PDA

View Full Version : mijn strat gerilicd



Maurice_732
20 juli 2008, 14:24
strat voor:
http://www.freewebs.com/fun732/gitaar.JPG
strat naar:
http://www.freewebs.com/fun732/strat%20project.JPG
Nou wat vinden julie ervan??:D

Dweezman
20 juli 2008, 14:26
je topictitel deed me al het ergste vermoeden....


Laat ik het zo zeggen: als jij het tof vindt, good job!

Tapirdier
20 juli 2008, 14:27
Ik vind het er behoorlijk slecht uitzien. Het is in mijn ogen lelijk en zoiets gebeurt niet door de jaren heen met je gitaar.

Bram+
20 juli 2008, 14:27
Ik reageerde er net ook al op in het collectiegedeelte.
Ik vind het wel wat hebben hoor. Heb je 'm nu echt in de fik gezet?

Damster
20 juli 2008, 14:27
Ik vind het wat over the top
en de slagplaat en de elementkapjes zien er
in verhoudeing nog veel te mooi uit.
Hoe heb je het gedaan?

Herman
20 juli 2008, 14:29
Terug met die witte slagplaat!

Het geval met kunstmatig relicen (ook weer in dit geval) is toch dat het er gewoon niet echt natuurlijk uitziet, in dit geval vind ik zelf de brandplekken nét ff te veel en te groot.
Ik vind het wat overdone en de te plaatselijk als je begrijpt wat ik bedoel :).

Als het iets subtieler was en meer op plekken waar je gewoon natuurlijk ook relic krijgt (armrest enzo) dan had ik het mooier gevonden denk ik.

Lijkt me verder wel een eng klusje om te doen niet? Je gitaar in de hens zetten :D

Treeb
20 juli 2008, 14:29
Mooie gitaar! voor de tijd dan ;) Geven die zwarte gedeeltes niet af aan je kleren?

Maurice_732
20 juli 2008, 14:29
Ik heb eerst de gitaar geschuurd.
En daarna met een brander erover heen geweest:D
En toen nog blanke lak erover
Maar de slagplaat was eerst wit en ben ik daarna met zwarte spuitbus overheen geweest

jaspie
20 juli 2008, 14:33
dit zou kopie moeten zijn van een oude gitaar die je uit een brandend huis hebt gered ofzo???

Valentijn
20 juli 2008, 14:35
er is wel een snaar gesneuveld... of hoort dat bij t gerelicte uiterlijk? ;)

ik ben t er wel mee eens dat de brandplekken te groot en te duidelijk zijn, al is het idee wel cool. Verder zijn je elementen, neck, brug elementen etc nog iets te netjes vergeleken met de rest

Mr.Fingers
20 juli 2008, 14:36
Gatverdamme, die is lelijk :stop:

Maurice_732
20 juli 2008, 14:38
er is wel een snaar gesneuveld... of hoort dat bij t gerelicte uiterlijk? ;)

ik ben t er wel mee eens dat de brandplekken te groot en te duidelijk zijn, al is het idee wel cool. Verder zijn je elementen, neck, brug elementen etc nog iets te netjes vergeleken met de rest
Die snaar moet er nog op maar heb geent meer.
En op zondag is de muziekwinkel helaas ook dicht:S

hezz
20 juli 2008, 15:04
Haha ik vind 'em cool! Alleen die slagplaat vind ik lelijk, die mag wel diep glanzend zwart zijn want zo is het net grijs. Heb het een tijdje ook mat-zwart op m'n cheapo-strat gehad tot dat ik een ander slagplaatje binnen kreeg. He tmist zoveel diepte wanneer het mat is.

snaarplukker
20 juli 2008, 15:04
Wanneer maakt je em af? ;)
Misschien geeft een behandeling van 5 minuten in zoutzuur een beter resultaat.

Cees

bass blom
20 juli 2008, 15:37
:eek: dat gaat wel ver zeg :D

budje
20 juli 2008, 15:40
strat voor:
http://www.freewebs.com/fun732/gitaar.JPG
Nou wat vinden julie ervan??:D

ik ben gruwelijk nieuwsgierig naar het verhaal van de axe op de achtergrond :rockon:

Mitch
20 juli 2008, 15:45
Waarschijnlijk de beste manier waarop je een Squier behandelt.

rock 'n roll
20 juli 2008, 15:49
Kheb medelijden met je gitaar.
Dit gaat eigenlijk niet meer over een gereliced instrument maar dit ding is gewoon mishandeld.
Ik vind relic heel mooi en er moet er wel een verhaal achter zitten, maar ik heb ze afgeschuurd en met een brander bewerkt vind ik niet echt een mooi verhaal.

Achjah, jij lijkt er blij mee dus waarom moet ik dan zagen. Veel plezier ermee.

pueblo
20 juli 2008, 15:51
dit vind ik niet meer mooi, zoals GG het doet is het wel mooi, maar dit is echt teveel gerelict in mijn ogen. maar ieder zijn smaak en wansmaak he.

Fireplace
20 juli 2008, 16:02
Ik vind het een beetje storend dat je de body helemaal intact hebt gelaten. Het zou veel authentieker overkomen als de neck er in een hoek van 45 graden op stond :D

tom123
20 juli 2008, 16:07
Heb je je gitaar in de fik gestoken ofzo. man dat ziet er echt niet uit.
Een Relic is gaAGED en dat komt met de jaren, en dan zou je sleitplekken moeten zien, nou lijkt het alsof de eigenaar een piromaan is.

