PDA

View Full Version : Probleem hook footswitch



Rick trodat
21 juli 2008, 12:39
Mensen,

Van de week een hook captain el34 aangeschaft. Fantastische versterker, maar ik heb een probleem met de footswitch. Ik hoor namelijk een harde knal/plop als ik de button cl/l in druk.

Nu heb ik al contact opgenomen met vd haar, waar ik em gekocht heb, die gaf me een verkeerd nummer van Leendert. Hij zei dat hij misschien meer zou weten. Nu is mijn vraag heeft iemand hier het juiste nummer van leendert. Van de Haar neemt namelijk zijn telefoon niet meer op en ik heb vanavond een belangrijk optreden.

Pm en i gewenst, anders staat zijn nummer op het net.

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:40
Mischien via zijn site ook nog even kijken naar contact informatie?

Rick trodat
21 juli 2008, 12:42
Nee helaas

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:43
Aiwhh ehm, zobiezo Haar blijven bellen! mischien dat ze pas om 13:00 open zijn vanwege de maandag?

Rick trodat
21 juli 2008, 12:45
Nee ik had em vanmorgen al aan de lijn, daarna nam ie niet meer op. No hard feelings naar hem hoor, maar ik zit toch met een probleem.

Harm
21 juli 2008, 12:49
Footswitch heeft de neiging om te ploppen ja... was ik ook achter... wordt minder als de top lang aanstaat :S

Maar hij plopt vooral als je speelt en dan schakelt, even gedempt houden en hij plopt niet... bij mij tenminste...

Ik stuur je pm voor mailadres van Leendert

Harm

future2future
21 juli 2008, 12:49
Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik heb ook zoiets gehad met mijn hook footswitch, Erik zei veel schaklen, gaat na een tijdje over

Rick trodat
21 juli 2008, 13:00
En is het weg gegaan? Want dan moet ik veel schakelen voor vanavond

Ik heb leendert ook ff gemailt, hopelijk reageert hij snel.

Dude
21 juli 2008, 13:58
plopjes zijn kut maar niet onoverkomelijk waardoor het voor vanavond opgelost moet zijn ?

gewoon vragen of de band wat harder speelt joh... probleem opgelost ;)

ieme
21 juli 2008, 14:24
ik weet niet welk adres je van leendert heb, anders heb ik zn hotmail adres ook nog voor je...

the sure thing
21 juli 2008, 15:05
Bij Jukebox in Boekel heb ik de HOOK uitgebreid getest. Na een uur spelen en veel schakelen was het geplop (bijna) weg. Dus: lang voor het optreden al amp aanzetten en af en toe schakelen! Is wel een houtje-touwtje oplossing, maar for the time being ff het beste?

almarvk
21 juli 2008, 15:12
Beetje rare oplossing voor een zeer dure amp.

the sure thing
21 juli 2008, 15:15
Ben ik ook met je eens. Het is ook geen oplossing, maar symptoombestrijding zodat je in ieder geval door een optreden komt...

ieme
21 juli 2008, 15:39
hmmm succes vanavond!

ieme
21 juli 2008, 15:40
ik heb trouwens mij mijn 3 kanaals rectifiers wel dat als je hem voor t eerst als je hem aan zette en naar kanaal 2 schakelde een harde plop kwam maar dat was altijd 1 malig...

kirk19
21 juli 2008, 17:10
inderdaad, mesa's hebben dit ook. Gewoon amp laten opwarmen, die plop is gewoon een gevolg van het koud schakelen.

the sure thing
21 juli 2008, 17:17
Nee, bij de HOOK versterkers is dit probleem hardnekkiger dan bij Mesa,s.

ieme
21 juli 2008, 17:25
kreeg net een mailtje van de topic starter dat hij na 3 uren EN moe is EN t probleem er nog is.....

;)

jacky
21 juli 2008, 17:27
Even terug met de amp

Is zeker op te lossen

Erik is echter even op vacantie

future2future
21 juli 2008, 18:18
Bij mij is het idd weggegaan

Marc Oblivian
22 juli 2008, 09:22
inderdaad, mesa's hebben dit ook. Gewoon amp laten opwarmen, die plop is gewoon een gevolg van het koud schakelen.

Klopt...hoorde het ook in het begin...best een harde plop, maar verder geen last meer gehad tijdens de oefensessie...

JeroenSchaaf
22 juli 2008, 09:55
\Hoe is verder het optreden gegaan?

Rick trodat
22 juli 2008, 10:23
Nou tijdens de soundcheck werd de plop al minder en ik kon mijn geluk niet op. Ik heb toen de versterker een uur laten warm draaien voordat we gingen spelen, en toe was de plop nauwelijks meer hoorbaar.

