PDA

View Full Version : Fender Hotrod Deluxe



heavy-metal-thunder
20 juli 2008, 20:23
Ik heb onlangs een Fender Hotrod deluxe via inruil (+cash) gekregen op een dure versterker. Ik had in het verleden al enkele hotrod's gehoord en vond het kutbakken. Sorry voor het woordgebruik, maar ze klonken clean nog enigszins aanvaardbaar, maar in overdrive niets waard. Dus zou ik de hotrod maar snel doorverkopen.Toch eens met de hotrod op repetitie gespeeld en ik vond die echt wel goed. Mooi, warm en vol clean. En de overdrive was best te pruimen (met een musicman axis supersport gitaar).

Gisteren en vandaag terug gerepeteerd maar dan nu met een Fender strat en ik was weer aangenaam verrast door de sound. Ik gebruik de overdrive van de versterker, maar zet er soms mijn Zvex box of rock voor (op het clean voor een meer marshall drive en op het overdrive kanaal vaar extra boost en gain).

Qua genre spelen we pop, rock. Niet echt heavy, maar toch soms behoorlijk stevig.

Wat zijn jullie ervaringen met de hotrod? Kan er dan zo veel onderling verschil zijn tussen deze versterkers dat dit exemplaar wél goed klinkt??

PS: mijn model is een USA, en de versterker werd afgeregeld en voorzien van nieuwe Sovtek eindbuizen door een gewaardeerd Belgisch amp tech.

PS2: wellicht is er al wat geschreven over deze versterker, maar ik had geen zin om de zoek functie te gebruiken. Bovendien, als er geen nieuwe topic gepost worden, is het hier ook maar een saai forum.

strate
21 juli 2008, 11:20
hmm ik heb ook een usa hotrod en speel blues. daar klinkt hij echt goed mee maar ben wel opzoek naar een andere, maar de hotrod kan er voorlopig goed mee door. hij klinkt goed, maar het kan beter, zo vind ik het zegmaar

Mr.Fingers
21 juli 2008, 11:25
Ik heb een HotRod, gloedjenieuw, wel uitgerust met SovTek-buizen, en die sound (icm een telecaster & een jazzmaster) is hemels, zelfs de overdrive klinkt goed!

Wereldamp!

Kim Wilson
21 juli 2008, 11:29
Ik heb ook een Hotrod gehad, een Mexicaanse weliswaar. Ik heb het geluid altijd stug en schel gevonden, zelfs met nieuwe buizen, andere speaker en warm afgestelde bias. Op zich klonk het ding niet verkeerd (en de overdrive was met weinig gain zelfs lekker vintage te noemen), maar ik heb er nooit echt een mooie gebalanceerde warme sound uit kunnen halen.

beruk
21 juli 2008, 11:30
Heb er wel eens op gespeeld met mijn joe pass (met gibson 490 en 498 humbuckers) gespeeld clean schitterend heldere jazz toon en overdrive hele vuige honky tonk eruit gehaald, ondanks de flatwound snaren. Droom versterker. Krijg al jaren te horen dat ik beter op jacht kan gaan naar een polytone amp, geef mij deze maar.....

blindfaith85
21 juli 2008, 13:25
Hi

Ik speel op een blues deluxe, (practisch het zelfde alleen zonder de more gain) en ben er zelf erg te vreden mee, mijn sound zit er in. Lekkere reverb. Speel er met Gretsch G5120 squier standard strat en epi LP custom op en klinkt met alles clean top. Voor crunchy drive gebruik ik de dribve an de amp en anders een VS R66 en dat klinkt erg goed naar mijn mening. je moet alleen geen harde rock/metal amp verwachten.

the sure thing
21 juli 2008, 15:18
Ik heb het altijd te schelle amps gevonden.

DeiDRagonas
21 juli 2008, 16:03
Ik vind ze ook vrij schel.. Tenminste de overdrive dan, de clean is echt perfect imo. Alleen ik merk wel dat die bakken in een bandmix ineens wel goed klinken waar ze eerst te schel waren. Ik prefereer nog steeds het cleane geluid en voor scheur een bakkie.. maar t was al veel minder erg zeg maar..

Beter toch dat je zo tevreden bent!

Grt Roy!

Kim Wilson
21 juli 2008, 16:08
Juist in de bandmix kon ik er niks mee. Schel, geen body en teveel te lage tonen. Als je dan de bas terugdraaide, bleef er al helemaal niks meer van het geluid over.

DeiDRagonas
21 juli 2008, 16:12
Juist in de bandmix kon ik er niks mee. Schel, geen body en teveel te lage tonen. Als je dan de bas terugdraaide, bleef er al helemaal niks meer van het geluid over.

:o

Oh maf.. Ik vond hem juist in de mix lekkerder.
Dan had ik minder last van dat schelle van de amp.

R

Kim Wilson
21 juli 2008, 16:14
Ben jij enige gitarist? Ik niet namelijk. Onze andere gitarist heeft een ES135 (semihollow met P90's) over een Bassman Reissue en we hebben een pianist. En dan merk je ineens dat zo'n Hotrod echt heel veel tekort komt.

