PDA

View Full Version : Ervaring met T Rex pedalen?



tom123
20 juli 2008, 15:48
Heeft een van jullie ervaring met een Mxr of T-rex distortion/overdrive pedalen?
Ik zie er namelijk toch redelijk veel met een oud mxr pedaal.
Maar T-rex is ook een goed merk en 2 daarvan zien er ook veelzijdig eruit.
De t-rex moller en dr. swamp.

jeroen van de pol
20 juli 2008, 17:47
Hoi Tom, gebruik zelf een Mudhoney en deze bevalt erg goed maar ook weer over mijn Twin Reverb SF 73' en Tele en Strat. Kan zomaar zijn dat deze op een andere set weer bagger klinkt.
Dus, zelfde antwoord als bij je eerdere vraag over de RMC en de Fulltone wah : gewoon uitproberen met je eigen set.



groet

Angel
20 juli 2008, 18:55
Heb zelf bijna alle T-rexpedalen gehad, gewoon super. Moller vind ik persoonlijk niet zo veelzijdig, Dr. Swamp des te meer.

habberdoedas
21 juli 2008, 14:34
Wil eerdaags een Dr. Swamp en een Roommate van T-rex aanschaffen. Hoe zit het met de stroomvoorziening. Heb nu een voeding die 9 volt stroom kan leveren voor 5 pedaaltjes. Werkt T-rex ook met 9 volt ? Ik hoor

farstreetblues
21 juli 2008, 17:54
Hoi,

heb in het verleden de T-rex mudhoney gehad, heerlijk pedaal, maar wel weggedaan, dus die komt er binnekort bij. Op het moment gebruik ik live de t-rex Moller , die inderdaad alleen,niet zo veelzijdig is, maar in combinatie met een Boss bluesdriver wel of ander pedaal od/dist( in mijn geval dan) . Maar hang misschien ook af van smaak en soort versterker/gitaar

Les Paul R8
22 juli 2008, 11:30
Ik gebruik de Alberta en de Moller al behoorlijk lang. De Alberta geeft mij een heerlijke vintage overdrive. De Moller gebruik ik voor een licht randje. Beide pedalen klinken mooi open en warm. De boost van de Moller is ook bruikbaar zonder de overdrive en dat spaart dus weer ruimte op mijn pedalboard.

Damster
22 juli 2008, 16:46
Ik gebruik de Moller.
Aangeschaft om mijn clean van een licht randje te voorzien,
maar gebruik nu eigenlijk alleen de boostfunctie (die erg goed is)
Het drive gedeelte vreet aardig wat laag uit je sound,
en daar heb ik een pleuris hekel aan!

Waarom is er geen Lo-drive pedaal die je sound helemaal heel laat,
en alleen drive toevoegt!?? (is blijkbaar onmogelijk)

vinni
22 juli 2008, 18:04
Nou inderdaad!

Zo'n pedaal is erg moeilijk te vinden.

Ik heb nu een Retro-Sonic FA-1 Boost. Die kan je laten werken met een heel licht randje dat gebruik ik nu. Alleen is dat randje niet instelbaar.
Er zijn een aantal pedalen die het wellicht wel kunnen maar ja......peperduur en alleen maar op bestelling.....en dat vind ik zo link.
Bestel je iets voor een megabedrag en dan werkt het niet op JOU set.
Voorbeelden van pedalen die ik graag zou willen testen : BJF Honeybee, Klon Centaur en de Timmy.

Maarru....heel misschien dat die nieuwe low budget Transparent Overdrive uit de Coolcat Danelectro serie wel wat is.....wie weet!

Maar ben reuze blij met mn RS Boost hoor.....

Vinni

reneding
5 september 2008, 22:57
welke soort voedingen(adapters) kun je op t-rex pedalen (in dit geval de mudhoney) gebruiken, aangezien t-rex zelf geen losse voeding dc adapters heeft, alleen die fueltanks etc. iemand ervaring?
alvast bedankt

Angel
6 september 2008, 08:45
welke soort voedingen(adapters) kun je op t-rex pedalen (in dit geval de mudhoney) gebruiken, aangezien t-rex zelf geen losse voeding dc adapters heeft, alleen die fueltanks etc. iemand ervaring?
alvast bedankt

De meeste pedalen kan je gewoon voeden met een boss of one spot, maar een fueltank is toch wel een aanrader als je ook de replica of de room-mate wil voeden.

future2future
8 september 2008, 20:58
Heb geen overdrives gehad van T-Rex, alleen de room-mate, maar wil wel even zeggen dat het wel echt kwaliteits pedalen zijn, qua sound en bouw

Einzeln
9 september 2008, 09:46
Maarru....heel misschien dat die nieuwe low budget Transparent Overdrive uit de Coolcat Danelectro serie wel wat is.....wie weet!



Vinni

Ik hoop precies hetzelfde:
http://www.youtube.com/watch?v=2JTRELAJ6QM&eurl=http://video.google.com/videosearch?q=transparent%20overdrive&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:offic

BasHermus
9 september 2008, 11:04
Uiteindelijk moet je gewoon gaan uitproberen.

Dan zou ik ook die MXR Zakk Wylde overdrive uitproberen. Die gebruik ik ook, en deze is redelijk veelzijdig en tast het laag niet aan (ik gebruik hem zelfs af en toe met een basgitaar).

Maar, zoals voor alle drive pedalen, je moet hem wel met je eigen versterker uitproberen.
De ene pedaal klinkt heel goed met de ene versterker, maar ronduit slecht met een andere...