Je had je gitaar naar Eric van der haar moeten brengen.
mja geen zorgen, hij kan hem zo voor je overspuiten en AGE voor je.
www.haarguitars.nl

Pepe
20 juli 2008, 16:09
Ja, ik vind dat relic sowieso al een discutabel gehannes maar dit is geen relicen meer natuurlijk, gevalletje van de gereedschapskast van pa zat niet op slot. Sneu.

Of vind je het zelf er cool & echt uitzien? In dat geval gefeliciteerd natuurlijk.

kenx
20 juli 2008, 16:18
mwoah, ik vind het er wel cool uitzien, alleen dezelfde opmerkingen als de vorige, de rest van je gitaar ziet er nog veel te netjes uit, de brandplekken zijn iets té groot...

Nog veel plezier,

kenny

ps: zet er eens terug een witte slagplaat op ;)

Maurice_732
20 juli 2008, 16:18
Ja, ik vind dat relic sowieso al een discutabel gehannes maar dit is geen relicen meer natuurlijk, gevalletje van de gereedschapskast van pa zat niet op slot. Sneu.

Of vind je het zelf er cool & echt uitzien? In dat geval gefeliciteerd natuurlijk.
In ieder geval bedankt met je felicitatie :cheerup:

robert-gitarist
20 juli 2008, 16:22
Dat is geen relic te noemen meer man. Ik zou aangifte van verkrachting doen als dat mijn gitaar was. Of mishandeling..weet niet waar de hoogste straf voor staat? :D

Maar ja, als jij het mooi vind is het goed toch. Totaal niet mijn smaak. Ik vind relics echt ontzettend mooi,mits het door de jaren heen is gekomen. Relics maken vind ik nooit zo goed eruit zien, hoewel bepaalde customshops het wel heeel mooi kunnen soms.

Mitch
20 juli 2008, 16:42
Ik dacht ook eigenlijk dat er 'gereliced' bedoeld werd waar 'gerilicd' stond maar het moest waarschijnlijk 'gelillikt' zijn. Ja, ben er zeker van.

Daan_B
20 juli 2008, 16:49
Is een gitaar in de brand steken tegenwoordig ook relic?! :???:

robert-gitarist
20 juli 2008, 16:51
Is een gitaar in de brand steken tegenwoordig ook relic?! :???:

Tegenwoordig word alles beschouwd als relicen volgens mij :D 30 jaar geleden waren dat soort dingen legendarisch net als je gitaar in je amp rossen :blast:

Rocketman
20 juli 2008, 16:53
Ik zou bij rilliccen eerst een hamer pakken en dan goed hard met die hamer op die sunburst rammen.

Dan zou ik een stuk of 2 Camels aansteken en op de body leggen.

Vervolgens zou ik de gitaar achter een auto binden en een kwartiertje door het zand slepen.

Ja zo zou ik het doen. :blast:

United
20 juli 2008, 16:55
gecondoleerd!

Tupelo
20 juli 2008, 16:57
:seriousf:

Kidding me...? :o

Zover ik 1 relic tip heb is dat, zorg dat je je gitaar uitsluitend in een koffer vervoerd, een koffer waarvan de klinknageltjes door de bekleding doorkomen en waarin de gitaar niet exact past, ga vervolgens niet al te voorzichtig met die koffer om, d.w.z. durf ermee te zwaaien en hem achter op je fiets te nemen en een stoeprandje te pakken..

Relic uiteindelijk gegarandeerd. :)

Mr.Fingers
20 juli 2008, 16:58
Ik zou bij rilliccen eerst een hamer pakken en dan goed hard met die hamer op die sunburst rammen.
Dan zou ik een stuk of 2 Camels aansteken en op de body leggen.
Vervolgens zou ik de gitaar achter een auto binden en een kwartiertje door het zand slepen.
Ja zo zou ik het doen. :blast:

Ik zou gewoon al het ijzer eraf slopen, en een paar uur op een rooster boven azijnzuur leggen, en dan gewoon de verf relicen door veel op te treden. Er is niets zo echt als een echte kras van een echt optreden, zodat je aan iedere deuk een mooi verhaal overhoud.

Jeroen_TRC
20 juli 2008, 17:00
...doe dat dan! :noob:
Verder vind ik aan de ene kant dat er niet zo gezeurd moet worden.
Als de TS het mooi vindt dan is het toch goed? Maar aan de andere kant post hij 't wel hier! :D

Ikzelf vind met name de brandplekken erg overdreven ja ;) daarbij zit alles voor een 'echte' relic niet op de goede plek. Voor een volgende keer moet je eens bekijken waar je in het echt ook de gitaar beschadigd en die actie talloze keren uithalen.

Dus heel vaak met een schroevendraaier naast de ingang meppen bijv., of zoals gezegd de armrest. Peuken erop is ook leuk ja! :D

Rocketman
20 juli 2008, 17:02
en dan gewoon de verf relicen door veel op te treden

:seriousf:

Agent_Smith
20 juli 2008, 17:23
Wat zonde van die mooie gitaar :( Ziet er echt niet uit nu!

Liquid_Metal
20 juli 2008, 17:32
Lijkt wel of deze gitaar door een shredder is gehaald... Btje overkill en ik vind dit persoonlijk niet meer onder relicen vallen. 't Is wel vet gedaan en ziet er zeker uniek uit maar no way dat dit zou kunnen door veel op je gitaar te spelen :P. Wat mij betreft dus geen relicen, maar eerder raggen. Nieuwe term, anyone?

G.G.
20 juli 2008, 17:33
Ohhh boy, en ik dacht dat ik nog een hoop te leren had op relic-gebied. Jij bakt er echt niets van.

