PDA

View Full Version : Bogner : iemand ervaring mee ???



bagheera
20 juli 2008, 23:50
Hey zoals sommige weten ben ik opzoek naar een goede lampen versterker
gisteren gepraat met een vriend ( bassist ) en hij zei mij dat ik eens naar bogner moest kijken ( als cabinet dan wel ) .

Ik heb verschillende winkels gebeld maar geen enkele die hem heeft uitstaan dus ik kan hem nog niet testen.

Dus de vraagjes

in welke combinatie doet hij het goed ( ik speel jazz , blues , latin rock funk )

Wat kost zo'n cab

dat is het zo ongeveer eigelijk

ik ben vooral benieuwd

Rormo
21 juli 2008, 07:34
Wat kost het? Zoek het op...

In welke combinatie doet hij het goed? Ehm combinatie van wat? Met een bepaalde gitaartop. Tsja dat hangt natuurlijk helemaal van de top af. Misschien kun je ons vertellen wat voor top je hebt en wat voor gitaar je gebruikt?

Ben je op zoek naar een 2x12 of 4x12?

Feedback Rotterdam heeft bijna altijd wel een Bogner kast staan.

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 07:43
Westerhaven heeft ook een 2x12 bogner kastje staan ( in groningen )

Wat voor top gebruik je?

the sure thing
21 juli 2008, 08:22
Ik heb een Bogner 2x12. Jukebox in Boekel heeft er ongeveer 10 op voorraad staan. De Bogner 2x12 OS (oversized) wordt door een aantal forummers als een van de beste 2x12 kasten gezien. Bij Jukebox kost ie nu nieuw EUR 725,- (aanbieiding). Op gitaarmarkt wordt er nu een 2ehands aangebonden voor EUR 575,-. Die zal voor die prijs wel snel weg zijn.

Maar..... je voorkeur voor je muzieksoort die je speelt, wordt veel meer bepaald door bijvoorbeeld je versterker die je kiest. Heb je al een keuze gemaakt voor gitaarversterker?

Nielsje
21 juli 2008, 08:42
Ik heb een Bogner 2x12. Jukebox in Boekel heeft er ongeveer 10 op voorraad staan. De Bogner 2x12 OS (oversized) wordt door een aantal forummers als een van de beste 2x12 kasten gezien. Bij Jukebox kost ie nu nieuw EUR 725,- (aanbieiding). Op gitaarmarkt wordt er nu een 2ehands aangebonden voor EUR 575,-. Die zal voor die prijs wel snel weg zijn.

Maar..... je voorkeur voor je muzieksoort die je speelt, wordt veel meer bepaald door bijvoorbeeld je versterker die je kiest. Heb je al een keuze gemaakt voor gitaarversterker?

Tja.. het is een fijne kast, maar het is zo ontzettend afhankelijk van je versterker, gitaar een muziekstijl, dat ik niet zomaar een Bogner OS 2x12 aan zal raden. Ik heb er zelf wel een overigens.

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 09:32
Nielsje waarom heb jij er een dan? :p

BasHermus
21 juli 2008, 09:58
Bogners zijn goed versterkers en cabs, maar zou niet direct mijn eerste keus zijn als je jazz of blues wilt spelen.

Bij mijn weten zijn Bogner cabs standaard voorzien van Celestion V30 speakers, welke echt niet geschikt zijn voor jazz of blues. Ze klinken lekker met veel distortion of overdrive, maar clean vind ik ze nogal vlak klinken.

Ik zou eerder gaan voor iets met G12H's, Greenbacks of Celestion Blue's.

Voor een test kun je ook hier (http://www.watfordvalves.com/cgi-bin/documents/testreport_40.pdf) kijken.

Ik speel zelf over een cab met één Greenback en één G12H, wat echt een heel fijne combinatie is (met mijn versterker en oren) voor jazz, blues en rock.

ieme
21 juli 2008, 11:07
ik heb 4 bogner cabs, daarnaast nog een paar andere modellen gehad...

2X12 greenback oversize. Zelf ben ik gek van de 2X12 oversize greenback, daar heb ik 2 van, een met open en gesloten achterkant.

2X12 greenback shiva size Jaren lang is mn main cab een Shiva size (is vox ac30/ fender twin formaat) 2X12 small size gebruikt met greenbacks, de oversize klinken wat voller en hebben wat meer ballen ivt deze cab, maar de kleine shiva size 2X12 was overal op t podium te horen.

