PDA

View Full Version : Se-70



WillemdaGuide
21 juli 2008, 15:36
Beetje stomme vraag wellicht maar kan ik de SE-70 van Boss rechtsreeks tussen mijn amp en gitaar inzetten of moet ie echt inn een fx loop van de amp?

Die VF-1 (of was het VH-1) van Boss heeft een speciale gitaarinput maar dat heeft de SE-70 dus niet.
Ik snap ook dat het waarschijnlijk gewoon een kwestie van proberen is maar ik heb momenteel geen goede voeding voor dat ding dus als hier nou al collectief wordt gezegd dat het niet kan of bagger gaat klinken kan ik mij die speurtocht naar zo'n adapter besparen.

alvast bedankt!

Liquid_Metal
21 juli 2008, 15:44
ik ken de SE 70 niet echt, maar ik verwacht dat er zowel preamp als postamp effecten in zitten. En dan moet je m dus in de fx loop zetten. Anders zijn alle effecten vóór je amp en dat wil je niet (een delay ervoor klinkt (meestal) nergens naar bv). Je moet dus zorgen dat preeffecten voor de amp komen en posteffecten erna. Het ligt er dus aan welke effecten er in zitten (en welke je gebruikt)

WillemdaGuide
21 juli 2008, 15:58
Bedankt voor je antwoord.
voor zover ik heb begrepen is de SE-70 de voorloper van de GX/SX-700.
Uiteraard besef ik dat lang niet alle effecten goed zullen klinken voor een pre-amp.
De effecten die ik pre gebruik zijn voornamelijk, autowah, phaser, compressor en eq. In de SE-70 zitten ook veel delays ed maar die gebruik ik toch niet (replifex in de fx loop van de amp)
Het is feitelijk gewoon de bedoeling dat de SE-70 mijn losse pre pre-amp pedaaltjes (op od's na) vervangt.

Ik zat dus voornamelijk met de inputleves enzo

Dirk_Hendrik
21 juli 2008, 16:15
Ik heb jaren met en SE 50 tussen gitaar en versterker gespeeld zonder een enkel probleem. Ik verwacht niet dat dat bij de opvolger, de 70 dus, ineens totaal anders was.

boss
21 juli 2008, 16:52
WillemdaGuide, ik heb hier de manual van de SE-70 als pdf.
Als je interesse hebt stuur me je email maar via een PM.

WillemdaGuide
22 juli 2008, 16:19
Super!
Dat zal dan helemaal goed gaan komen. Heb inmiddels een vervangende voeding besteld dus nog heel even wachten. Nou nog kijken hoe ik zo'n unit in/op een pedalboard ga bakken....
:confused:

boss
22 juli 2008, 22:25
Willem, mail verstuurd naar je adres in je profiel.
En dat pedalboard... kleine verhoging maken moet toch wel lukken?

WillemdaGuide
23 juli 2008, 09:21
Jawel, maar ik had gehoopt het op mijn pedaltrain2 kwijt te kunnen maar die SE-70 is eigenlijk te diep daarvoor.

Ik overweeg nu om of:
Een pedaltrain pro aan te schaffen
Zelf een pedalboard bouwen

Voordeel van de pedaltrain pro is dat ie (waarschijnlijk) groot genoeg is, stevig, licht en met case of tas komt.

Voordeel van zelfbouwen natuurlijk dat je het precies maakt zoals jij wilt en alles perfect past. Jammer is alleen dat ik niet echt heel handig ben maar wel weer erg kritisch op het eindproduct, dus waarschijnlijk kost het me heel veel tijd, energie en moeite en vind ik het op het eind net niet...

hmmm, ik denk niet dat mijn pedalboard af komt voor de volgende gig van 9 aug...

boss
23 juli 2008, 11:10
hmmm, ik denk niet dat mijn pedalboard af komt voor de volgende gig van 9 aug...:D :D :D LOL
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar de rest van je spullen.
Een optie zou toch zijn om een verhoging te maken voor de tweede rij pedalen, en daar onder je SE-70 te monteren.
Zoiets zie je wel vaker met een wireless systeem, dus dit moet ook lukken lijkt mij.

WillemdaGuide
23 juli 2008, 11:33
ok, even een toevoeging dan van hoe het moet gaan worden. De meeste spullen heb ik inmiddels in huis of zijn onderweg.

Gitaar (LP met powerbridge) komt via patchbay binnen via stereo signaal. Hierna komt er een kastje waarmee ik het stereo signaal splits.

De piezo gaat naar een LR-Baggs paraDI. In de fx loop van deze pre-amp DI wil ik één kant van de SE-70 gebruiken (reverb/delay enz)en dan rechtstreeks naar de PA.

Het electrische signaal gaat eerst door de wah en komt dan binnen in de musicom EFXMKII (programmeerbare looper/switcher)
In deze looper komen:
MI Audio Blues Pro
MI Audio Crunchbox (twijfel nog over een tubezone maar de CB heb ik al)
Korg Ptchblack tuner
ISP Decimator
Andere kant van de SE-70 (phaser, comp, autowah enz.)
Vanuit de EFX gaat het signaal via de patchbay naar de amp.

Met de EFX MKII schakel ik dan ook de clean/dist. van de amp.
En kan ik piezo/magnetic aan en uit mee programmeren.

In de fx loop van mijn amp (engl screamer50 head) hangt nog een replifex van Rocktron voor de mod/time effects en een oude MXR sixband eq (zo'n blauwe)
De replifex schakelt dan weer reverb aan/uit en de gainboost van de amp.

Maar... naast de EFX die alle presets schakelt enzo wil ik ook nog ruimte overhouden voor mijn Axess MFC-5 om de losse effecten van de replifex via CC aan en uit te schakelen.

Voor de voeding gebruik ik een PP2+
Die kan alleen niet de SE-70 en de EFX MKII voeden dus wellicht dat ik ooit nog eens zo'n mooie pedalsnake multikabel overweeg.

Dit zou voor mij de perfecte/ideale setup zijn maar nu nog alles in elkaar bakken....

edit: ik wil op het board ook nog ruimte overhouden om in de toekomst een wireless erop te knopen maar dat zit er denk ik voorlopig nog niet in...