Rocketman
20 juli 2008, 17:39
Nieuwe term, anyone?

Trashen???

Mr.Fingers
20 juli 2008, 17:41
Verstaggiseren?

bass blom
20 juli 2008, 17:45
een strat met een korstje :D

Rocketman
20 juli 2008, 17:47
Napalmiseren :cheerup:

Nino1110
20 juli 2008, 17:50
Ziet er niet uit.

macwilliams
20 juli 2008, 18:03
Nieuwe term, anyone?


Ge barbequed.

Is het een jimi hendix signature???
Die had namelijk zo een..

http://www.rockart.nl/images/VS_MPA171%20Jimmy%20Hendrix%201867%20Burned%20Stra tocaster.jpg

Nino1110
20 juli 2008, 18:07
Ge barbequed.

Is het een jimi hendix signature???
Die had namelijk zo een..

http://www.rockart.nl/images/VS_MPA171%20Jimmy%20Hendrix%201867%20Burned%20Stra tocaster.jpg

Stukken mooier IMO!

Rormo
20 juli 2008, 18:13
Welke gek laat nou een brander los op z'n gitaar? Doe het dan echt authentiek en leg hem in een kampvuur ofzo...

Dit is afschuwelijk. En dan die effen slagplaat er bij. De gitaar ziet er uit alsof hij een kernoorlog heeft overleefd en dan zit er een prachtige slagplaat op waar zelfs geen krasje op zit... Dat is echt belachelijk.

bass blom
20 juli 2008, 18:18
Welke gek laat nou een brander los op z'n gitaar? Doe het dan echt authentiek en leg hem in een kampvuur ofzo...

Dit is afschuwelijk. En dan die effen slagplaat er bij. De gitaar ziet er uit alsof hij een kernoorlog heeft overleefd en dan zit er een prachtige slagplaat op waar zelfs geen krasje op zit... Dat is echt belachelijk.

die heeft ie gespoten dus ff spelen en dan ziet die er ook niet meer uit :dance:

Malle Eppie
20 juli 2008, 18:20
Inderdaad overdone. Tevens zitten de ge-relicte stukken op de verkeerde plaatsen. En als je dan ook nog een sblanke lak over de behandelde stukken gaat doen snap je IMO de bedoeling niet helemaal.

Hoe krijg je eigenlijk die slijtage bij de jack-input?? Normaal gesproken dan...?

Niet echt mijn cup of tea.

inteDes
20 juli 2008, 18:26
Verspilling van het geld dat je in de gitaar gestoken hebt vind ik eigenlijk..

Het is misschien 'maar' een squier maar voor sommige beginners is zelfs dat een serieuze hap uit hun budget en dan steek jij die zomaar effe in de fik. Ok ze blijft wel bespeelbaar maar ze ziet er absoluut niet uit en ik denk ook niet dat je er nog iets voor krijgt als je ze zou willen verkopen. Ik sluit me aan bij Malle Eppie: not my cup of tea

calfie
20 juli 2008, 18:28
Zonde :???: , gewoon doodzonde

zeiler
20 juli 2008, 18:35
oei wat lelijk :s, sorry, maar wat ik ook al eerder las...

relic is meer dat je gebruikssporen wat versterkt enzo (wat ik tenminste in de definitie daarvan zie) en dit vindt ik echt vernacheling van een mooie gitaar :s...

jammer dit :) maar als jij 't mooi vindt :D succes ermee ;)

wietse
20 juli 2008, 19:03
relic is meer dat je gebruikssporen wat versterkt enzo (wat ik tenminste in de definitie daarvan zie) en dit vindt ik echt vernacheling van een mooie gitaar :s...


hij heeft hem ook niet gerelicd, maar gerilicd en inderdaad de koude rillingen lopen mijn over de rug als ik dit zie, dit is vernielen en niks minder.
dan heb ik nog liever dat een mongool een gitaar helemaal paars spuit inclusief hardware en hals.

BeeJee
20 juli 2008, 19:18
Ik vind het ook een dramatische actie. Sowieso heb ik niks met het hele relic-gebeuren. Laat een gitaar in de loop der jaren (20-30) gewoon lekker natuurlijk oud worden door gebruik (niet te zuinig op zijn ;)), maar tegenwoordig lijkt een nieuwe gitaar die door een bouwer of malloot erg lomp behandeld is al een reden waardoor hij (extra) geld waard is. I don't get it.

Tupelo
20 juli 2008, 19:21
hij heeft hem ook niet gerelicd, maar gerilicd en inderdaad de koude rillingen lopen mijn over de rug als ik dit zie, dit is vernielen en niks minder.
dan heb ik nog liever dat een mongool een gitaar helemaal paars spuit inclusief hardware en hals.
Hoe is dat afgelopen Wiets.. vond de body nog best aardig onder die omstandigheden.
Het was jammer van de hals, maar de body had wel iets zo..

Luke-wannabe
20 juli 2008, 19:25
Jongens is het nou niet een keertje klaar met dat afzeiken van iedereen die zijn gitaar 'relict'? Ik bedoel, ik vind het ook niet mooi, maar om nou elke keer te roepen hoe afzichtelijk de gitaar wel niet is, is nou ook weer niet nodig. Woorden als 'mongool' enzo is denk ik niet nodig.
Maar het gebeurt ook iedere keer dat zo iemand totaal afgebrand word. We weten nou toch wel hoe lelijk iedereen het vind?

