PDA

View Full Version : Kleine reparatie.. maar waar / hoe?!



Megadeth22
20 juli 2008, 11:59
Na een topic van een maand geleden nu nog 1..

De plek waar je in je versterker de kabel induwt (de kabel van gitaar -> versterker) is kapot, dus het dingetje waar die kabel ingaat (het echte ding, niet het gaatje van de versterker) schuift de hele tijd weg.
Nu is het niet zo moeilijk op te lossen, maar ik ben een "noob" met dingen repareren.
Moet ik met de versterker ergens heen of moet ik iemand laten komen?
Mijn versterker weegt 27 kg (combi) dus dat is wel klote voor zo'n kleine maar wel nodige reparatie..

KoenB
20 juli 2008, 12:54
Wat is er kapot aan? Maakt ie ook geen geluid meer als je de kabel in de input steekt of schuift ie alleen maar weg? En wat voor versterker is het anyway?

Ik had iets vergelijkbaars met mijn line6 spider II. De input was kapot gegaan, dus ik een nieuwe gekocht en er in gezet. Maar op de een of andere manier gaat het moertje dat de input op zn plekkie houd (zo'n plastic moertje) wel eens los, en dan floept de input naar binnen. Ik heb toen met behulp van een gitaarkabel de input weer door het gaatje kunnen halen, toen met mn nagel tegen kunnen houden en voorzichtig de moer er weer op kunnen draaien. Een drupje superlijm deed de rest :)

Chris Winsemius
20 juli 2008, 13:00
Ff de hamvraag: om welke versterker gaat het?

SimonS
20 juli 2008, 13:28
27 kilo! wow, wat een hernia ding...

pueblo
20 juli 2008, 13:36
27 kilo! wow, wat een hernia ding...

mijn basversterker weegt 40 kilo, en heeft geen wieletjes, das pas lastig

boss
20 juli 2008, 14:31
Moet ik met de versterker ergens heen of moet ik iemand laten komen?Als je er niet aandurft om het zelf te doen, deze zit niet ver van Breda: http://gaparts.nl/.
Maar zoals reeds gevraagd: om welke versterker gaat het?

Puerco
20 juli 2008, 15:34
Het gaat om een vox ad100 vt, zie dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109373)

Chris Winsemius
20 juli 2008, 15:40
Ben meer into buizenversterkers maar:
- output zal hoogstwaarschijnlijk op 'n kleine print of op de hoofdprint zitten. Daarnaast heb je bij die jack-ingangen bepaalde hoogte-verschillen (onderkant op printplaat naar midden jack zelf) die per merk verschillen. Printplaat moet gedemonteerd worden om dat ene ding te vervangen vaak.

Megadeth22
21 juli 2008, 00:05
Wat is er kapot aan? Maakt ie ook geen geluid meer als je de kabel in de input steekt of schuift ie alleen maar weg? En wat voor versterker is het anyway?

Ik had iets vergelijkbaars met mijn line6 spider II. De input was kapot gegaan, dus ik een nieuwe gekocht en er in gezet. Maar op de een of andere manier gaat het moertje dat de input op zn plekkie houd (zo'n plastic moertje) wel eens los, en dan floept de input naar binnen. Ik heb toen met behulp van een gitaarkabel de input weer door het gaatje kunnen halen, toen met mn nagel tegen kunnen houden en voorzichtig de moer er weer op kunnen draaien. Een drupje superlijm deed de rest :)
@ iedereen ja vox ad100 vt

En waarschijnlijk is het inderdaad het "weg schuif geval" ding, in plaats van dat er echt iets kapot aan is. Ik zei eerder het is een makkelijke reparatie maar je moet je hand in drie plaatsen breken wil je er fatsoenlijk bijkomen.
Ik zal eens kijken of ik lijm heb en dan kijken of het geluid het nog doet, thanks :blast:

@ boss, bedankt ik zal eens kijken!

Megadeth22
22 juli 2008, 10:03
Het was gelukkig wat ik al dacht.. het schroefje ZELF i.p.v de input zelf.
Dus ik had een schroefje van de External Speaker out (gebruik ik nooit) afgehaald en op de plaats van input gedaan, even vastgezet. Hopsa :rockon: