PDA

View Full Version : Ableton live 7



Megadeth_
19 juli 2008, 23:00
Ik ben op zoek naar een programma(genre Audacity maar dan een heel stuk uitgebreider), waarmee ik degelijk kan opnemen met m'n line6 toneport én dit geluid naar hartelust kan veranderen. Nu heb ik hiervoor Ableton live 7 gedownload, echter bemerk ik dat dit programma met een bepaalde tijdsvertraging opneemt, wat best irritant is indien je meerdere lijnen op elkaar zet.

Ondertussen heb ik al een paar van de Ableton-lessons doorlopen en het wordt mij steeds duidelijker dat dit programma meer bedoeld is, om zelf muziek in te maken (softwarematig). Het echte opnemen en ''mixen'', is meer ondergeschikt.

Mijn vraag daarbij is, is Ableton het programma wat ik zoek, of zijn er betere softwarepakketten hiervoor op de markt?


Bij voorbaat dank.

blindfaith85
19 juli 2008, 23:54
Er zijn vele pakketten op de markt. kijk maar naar Cubase en cakewalk, of eventueel protools? is maar wat je wil! Cakewalk schijnt erg goed te zijn.
de vertraging het latency btw en zit hem ook en de interface. en omdat je sound software matig eerst naar je pc moet dan naar het versterkergeluid omgerekend moet worden en opgenomen en etc dat geft vertraging, kan je beste zonder dat opnemen en dan later effect/line amp sim ove rhen gooien.

Zelf werk ik met Mbox en protools 7.3 vind ik zelf erg lekker werken maar weet niet of dat het voor jou is.

Je kan mssn beste naar ediral interface kijken krijgen je gelijk versie van cakewalk erbij, die schijnen ergoed te zijn ook in de tijdbewerking om alles strak te trekken enderglijke. maar de markt is groot en is moeilijk zeggen wat beter is en wat niet. is meestal waar mee je begint dat je dat lekker vind om mee te werken, ik ben begonnen met PT en zweer daar heilig bij terwijl iemand anders weer bij Cubase heilig zweert.

Abelton is idd leuk om betje me te klooien en vooral op loops enzo gericht niet echt voor nummer openemen endergelijke.

Jij kan mssn het makkelijkst-godkoopst, cubase pakketje kopen en dan opnemen zonder de line6pluging die er na opzetten anders blijf je latency probleem houden, en anders een interface en een Mic kopen en ouderwets je gitaar.vertserker gaan micen.

blindfaith85
19 juli 2008, 23:59
ps,

echt zeggen die moet je nemen heeft eigenlijk weinig zin, ze lijken allemaal op elkaar en kijken allemaal naar elkaar maar de basis van wat het kan is pratisch het zelfde, pas als je echt dieper wild krijgen ze verschillen naar mijn mening.

Megadeth_
20 juli 2008, 09:25
Vreemd, de tijdsvertraging bij Audacity is verwaarloosbaar. Als ik m'n riffs dubbel inspeel, staan ze steeds netjes op elkaar.

Werken met een mic is een alternatief, mits een degelijke mic en gitaarversterker en ik heb geen van beiden (ben bassist, vandaar).

Ik hoopte dat het oplosbaar was in Ableton, omdat de lite versie van dit pakket vroeger automatisch bij de toneport zat. Nu, ik zal uitkijken voor protools en hopen dat ik er vlug mee weg ben. Bedankt voor je reactie overigens ;) .

chubbyfan
20 juli 2008, 10:29
ik vraag me af of je je instellingen goed hebt,ik heb zelf ook ableton 7 en die kan alles wat al die andere programma,s ook kunnen

blindfaith85
20 juli 2008, 11:00
Ik denk dat het grootste probleem in de toneportsoftware zit dat die de vertraging opleverd,dus je zal met die toneport altijd vertraging houden. Mssn is een PODX3 ook iets, omdat je geluid dan in de pod word omgezet dus hoeft het niet eerst door je pc. Ik heb zelf een paar jaar met een PODXTlive gewerkt aleen dan meestal gelijk protools in. en soms met de bijgeleverde toneportzooi en had toen ook geen latency.

Megadeth_
20 juli 2008, 11:02
Dit zijn m'n instellingen (standaard, op de I/O na).
http://img156.imageshack.us/img156/9239/prefabletongx2.png

Megadeth_
20 juli 2008, 11:04
Ik denk dat het grootste probleem in de toneportsoftware zit dat die de vertraging opleverd,dus je zal met die toneport altijd vertraging houden. Mssn is een PODX3 ook iets, omdat je geluid dan in de pod word omgezet dus hoeft het niet eerst door je pc. Ik heb zelf een paar jaar met een PODXTlive gewerkt aleen dan meestal gelijk protools in. en soms met de bijgeleverde toneportzooi en had toen ook geen latency.

Ik denk eerder dat zoals Chubbyfan vernoemde, het een instelling is. Audacity heeft geen probleem mbt latency.

fivelastwords
20 juli 2008, 11:06
maak je buffersize maar eens een heel stuk kleiner en zwaai daarna even naar de latency...

chubbyfan
20 juli 2008, 11:19
Dit zijn m'n instellingen (standaard, op de I/O na).
http://img156.imageshack.us/img156/9239/prefabletongx2.png
verkeerde driver,je moet de asio driver gebruiken

Gerko
20 juli 2008, 11:21
en als je je buffersize kleiner maakt wel de test toon even aan doen, en dan van laag beginnen en steeds groter netzolang tot je geen ruis meer hebt...

chubbyfan
20 juli 2008, 11:22
en als je je buffersize kleiner maakt wel de test toon even aan doen, en dan van laag beginnen en steeds groter netzolang tot je geen ruis meer hebt...
ja,en de asio driver gebruiken (100 procent succes)

Megadeth_
20 juli 2008, 11:24
Je hebt volkomen gelijk;). Ik heb er zowaar ingeslaagd om de les I/O setup over te slaan :nervous: . De test inmiddels gedaan en de latency ziet er al stukken beter uit.

http://img262.imageshack.us/img262/8161/prefffjz8.png

Overigens, het lag 'm aan die drivertype, de buffer size heb ik verlaagd maar de kwaliteit van het geluid daalt zowaar exponentieel mee. Nu, het is dus opgelost, waarvoor dank.