Tupelo
20 juli 2008, 19:27
Recent heeft een mongool wel haar VMBO diploma gehaald hè!
Niets mis met mongooltjes dus! ;)

BeeJee
20 juli 2008, 19:30
Als je een gitaar afbrandt, dan verdien je het ook om zelf afgebrand te worden (of je moet Jimi Hendrix heten) :seriousf: . Gewoon veul en lang speuluh en dan wordt je gitaar vanzelf relic!

Pepe
20 juli 2008, 19:43
Zo ziet een strat eruit als Hendrix hem gereliced heeft

... en Zappa hem weer heeft opgeknapt..

http://img254.imageshack.us/img254/5164/dsc01828kv4.jpg

Luke-wannabe
20 juli 2008, 19:45
Als je een gitaar afbrandt, dan verdien je het ook om zelf afgebrand te worden (of je moet Jimi Hendrix heten) :seriousf: . Gewoon veul en lang speuluh en dan wordt je gitaar vanzelf relic!
Ik zeg laat die jongen lekker.

RvB
20 juli 2008, 19:46
Jongens is het nou niet een keertje klaar met dat afzeiken van iedereen die zijn gitaar 'relict'? ... We weten nou toch wel hoe lelijk iedereen het vind?


Nou wat vinden julie ervan??:D


Ik ben het met je eens dat het nu wel bekend is wat de mening van de gemiddelde gitaarnetter is. Maar hij vraagt er letterlijk zelf om. ;)

Luke-wannabe
20 juli 2008, 19:48
Ja ok, maar om hem dan helemaal te gaan zitten afbranden is ook wat kinderachtig.

RvB
20 juli 2008, 19:50
Afbranden (wat een woordspeling) is inderdaad nergens voor nodig.

On-topic: Ik vind het erg lelijk maar ja...dat doet er niet toe. Als jij hem mooi vind is het toch goed? ;)

Have fun!

Rormo
20 juli 2008, 19:52
haha, afbranden, dat is toch wel een mooie woordkeuze in verhouding tot dit topic. Die gitaar verdient het om afgebrand te worden. Nee wacht, hij heeft die gitaar zelf al afgebrand met een fucking brander. Er zijn geen woorden hier die het nog erger kunnen maken :P

ieme
20 juli 2008, 19:52
niet echt overtuigende relic in de zin van, goh, al 50 jaar als werkpaard gediend

hezz
20 juli 2008, 19:54
Alsof mensen hier op hun pik zijn getrapt zeg, jeez. Het is hun eigen gitaar niet eens. En het argument dat men alleen mag relicen door er mee op te treden slaat ook werkelijk nergens op, alsof iedereen professioneel bezig is? Er zijn hier zat hobbyisten hoor! Jimi-hendrix die zijn gitaar in de fik stak of SRV die zijn gitaren mishandelde vinden we allemaal zwaar cool maar een jonge gitarist die zijn gitaartje een make-over geeft is opeens not done.


Jongens is het nou niet een keertje klaar met dat afzeiken van iedereen die zijn gitaar 'relict'? Ik bedoel, ik vind het ook niet mooi, maar om nou elke keer te roepen hoe afzichtelijk de gitaar wel niet is, is nou ook weer niet nodig. Woorden als 'mongool' enzo is denk ik niet nodig.
Maar het gebeurt ook iedere keer dat zo iemand totaal afgebrand word. We weten nou toch wel hoe lelijk iedereen het vind?
Idem ditto.


niet echt overtuigende relic in de zin van, goh, al 50 jaar als werkpaard gediend
En waar zegt hij dat dit de bedoeling was? Het is een puur visuele make-over naar eigen smaak, niks mis mee toch?

ieme
20 juli 2008, 20:00
En waar zegt hij dat dit de bedoeling was? Het is een puur visuele make-over naar eigen smaak, niks mis mee toch?

hij noemt t toch relicen(op zijn manier) relicen is in mijn beleving kunstmatig verouderen...

BeeJee
20 juli 2008, 20:02
Laten we het relicen op 'artistieke uitingen' van de eigenaar houden. Dar kun je mooi vinden, of niet. Ik vind het dus niet mooi.
Ik vind het overigens prima als iemand dat op of met zijn gitaar wil doen, maar het is niet mijn ding. (relicen gebeurt bij mij overigens vanzelf al, want alle hardware roest onder mijn reet vandaan. Misschien heb ik ook wel makkelijk praten ;)).

hezz
20 juli 2008, 20:03
Relicen word in zoveel verschillende context gebruikt, het heeft meer dan een enkele betekenis.

Tegenwoordig vallen zowel natuurlijk als kunstmatige veroudering onder relicing. Maar veel belangrijker is dat de betekenis van het woord relic verwijst naar een object van veel persoonlijk waarde. Hieruit is de benaming naar veroudering door gitaristen gemaakt (omdat het veel tijd met jou heeft doorgemaakt), maar oorspronkelijk betekent het het hebben van iets speciaals.

Quink
20 juli 2008, 20:52
Ha ha ha, wat een belachelijke gitaar. Hoe snel moet je spelen voor de gitaar door de wrijving in de brand vliegt... :confused:

:seriousf:

fuchs
20 juli 2008, 21:37
Het is niet mijn smaak, maar als die jongen blij is met zijn Pyrocaster is het toch prima?

Thundermane
20 juli 2008, 21:49
Hmm hoe zou jullie gitaar gerelict zijn als het jou verzieling voorstelt? :D
Ik zie eht al voor me, bij bepaalde mensen ondergekotste gitaren :p

maarja ik denk dat als ik mijn gitaar zou branden, dan zou ik consequent zijn en dat hele ding een laag houtskool aanjagen :seriousf:
dat idee van 5 minuten in de bijtend zuur vond ik ook wel een aardige, maar wat dacht je van 5 minuten in vloeibaar stikstof?
of je gitaar een stuk of 500 keer onderpissen en dan kijken wat er gebeurt/overblijft?
Of je gitaar belagen met een mes, (nee niet met een bijl of een hamer, dat is misschien net iets te fataal)
Maarja je kan je gitaar met zoveel dingen belasten :D zoveel soorten relics.

Oh en trouwens ik pijns er niet over om mijn ltd EC 1000 BLK te relicen

joskedentweede
20 juli 2008, 22:06
Ik vind dit best wel grappig, die jongen stuurt trots superenthousiast foto's van zijn eigen gitaar en blijkbaar vindt niemand het iets...
Nu eerlijk gezegd is het niet mijn smaak, maar smaken verschillen, dus je moet je niet laten zeggen wat je moet doen TS ;)

Thundermane
20 juli 2008, 22:10
Ik vind de relicing van je gitaar eigenlijk wel aardig!
Alleen ziet het er wel uit alsof er niet diepgaand over na is gedacht.
Met name het zwartspuiten van de slagplaat vind ik niet helemaal 100%

hezz
20 juli 2008, 22:51
Hij moet naar mijn alleen nog even wat licht schuren over de brandplekken, ik gok dat daaronder best mooi gedonkerd hout zal zitten. Ook een beetje olie ofzo overheen wrijven om de krassen en imperfecties een beetje op te laten vallen.

Bluze
20 juli 2008, 23:05
TS heeft veel lef zeg! Eerlijk gezegd vind ik het nog best gaaf ook, gefeliciteerd.

Dweezman
20 juli 2008, 23:55
TS heeft veel lef zeg!

ik vind 't een mooie conclusie: TS heeft zeker lef.

Speulert
21 juli 2008, 00:07
Gesmolten knoppen? dan moet je inderdaad flink spelen ja.


Even vergelijikings materiaal.

Benwave's natuurlijk geagede '68 strat:
Foto's (http://b-tabak.familyware.nl/docs/PhotoAlbumCover.aspx?ID=f87d1d9c-814a-4ba7-848d-8c656a21e9da)

Dat vind ik mooi,in de fik steken niet.

Maar als je er happy mee bent,feli.

macwilliams
21 juli 2008, 00:17
Ik vind hem best wel gaaf zo, al had ik
als ik hem was dat zwarte kool met een
staalborstel er af gehaald. Je krijgt dan
een heel mooi effect. Maar dat is mijn
mening. Ik zal eens binnenkort een fender
halen en dan zal ik jullie laten zien wat ik bedoel...

serieus gast!
Mooi wark 8)

grayfink
21 juli 2008, 00:24
Ik vind hem helemaal niet mooi, maar ja. Het is de TS zijn eigen gitaar en daar mag hij mee doen wat hij wil natuurlijk.

Luke-wannabe
21 juli 2008, 01:07
Pfffff wat een gemiep, slotje :stop:

grayfink
21 juli 2008, 01:13
Zeuren om een slotje is gemiep.

DeiDRagonas
21 juli 2008, 01:14
Sorry.. Slechtste relic in laaaange tijd.

R

Speulert
21 juli 2008, 01:35
Pfffff wat een gemiep, slotje :stop:

eindelijk een topic dat meer dan 2 paginas ommtopic blijft en dan om een slotje vragen?

Nils47
21 juli 2008, 08:50
Je had 'm beter achter de auto kunnen knopen en een rondje ringweg scheuren...

Luke-wannabe
21 juli 2008, 10:01
eindelijk een topic dat meer dan 2 paginas ommtopic blijft en dan om een slotje vragen?
Als er toch alleen maar mensen afgezeken worden; Ja.

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 10:17
Het is maar net wat voor idee de TS er achter had toch? ik heb ook wel eens een gitaar van me zwaar mishandeld, lees voetballen in de fik, begraven , bier kofie ketjap douche. en ga zo maar door!

Als de TS het mooi vind klaar toch! ik vind het zelf wat minder! maar iedereen zijn meuk toch!

beruk
21 juli 2008, 10:57
Ik vind het lelijk. Baal zelf van iedere buts in mijn gitaren, laat staan dat ik ze in de fik steek. Ga er maar flink op spelen dat relictie ie van zelf.

Dekkz0r
21 juli 2008, 11:25
Wat een toffe relic! :cheerup:

Stratman70
21 juli 2008, 11:43
Tja... gelukkig is het maar een Skwaiertje, maar het is natuurlijk rete lelijk.

Een goede relic kost tijd. Dat doe je niet in één middagje. Daar doe je 30 jaar over.

Kim Wilson
21 juli 2008, 11:44
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van het doel van de TS of de relic gelukt is of niet. Als ie eruit moest zien als een gitaar die al 50 jaar intensief is gebruikt, is ie niet gelukt. Als het een Strat moest worden die er anders uitziet dan alle anderen, een unieke gitaar met een eigen "touch" waar de TS blij mee is (en dat is ie, anders laat ie hem niet zo vol trots zien), is ie gelukt. Of je het mooi vindt, is een ander verhaal. Het is erg apart, en dan zul je dus zeer uiteenlopende meningen krijgen. Maar of ie wel of niet gelukt is, lijkt me niet aan de orde. :satisfie:

Hoe gaat het natuurlijke relic-proces trouwens als je een dikke poly-lak op je gitaar hebt? Slijt dat na 40 jaar ook zo mooi als bijvoorbeeld SRV's gitaar? Of knappen er alleen stukken lak af bij onzorgvuldig neerzetten?

