PDA

View Full Version : Versterker sjouwen of laten staan



Jeroen76
21 juli 2008, 10:45
Hoi,
zoals wellicht bekend beschik ik over een Fender Princeton 112+. Nu speel ik ieder zondag als begeleidend gitarist en sjouw ik dus m'n gear mee. Niet in de auto of bus, maar in een speciaal fietskarretje. :nervous:
Ik ben dus aan t overwegen om de versterker in het gebouw (een VMBO-school) te laten staan en 'm redelijk goed te verzekeren.

Zijn er onder jullie meer gitaristen die gear laten staan? of sjouwen jullie iedere keer alles weer mee naar huis. "T is natuurlijk wel een specifieke situatie omdat het wezenlijk verschilt van optredens buitenshuis. Vandaar mijn vraag hier.

Groetjes
Jeroen

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 10:51
verzekeren is het dingetje denk ik niet waard, maar ik zou hem niet laten staan.

Tis geen zwaar spul en als je toch een mooi fiets karretje hebt staan!

Ik laat zo nu en dan mijn spul achter in de auto staan bij mijn drummer, maar dan neemt die altijd voor de zeker heid me gitaar mee in huis.

Je moet maar zo denken er zijn altijd mensen die iets mee willen nemen ;)

Dude
21 juli 2008, 10:53
Ik ben dus aan t overwegen om de versterker in het gebouw (een VMBO-school) te laten staan en 'm redelijk goed te verzekeren.



vraag me af waar je een versterker op die manier kan laten verzekeren ? en no offence, maar volgens mij is het geen hele dure amp toch ?

ik zeg, houten kist bouwen met een dik slot er op, en afspraak maken met die school dat je hem ergens in een kast mag prakken waar er geen vmbo'ertjes bij kunnen.

KluuK
21 juli 2008, 10:55
Ik heb onderlaatst ergens een kast geregeld voor mijn AD100VT. Te zwaar om mee te sjouwen elke keer, en de ruimte waar hij staat wordt ook gebruikt door een andere band. De kast waar hij in staat kan op slot, en telkens als we gaan oefenen pak ik hem er uit. Het scheelt mij in ieder geval heel veel moeite.

Jeroen76
21 juli 2008, 10:55
vraag me af waar je een versterker op die manier kan laten verzekeren ? en no offence, maar volgens mij is het geen hele dure amp toch ?

ik zeg, houten kist bouwen met een dik slot er op, en afspraak maken met die school dat je hem ergens in een kast mag prakken waar er geen vmbo'ertjes bij kunnen.

Nou, het is natuurlijk geen hele dure Amp, maar ik heb voorlopig gewoon het geld niet om een andere te kopen. Met kids is het leven een stukje duurder hè?

Jeroen

Dude
21 juli 2008, 10:56
Nou, het is natuurlijk geen hele dure Amp, maar ik heb voorlopig gewoon het geld niet om een andere te kopen. Met kids is het leven een stukje duurder hè?

Jeroen


dat bedoel ik ook niet, ik bedoel te zeggen dat een relatief goedkope amp verzekeren totaal niet rendabel is.

ieme
21 juli 2008, 10:57
Ik laat mn cab's meestal in de oefenruimte staan en als ik weet dat ik er dezelfde week nog eens kom laat ik head en pedalboard ook achter, echter neem ik mn gitaren wel altijd mee.

Bolder
21 juli 2008, 11:00
Want volgens mij wordt de premie van die verzekering al gouw de prijs van de versterker. En een 112 is toch wel te doen met een leuk fietskarretje. Als je je amp zou laten staan wel altijd je gitaren mee nemen! Anders heb je thuis niks meer te doen ;)