PDA

View Full Version : AC 15 cc is vergelijkbaar met?



Nicolaas
21 juli 2008, 15:00
Mensen ga donderdag een AC 15 cc met alnico blue halen, maar nu wil ik
graag meer testen van de zelfde klasse. Wat is vergelijkbaar? Moet wel
een beetje kunnen rocken. Budget is 1500 e,-

Is voor op de slaapkamerniveau, die ac 30 lijkt me teveel van het goeie denk.

Harry
21 juli 2008, 15:17
de AC15 is ook niet bepaald een slaapkamerversterkertje.....

rickert
21 juli 2008, 15:19
Apart verhaal, je gaat een versterker kopen en je wilt ineens vergelijkbaar iets testen? Verder heeft Harry gelijk, die dingen gaan HARD. Behalve bij Leon, maar hij is raar:p.

Maar ik heb geen idee wat je bedoelt met vergelijkbaar.

Nicolaas
21 juli 2008, 15:22
Een vergelijkbaar versterkertje, qua wattage. En ik ga hem waarschijnlijk kopen, ben nog niet zeker miss dat ie zwaar tegenvalt oid.

Maarja als ik iets wil dat specifiek op de slaapkamer kan, het al gauw die
gekke kleine versterkertjes. En heb liever een grotere waar ik wat aan heb
als ik soms nog eens met wat vrienden speel. Anders kan ik altijd nog
een hotplate kopen.

jonesd
21 juli 2008, 15:32
Een vergelijkbaar versterkertje, qua wattage. En ik ga hem waarschijnlijk kopen, ben nog niet zeker miss dat ie zwaar tegenvalt oid.



Heb je hem dan nog niet getest?

Nicolaas
21 juli 2008, 15:35
Ik ga donderdag uitvoerig testen. Heb hem wel gehoord, maar das wat anders dan er zelf op spelen.

ieme
21 juli 2008, 15:48
Waar ga je hem testen? voor 1500 euro zijn er zoveel leuke, goeie, vette en super vette amps te krijgen....

Nicolaas
21 juli 2008, 15:55
Bij Feedback in Apeldoorn, en klopt voor 1500 heb je aardig wat. Maar als het goedkoper uitvalt wil ik er nog een Slash Epi bij hebben.

B_2_the_a
21 juli 2008, 16:05
Apart verhaal, je gaat een versterker kopen en je wilt ineens vergelijkbaar iets testen? Verder heeft Harry gelijk, die dingen gaan HARD. Behalve bij Leon, maar hij is raar:p.


ow
dan ben ik ook raar
ik had hem thuis ook altijd voluit staan (maarjah, ik gooi thuis ook m'n 8100 met 4x12 kast flink hard)...
voor thuis is ie perfect voor mij, maar voor een band: no way

ieme
21 juli 2008, 16:05
Bij Feedback in Apeldoorn, en klopt voor 1500 heb je aardig wat. Maar als het goedkoper uitvalt wil ik er nog een Slash Epi bij hebben.


slash epiphone koop je niet zomaar, dan heb je iets met slash... dus waarom een Vox en niet een Marshall Vintage modern??

DeiDRagonas
21 juli 2008, 16:11
Ik zeg (weer)... Fender Blues Junior.

:blast:

Roy

Nicolaas
21 juli 2008, 17:00
slash epiphone koop je niet zomaar, dan heb je iets met slash... dus waarom een Vox en niet een Marshall Vintage modern??

Touche! Klopt behoorlijke fan Hehe, maar moet gewoon te doen blijven op me kamer. Maar volgens gaan die Vintage modern's wat te hard.

duckman
21 juli 2008, 17:07
Als je toch niet in een band zit en een Slash fan bent, ga dan op zoek naar een Marshall studio 15 amp (2de hands).
Beste kleine marshall met veel gain.

ieme
21 juli 2008, 17:16
Als je toch niet in een band zit en een Slash fan bent, ga dan op zoek naar een Marshall studio 15 amp (2de hands).
Beste kleine marshall met veel gain.

is een super amp! ik zoek er ook nog 1

ieme
21 juli 2008, 17:16
Touche! Klopt behoorlijke fan Hehe, maar moet gewoon te doen blijven op me kamer. Maar volgens gaan die Vintage modern's wat te hard.

een vox ook, en een 50 watt marshall is nog te doen hoor, hier tenminste wel...