Kim Wilson
21 juli 2008, 11:45
...
Een goede relic kost tijd. Dat doe je niet in één middagje. Daar doe je 30 jaar over.
Nee, een relic is volgens mij een kunstmatig aangebrachte veroudering. Jij bedoelt gewoon het natuurlijke verouderingsproces, maar dat heet dacht ik geen relic.

zeiler
21 juli 2008, 11:46
Het is maar net wat voor idee de TS er achter had toch? ik heb ook wel eens een gitaar van me zwaar mishandeld, lees voetballen in de fik, begraven , bier kofie ketjap douche. en ga zo maar door!

Als de TS het mooi vind klaar toch! ik vind het zelf wat minder! maar iedereen zijn meuk toch!


begraaf jij je gitaar? :satisfie:

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 11:53
begraaf jij je gitaar? :satisfie:

Die ene gitaar wel';)

Wheheh dat ding heeft echt veel meegemaakt

Liquid_Metal
21 juli 2008, 12:02
Nee, een relic is volgens mij een kunstmatig aangebrachte veroudering. Jij bedoelt gewoon het natuurlijke verouderingsproces, maar dat heet dacht ik geen relic.

Ik dacht juist dat een relic officieel een echt verouderde, dus veel op gespeelde, gitaar was. En dat mensen dit nadoen omdat ze niet willen wachten :P en het relicen heet omdat je dan een relic probeert te maken. Relic is ook een woord voor iets ouds en bijzonders, dus officieel kan dat niet gebruikt worden voor een kunstmatig vernaggelde gitaar. Mijns inziens zijn de echt oude verspeelde gitaren de relics en het proces om zoiets na te doen heet relicen.

blindfaith85
21 juli 2008, 12:13
Sorry dat ik het zeg, dit is geen relicen maar pure verkrachting, zonde. Als je het nmiet kan of weet hoe het moet, moet je het niet doen! en laat het anders door een pro doen.

Rikguitar
21 juli 2008, 12:17
Hoe gaat het natuurlijke relic-proces trouwens als je een dikke poly-lak op je gitaar hebt? Slijt dat na 40 jaar ook zo mooi als bijvoorbeeld SRV's gitaar? Of knappen er alleen stukken lak af bij onzorgvuldig neerzetten?

Hoe gaat dat dan idd? Gaat dat door het vele spelen? lijkt me echt puur slijtage door de tijd heen. En wat als je gitaar een flamed Maple top heeft ?

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:18
Sorry dat ik het zeg, dit is geen relicen maar pure verkrachting, zonde. Als je het nmiet kan of weet hoe het moet, moet je het niet doen! en laat het anders door een pro doen.

Wie zegt dat hij het woord relicen zo neemt!

Mischien wou die net als een eerder poster al zij een gewoon unieke gitaar, nou dat is dan gelukt!

rickert
21 juli 2008, 12:22
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van het doel van de TS of de relic gelukt is of niet. Als ie eruit moest zien als een gitaar die al 50 jaar intensief is gebruikt, is ie niet gelukt. Als het een Strat moest worden die er anders uitziet dan alle anderen, een unieke gitaar met een eigen "touch" waar de TS blij mee is (en dat is ie, anders laat ie hem niet zo vol trots zien), is ie gelukt. Of je het mooi vindt, is een ander verhaal. Het is erg apart, en dan zul je dus zeer uiteenlopende meningen krijgen. Maar of ie wel of niet gelukt is, lijkt me niet aan de orde. :satisfie:

Hoe gaat het natuurlijke relic-proces trouwens als je een dikke poly-lak op je gitaar hebt? Slijt dat na 40 jaar ook zo mooi als bijvoorbeeld SRV's gitaar? Of knappen er alleen stukken lak af bij onzorgvuldig neerzetten?
Denk het wel. Heb deels mijn Baja al ontdaan van de lak, het is gewoon keidik plastiek!

macwilliams
21 juli 2008, 12:24
Ik dacht juist dat een relic officieel een echt verouderde, dus veel op gespeelde, gitaar was. En dat mensen dit nadoen omdat ze niet willen wachten :P en het relicen heet omdat je dan een relic probeert te maken. Relic is ook een woord voor iets ouds en bijzonders, dus officieel kan dat niet gebruikt worden voor een kunstmatig vernaggelde gitaar. Mijns inziens zijn de echt oude verspeelde gitaren de relics en het proces om zoiets na te doen heet relicen.




relic komt van relikwie wat weer oorsprong heeft in de religie.
Bij een gitaar moet je dan denken aan een gitaar die van een
bijzonder iemand, hendrix,bbking of iemand anders is geweest.
Dus voor de gitarist haast een religieuze waarde heeft. Het
relicen wil dus zeggen er uit laten zien als of het van... is geweest.
Aging is het zelfde maar dan met niemand in het bijzonder in gedachte.
Maar als het oud is en het merk heeft ook iets magisch/ goddelijks zoals
GIBSONhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worshippy.gif of fender dan is het ook mogelijk tot een haast religieuze
status te hebben.



Ongeveer zoiets.

Kim Wilson
21 juli 2008, 12:28
Denk het wel. Heb deels mijn Baja al ontdaan van de lak, het is gewoon keidik plastiek!
Ontdaan van de lak? Ongelukjes of bewust?

