Crash
20 juli 2008, 15:18
Hallo..
Ik zit met een vraag. Ik kwam laatst een live versie van een muzieknummer tegen op youtube en nu ben ik benieuwd hoe ie dat geluid voor elkaar krijgt.
Het gaat om het volgende stukje: 0:53 seconden. En de rest hoor je op: 1:10
http://www.youtube.com/watch?v=ODmQaQd03Ig&feature=related
Heeft ie hier nu gewoon een speciale humbucker er voor?
Of gewoon zn bass op zn amp heel hoog gezet? Of beiden?
Ik heb al een tijdje zitten zoeken op het internet en daar ben ik alleen achter gekomen dat ie de laatste 5 jaar een Parallel Axis Trembucker humbucker van Seymour Duncan gebruikt. Maarja.. dat is 5 jaar geleden. Het nummer van de video is ongeveer een 13 jaar oud.
Zou het echt aan die humbucker liggen of aan bepaalde instellingen?
Ik weet dat ie in die tour door mesa boogies speelde. Maar wie weet hoe ik dit geluid het beste kan evenaren?
Kheb een Peavey valveking 100 watt buizenversterker door een MG412 Marshall cab. Standaard distortion, (Boss DS-1) en een Fender Toronado met 2 humbuckers. Ik denk dat het eerlijk gezegd een combinatie van alles is. Amp/gitaar/pedalen. Maar hoe kom ik het dichtst in de buurt.
Alvast bedankt voor de genomen moeite om naar het nummer te luisteren.
Met vriendelijke groet,
- Crash
Ik zit met een vraag. Ik kwam laatst een live versie van een muzieknummer tegen op youtube en nu ben ik benieuwd hoe ie dat geluid voor elkaar krijgt.
Het gaat om het volgende stukje: 0:53 seconden. En de rest hoor je op: 1:10
http://www.youtube.com/watch?v=ODmQaQd03Ig&feature=related
Heeft ie hier nu gewoon een speciale humbucker er voor?
Of gewoon zn bass op zn amp heel hoog gezet? Of beiden?
Ik heb al een tijdje zitten zoeken op het internet en daar ben ik alleen achter gekomen dat ie de laatste 5 jaar een Parallel Axis Trembucker humbucker van Seymour Duncan gebruikt. Maarja.. dat is 5 jaar geleden. Het nummer van de video is ongeveer een 13 jaar oud.
Zou het echt aan die humbucker liggen of aan bepaalde instellingen?
Ik weet dat ie in die tour door mesa boogies speelde. Maar wie weet hoe ik dit geluid het beste kan evenaren?
Kheb een Peavey valveking 100 watt buizenversterker door een MG412 Marshall cab. Standaard distortion, (Boss DS-1) en een Fender Toronado met 2 humbuckers. Ik denk dat het eerlijk gezegd een combinatie van alles is. Amp/gitaar/pedalen. Maar hoe kom ik het dichtst in de buurt.
Alvast bedankt voor de genomen moeite om naar het nummer te luisteren.
Met vriendelijke groet,
- Crash