PDA

View Full Version : Hallo allemaal!



betonnenron
20 juli 2008, 13:09
Deze ochtend heb ik mij aangesloten bij het Gitaarnet forum en dus zal ik me even voorstellen...
Mijn naam is Ronald, ben 25 jaar en woon in Groningen. Ik speel gitaar sinds m'n 13e en houd me graag met verschillende muziekstijlen bezig. Wel heb ik een voorliefde voor Django / Hot club de France. Met mijn band Swinging Strings (www.swingingstrings.nl) spelen we regelmatig op recepties e.d.

Daarnaast dus ook veel met andere stijlen bezig. Ik heb veel rock gespeeld maar ben ook zeker niet vies van funk, fusion of blues. Verandering van spijs doet eten zullen we maar zeggen...

Tenslotte vind ik het erg leuk om thuis op de computer muziek in elkaar te sleutelen.

That's it... Oh ja, even een greep uit m'n spullen:

Gitane D500 (voor de Gipsyjazz)
Ibanez RG2020X
Epiphone dot deluxe
Takamine
Mesa Boogie Lonestar classic head
VOX speakerkast
Mesa Boogie V-Twin pedal
Marshall Bluesbreaker
Dunlop JH wah
Line6 DL4
T-Rex Fuel tank
PodXT
... en een zooi Boss-pedalen, zal het jullie besparen.

Grtz uut Grunn'n!

Ronald

Mr.Fingers
20 juli 2008, 13:39
Gipsy Jazz is cool!!! (fan van Django hier ;))

DeiDRagonas
20 juli 2008, 13:43
Hey Ronald... Groetn uut Grunn terug!!

Roy.

Bram+
20 juli 2008, 14:14
Welkom! Die RG2020X moet een lekker veelzijdig ding zijn met piezo brug. Gebruik je 'm ook voor de verschillende stijlen, of echt als 'rock' gitaar?

betonnenron
20 juli 2008, 15:34
Hey Bram,

dank voor het welkom!
De RG2020x blinkt uit als rockgitaar maar ik vind hem voor funk/fusion ook goed werken. 't Is natuurlijk maar net wat voor een purist je zelf bent. Ik heb hem wel altijd bij me als ik bij een coverband moet spelen.

Heb trouwens wel een paar jaar geleden de elementen ervan vervangen. In de brug zit nu een Jeff Beck trembucker en in de hals een SH-2n Jazz element (beiden Seymour Duncan). Vooral de Jeff Beck is erg goed, de SH-2 zou iets meer "lucht" kunnen gebruiken maar ik neig tegenwoordig ook steeds meer naar single coils als halselement. Met de schakelaar op stand 4 (halselement gesplit geloof ik) vind ik hem vet voor beukende bluesrock.
De piezo klinkt erg goed maar ik gebruik hem erg weining :confused: . De bandjes waarin dat van pas kwam zijn inmiddels allen ter ziele. En als ik nu toch akoestisch wil spelen pak ik wel een akoestische gitaar.

Al met al dus een veelzijdige rockgitaar ;)

gitaarvrouwtje
20 juli 2008, 15:36
hier ook groetjes uut grunn' nou jah oet daam om precies te zijn
en welkom op t forum
kris

Bram+
20 juli 2008, 19:25
Hey Bram,

dank voor het welkom!
De RG2020x blinkt uit als rockgitaar maar ik vind hem voor funk/fusion ook goed werken. 't Is natuurlijk maar net wat voor een purist je zelf bent. Ik heb hem wel altijd bij me als ik bij een coverband moet spelen.

Heb trouwens wel een paar jaar geleden de elementen ervan vervangen. In de brug zit nu een Jeff Beck trembucker en in de hals een SH-2n Jazz element (beiden Seymour Duncan). Vooral de Jeff Beck is erg goed, de SH-2 zou iets meer "lucht" kunnen gebruiken maar ik neig tegenwoordig ook steeds meer naar single coils als halselement. Met de schakelaar op stand 4 (halselement gesplit geloof ik) vind ik hem vet voor beukende bluesrock.
De piezo klinkt erg goed maar ik gebruik hem erg weining :confused: . De bandjes waarin dat van pas kwam zijn inmiddels allen ter ziele. En als ik nu toch akoestisch wil spelen pak ik wel een akoestische gitaar.

Al met al dus een veelzijdige rockgitaar ;)
Is een mooie combinatie, die JB en SH2n. Standaard zitten er een V7 en een V8 in denk ik? Ook niet beroerd, maar, zo'n nieuw setje geeft waarschijnlijk iets meer karakter aan zo'n ding.

betonnenron
20 juli 2008, 20:32
Is een mooie combinatie, die JB en SH2n. Standaard zitten er een V7 en een V8 in denk ik? Ook niet beroerd, maar, zo'n nieuw setje geeft waarschijnlijk iets meer karakter aan zo'n ding.

Je slaat de spijker op zijn op. Oorspronkelijke elementen (v7 + v8) waren best oke maar een beetje middle of the road. De SD's hebben meer nuances en veel meer output.

JeroenSchaaf
20 juli 2008, 23:06
Weer een Grunniger!!! Welkom!