Kim Wilson
21 juli 2008, 12:28
Sorry dat ik het zeg, dit is geen relicen maar pure verkrachting, zonde. Als je het nmiet kan of weet hoe het moet, moet je het niet doen! en laat het anders door een pro doen.
Lees mijn eerdere post nog eens door...

rickert
21 juli 2008, 12:29
Ontdaan van de lak? Ongelukjes of bewust?
Gortendeels bewust!

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:30
Lezen is moeilijk!:P :cheerup:

Kim Wilson
21 juli 2008, 12:30
Gortendeels bewust!
Waarom!? :nervous:

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:30
Gortendeels bewust!
Gortig gitaartje?

rickert
21 juli 2008, 12:30
Waarom!? :o
Omdat het een dikke plasticlaag is, en ik geloof nooit dat dat de klank ten goede komt.

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:32
Hoe haal je er af dan? verfbranden of gewoon laten stuiteren?

Kim Wilson
21 juli 2008, 12:32
Omdat het een dikke plasticlaag is, en ik geloof nooit dat dat de klank ten goede komt.
Klinkt ie zo verkeerd dan? Ik vond hem mooier klinken dan de Highway, die een nitro lak heeft...

rickert
21 juli 2008, 12:33
Nee hij klinkt goed, maar ik houd niet van plastic

Kim Wilson
21 juli 2008, 12:35
Nee hij klinkt goed, maar ik houd niet van plastic
Ah, maar dat is een heel andere reden. Ik heb persoonlijk niet het idee dat ik het voor de klank hoef te doen, omdat ie al zo goed klinkt. Maar ik hou idd ook niet van plastic, en heb stiekem ook al eens zitten denken aan een refinish...

JeroenSchaaf
21 juli 2008, 12:36
Ah, maar dat is een heel andere reden. Ik heb persoonlijk niet het idee dat ik het voor de klank hoef te doen, omdat ie al zo goed klinkt. Maar ik hou idd ook niet van plastic, en heb stiekem ook al eens zitten denken aan een refinish...

Is het idee dat je niet van plastic houd om hem een refinische te geven? of omdat die niet open genoeg klinkt?

Kim Wilson
21 juli 2008, 13:20
Is het idee dat je niet van plastic houd om hem een refinische te geven? of omdat die niet open genoeg klinkt?
Lezen is moeilijk!:P :cheerup:
Lees mijn post nog eens goed door. ;)

Daan_B
21 juli 2008, 13:26
De TS krijgt wel veel aandacht met zn verbrande stratje :p ...

hezz
21 juli 2008, 13:36
Aandacht? Het is een damn kruistocht! :seriousf:

Ibanez666
21 juli 2008, 16:02
Hij had beter de term "aangepast naar eigen smaak" kunnen gebruiken. Ik vind het niet echt mooi, maar het gaat erom of hij er zelf tevreden mee is. En dat lijtk me wel, anders had hij het vast niet gepost. Een ding is zeker, zoals deze gitaar is er maar 1 denk ik :-)

spirit
21 juli 2008, 18:10
Volgens mij heeft de TS les gehad in Ahrnem :sssh:

Als je een gitaar relict doe het dan zoals deze beste man uit de UK: http://www.bravewoodguitars.co.uk/images/LS%20forearm.jpg
Dit is ook een nieuwe gitaar, maar zo zie ik ze graag.

Jeroen_TRC
21 juli 2008, 18:29
Hoe krijg je eigenlijk die slijtage bij de jack-input?? Normaal gesproken dan...?


Door mis te prikken met je kabel! :D
(Ja serieus!)

yimmywho
21 juli 2008, 18:30
of zoals deze man uit US (mijn gitaar):

http://85.17.225.103/177000001-177050000/177014601-177014700/177014615_5_99x0.jpeg

http://85.17.225.103/177000001-177050000/177014601-177014700/177014613_5_mjRW.jpeg

Je ziet het niet echt op de foto's ;)

grayfink
21 juli 2008, 18:31
relic komt van relikwie wat weer oorsprong heeft in de religie.
Bij een gitaar moet je dan denken aan een gitaar die van een
bijzonder iemand, hendrix,bbking of iemand anders is geweest.
Dus voor de gitarist haast een religieuze waarde heeft. Het
relicen wil dus zeggen er uit laten zien als of het van... is geweest.
Aging is het zelfde maar dan met niemand in het bijzonder in gedachte.
Maar als het oud is en het merk heeft ook iets magisch/ goddelijks zoals
GIBSONhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worshippy.gif of fender dan is het ook mogelijk tot een haast religieuze
status te hebben.



Ongeveer zoiets.

Jep, FENDERhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worshippy.gif en gibson, dat zijn dé merken.

Pepe
21 juli 2008, 19:16
Klinkt ie zo verkeerd dan? Ik vond hem mooier klinken dan de Highway, die een nitro lak heeft...

Op de Highway zit, zoals op elke fender, een laag fullerplast. Daaroverheen zit een laagje nitro maar dat doet niks ter zake meer, de fullerplast dicht alles al hermetisch af. De nitro is gebruikt om te bezuinigen, paar dunne laagjes zijn zo droog. Tis alleen kwetsbaar maar dat wordt met de huidige relic wind als voordeel gemarket.

Als je je Fender om akoestische redenen van nitro wil voorzien dan moet de Fullerplast eraf. Dat valt niet mee. Sterker nog, ik moet de eerste Fender die echt van zijn Fullerplast ontzien is nog tegenkomen. Je zal een laagje hout moeten wegschuren, fullerplast dringt diep in de porieen door.

macwilliams
21 juli 2008, 19:29
Jep, FENDERhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worshippy.gif en gibson, dat zijn dé merken. :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Thundermane
21 juli 2008, 19:39
ESP/ltd en Jackson zijn de merken :rockon:

mikeyaxeman
21 juli 2008, 21:08
Volgens mij heeft de TS les gehad in Ahrnem :sssh:

Als je een gitaar relict doe het dan zoals deze beste man uit de UK: http://www.bravewoodguitars.co.uk/images/LS%20forearm.jpg
Dit is ook een nieuwe gitaar, maar zo zie ik ze graag.