2X12 v30 oversize, klinkt in mijn beleving beter als de 412 van bogner. echter hou ik meer van de greenbacks en heb ik die dus vervangen

4X12 V30 cab, is een luide gerichte cab, is maar 1 plaats op t podium waar hij goed klinkt, op een meter of 4 ervoor. heb deze cab een jaar lang in een top 100 band gebruikt, veelal in feesttenten en achteraf had ik beter mn 2x12s mee kunnen nemen, de 4X12 had een onbruikbaar sub laag voor de meeste geluidsmensen waarmee ik werkte terwijl ik t op t podium absoluut mee vond vallen.
Ik ben nu bezig met 4 greenbacks te krijgen voor in deze cab

4X10 kendrick speakers, is leuke blues cab voor een fender top, maar ik heb hem gebruikt met mijn vox ac30 cc head en Framus dragon en dat werkte niet voor de rock die ik toen speelde, hij werkte wel goed met mn Guytron, omdat die wat meer de texas srv blues sound heeft.

Ik zou iedereen de Bogner oversize cabs aanraden en dan speakers naar smaak, voor mij zijn dat greenbacks....

strate
21 juli 2008, 11:14
ben je opzoek naar alleen een cabinet of de ook een amp?
bogner's zijn verschrikkelijk goed, ook heel geschikt voor jou muzieksmaak. de shiva of duende, daar zou ik als ik jou was voor kiezen. weet niet precies wat alleen een cabinet kost, maar een bogner shiva amp kost totaal zo ongeveer rond de 2500.

ieme
21 juli 2008, 11:15
en dan de amps, ik heb alle amps eigenlijk wel getest en heb zelf een nieuw model shiva gehad...

Uberschall, NEE NEE hoor ik jullie zeggen, maar MichaelAE stuurde me eens een fimpje toe van een Jazzgitarist die echt zo'n waanzinnige JAZZ sound haalde uit t clean van zn Uberschall.. maar idd, daar is deze versterker niet voor bedoeld, deze is in eerste instantie gemaakt voor lage beukende 7string gitaren

XTC, in verschillende modes te krijgen, 101 A (american) 6L6 eindbuizen en ik heb deze versterker niet zelf gehoord. 101 B (british) EL34 eindbuizen, deze versterker herhaaldelijk getest bij verschillende zaken en kennissen, maar is niet mijn ding, de CLASSIC is t 3e model van de XTC en die is wel heel anders gevoiced dan de andere 2 maar ook niet echt mijn ding, te compressed. Bij Jukebox in Boekel zette Frans er even een Soldano SLO100 voor mij naast en daar kwam wel een hele grote smile van op mn bek!


Shiva, 2 versies, de oude en de nieuwe met extra bright switches, met en zonder reverb leverbaar. 6l6 of el34 eindbuizen naar keuze. erg lekkere sounds mee te krijgen, mijn voorbeeld van een GOEIE shiva sound is altijd Rafael Moreira (check youtube ROCKSTAR INXS en ROCKSTAR SUPERNOVA)

Metropolis, een goeie vriend van mij heeft deze gehad, en dit monster ding reageert zo f*cking goed op pedalen en de gitaren. echt een heel puur ding waar veel goeie sounds uit te halen zijn. vooral als je bijvoorbeeld in een blues of jazz band zit...

Duende, dat is volgens mij een 18 watt combo maar daar weet ik niet zoveel van en die heb ik niet zelf gehoord. Nu kan ik wel wat typen wat ik hier en daar gelezen heb, maar daar heb ik een hekel aan, dat doen al zoveel anderen hier op t forum, mensen dingen aanprijzen zonder dat ze t product ooit zelf in t echie gezien gehoord of gevoeld hebben.....

Kim Wilson
21 juli 2008, 11:35
...
Bij mijn weten zijn Bogner cabs standaard voorzien van Celestion V30 speakers, welke echt niet geschikt zijn voor jazz of blues. Ze klinken lekker met veel distortion of overdrive, maar clean vind ik ze nogal vlak klinken.

...
Sorry? Ik heb laatst mijn amp over een 4x12 met V30's gehoord tijdens een bluesforummeeting, en het ding klonk echt hemels. Goeie volle, directe toon, goed clean en geweldig met wat overdrive. Ik zit er zelfs aan te denken om mijn originele cab met G12H30's in te ruilen voor een 2x12 of 4x12 V30 kast.

Nielsje
21 juli 2008, 12:06
Ik heb een Bogner OS212 met G12-65 Herritage speakers. kast is 1/4 open, en heeft beamblockers. Ik speel met een DSL en een strat veelal (ook wel met LP), en voor de muziek de op het moment maken met de band,britpop,(lichte)rock, voldoet het prima.