Ik kreeg veel complimenten over mijn sound, sommige mensen omschreven het als wooden, en voelde sommige noten echt in hun maag. Daarnaast ook geen enkel effect meegenomen, alleen de switch.

Harm
22 juli 2008, 10:31
Nou tijdens de soundcheck werd de plop al minder en ik kon mijn geluk niet op. Ik heb toen de versterker een uur laten warm draaien voordat we gingen spelen, en toe was de plop nauwelijks meer hoorbaar.

Ik kreeg veel complimenten over mijn sound, sommige mensen omschreven het als wooden, en voelde sommige noten echt in hun maag. Daarnaast ook geen enkel effect meegenomen, alleen de switch.


Lekker!!!

Andere mensen al gevonden waar het aan ligt? En is het zelf te corrigeren?
Bij mij plopt de top alleen idd als hij wat koud is... maar ja, ik heb er tijdens de optredens nooit last van, hoor het niet of het is er niet...

Harm

dml
22 juli 2008, 10:37
Is toch wat!! Koop je een amp van bijna 3000 euro......

kirk19
22 juli 2008, 11:56
dus als ik het goed begrijp is het probleem bij HOOK nog erger dan bij mesa? Dan zullen ze waarschijnlijk dezelfde switching gebruiken want mesa heeft me ooit eens gezegd dat die koude plop eigen is aan hun switching systeem. Ik heb de plop enkel de eerste keer dat ik koud schakel, daarna niets meer. Je kan ook in standby al eens door de amp zijn kanalen schakelen, dat helpt ook

Negative K3 fan
22 juli 2008, 12:24
mesa rectifiers gebruiken lichtgevoelige weerstanden, dit is om het ploppen te voorkomen daardoor komt het waarschijnlijk ook dat hij alleen in het begin plopt.

Bij relais schakeling is het ploppen eigenlijk inherent, door het geluid een tijdje uit te zetten plopt de amp niet meer, maar heb je wel een korte onderbreking van het signaal. Ik denk dat er in hook amps met relais wordt gewerkt en daar kan een beetje tech zo een ontplop circuitje in solderen.

Rick trodat
22 juli 2008, 13:17
Ik hoor wat reacties van koop je een amp van zo veel geld, heb je nog problemen. Aan de ene kant geef ik ze gelijk, aan de andere kant klinkt een hook als geen ander. Ik dacht er een tijd geleden ook zo over. Maar het is een super amp. Hij is super veelzijdig en klinkt op hoog volume echt subliem. Ik heb zo'n amp nog nooit eerder gehoord. Daarnaast is de matching cab ook super. De bandleden klagen nu niet meer dat ze me niet meer kunnen horen. Doordat de speakers een soort 3d geluid geeft.

En deze amp kan, zonder dat je rest overstemt, prima door de mix heen prikken. En clean is het net een fender, met belletjes. Het lead kanaal scheurt als een beest, je trapt daarna de boost in en...

Fantastisch :rockon:

dml
22 juli 2008, 15:13
Ik hoor wat reacties van koop je een amp van zo veel geld, heb je nog problemen. Aan de ene kant geef ik ze gelijk, aan de andere kant klinkt een hook als geen ander. Ik dacht er een tijd geleden ook zo over. Maar het is een super amp. Hij is super veelzijdig en klinkt op hoog volume echt subliem. Ik heb zo'n amp nog nooit eerder gehoord. Daarnaast is de matching cab ook super. De bandleden klagen nu niet meer dat ze me niet meer kunnen horen. Doordat de speakers een soort 3d geluid geeft.

En deze amp kan, zonder dat je rest overstemt, prima door de mix heen prikken. En clean is het net een fender, met belletjes. Het lead kanaal scheurt als een beest, je trapt daarna de boost in en...

Fantastisch :rockon:

Sorry, maar ik vind het toch een beetje vreemd voor een amp in deze prijsklasse, hoe goed het geluid ook is. Je koopt toch ook geen Ferrari waarvan het dashboard rammelt en kraakt? Heb zelf ook een Mesa, inderdaad bij de eerste keer plopt 'ie, daarna niet meer. Dus het kan ook beter met de Hook.

the sure thing
22 juli 2008, 15:48
Sorry, maar ik vind het toch een beetje vreemd voor een amp in deze prijsklasse, hoe goed het geluid ook is. Je koopt toch ook geen Ferrari waarvan het dashboard rammelt en kraakt? Haha! Je wilt niet weten wat voor mankementen bijvoorbeeld een Lotus, Ferrari's en Lamborghini's hebben ten aanzien van dashboards, electronica, meetrillen van onderdelen. Maar ja: het GELUID van de motor is subliem....

dml
22 juli 2008, 17:36
Da's waar, je koopt een Ferrari niet om het rijcomfort ;)

Maar nog steeds vind ik het niet kunnen.

