PDA

View Full Version : Fender, waar moet ik op letten?



Dylan61
25 februari 2003, 21:18
Waar moet ik op letten bij aanschaf van een Fender gitaar? Van de Stratocaster zijn wel meer dan 15 types vandaar mijn vraag.

Nocki
25 februari 2003, 21:47
even luisteren en veel vergelijken. er zijn er die heel tam klinken en er zijn er die heel schel klinken. welke hals vind je lekker en wat voor afwerking.
gewoon kijken wat goed speel en lekker klinkt.

nocki

Electrical Storm
25 februari 2003, 22:11
Ik zou sowieso voor een Fat Strat gaan, je krijgt dan een erg veelzijdige gitaar waar je uitstekend op kan scheuren. Verder kun je al gelang naar je budget kiezen tussen een Mexicaanse of een Amerikaanse. Voor de rest komt het er eigenlijk gewoon op neer wat je mooi vindt. Een maple toets heeft misschien wel een iets heldere en fellere klank vergeleken met een rosewood, maar ik heb bijv. gewoon een rosewood genomen omdat dat mooi bij de lakkleur van de body past (sunburst).

Dylan61
26 februari 2003, 00:05
Wat is het verschil met de Fat Strat ten opzichte van de Standard Stratocaster?

Ik ga zeker de gitaren proberen maar probeer mijn keuze eerst te beperken (anders sta je in zo'n gitaarzaak zo plompverloren)

JV
26 februari 2003, 00:12
fat strat heeft een hum als brugpickups

vulvasonic
26 februari 2003, 00:13
Het belangrijkste is de constructie. Zit het ding stevig in elkaar en izzie goed geessembleerd dan kun je het ding in de meeste gevallen upgraden met betere elementen.

Of je koopt gelijk een hele dure, ben je meestal vrij snel klaar mee.

Koop in ieder geval nooit de goedkoopste.