DeiDRagonas
21 juli 2008, 16:18
Ben jij enige gitarist? Ik niet namelijk. Onze andere gitarist heeft een ES135 (semihollow met P90's) over een Bassman Reissue en we hebben een pianist. En dan merk je ineens dat zo'n Hotrod echt heel veel tekort komt.

Ja inderdaad.. Toen wel ja. Heb hem zelf nooit gehad trouwens, wel overwogen... Maar omdat ik die overdrive te schel vond, en ik aan een cleane enkelkanaals amp genoeg heb, ben ik toen voor een Fender Bj gegaan.

R

frekie
21 juli 2008, 16:24
Ik heb een vroeg model, made in USA. De Eminence speaker uit gegooid, zit nu een reissue Jensen in. Veel helderder, meer dynamiek. Betere speaker kabel ook. Zelf nieuwe eindbuizen in gezet en de bias afgeregeld ( 1 hand op de rug houden! ;) ).
Ik vind hem zowel clean als scheur erg lekker voor blues, bluesrock ,classic rock. Drive en presence op 4, niet teveel reverb erin. Erg goed vind ik ook het volume, deze draagbare 1X12 combo gaat HARD.
Minder vind ik de bouwkwaliteit, maak hem maar eens open. Lullige printjes verbonden met lintkabeltjes. Jack ingangen zijn plastic doosjes direct op de print gezet. Mmm. Deden ze vroeger wel beter.

fransoos
21 juli 2008, 16:39
@Kim, wat komt hij dan tekort; speel ook met een 2e gitarist (hij met een H&K )
en merk er toch niet veel van.
heb er zelfs de tubes vervangen door een paar JJ 6V6's, een standaard ECC83S in V1,
een ECC832 in V2 en een balanced ECC83S in V3 voor de phase inverter.
lekker setje buizen voor een bluesie toon.
geeft hierna nog ca. 30 watt af en gaat IMHO hard genoeg met genoeg bite om door
de mix te komen. :nervous:

Kim Wilson
21 juli 2008, 16:43
Hij mist mids en low mids. Hij blijft schreeuwerig, hij duwt niet. Hij is prima te horen, maar niet op een prettige manier. Mijn Bandmaster is ook goed te horen, maar die klinkt veel gebalanceerder. Veel warmer, dikker, ronder.

fransoos
21 juli 2008, 16:50
oke, in de standaard uitvoering misschien welja.
ik heb de made in US uitvoering; door het vervangen van de buizen krijg ik er
nou juist wel dat warmere en romerige geluid uit.
Clean blijft hij op zijn best.
misschien geen goed vergelijk mbt overdrive en gain, maar heb ook nog een
duende met cab staan; bijna iedereen wilt erop spelen
maar gaat toch weer terug naar de HR

heavy-metal-thunder
21 juli 2008, 20:00
hoi, allen bedankt voor uw comments. Ik heb vandaag met een makker nog wat tests gedaan en begrijp volkomen de reacties van iedereen. ook al lijken die ver uit elkaar te liggen.
Ik vind het clean echt wel goed. De overdrive was nu wel wat minder dan in groepsverband. Hij mist idd. wat low mids. Nu met een Les Paul had ik dikker laag, maar toch wat flauwtjes. En dat vang je niet op met bas erin te draaien. Het wordt zompiger en meer gain, maar niet beter. In groepsverband was dit me niet opgevallen. Als ik drive of more drive gebruik voor solo vind ik het wel lekker. Het is vooral voor begeleiding, voor een stevig laag, dat het niet zo fantastisch is. Maar ik denk dat dit minder kantje ook een beetje eigen is aan het concept: een 1*x12 combo, dat neem je niet voor duwend, strak laag.

Ik heb er een vandaag ook nog een scheurpedaaltjes voor gezet, een Boss ds-1 Keeley mod, en dat gaf toch wel een aangenaam geluid voor powerchords. Veel meer body.

Al bij al blijft deze versterker me verbazen.

Michael AE
21 juli 2008, 23:31
Klinken wel goed, vind ik, maar dan inderdaad clean. De beste sound uit die dingen vind ik het cleane kanaal helemaal open zodat je een randje krijgt. Voor het geld best wel heel cool.

oliver538
28 juli 2008, 16:04
Ik gebruik mijn HR Deluxe al een paar jaar, ook live (band met 2 gitaristen).

Ik gebruik alleen het cleane kanaal, voor overdrive and beyond vertrouw ik op m'n Visual Sound Jekyll & Hide en/of Big Muff. :-)

Anyway, in de band kan ie inderdaad wat schel / iel klinken; komt volgens mij vooral doordat het maar een 1x12 speaker is. Sinds een half jaartje heb ik er een 2x12 Framus cab (V30 speakers) op aangesloten, en nu heb ik wel die "push" die ik eerst miste.

In de mix komt ie er nu in ieder geval altijd lekker doorheen, zeker met die extra cab!
Misschien een optie, cab erbij zetten?

Kim Wilson
28 juli 2008, 16:14
Heb ik ook wel geprobeerd, zelfs met oude G12H30's...

tweng
28 juli 2008, 19:00
Heb ik ook wel geprobeerd, zelfs met oude G12H30's...

En dan was hij nog niet goed ?
Iemand al ervaring met die Hot rod deluxe extension cabs ?

Kim Wilson
28 juli 2008, 19:44
Nee, het karakter bleef, ik kreeg het niet zoals ik hem wou hebben.

Mr.Fingers
28 juli 2008, 20:07
En dan was hij nog niet goed ?
Iemand al ervaring met die Hot rod deluxe extension cabs ?

Is getest in de testruimte van de muziekwinkel (dus ding kon vol open, alles op 12 ;))... Geeft je wel extra ballen, en het GAAT HEEL ERG LUID!!! Je krijgt nu wel de "push" die je bij een gewone hotrod niet hebt. Zijn erg leuke dingetjes

tidalwave_sideburns
28 juli 2008, 20:11
Ik heb zo'n hotrod deluxe wel eens geprobeerd. Er zit een mooie galm op (inclusief palm-muted 'drup'), maar dan heb je het wel gehad. Geluidskwaliteit is natuurlijk relatief, en als je in je eentje aan het spelen bent klinkt zo'n hotrod aanvaardbaar. In bandverband is het misschien voor een slagpartij nog te doen, maar meer ook niet. In vergelijking met andere instrumenten, versterkers en wat al niet klinkt dit ding bijzonder brak.
In vergelijking met mijn JCM 900 was het net alsof je reet afveegt met enkellaags recycle WC papier, als je 3laags met aloe vera gewend bent.
Je kan voor rond de prijs van een hotrod veel betere versterkers krijgen, maar ja daar staat dan niet het F.woord op.

jaspie
29 juli 2008, 16:53
hier een vette demo vd kleine broertjes vd hotrod en blues

http://www.oldtonezone.com/

de blues jr tolex en tweed versie. Die laatste heeft een jensen c12n speaker.
Ik vind dat die gozer er best lekkere sound uit haalt.

Lexvandoef
29 juli 2008, 17:54
hier een vette demo vd kleine broertjes vd hotrod en blues

http://www.oldtonezone.com/

de blues jr tolex en tweed versie. Die laatste heeft een jensen c12n speaker.
Ik vind dat die gozer er best lekkere sound uit haalt.

De Blues Junior is dan wel weer een ander bakkie dan de hotrod en blues deluxe he!

jaspie
29 juli 2008, 19:23
De Blues Junior is dan wel weer een ander bakkie dan de hotrod en blues deluxe he!
ow ik dacht altijd dat ze wel redelijk overeen kwamen. Maargoed is dat dan in een positieve of negatieve manier?

Mr.Fingers
29 juli 2008, 19:27
Kleiner & beter ;)

DeiDRagonas
29 juli 2008, 19:30
Kleiner & beter ;)

+1 voor dat!

Grt Roy!

jaspie
29 juli 2008, 20:28
ja hij bevalt me verder uitstekend maar heb hem nooit uitgebreid naast een hotrod gehouden

Paulusstrat
8 augustus 2008, 16:58
wat zitten jullie allemaal de fender hot rod af te kraken xD dat ding is echt geweldig ik heb zelf een usa hot rod deluxe thuis staan en clean is het echt zo vet ding ik ben van plan om de overdrive/distortion te gaan regelen met pedaaltjes maar de ovedrive van de hot rod mag er ook wel zijn vooral voor blues maarja ik speel vooral britpop/alternative rock/indie perfect ervoor waarom denk je dat the strokes, the editors en bloc party die dingen gebruiken xD omdat ze te kut klinken dacht het niet. het is echt top ding

Mr.Fingers
8 augustus 2008, 17:10
De USA is zeker goed, net als iedere USA-versterker, de mexicaantjes zijn helaas net een tikkeltje minder, maar nog steeds erg goed hoor...

en een beetje leestekens op tijd & stond leest leuker dan zo'n machinegeweersalvo

Kim Wilson
8 augustus 2008, 17:55
Ik heb hem zelf jarenlang gehad, en in bandverband kunnen vergelijken met andere amps, dus ik weet een beetje waar ik over praat. Het is ook geen afkraken, het is tot de conclusie komen dat het (voor mij althans) een net-niet-amp was. Maar goed, daar is de prijs ook naar. :)

Paulusstrat
9 augustus 2008, 17:11
JA ok er zijn versterkers die de een weer mooier vind klinkenxD maar ik bedoel hij was maar 600 euro tweede hans en het was een amerikaanse :) maarja ben 18 jaar( net) dus ik heb niet een onbeperkt budget maar ik vind hem wel mooier klinken dan bijvoorbeeld die moderne marshalls:P nice band reverb btw die je te koop hebt kim