Nicolaas
21 juli 2008, 17:19
Ik hoef geen exacte sound, want ik ben ook een groot fan van Adam Jones. Dus ik d8 AC 15 met een Fulltone ervoor oid.

Ik ga ook nog even een Koch Studiotone proberen. Wellicht ook een optie.

Nicolaas
21 juli 2008, 17:20
een vox ook, en een 50 watt marshall is nog te doen hoor, hier tenminste wel...

Dan ga ik ook stiekem een JVM testen :p

ieme
21 juli 2008, 17:24
dan heb je een mooi setje met je slash sig... de slash sigs van gibson zijn op t moment erg voordelig te krijgen in de states, de modellen met flamed top's staan buy it now omgerekend voor 1580 euro... en JA DAAR WIL IK WEL 1 VAN!!

Harry
21 juli 2008, 17:28
AC15 met een OCD....... woon je ergens op de heide? Even serieus, dat gaat pas lekker klinken als je die AC15 een stuk open kunt draaien.

Nicolaas
21 juli 2008, 17:39
AC15 met een OCD....... woon je ergens op de heide? Even serieus, dat gaat pas lekker klinken als je die AC15 een stuk open kunt draaien.

Suggesties dan..? Bijv. Orange Tiny Terror Head

zjanke
21 juli 2008, 17:40
Nee joh, een Blue angel met OCD da's zeker zo lekker en ook onder de 1500 goed te doen, kan die Epi slash er ook nog bij...

classicrooock
21 juli 2008, 17:48
dan heb je een mooi setje met je slash sig... de slash sigs van gibson zijn op t moment erg voordelig te krijgen in de states, de modellen met flamed top's staan buy it now omgerekend voor 1580 euro... en JA DAAR WIL IK WEL 1 VAN!!
heb jij nog niet genoeg gear? :???: *jaloers*

Nicolaas
21 juli 2008, 18:08
Nee joh, een Blue angel met OCD da's zeker zo lekker en ook onder de 1500 goed te doen, kan die Epi slash er ook nog bij...


Hehe wil die van jou zeker verkopen, eindhoven is me net wat te ver :P

zjanke
21 juli 2008, 18:10
Kom ik hem toch brengen :cheerup:

Als je interesse hebt, reageer dan maar op mijn PM...

Nicolaas
21 juli 2008, 18:23
Heb geantwoord op je PM.

Soundscape
21 juli 2008, 18:36
De Tiny Terror is een fijne versterker; heeft best wat gain en is schakelbaar naar 7 W. Bovendien ook nog eens heel makkelijk te vervoeren (als dat noodzakelijk mocht zijn). Zeker even proberen dus.

Nicolaas
21 juli 2008, 18:58
Ik zag het, alleen jammer dat er geen regelbare treble mid en bass op zit. Wat voor speakers gaan daar goed onder? Hij is zo goed koop dat de een cab er onder kan zetten.

En die hughes & kettners 20 watters, rocken die een beetje. Iemand een idee?

Bolder
21 juli 2008, 19:06
Ik zag het, alleen jammer dat er geen regelbare treble mid en bass op zit. Wat voor speakers gaan daar goed onder? Hij is zo goed koop dat de een cab er onder kan zetten.


Gewoon de Orange PPC 112!! Geweldig dat ding!

Luke-wannabe
21 juli 2008, 19:47
Apart verhaal, je gaat een versterker kopen en je wilt ineens vergelijkbaar iets testen? Verder heeft Harry gelijk, die dingen gaan HARD. Behalve bij Leon, maar hij is raar:p.

Maar ik heb geen idee wat je bedoelt met vergelijkbaar.
Nou ik vind jou anders ook een knap vreemd mannetje.

Edit: Ik zou trouwens niet de AC15 kopen. Hij is echt kut.