Maar met een 20 watter vind ik hem veel te bombastisch, bijvoorbeeld.
Wellicht dat de kast in de toekomst nog weggaat, maar ik vind het gewoon een fijn klinkende kast, en ook erg mooi. Misschien is het ietwat gay, maar ik vind het ook fijn als m'n setje d'r ook nog leuk uit ziet :satisfie:

http://img508.imageshack.us/img508/8748/pict3106hd7.jpg

cosmos
21 juli 2008, 12:09
Hey Nielsje,

wat is jouw ervaring met die Beamblockers? Ik zie namelijk dat je die kast zo'n beetje op oorhoogte hebt staan..

Nielsje
21 juli 2008, 12:10
Hey Nielsje,

wat is jouw ervaring met die Beamblockers? Ik zie namelijk dat je die kast zo'n beetje op oorhoogte hebt staan..

Beamblockers: Gewoon kopen, krijg je nooit, maar dan ook nooit, spijt van!
Dat ie op oorhoogte (nou ja, hij komt tot aan m'n tepels oid..)staat heeft niet te maken met m'n eigen oren, maar met de ruimte op het podium :D. Verder horen de mensen in de zaal het dan toch een beetje beter. Maar het spreidt zo onzettend fijn, en geen vervelend hoog meer in het midden!

ieme
21 juli 2008, 12:17
Misschien is het ietwat gay, maar ik vind het ook fijn als m'n setje d'r ook nog leuk uit ziet :satisfie:

http://img508.imageshack.us/img508/8748/pict3106hd7.jpg


mee eens....

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/17072008822.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/10052008631.jpg

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:20
Wat zij iemand patser?

Mooi hoor ieme!

bagheera
21 juli 2008, 12:36
hey iedereen,

bedankt voor de reacties,
in Nederland staan er blijkbaar relatief veel bogners in de winkel, jammer in België niet, ik zal nog een winkel moeten vinden.

Neen de keuze van mijn amp is nog niet gevallen, het is ook zo moeilijk er zijn zoveel goeie dingen op de markt, en zet die dingen dan in de juiste combinatie en je krijgt hele goeie dingen, in een slegte combinatie en je vloekt voor het geld dat je kwijt bent.

Ik zou wat meer moeten gaan testen, maar ik zou al naar leuven ( music center ) of sint-niklaas ( key- music ) of Hasselt (JnR) moeten gaan om nog meer te kunnen testen de plaatselijke winkel heb ik alles met lampen wel geprobeerd.
Koch kwam daar als grote winnaar uit.
De twintone II maar die moet je in set kopen want zo klinkt die het best.

Mijn totaal budjet komt neer op zo'n 1500 EUR dus je zou denken dat dat genoeg is he.
Toch vind ik niet wat ik zoek ook niet op de 2de Hands markt.

Tot kopen kan ik toch maar overgaan over een paar weken, vandaar dat ik nu zoveel topics post iedereen weet wel iets wat ik niet weet.

the sure thing
21 juli 2008, 15:10
Ik heb laatst mijn amp over een 4x12 met V30's gehoord tijdens een bluesforummeeting, en het ding klonk echt hemels. Goeie volle, directe toon, goed clean en geweldig met wat overdrive. Ik zit er zelfs aan te denken om mijn originele cab met G12H30's in te ruilen voor een 2x12 of 4x12 V30 kast. He Kimmiebimmie, Ik heb een Bogner 2x12 OS met V30's gehad. Je weetwel, met een Fender BMR erbij :). Ik heb de V30's eruit gehaald en er G12H's ingepleurd. Niet vreselijk veel verschil in geluid, maar wel meer dynamiek! En IETSIEPIETSIE minder laag en dat is wenselijk bij een BMR.

Kim Wilson
21 juli 2008, 15:14
He Kimmiebimmie, Ik heb een Bogner 2x12 OS met V30's gehad. Je weetwel, met een Fender BMR erbij :). Ik heb de V30's eruit gehaald en er G12H's ingepleurd. Niet vreselijk veel verschil in geluid, maar wel meer dynamiek! En IETSIEPIETSIE minder laag en dat is wenselijk bij een BMR.
Wat voor G12H's heb je? Nieuw of oud? 55 of 75 Hz?

the sure thing
21 juli 2008, 15:17
G12H, anniversery modellen (dus niet de heritage versie). Geen idee of ze 55 of 75Hz zijn. 2x16 Ohm, samen maken ze 8 Ohm. Volgens techneuten kan de BMR prima 8 Ohm aan. Ook voor langere tijd en hogere volumes.