PDA

View Full Version : strat-pickup op acoustic => waar gaat de ground wire naartoe?



jimihattricks
21 juli 2008, 15:50
Hey mensen,

Ik wil een strat-pickup in het klankgat van mijn STAGG akoestische gitaar hangen, maar waar naartoe moet de ground wire op een akoestische gitaar met houten brug?

Mr.Fingers
21 juli 2008, 15:53
in je poep :D

Nee, die gaat naar je jack, en komt aan het "ringetje" te hangen, niet aan het lipje

jimihattricks
21 juli 2008, 15:58
okay.. maar normaliter is je gitaar toch via de brug geaard, hoe zit dat dan nu in elkaar?

barno
21 juli 2008, 17:09
ik dacht dat ie ook bij een acoustische contact moet maken met de hardware (tuners met name) via 1 snaaruiteinde eventueel

Edit (na 10 sec nadenken): klopt niet
bottomline: ik weet het niet! :)

jimihattricks
21 juli 2008, 17:36
mja.. oplossing van mr. fingers is dus idd niet compleet; hij bromt (maar doet t wel, best lachuh)..

dus iemand anders? hoe ga ik dit oplossen?

Mr.Fingers
21 juli 2008, 18:24
Inderdaad toch een draadje naar een van de snaren doen, je moet aarden over je vingers. (dus een draadje van de snaar naar de aarde van de jack)

jimihattricks
22 juli 2008, 11:02
hehe ja, ik kan natuurlijk wel elke snaar aan de jack gaan solderen, maar lijkt me niet de ideale oplossing :)

anyway, ik heb een oplossing gevonden:

ik maak een nieuwe brug van messing.. althans, ik heb een dun messing stripje gevonden dat ik tegen de oude brug kan klemmen (met wat vijlwerk wel te verstaan), zodat de snaren over het stripje lopen.. die strip verbind ik dan met de aardedraad; probleem opgelost..

ik zal voor de gein wel eens een pic posten of wat soundsamples als ik klaar ben, het klonk in ieder geval best aardig voor een Stagg-DIY project (beter dan ik had gedacht).. ik moet wel nog een setje snaren voor electrische gitaar erop gooien, klinkt net wat beter

barno
22 juli 2008, 11:34
Stagg acoustische gitaren: zijn die niet onlangs bij wet verboden? :)

Dekkz0r
22 juli 2008, 11:37
Stagg acoustische gitaren: zijn die niet onlangs bij wet verboden? :)


aub niet, dan worden ze zeldzaam en wil iedereen zo'n ding :stop:


:seriousf:

jimihattricks
22 juli 2008, 12:12
Stagg acoustische gitaren: zijn die niet onlangs bij wet verboden? :)

:sssh:

ik probeer hem te vermommen als akoestisch-elektrische gitaar

Kim Wilson
22 juli 2008, 12:15
aub niet, dan worden ze zeldzaam en wil iedereen zo'n ding :stop:


:seriousf:
Wees blij, dan komen de vroeger onwetende gitaristen nog eens geschikt van hun troep af. :satisfie:

jimihattricks
24 juli 2008, 22:45
tering, een messing bruggetje gemaakt waar de snaren overheen lopen, maar ik heb nog steeds brom.. hij is nu zo gewired (rood is hot, zwart is ground):

http://img299.imageshack.us/img299/1319/wiringnuuf4.png

de aardedraadjes zijn dus aan de messing brug verbonden die dan op zijn beurt weer in contact staat met de snaren en mijn hand..

doe ik iets verkeerd? maakt het iets uit als ik het verander naar dit? (zoja, waarom?)

http://img368.imageshack.us/img368/9228/wiringzoud6.png

zonee, wat zou een andere bron van de ruis kunnen zijn? het klinkt echt als het klassieke aardingsprobleem dus ik zoek het ook in die hoek...