Kijk dat is nog eens een relic job!
En niet dat ding in de hens zetten :sssh:

hansli
21 juli 2008, 22:40
Mod-edit: de volgende keer dat er zo grof gepost wordt, volgt er een ban. Graag een beetje respect voor elkaar, ook al hou je er niet van.

Bert K, mod

Ibanez666
21 juli 2008, 22:43
@TS

mod-edit



overdrijven is ook een vak he? :stop:

bass blom
21 juli 2008, 22:45
overdrijven is ook een vak he? :stop:

hele dikke vette plus 1 ja :nervous:

Maurice_732
21 juli 2008, 22:45
mod-edit
Waarom is het zielig als ik het mooi vind??

Ibanez666
21 juli 2008, 22:46
Waarom is het zielig als ik het mooi vind??


Het is niet zielig. De reactie die je kreeg was eerder zielig

zeiler
21 juli 2008, 22:49
Het is niet zielig. De reactie die je kreeg was eerder zielig

jah :)...

ik vindt het ook absoluut niet mooi... als jij je er blij mee voelt ben ik ook blij - wat is er mooier dan een blije gitarist? - ...

oké, er zijn wel wat opties :satisfie: maar toch niet zoveel ;)...

maar daarom vindt ik het nog steeds lelijk, maar om zo te gaan reageren?

wel de felste die ik tot nu toe gelezen heb, en errug overdreven zeg :s

Ibanez666
21 juli 2008, 22:51
jah :)...

ik vindt het ook absoluut niet mooi... als jij je er blij mee voelt ben ik ook blij - wat is er mooier dan een blije gitarist? - ...

oké, er zijn wel wat opties :satisfie: maar toch niet zoveel ;)...

maar daarom vindt ik het nog steeds lelijk, maar om zo te gaan reageren?

wel de felste die ik tot nu toe gelezen heb, en errug overdreven zeg :s

Ach ff lekker afreageren met de groep, daar word je toch alleen maar beter van?

Petekay
21 juli 2008, 23:15
Volgens mij heeft de TS les gehad in Ahrnem :sssh:

Als je een gitaar relict doe het dan zoals deze beste man uit de UK: http://www.bravewoodguitars.co.uk/images/LS%20forearm.jpg
Dit is ook een nieuwe gitaar, maar zo zie ik ze graag.

AAAArghhh, das een mooie zeg.
Ik durf het zelf niet aan om m'n gitaar te (laten)relicen, maar als ik dit zie....

Pepe
21 juli 2008, 23:26
Ja, maar zie hoe het gedaan is? Gitaar is ontdaan van verf tot zijn witte deklaag, nitro laag erover en vervolgens weer gepolijst op plekken zodat de deklaag erdoor schijnt. Als je dan de nitro pelt met een mesje neemt ie de deklaag mee zodat je een mix krijgt van nitro/deklaag en hout, en dat in de juiste verhoudingen.

Dat is wat anders dan je polyesterlaag molesteren met een schroevedraaier.

En nog zie je gelijk- wegens overdadig enthousiasme- dat het geen natuurlijk proces is.

De grap is terughoudendheid. Dat schijnt moeilijk te zijn.

Ibanez666
21 juli 2008, 23:29
Ja, maar zie hoe het gedaan is? Gitaar is ontdaan van verf tot zijn witte deklaag, nitro laag erover en vervolgens weer gepolijst op plekken zodat de deklaag erdoor schijnt. Als je dan de nitro pelt met een mesje neemt ie de deklaag mee zodat je een mix krijgt van nitro/deklaag en hout, en dat in de juiste verhoudingen.

Dat is wat anders dan je polyesterlaag molesteren met een schroevedraaier.

En nog zie je gelijk- wegens overdadig enthousiasme- dat het geen natuurlijk proces is.

De grap is terughoudendheid. Dat schijnt moeilijk te zijn.

de grap is dat hij het anders had moeten noemen dan gerelict, maar gewoon gepimpt of wat dan ook

hansli
21 juli 2008, 23:37
Mod-edit: de volgende keer dat er zo grof gepost wordt, volgt er een ban. Graag een beetje respect voor elkaar, ook al hou je er niet van.

Bert K, mod

ok, ok, het was een beetje hard, ik hoef er idd niet meteen psychiaters bij te halen, maar potdome zeg: dit doe je een gitaar toch niet aan?

ik wordt er gewoon een beetje kwaad van, en dat liet ik TS een beetje hard merken, mijn respect voor ieder instrument, hoe goedkoop ook, is nu eenmaal te groot...............

de beelden van townsend en hendrix die gitaren aan gort slaan en in brand steken kan ik ook niet aanzien.........

maar wel mooi dat ik een officiele waarschuwing te pakken heb, zie ik toch wel als een echte ontgroening!

maar goed, @maurice: het klonk harder dan het bedoeld was hoor, ik vind dat dat wel moet kunnen, maar ik ben een hele nette jongen, en wens je dus alle succes met je hobby, en mijn idee van de schade nou weer gaan herstellen was wel serieus bedoeld, dan krijg je echt het idee van een heel oud instrument dat een ramp heeft doorstaan maar nog steeds bespeelbaar is....................