Nicolaas
21 juli 2008, 20:02
Hehe, voel een Jerry Springer show aankomen.

Hoe lang noemt ie jou al een raar mannetje?

Bernd Veenema
21 juli 2008, 20:15
Ik zou de Studiotone zeker testen! Leuke amp.

Nicolaas
21 juli 2008, 20:57
Ja ga ik ook zeker doen ben erg benieuwd naar dat ding.

Luke-wannabe
21 juli 2008, 22:29
Hehe, voel een Jerry Springer show aankomen.

Hoe lang noemt ie jou al een raar mannetje?
Ik weet het niet meer precies.. Zal wel de winter van '45 geweest zijn.


Of was het vorige week dinsdag?

humbucker
21 juli 2008, 22:53
Edit: Ik zou trouwens niet de AC15 kopen. Hij is echt kut.


Vanwaar ineens die ontevredenheid over je AC15? Of heb ik iets gemist?

JelmerOnGuitar
22 juli 2008, 00:31
Ik hoef geen exacte sound, want ik ben ook een groot fan van Adam Jones. Dus ik d8 AC 15 met een Fulltone ervoor oid.

Ik ga ook nog even een Koch Studiotone proberen. Wellicht ook een optie.
Die zou ik zéker gaan testen, als je met pedalen werkt: Superding! Ik speel op zo'n versterker in een oefenruimte waar ik vaak repeteer met een band... Ik gooi mn pedalen ervoor, en echt een supergeluid.

De AC15 vind ik zelf ook een erg mooi geluid hebben, lekker warm... Alleen ik schat de Koch hoger in.

Tot slot wil ik nog ff zeggen dat je voor die 1500 euro echt een kneiter vette amp kan kopen. Veel meer dan een AC15 (die namelijk 580 kost bij de lokale gitaarboer).. Ik zou ff goed gaan zoeken naar dikke buizenamps en álles testen!! Niet te snel iets kopen, je moet echt jou amp vinden. Wat je namelijk met dat geld wel gaat lukken!

Succes!

Luke-wannabe
22 juli 2008, 00:38
Vanwaar ineens die ontevredenheid over je AC15? Of heb ik iets gemist?
Ik liep maar te fokken. Ik vind de VOX AC15 een erg fijne amp!

rickert
22 juli 2008, 00:41
Ik liep maar te fokken. Ik vind de VOX AC15 een erg fijne amp!
Ik ook, ik vind je een erg fijne knul!

Luke-wannabe
22 juli 2008, 00:42
Ik ook, ik vind je een erg fijne knul!
Rick wat hou ik toch van je..

humbucker
22 juli 2008, 11:44
Ik liep maar te fokken. Ik vind de VOX AC15 een erg fijne amp!

owww, ok :seriousf:

Swampash
22 juli 2008, 14:47
Of de Vox AC15 heritage(handwired), die kan je ook nog naar 7,5 watt schakelen. Die amps klinken echt waanzinnig.

Nicolaas
22 juli 2008, 15:55
Rick wat hou ik toch van je..
Wat een liefde hier haha.

Nicolaas
22 juli 2008, 15:57
Die zou ik zéker gaan testen, als je met pedalen werkt: Superding! Ik speel op zo'n versterker in een oefenruimte waar ik vaak repeteer met een band... Ik gooi mn pedalen ervoor, en echt een supergeluid.

De AC15 vind ik zelf ook een erg mooi geluid hebben, lekker warm... Alleen ik schat de Koch hoger in.

Tot slot wil ik nog ff zeggen dat je voor die 1500 euro echt een kneiter vette amp kan kopen. Veel meer dan een AC15 (die namelijk 580 kost bij de lokale gitaarboer).. Ik zou ff goed gaan zoeken naar dikke buizenamps en álles testen!! Niet te snel iets kopen, je moet echt jou amp vinden. Wat je namelijk met dat geld wel gaat lukken!

Succes!

Word wel de ac15 met alnico blue, en moet niet al te doof worden ;)
Maar ik ga van alles testen. Hoor net dat de Slash epi pas volgende week
binnen is #@$%^&Q!!!