Rick trodat
22 juli 2008, 18:27
Ik geef je wel een beetje gelijk

the sure thing
22 juli 2008, 18:36
Da's waar, je koopt een Ferrari niet om het rijcomfort ;)

Maar nog steeds vind ik het niet kunnen. En ik geef jou helemaal gelijk! Ik heb de nieuwe HOOK (6L6) destijds een uur aan de tand gevoeld: PRACHTIGE versterker, maar ik blijf het teveel geld (nog?) vinden. En geplop van een schakelaar kan dan echt niet.

ruezzz
22 juli 2008, 19:39
Ik heb begin 2007 een van de eerste HOOKs (althans de CAPTAIN versie) gekocht. Inderdaad een supervette amp, en erg veelzijdig.
Heb onlangs nog contact gehad met Eric vd H. over de mods/aanpassingen die ze sinds de eerste modellen toepassen (of naar smaak kunnen toepassen).

Dit is zijn antwoord:
'We hebben zowieso een ander output trafo na serienummer 50
En wat kleine tunings in waarde en type van onderdelen
Je kan eerst even vergelijken of je het beter vindt
En de schakel klik kan eruit
Kom er mee langs en je kan er dan op wachten'

Nu heb ik geloof ik geen last van de schakelklik, maar hij kan er dus uit schijnbaar.

Nielsje
22 juli 2008, 19:52
Wel een typische optie dan:

"Wilt u hem mét of zonder hoorbare schakelklik?"

"Nou Leendert, doe mij maar mét, dat lijkt me wel zo handig voor als het ledje defect gaat..."

casper innosence
22 juli 2008, 19:54
Ik heb ook nog ergens n kaartje liggen van n medewerker (buitendienst) van vd Haar, nog niet zo lang in dienst, misschien kun je hem mailen als Vd Haar zelf op vakantie is?.

Over die Hook cabinetten, die 4x12's die lijken wel verdacht veel op Bogners, heb zelfs gehoord dat ze in Bogner dozen binnen kwamen, maar of dit waar is??

future2future
22 juli 2008, 20:37
De kasten worden in Amerika gemaakt, dus misschien wel in dezelfde shop als bogner.

Rick trodat
22 juli 2008, 22:31
Wat ik wel weet is dat de speakers van de 2x12 sinds kort zijn veranderd. Ik heb de g12-65 die ze vroeger gebruikte. Vond ik dieper en voller klinken dan die er nu in zitten. Dat zijn g12 H 30. Deze geven meer hoog, en drukken iets minder maar zingen wel meer rond.

In de 4x12 zitten zoiezo v30

Hell's Engl
23 juli 2008, 06:44
De klik heeft Leendert er vorig jaar voor me uitgehaald. Was 'n half uurtje binnen...

En de 4x12 is 'n Bogner cab met HOOK logo..


Groeten Joost

raymyr
11 augustus 2008, 12:56
Heb sinds vorige week ook een nieuwe Hook met 212 cabinet (Juke Box Boekel): versie Captain in Navy en Ivory Bronco (erg chique), maar belangrijker: Klinkt als een klok! Maar ken nog lang niet alle instellingen...
Die plops van de footswitch hoor ik ook. Even 10 keer op en neer intrappen en dan wordt het minder. Maar eruit laten halen is natuurlijk nog beter. Heeft iemand dat nog laten doen?
Overigens, er zit ook geen versterkermanual bij... Zou toch wel handig zijn voor juiste bediening, tips en als naslag. Hoe is de volgorde van de footswitch schakelingen van clean/crunch/lead bijv.? 1e schakelaar bij oranje is mute!

Lexvandoef
11 augustus 2008, 13:40
De volgorde van schakelen staat toch op de footswitch?

In elk geval, van links naar rechts: clean/lead, lead 1/lead 2, clean boost, lead boost, fx loop aan/uit.

Ik vermoed dat je met die 'mute' schakelaar de fx loop schakelaar bedoelt, dan is de fx loop niet doorgepatched en dan komt er inderdaad geen geluid meer door.

Ik vind het trouwens voor een multichannel, een bijzonder eenvoudige versterker qua bediening, geen frutsels, maar gewoon 3 echt goedklinkende en reagerende kanalen.