ben Niels, 16 jaar jong en woonachtig te Ieper (Belgie :cheerup: ).
Ik speel al ongeveer 6 jaar intensief gitaar (4j. elektrisch) en maak deel uit
van de Ieperse metalband somnium (www.myspace.com/somniummetal).

Qua gear speel ik het vaakst op m'n Ibanez sz520qm en Randall rg100g3,
binnenkort komt hier waarschijnlijk een Marshall 1960av cabinet bij. (+ later nog een ENGL Fireball :) )
Ook speel ik klassieke gitaar (Almansa Studium 402).

Favoriete bands op dit moment: Lamb of God, Divinity, Soilwork, Godsmack, heel wat Belgische/regionale bands, ...

Ik hoop hier wat kennis op te doen omtrent gitaren, versterkers, effects, etc.

Grtz,
Niels
Dude maar 1 nummer op jullie myspace, maar hijs wel strak!!!
Coole poep!
Ik zelf ben ook nogal van de Lamb of God :D

robert-gitarist
26 juli 2008, 13:45
Welkom beide.

gitaardocphil, is het niet handiger om een appart topic te maken waar je je voorsteld? :) Beetje appart om dat zo in andermans topic neer te planten ;)
Nogmaals welkom beide, en vermaak jullie!

Somnium
28 juli 2008, 14:51
Dude maar 1 nummer op jullie myspace, maar hijs wel strak!!!
Coole poep!
Ik zelf ben ook nogal van de Lamb of God :D

Is nog niet eens een 'echt' nummer, demo komt er in het najaar aan, het nummer die er nu op staat vind ik echt niet overdreven strak :sssh:

Grts.
Niels

Thundermane
28 juli 2008, 16:34
Is nog niet eens een 'echt' nummer, demo komt er in het najaar aan, het nummer die er nu op staat vind ik echt niet overdreven strak :sssh:

Grts.
Niels
Het klinkt wel lekker, misschien qua sound nog niet strak maar luister ik tussendoor. :)
Ik vind het wel wt hebben in elk geval.
De zang is minder mijn ding, maar de instrumenten vind ik wel strak gespeeld klinken.
Jullie hebben ook een goede drummer, speelt goed op jullie stukjes in.
(Vind ik allemaal dan hea)

Kris Haex
28 juli 2008, 22:31
Dag nieuwe Belg, hier nog een Belg!

humbucker
29 juli 2008, 13:39
welkom!!

hoe meer Belgen, hoe meer vreugde!

GibsUn
29 juli 2008, 13:47
En als je uit Antwerpen komt kan het niet meer kapot!!



wees aub geen limburger..

:hippie: