Inloggen

View Full Version : koch multitone komt niet goed door de mix heen?



Baker
25 februari 2003, 20:19
Ik ben van plan een koch multitone te kopen.
Nou hoor ik hier op het forum van verschillende kanten geluiden dat een Koch bij live optredens zonder PA versterking voor de gitaar amps niet goed door de mix heen komt. Nou wil het geval dat ik ALTIJD optreedt met de band zonder de gitaar amps via de PA te laten lopen. Mijn mede gitarist heeft een marshall TSL 60w Buizentop met een 4x12 buikkast. Ik moet natuurlijk niet hebben dat ik compleet ondergesneeuw raak op het podium. Wat zijn jullie ervaringen? En als het echt zo is, wat dan?!?! Ik wil graag een combo. Moet ik dan voor de marshall TSL 602 combo gaan? Of is een Mesa Boogie nomad dan een betere optie? Iemand suggesties?

Ibanez44
25 februari 2003, 21:25
Ik geloof dat we een beetje met hetzelfde probleem zitten. De buizenversterker die je koopt moet wel ballen op 't podium hebben.
Momenteel speel ik zelf op een Peavey Stereo Chorus transistor. Maar ik word door m'n mede gitarist met z'n buizenbak omver geblazen. Ik zou nu eindelijk eens wat terug willen doen.

Negative K3 fan
26 februari 2003, 01:11
Op de meeting kwam ded multitone echt niet door de mix heen en werd helemaal weggeblazen door de (oudee) Engl sovereign.

LordRiffenstein
26 februari 2003, 08:11
Op 2003-02-26 01:11, schreef Negative K3 fan:
Op de meeting kwam ded multitone echt niet door de mix heen en werd helemaal weggeblazen door de (oudee) Engl sovereign.

En dat zegt volgens mij meer over de instellingen van de Koch dan de Engl. Als je het mid wegdraait voor de 'lekkere' metal klank moet je heel hard gaan om door een mix te kunnen geraken, speel je met veel mids dan raak je makkelijk door de mix.

Groeten,

Yoeri

guhlenn
26 februari 2003, 09:38
mid weg draaien was cool in de eighties.. nu is het gewoon ; geen mids is geen toon!

pimmetje
26 februari 2003, 10:33
De meeting was niet op ieder moment de gelegenheid om een waarde-oordeel over spullen te gaan geven.

Op een bepaald moment kwam ik de ruimte met die multitone in en dat ding stond geluid eruit te kotsen dat nog 't meest op lage ruis met een volumeknop leek.

Ik heb een Twintone waarmee ik altijd moeiteloos door de mix kom... ook bij andere bandjes waar ik 'm ff bij gebruik, dus lijkt me dat je over een Multitone met 2x zoveel speakeroppervlak (en 2x zoveel vermogen) ook wel door een mix moet kunnen komen.

Lacrymosa
26 februari 2003, 10:47
In een band situatie is een multitone heel gevelig voor het draaien aan de knoppen.

Je kan er echt heel veel sounds uit halen, helemaal als ie lekker hard staat.

Dus als ie niet door de mix komt ligt et aan je EQ en je Gain.

CheerS!!

FNaRK
26 februari 2003, 10:53
Op 2003-02-26 10:33, schreef pimmetje: De meeting was niet op ieder moment de gelegenheid om een waarde-oordeel over spullen te gaan geven.
Op een bepaald moment kwam ik de ruimte met die multitone in en dat ding stond geluid eruit te kotsen dat nog 't meest op lage ruis met een volumeknop leek.

Zegt ook meer over het persoon wat er op dat moment op stond te spelen....het klonk idd helemaal nergens naar :sad:

BLOK182
26 februari 2003, 11:39
Die Nomad prikt wel goed door de band heen vind ik.

dml
26 februari 2003, 12:25
Wat een onzin. Een 2x12"combo (open back) is natuurlijk niet te vergelijken met een 4x12"kast (closed back), da's hetzelfde als vergelijken van peren met appels. Niet prikken door de mix? Laat me niet lachen. Ik ervaar dat absoluut anders!!! Joh, gewoon een Koch 2x12" cab erbij kopen, eronder zetten, wedden dat je die TSL60 met 4x12 compleet wegblaast?!!

hoofd
26 februari 2003, 12:38
Op 2003-02-26 10:53, schreef roadkill:

Op 2003-02-26 10:33, schreef pimmetje: De meeting was niet op ieder moment de gelegenheid om een waarde-oordeel over spullen te gaan geven.
Op een bepaald moment kwam ik de ruimte met die multitone in en dat ding stond geluid eruit te kotsen dat nog 't meest op lage ruis met een volumeknop leek.

Zegt ook meer over het persoon wat er op dat moment op stond te spelen....het klonk idd helemaal nergens naar :sad:


Dankjewel Roadkill :|. Overigens kon ik mezelf niet echt best horen met die Multitone, maar goed...ik was in de eerste instantie ook niet echt van plan om te spelen om de meeting :wink:.

pimmetje
26 februari 2003, 13:05
ehhhh hoofd... ik had 't niet over dat moment dat jij stond te spelen, maar goed om te zien dat je zelfvertrouwen op 't gewenste niveau is :grin:.

hoofd
26 februari 2003, 13:19
asswipe :grin:

JV
26 februari 2003, 13:22
ik weet wel over wie jij het hebt. alleen geen idee wie het op het forum is.

ik had trouwens geen problemen om mezelf te horen op de koch. gewoon de presence omhoog draaien en je komt er prima doorheen

Negative K3 fan
26 februari 2003, 14:12
JV toen jij op die multitone aan het spelen was kwam je ook neit fijn door de mix heen hoor... Verder hebben vooral marc en rutger door de multitone gespeeld. Ik heb er in het begin toen we als enigen er waren nog even met dee multitone gespeeld (ook knoppen gedraaid) maar ik vond de engl echt fijner.

JV
26 februari 2003, 14:19
hmm, ik had er iig geen problemen mee om over de zang en de drums ed heen te komen. die engl was idd wel harder, maar volgens mij stond het volume ook gewoon hoger. ik hoorde mezelf iig prima.