PDA

View Full Version : Op zoek naar een versterker...



stumpy
20 juli 2008, 12:59
Hallo allemaal,
Wat betreft mijn huidige versterkersituatie heb ik niets te klagen. JCM800 2203 over 1960av en daar ben ik dan ook heel tevreden over. Helaas heb ik op het moment geen band, en het volume komt dus nooit boven huiskamerniveau. Met een tubescreamer daarvoor krijg je toch nog een heel aardig geluid, maar ik gebruik het potentieel niet. Versterker verkopen is geen optie, want hij gaat nooit meer weg :p
Nu heb ik twee opties bedacht:
1. Attenuator (welke is goed?)
2. Goede transistor/digitale versterker.

Optie twee heeft voor mij een voorkeur. Er bestaan natuurlijk ook stevige versterkers die op die manier zijn gebouwd, geen problemen met buizen en kan derhalve als nooit falende back-up amp worden gebruikt. In dat segment ken ik eigenlijk alleen de marshall mode four... Heb ik ooit op gespeeld. Klonk goed, totdat ik heb naast een andere versterker hoorde, namelijk ENGL powerball. Zijn er goede alternatieven? Alvast bedankt.

Bolder
20 juli 2008, 18:15
Ik ken wel een paar power attenuators. Als eerste de Gibson Power Stealth Power Attenuator. Geen idee hoe duur die is.
Of de Koch Loadbox II Power Attenuator/Speaker Simulator, maar die is in Amerika 580 dollar. En ik ken de TAD Silencer Power Attenuator RS, en die is 420 euro.

Bolder
20 juli 2008, 18:16
Of je moet wel een héle goeie transistor vinden om aan die JCM te tippen ;)

Nobler
23 juli 2008, 16:41
Volgens mij moet je niet alles met één versterker willen doen. Laat de Marshall staan voor als je in een band gaat spelen en gaat optreden, en schaf voor thuis een goedkoop versterkertje aan dat toch lekker klinkt. Ik heb wat met goedkope kleine buizenversterkertjes geexperimenteerd, en bijvoorbeeld een Benton GA5 (of de Epiphone Valve Junior) combo geven in combinatie met de tubescreamer een gaaf genoeg geluid voor in de huiskamer, maar eigenlijk vind ik dat je met een hoop transistorversterkertjes thuis ook een prima geluid kunt bereiken, ik heb bijvoorbeeld twee kleine Yamaha's en een twee kleine Voxjes (een Pathfinder 10W en een DA-5), en daar heb ik sneller een lekker geluid mee dan met de buizenampjes. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik thuis voornamelijk mee-soleer met CD's. Ik kan me voorstellen dat als je alleen in je eentje slag zit te spelen dat het dan wel minder klinkt.