PDA

View Full Version : Twijfel tussen VOX AC15 of AC30cc1



Jay75
21 juli 2008, 12:44
Ik kan beide 2ehands krijgen, voordeel van de AC15 ( met UK celestion greenback ) is dat ik deze kan ruilen met mijn Fender Blues Deluxe usa.

Maar op die AC30cc1 zitten weer meer mogelijkheden, maar die ruilt waarschijnlijk niks in. Dus dan moet ik die Fender los verkopen.

Wat zouden jullie doen?

habberdoedas
21 juli 2008, 14:05
Tja wat moet ik zeggen. Persoonlijk heb ik het niet meer zo op VOX. De CustomClassic (CC) en AC15 komen tegenwoordig uit China en dat zegt mij genoeg. Kennis van me heeft er ook een waarvan de (net)zekering er iedere keer uitklap. Zou zeggen spaar ff door voor wat anders. ENGL/BOOGIE/KOCH/ORANGE etc.

johanb
21 juli 2008, 14:06
Ik heb eerst een ac15 gehad en heb nu een ac30. Ik vond de ac15 een mooi geluid hebben maar ook maar 1 mooi geluid, ik draaide de knoppen altijd toch weer terug in de zelfde stand. De ac30 maakt niet uit hoe de knoppen staan altijd goed geluid ,maar tochweer iets anders bij verschillende instellingen

Jay75
21 juli 2008, 14:24
Ja die AC30 is veelzijdiger denk ik, qua sound vind ik het prima hoor, ik heb er een gehad en die deed precies wat ik wilde horen. Dus dat is het probleem niet voor me.

Ik denk inderdaad ook dat als ik nu die AC15 neem uiteindelijk toch een AC30 wil hebben.

Nog meer pro/cons?

Harry
21 juli 2008, 15:00
dit slaat toch nergens op? Stel dat iemand een auto wilt kopen, zeg jij 'koop maar een fiets anders moet je steeds gaan tanken'........
Een Vox klinkt als een Vox, en dan koop je een Vox.



Tja wat moet ik zeggen. Persoonlijk heb ik het niet meer zo op VOX. De CustomClassic (CC) en AC15 komen tegenwoordig uit China en dat zegt mij genoeg. Kennis van me heeft er ook een waarvan de (net)zekering er iedere keer uitklap. Zou zeggen spaar ff door voor wat anders. ENGL/BOOGIE/KOCH/ORANGE etc.

the sure thing
21 juli 2008, 15:02
De AC15 blijft langer clean en vind ik ook een mooier clean hebben. De AC30CC gaat sneller oversturen en is veelzijdiger. E.e.a. is dus afhankelijk van welke stijlen je speelt en of je je vervorming uit pedaaltjes of uit de amp wil halen.

Jay75
21 juli 2008, 16:00
Ik speel niet echt clean, alleen thuis, dus qua volume zou het dan thuis prima zijn, maar ik wil mijn vervorming uit de amp halen. Dus ik denk dat ik maar voor de AC30 ga ;)

Iemand mijn Blues Deluxe kopen? hehe

DeiDRagonas
21 juli 2008, 16:05
Wat zouden jullie doen?

Zonder te twijfelen de AC15..

edit: Maar ik haal al mn geluiden uit pedaaltjes en kan t met n cleane enkel kanaals amp doen..

Grt R!

the sure thing
21 juli 2008, 16:05
De AC30CC dus... Doe mij een lol en vergeet die CC lettertjes niet.... Dat heeft al menigmaal tot spraakverwarring geleid!! De AC30 is geen vergelijk met de AC30CC.

MarkV
21 juli 2008, 19:46
De AC15 blijft langer clean en vind ik ook een mooier clean hebben. De AC30CC gaat sneller oversturen en is veelzijdiger.

Dat begrijp ik toch niet helemaal... Beide hebben nl. een master volume, dus dan zou je verwachten dat de AC30 langer clean (kan, mits je de knoppen de juiste kant op laat wijzen) kan blijven vanwege meer watt... of ben ik nu abuis...

Persoonlijk heeft de AC30 wel een meerwaarde (meer en betere EQ, blenden kanalen), maar dat is niet zozeer de genoemde veelzijdigheid.. Met de AC30 heb je weliswaar twee kanalen (die niet schakelbaar, maar toch weer wel met een A/B box) maar het mooiste geluid krijg je m.i. toch alleen als je beide blend. En dan moet je dus alsnog met pedalen aan de bak. Daarnaast krijg je een serieus volume verschil als je het ene kanaal clean houdt en de ander met meer gain opzet.

Voorts vond ik op beide versterkers (AC15 en AC30) de overdrive op slaapkamer niveau niet geweldig. Je moet toch echt wel de amp wat harder zetten om de echte Vox overdrive te krijgen. Dat is misschien (niet goed genoeg getest) met de AC15 wat makkelijker te bereiken.

De CC1 heeft wel een aardige speaker (beter dan die Marvels), maar het klinkt daardoor wel iets 'moderner' dan de Blue's.

Maareh... Ik wil je niet van de aankoop van een AC30 afhouden natuurlijk (Jeroen?) Trouwens, over de betrouwbaarheid kan ik weinig zeggen, maar tot op heden nooit problemen gehad (meneer habberdoedas)

the sure thing
21 juli 2008, 22:34
Mijn excuses, ik dacht dat we het over een OUDE AC15 hadden, die hadden nog geen mastervolume. Je hebt gelijk: de laatste AC15's uit Engeland hadden wel een mastervolume aan boord.

Ik heb destijds de AC30CC vegeleken met een oude AC30 en een oude (non MV) AC15. Dan gaat mijn verhaal wel op...