PDA

View Full Version : Groundcontrol Pro & G-Force



henkbraakman
19 juli 2008, 18:13
wie o wie kan mij helpen deze 2 aan de praat te krijgen?
Ik kom er niet echt uit met de handleiding van TC Electronic.
Hoe kan ik bijvoorbeeld een effect koppelen aan de 8 instantaccess buttons.
Hoe de voodoolab werkt weet ik en daar kom ik ook wel uit maar het probleem zit 'm in de effecten koppelen.
Ben inmiddels wel zover dat ik de tuner gemuted op een instant access button heb en de tempo (tap functie) werkt ook zoals het hoort.
Wie kan mij helpen?
tnx alvast voor de moeite.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

Joepie ik ben eruit. was gewoon stomweg vergeten om de instant acces button na het toewijzen van een midikanaal en ctl nummer door te klikken naar xmit/preset i.p.v. normal wat inhoudt dat de instant access buttons niet in de gebruikte preset blijven staan.
En in de device instellingen moet de g-force (bij mij is dat gcx2) op disable staan.
Alles werkt haha, ik heb nu dikke schik.
Als iemand hetzelfde probleem heeft mail maar, ik denk dat ik kan helpen. :hippie:

henkbraakman
21 juli 2008, 20:10
8) hello.... anybody home in ghost town?? :???:

jemke
23 juli 2008, 02:32
De instant access buttons linken aan een cc en een midi-kanaal en via de algemene settings van de G-force kan je elke effectblok ook linken aan dezelfde cc en midikanaal en floeps...alles werkt! Good luck.

henkbraakman
23 juli 2008, 10:26
De instant access buttons linken aan een cc en een midi-kanaal en via de algemene settings van de G-force kan je elke effectblok ook linken aan dezelfde cc en midikanaal en floeps...alles werkt! Good luck.
Hoi, dank je voor je hulp. Ik ben inmiddels een stukje verder gekomen. Het blijkt (volgens mij) dat je een preset moet maken met alle effectblokken aan.
Via de instant access buttons kun je dan de effectblokken aan en uit zetten.
Ik werd vannacht wakker en toen schoot het mij ineens te binnen. Je moet de effecten namelijk aanzetten. En het zien als een los pedaal die je met een audioswitcher in en uit de loop zet. Het pedaal moet je ook altijd aan laten staan en met (in mijn geval in mijn tweede setup de GCX) trek ik het effect in de loop of bypass het met de instant access button. In de 4 presets kan ik verschillende user presets aansturen die ik dan weer met verschillende instellingen in de effect blokken kan opslaan. In de I/O setup moet je elk effectblok een oplopend midichannel toewijzen, dus bijv. 1 is de basis channel, 2 de chorus, 3 de reverb, channel 4 de delay enz. de ctl moet je dan gelijk zetten met de gewenste instant access button. Dit geldt natuurlijk ook voor de Groundcontrol, de instantacces buttons moet je hetzelfde ctl nummer meegeven.
Het is een beetje omslachtig, maar ik gebruik niet zoveel verschillende effecten dus ik denk het met een redelijk eenvoudige samenstelling kan programmeren.
Op dit moment zit ik nog te wachten op antwoord van TC Electronic of dit idd de juiste manier van programmeren is, ik weet niet waar ik dit in de handleiding kan vinden namelijk. Als ik bericht heb dan post ik het wel, misschien kunnen anderen het ook gebruiken. :B

boss
23 juli 2008, 11:25
De G-Force heeft toch al de DMC Ground Control Pro als "Default Midi Board" in zijn geheugen staan? Kijk maar eens op pagina 15 van de manual.
Lijkt mij de snelste manier om je GCP aan de G-Force te koppelen.

henkbraakman
23 juli 2008, 14:58
De G-Force heeft toch al de DMC Ground Control Pro als "Default Midi Board" in zijn geheugen staan? Kijk maar eens op pagina 15 van de manual.
Lijkt mij de snelste manier om je GCP aan de G-Force te koppelen.

Klopt heb ik ook gedaan maar krijg dan niet de effecten die ik wil ingeschakeld.
Dat is juist het probleem. De instant access button zet bijv. de chorus niet "aan" als die niet in een preset is ingeschakeld. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want ik snap het zelf soms ook al niet.. :(
Op pag. 21 staat onder het kopje "Program change" ook nog uitgelegd hoe dat te programmeren.
Als je meer ervaringen hebt dan ben ik erg benieuwd en wil er ook graag van leren. :confused:

Raffel
23 juli 2008, 17:05
misschien krijg je meer antwoorden als die topic verplaatst wordt naar rackgear :D

boss
23 juli 2008, 18:44
misschien krijg je meer antwoorden als die topic verplaatst wordt naar rackgear :DGoede opmerking!
Er zijn hier genoeg G-Force gebruikers, daar moet er toch ééntje van zijn die je de juiste kant op kan helpen?
Zoek eens even naar gebruikersnaam "Angel", die is recent ook overgestapt volgens mij.
Heeft dus hetzelfde moeten doen, ook in combinatie met een GCP.

jemke
23 juli 2008, 22:34
Wanneer je de GCX als default kiest, wijst hij het kanaal en cc automatisch toe aan een hoop functies. Ik vind het leuker en vooral overzichtelijker om dit manueel te doen. Het kost trouwens meer tijd om een kanaal en cc op de GCX te programmeren dan op de G-force dus voor mij een overbodige functie.