PDA

View Full Version : Welke bas bespeelt Hennie Vrienten en hoe heten die uitwaaierende frets?



paulusdeBKB
20 juli 2008, 11:10
Vorige week lekker ongeneerd staan meebrullen in de Kuip bij Doe Maar. Het eerste concert op 10 juli. Hennie Vrienten speelt op een Fender-achtige, maar met zo'n innovatief gefrette hals. De frets waaieren uit (dicht bij de kop staan ze scheef op de hals, rond de 9e fret is 'ie recht, daarna waaieren ze de andere kant op). Hoe heet dat systeem ook alweer, wie gebruikt het nog meer en is het wat?

paulusdeBKB
20 juli 2008, 22:10
Niemand weet het?

Bassbitch
20 juli 2008, 22:11
Ik heb er wel eens een gezien in een muziekwinkel in Amsterdam. Kan me niet meer herinneren wat het merk was, sorry. Het speelde niet echt geweldig.

B_2_the_a
20 juli 2008, 22:16
fanned frets :)

basfan
20 juli 2008, 22:29
Ook zeer benieuwd en vlijtig op zoek op allerhande sites van basbouwers om te weten op welke bas Henny Vrienten speelde. Voorlopig nog zonder resultaat.

Op een helaas wat dunner bevolkte festivalweide in Werchter, klonk het concert van Doe Maar in ieder geval wel fantastisch. Wellicht is het een custom made bas? Maar hij leek me ergonomisch wel goed bedacht en hij klonk heel goed!

Powerchordschuiver
20 juli 2008, 22:34
Dingwall basses

paulusdeBKB
20 juli 2008, 23:40
Top, Powerchordschuiver! Kennelijk speelt Vrienten op de Super-J. Bruto-advies kost dat ding >3500 euro...

Bedankt, weer een mysterie de wereld uit.

musicmaestro
16 augustus 2008, 23:33
voor >3500 euro zou ik iig niet dïe bas kopen....