PDA

View Full Version : Pickups voor Jaguar



FruscianteFan
20 juli 2008, 16:57
Ik begin voorzichtig eens te overwegen andere elementen in mijn Jag te zetten. 't Gaat om een CIJ Fender Jaguar '62 reissue, waar nu stock pups in zitten. Het geluid dat ik wil, is gewoon het Jaguar geluid. Niet hotter, niet meer mids, niet nog helderder of warmer.

Ik zat (uiteraard?) te denken aan Seymour Duncan Antiquity II for Jaguar:
http://www.seymourduncan.com/products/antiquity/specialized-2/1103425_26_anti/

Maar ook aan SD Vintage for Jaguar SJAG-1:
http://www.seymourduncan.com/products/electric/specialized/vintage/sjag1_vintage_f/

Antiquities zijn €30 duurder bij musicstore. Zijn ze alleen maar duurder omdat ze er afgeragder uitzien, of klinken ze ook echt beter?

Andere suggesties om mijn Jag nog meer als Jag te laten klinken zijn welkom!

Mr.Fingers
20 juli 2008, 17:35
Ik heb de SD Ant I voor Jazzmaster, enneh, dat zijn elementen die iedere eurocent waard zijn!

Joey Handsome
20 juli 2008, 17:45
Dit topic is ook al vaak voorbij gekomen zeg...

Ik heb in mijn Jag Curtis Novak pickups zitten. Klinkt absoluut als een Jaguar. Heel natuurgetrouw. Zou ik ook eens aan denken. Zie www.curtisnovak.com

FruscianteFan
20 juli 2008, 17:46
edit:

Ik had bij Mr.Fingers over het hoofd gezien dat het om een Jazzmaster ging. Maar goed, dan zullen die Ants iig goed zijn :)

@ Joey: dank voor de tip, ik zal eens kijken. Overigens kan ik me geen enkel topic herinneren over vintage klinkende elementen voor een Jag.

Mr.Fingers
20 juli 2008, 17:52
Dweezman's jag, zo even uit het blote hoofd (hij heeft een 65-er)

Die Novak's, daar heb ik al erg goede dingen over gehoord (zowel z'n elementen als de reputatie van de persoon).

Maar als je niets wilt veranderen aan de sound van de pickups, waarom vervangen?

FruscianteFan
20 juli 2008, 18:03
Dweezman's jag, zo even uit het blote hoofd (hij heeft een 65-er)

Die Novak's, daar heb ik al erg goede dingen over gehoord (zowel z'n elementen als de reputatie van de persoon).

Maar als je niets wilt veranderen aan de sound van de pickups, waarom vervangen?Ik zeg niet dat ik niets wil veranderen aan het geluid. Juist wel, maar ik wil zo dicht mogelijk bij de authentieke Jaguar-sound komen. Niet een andere richting op, maar vooral verbeteren.

Mr.Fingers
20 juli 2008, 18:20
Novak's of Antiquity's zijn dan "het van het"

Seymour Duncan wikkelt ze volgens vintage specs, Curtiss Novak wikkelt ze volgens de elementen die hij zelf heeft.

FruscianteFan
20 juli 2008, 18:47
En Novak is een stuk goedkoper. €120 voor twee pups en verzenden (excl. belasting), SD zou me €170 kosten.

Nouja, sparen moet ik toch wel. Ik neem aan dat het niet bij die €120 blijft, er zal nog wel belasting bij komen. Geen idee hoe dat gaat, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

Dank voor de reacties iig.

Joey Handsome
20 juli 2008, 19:00
Het leuke van Curtis is ook nog eens dat je rustig met hem kunt overleggen hoe je ze wilt hebben.

joskedentweede
20 juli 2008, 22:15
Sorry Frusciante dat ik even misbruik maak van je topic.
Maar die Novak elementen, ze hebben er ook voor een tele, zouden die helpen om de ruis van mijn Tele weg te halen?